Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie wielen, remmen & hydrauliek.
Berichten: 29
Lid geworden op: 03 aug 2009 11:48
Auto: Berline 2.0HDI Exclusive 120kW
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2011
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 62000
Kleur: Parelmoer wit
Locatie: Zonhoven (B)
Ik heb al heel wat draadjes doorzocht, maar nergens vind ik een oplossing voor mijn probleem.
Sinds enkele maanden trekt mijn dame (redelijk fel) naar links. Op de snelweg moet ik constant tegensturen. Het is echt niet leuk rijden meer.
Een tweetal maanden geleden heb ik vooraan 2 nieuwe banden laten leggen (Continental), en de voorste banden (Michelin) naar achter laten zetten. Ik hoopte dat hiermee het naar links trekken opgelost zou zijn, maar het hielp niet.
Ik ben dan terug geweest naar de bandenboer, en heb de C5 laten uitlijnen. (nu heb ik begrepen dat dit niet kan bij een C5. Heb ik me dan laten bedotten?).
In ieder geval trekt de wagen nog steeds naar links. Vorige week heb ik de dame opgekrikt om te controleren of de wielen vrij kunnen draaien en of de remmen niet blijven hangen. Ook dat is in orde. Ik heb dan de achterste banden van links naar rechts verplaatst, maar dit helpt ook niet.
Ik ben nu terug naar de bandenman geweest met de vraag of er iets mis gegaan kon zijn bij het uitlijnen, maar dat kan volgens hem niet omdat er na 5000km geen abnormale slijtage aan de nieuwe banden te zien is.
Volgens hem zijn het waarschijnlijk versleten schokdempers (aan een kant feller dan de andere), of een probleem met de ophanging. Zou dit kunnen?
Dit heb ik dus al gedaan:
- bandenspanning nagekeken
- vooraan nieuwe banden
- achteraan banden omgewisselt
- vrijloop van de wielen nagekeken
- uitlijnen
Iemand een idee wat de oorzaak zou kunnen zijn? Momenteel 102.000km.
Sinds enkele maanden trekt mijn dame (redelijk fel) naar links. Op de snelweg moet ik constant tegensturen. Het is echt niet leuk rijden meer.
Een tweetal maanden geleden heb ik vooraan 2 nieuwe banden laten leggen (Continental), en de voorste banden (Michelin) naar achter laten zetten. Ik hoopte dat hiermee het naar links trekken opgelost zou zijn, maar het hielp niet.
Ik ben dan terug geweest naar de bandenboer, en heb de C5 laten uitlijnen. (nu heb ik begrepen dat dit niet kan bij een C5. Heb ik me dan laten bedotten?).
In ieder geval trekt de wagen nog steeds naar links. Vorige week heb ik de dame opgekrikt om te controleren of de wielen vrij kunnen draaien en of de remmen niet blijven hangen. Ook dat is in orde. Ik heb dan de achterste banden van links naar rechts verplaatst, maar dit helpt ook niet.
Ik ben nu terug naar de bandenman geweest met de vraag of er iets mis gegaan kon zijn bij het uitlijnen, maar dat kan volgens hem niet omdat er na 5000km geen abnormale slijtage aan de nieuwe banden te zien is.
Volgens hem zijn het waarschijnlijk versleten schokdempers (aan een kant feller dan de andere), of een probleem met de ophanging. Zou dit kunnen?
Dit heb ik dus al gedaan:
- bandenspanning nagekeken
- vooraan nieuwe banden
- achteraan banden omgewisselt
- vrijloop van de wielen nagekeken
- uitlijnen
Iemand een idee wat de oorzaak zou kunnen zijn? Momenteel 102.000km.
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
De voorwielen kun je idd wel uitlijnen, achter niet ...streetfighter schreef: Ik ben dan terug geweest naar de bandenboer, en heb de C5 laten uitlijnen. (nu heb ik begrepen dat dit niet kan bij een C5. Heb ik me dan laten bedotten?).
Ik hoop dat er iemand is met een antwoord op je vraag.
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 6169
Lid geworden op: 30 nov 2006 17:42
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Locatie: Hoogkarspel (1616)
Er zijn over dit onderwerp toch echt al een aantal draadjes volgeschreven, soms met verhitte discussies.
Mijn 1.6 deed dit met 4 Michelins, en daar zijn we ook een weekend bezig geweest met stapels banden om een oplossing te vinden.
Zelf JO geeft in één van de draadje toe dat het een eigenschap van sommige C5-en is, de voortrein van een C5 is misschien wel de meest gevoelige van alle auto's, lees maar eens over de balanceerproblemen.
Je hebt de achterbanden links en rechts omgewisseld, maar dit trekken komt echt niet van achteren.
Als het ontstaan is na het monteren van de nieuwe banden zul je het toch in die nieuwe banden moeten zoeken.
1) Ik zou eerst proberen om de achterbanden voor te monteren, als het probleem dan weg is, dan zijn het zuiver de nieuwe banden.
Let op, hiermee beginnen, want je moet zeker weten of het een probleem in de voortrein is, of dat het aan de banden ligt.
2) Sommige banden reageren (op een C5) sterk op de bolling van het wegdek.
Zoek eens een weg met een bolling waar je auto duidelijk trekt en probeer dan verantwoord een stukje op de linkerbaan te rijden waar de bolling dus "andersom" is.
Trekt hij dan nog steeds naar links of is het andersom?
3) Dit klinkt gek, maar dit werkte bij mij zelfs voor een set Michelins.
Als de voorbanden niet richtinggebonden zijn wissel dan die nieuwe Conti's links en rechts eens om.
Vreemd, maar het loste mijn probleem op, want zoveel verschil kan er in banden onderling zitten.
Nieuwe banden lijken hetzelfde, maar zijn het niet, ze kunnen afwijken in soepelheid en gewicht, als je 1 band onder aan de marge en 1 band boven aan de marge hebt ontstaan dit soort problemen
4) Als dit allemaal niet helpt, een beetje experimenteren met de bandenspanning, koop zo'n digitale drukmeter, kost bijna niets maar die zijn supernauwkeurig.
Geeft de band die trekt steeds een beetje meer druk, 0,1 per keer en als de marges het toelaten eventueel de band aan de andere kant een beetje minder.
Ga hier mee door tot het verschil of absurd wordt, of het probleem opgelost is.
Kijk dan naar het eindresultaat, als het verschil een paar tienden is, dan is er goed mee te leven, de druk is dan wel verschillend maar de rolweerstand van beide banden is hetzelfde en dat is belangrijker.
Mijn 1.6 deed dit met 4 Michelins, en daar zijn we ook een weekend bezig geweest met stapels banden om een oplossing te vinden.
Zelf JO geeft in één van de draadje toe dat het een eigenschap van sommige C5-en is, de voortrein van een C5 is misschien wel de meest gevoelige van alle auto's, lees maar eens over de balanceerproblemen.
Je hebt de achterbanden links en rechts omgewisseld, maar dit trekken komt echt niet van achteren.
Als het ontstaan is na het monteren van de nieuwe banden zul je het toch in die nieuwe banden moeten zoeken.
1) Ik zou eerst proberen om de achterbanden voor te monteren, als het probleem dan weg is, dan zijn het zuiver de nieuwe banden.
Let op, hiermee beginnen, want je moet zeker weten of het een probleem in de voortrein is, of dat het aan de banden ligt.
2) Sommige banden reageren (op een C5) sterk op de bolling van het wegdek.
Zoek eens een weg met een bolling waar je auto duidelijk trekt en probeer dan verantwoord een stukje op de linkerbaan te rijden waar de bolling dus "andersom" is.
Trekt hij dan nog steeds naar links of is het andersom?
3) Dit klinkt gek, maar dit werkte bij mij zelfs voor een set Michelins.
Als de voorbanden niet richtinggebonden zijn wissel dan die nieuwe Conti's links en rechts eens om.
Vreemd, maar het loste mijn probleem op, want zoveel verschil kan er in banden onderling zitten.
Nieuwe banden lijken hetzelfde, maar zijn het niet, ze kunnen afwijken in soepelheid en gewicht, als je 1 band onder aan de marge en 1 band boven aan de marge hebt ontstaan dit soort problemen
4) Als dit allemaal niet helpt, een beetje experimenteren met de bandenspanning, koop zo'n digitale drukmeter, kost bijna niets maar die zijn supernauwkeurig.
Geeft de band die trekt steeds een beetje meer druk, 0,1 per keer en als de marges het toelaten eventueel de band aan de andere kant een beetje minder.
Ga hier mee door tot het verschil of absurd wordt, of het probleem opgelost is.
Kijk dan naar het eindresultaat, als het verschil een paar tienden is, dan is er goed mee te leven, de druk is dan wel verschillend maar de rolweerstand van beide banden is hetzelfde en dat is belangrijker.
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
Berichten: 29
Lid geworden op: 03 aug 2009 11:48
Auto: Berline 2.0HDI Exclusive 120kW
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2011
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 62000
Kleur: Parelmoer wit
Locatie: Zonhoven (B)
Dit probleem was er al vóór het monteren van de nieuwe banden. Ik hoopte dat montage van de nieuwe banden de oplossing zou zijn, maar dat was niet zo.
De voorste banden werden toen naar achter verplaatst en vooraan werden er nieuwe gelegd.
Omdat het probleem zich bleef voordoen, en uitlijnen niet hielp, dacht ik dat het misschien aan het karakter van de oude banden zou liggen die naar achter verplaatst waren. Vandaar dat ik deze omgewisseld heb (links/rechts).
Bij mij heeft het ook niks met het wegdek te maken, want hij doet het echt altijd en overal, het maakt niet uit of ik op het linker- of rechter rijvak rijd.
Ik ga eens wat experimenteren met de bandenspanning straks.
De voorste banden werden toen naar achter verplaatst en vooraan werden er nieuwe gelegd.
Omdat het probleem zich bleef voordoen, en uitlijnen niet hielp, dacht ik dat het misschien aan het karakter van de oude banden zou liggen die naar achter verplaatst waren. Vandaar dat ik deze omgewisseld heb (links/rechts).
Bij mij heeft het ook niks met het wegdek te maken, want hij doet het echt altijd en overal, het maakt niet uit of ik op het linker- of rechter rijvak rijd.
Ik ga eens wat experimenteren met de bandenspanning straks.
Berichten: 6169
Lid geworden op: 30 nov 2006 17:42
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Locatie: Hoogkarspel (1616)
Dit werd niet duidelijk uit jouw verhaal, dan is er echt wat anders aan de hand, heb je iets geraakt?streetfighter schreef:Dit probleem was er al vóór het monteren van de nieuwe banden.
Ergens tegenaan of overheen gereden?
Dit kan het symtoom bestrijden, maar niet het probleem oplossen, want het zit dus niet in de banden.streetfighter schreef: Ik ga eens wat experimenteren met de bandenspanning straks.
In je profiel staat niet waar je woont, misschien moet je eens naar onze huisdealer in Nieuw Vennep rijden en Johan om advies vragen.
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
Berichten: 6523
Lid geworden op: 27 mei 2006 05:57
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Locatie: Het rijk van Nijmegen
Contacteer:
vóór is de sporing in te stellen maar dat moet alleen nodig zijn als de stuurinrichting los is geweest. Wil het stuur wel netjes naar het midden?streetfighter schreef:Ik ben dan terug geweest naar de bandenboer, en heb de C5 laten uitlijnen. (nu heb ik begrepen dat dit niet kan bij een C5. Heb ik me dan laten bedotten?).
Snel een andere bandenboer opzoeken, een C5 heeft geen schokdempers, die kunnen dus niet verslijten.Volgens hem zijn het waarschijnlijk versleten schokdempers (aan een kant feller dan de andere), of een probleem met de ophanging. Zou dit kunnen?
Maar andere zaken als fuséekogels, verbindingstangetjes, of de rubberlagers van de onderste draagarm kunnen uiteraard verslijten, normaal gesproken moet dat een probleem met speling opleveren (APK) lang voordat het de sporing gaat beïnvloeden en zul je het kunnen horen. Eventueel kun je dit zelf voelen met je auto op een heel stevige krik.
Voordat je wat doet check in ieder geval je banden nog eens (spanning en slijtage)
Continentals zijn rommel dus die zijn niet rond, maar als je ze warm rijdt wordt dat beter.
Controleeer op het oog de sporing voor (heel licht uitspoor: 0 à 0_27') en achter (licht toespoor: 0_47')
En eventueel het camber:
voor 0 graden +/- 30'
achter -1 +/- 20' dus /---\
Een afwijking vh camber achter duidt op versleten ADALs.
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Berichten: 29
Lid geworden op: 03 aug 2009 11:48
Auto: Berline 2.0HDI Exclusive 120kW
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2011
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 62000
Kleur: Parelmoer wit
Locatie: Zonhoven (B)
Een tweetal maanden geleden heb ik vooraan 2 nieuwe banden laten leggen (Continental), en de voorste banden (Michelin) naar achter laten zetten. Ik hoopte dat hiermee het naar links trekken opgelost zou zijn, maar het hielp nietDit werd niet duidelijk uit jouw verhaal, ...
Ik woon in Zonhoven (Belgisch Limburg).In je profiel staat niet waar je woont, misschien moet je eens naar onze huisdealer in Nieuw Vennep rijden en Johan om advies vragen.
Volgens de bandenboer zou het aan de schokdempers of ophanging liggen. Hij raadde me aan om naar de dealer te gaan. Maar vooraleer ik dat doe (gaat waarschijnlijk weer veel kosten), had ik graag eens via het forum vernomen of er misschien nog mensen waren met dit probleem, en hoe zij het opgelost hebben.
Berichten: 6523
Lid geworden op: 27 mei 2006 05:57
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Locatie: Het rijk van Nijmegen
Contacteer:
Wat zeg ik nou? Niet naar die bandenboer luisteren!streetfighter schreef:Volgens de bandenboer zou het aan de schokdempers of ophanging liggen.

C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Berichten: 29
Lid geworden op: 03 aug 2009 11:48
Auto: Berline 2.0HDI Exclusive 120kW
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2011
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 62000
Kleur: Parelmoer wit
Locatie: Zonhoven (B)
Als Continentals rommel zijn, welke zijn volgens u dan wel goede banden?Continentals zijn rommel dus die zijn niet rond, maar als je ze warm rijdt wordt dat beter.
Ik heb al verschillende auto's gehad, en al redelijk wat banden versleten, van zowel van goedkope als duurdere merken (Michelin, Dunlop, Bridgestone, Pirelli,...) en ik moet zeggen: De voorbije jaren rijd ik het liefst met Continental.
Ik vind die het beste qua prijs/kwaliteit/comfort. Wel moet ik erbij vermelden dat dit de eerste Continentals zijn op mijn C5. Het zou dus kunnen dat Continental minder geschikt is voor de C5, maar beweren dat het rommel is, vind ik er toch wat over.
Er lagen 4 nieuwe Michelins op mijn C5 toen ik deze kocht. Ze konden me echter hun meerprijs niet waarmaken.
Berichten: 6169
Lid geworden op: 30 nov 2006 17:42
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Locatie: Hoogkarspel (1616)
De wagen naar een dealer brengen kost inderdaad direct een hoop geld en mogelijk zelfs geen snelle oplossing voor dit probleem.
Mijn welgemeend advies is om een afspraak te maken met onze huisdealer in Nieuw Vennep.
Een halve dag vrij te nemen en er naar toe te rijden.(ca 170km)
Voor een half uur arbeidsloon kan Johan de zaak goed bekijken en je waarschijnlijk een passend oordeel geven, als je dan alle kosten rekent heb je een beter advies als wanneer je de auto bij een andere dealer naar binnen rijdt, ze er twee uur aan sleutelen, diversen onderdelen vervangen en het resultaat nog hetzelfde is.
Vindt je dit te ver, neem dan eens contact op met ons lid ROMAN, die woont niet zover bij je vandaan en heeft als dealer een kleine firma met een paar vakbekwame monteurs die weten wat ze doen en ook geen hoge prijzen rekenen.
Mijn welgemeend advies is om een afspraak te maken met onze huisdealer in Nieuw Vennep.
Een halve dag vrij te nemen en er naar toe te rijden.(ca 170km)
Voor een half uur arbeidsloon kan Johan de zaak goed bekijken en je waarschijnlijk een passend oordeel geven, als je dan alle kosten rekent heb je een beter advies als wanneer je de auto bij een andere dealer naar binnen rijdt, ze er twee uur aan sleutelen, diversen onderdelen vervangen en het resultaat nog hetzelfde is.
Vindt je dit te ver, neem dan eens contact op met ons lid ROMAN, die woont niet zover bij je vandaan en heeft als dealer een kleine firma met een paar vakbekwame monteurs die weten wat ze doen en ook geen hoge prijzen rekenen.
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
Berichten: 29
Lid geworden op: 03 aug 2009 11:48
Auto: Berline 2.0HDI Exclusive 120kW
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2011
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 62000
Kleur: Parelmoer wit
Locatie: Zonhoven (B)
Done!Vindt je dit te ver, neem dan eens contact op met ons lid ROMAN, die woont niet zover bij je vandaan en heeft als dealer een kleine firma met een paar vakbekwame monteurs die weten wat ze doen en ook geen hoge prijzen rekenen.
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Er zijn heus wel garage's die in de omgeving goed bekend staan, Roman zal er hopelijk wel een paar opnoemen zodra hij online is en dit leest, naar N-V rijden is m.i. geen oplossing 
het is iig een vervelend probleem zo te lezen ....
Is dit plotsklaps ontstaan ?

het is iig een vervelend probleem zo te lezen ....
Is dit plotsklaps ontstaan ?
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 29
Lid geworden op: 03 aug 2009 11:48
Auto: Berline 2.0HDI Exclusive 120kW
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2011
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 62000
Kleur: Parelmoer wit
Locatie: Zonhoven (B)
Het is voornamelijk mijn echtenote die met de auto rijdt. Ik rijd er enkel in het weekend mee. Voor de rest doe ik alles met de motor.
Is is dus moeilijk te zeggen of dit probleem ineens gekomen is, of dat het stilaan gekomen is. Het zou natuurlijk altijd kunnen dat het wiel een slag gehad heeft van een put of een borduur.
Ik heb dit ooit eens aan de hand gehad met een VW. Door een diepe put in het wegdek gereden, band kapot en opnieuw moeten laten uitlijnen. De auto trok toen ook ineens naar één kant. Na het uitlijnen was het probleem van de baan.
Is is dus moeilijk te zeggen of dit probleem ineens gekomen is, of dat het stilaan gekomen is. Het zou natuurlijk altijd kunnen dat het wiel een slag gehad heeft van een put of een borduur.
Ik heb dit ooit eens aan de hand gehad met een VW. Door een diepe put in het wegdek gereden, band kapot en opnieuw moeten laten uitlijnen. De auto trok toen ook ineens naar één kant. Na het uitlijnen was het probleem van de baan.
Berichten: 6169
Lid geworden op: 30 nov 2006 17:42
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Locatie: Hoogkarspel (1616)
Ik vind het voordeel van N-V dat je samen met Johan de auto kun bekijken en kunt praten over een mogelijk oplossing.Menno schreef: naar N-V rijden is m.i. geen oplossing
Dit in tegenstelling tot veel Citroen dealers waar de receptionist jouw klacht aanhoort en vervolgens in de computer een eenheidscode aanklikt waardoor er heel iets anders op de werkorder komt te staan.
De wagen verdwijnt dan ergens in de catacomben en jij wordt in een hok gestopt met automaat koffie en een paar oude autoweek's
Na een uur of twee komt de receptionist je vertellen dat de auto klaar is en of je eerst maar even € 431,19 wilt afrekenen.
Vervolgens rij je naar huis en blijkt er niets veranderd.
Let maar eens op hoeveel autorijders dit beeld herkennen.
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
Berichten: 6523
Lid geworden op: 27 mei 2006 05:57
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Locatie: Het rijk van Nijmegen
Contacteer:
Citroëns zijn ontworpen voor Michelins en Michelins zijn ontworpen voor Citroëns.streetfighter schreef:Als Continentals rommel zijn, welke zijn volgens u dan wel goede banden?Continentals zijn rommel dus die zijn niet rond, maar als je ze warm rijdt wordt dat beter.
[..]
Er lagen 4 nieuwe Michelins op mijn C5 toen ik deze kocht. Ze konden me echter hun meerprijs niet waarmaken
Maar ook bij bijv. BMW en Audi weten dat ze het meeste uit hun onderstel halen met Michelins.
Conti's zijn bewezen rommel, dat kunnen ze bij Audi bevestigen (de NL importeur monteert Conti's waardoor Audi de garantie op het onderstel niet honoreert)
niet handig om bij banden over prijs te praten, zie desbetreffend draadje.
Daar moet het wiel tegen kunnen, ook de ophanging, maar een ernstiger klap zou ik niet uitsluiten. Mensen doen soms vreemde dingen met een auto en vinden dat dan normaal; dat is dus geen diskwalificatie van de echtgenote, maar een algemeen gegeven.Het zou natuurlijk altijd kunnen dat het wiel een slag gehad heeft van een put of een borduur.
Ik heb nog geen antwoord gezien of het stuur netjes staat.
Het kan goed zijn dat de auto een optater heeft gehad vóór het uitlijnen en opnieuw een erna, ervan uitgaande dat het uitlijnen vd sporing correct is gebeurd, maar daar durf ik ook nog wel vraagtekens bij te zetten. Het dient namelijk te gebeuren nadat de hoogte gezet is en daarvoor is een Citroën garage computer nodig. (Lexia)
Nogmaals: een bandenboer die met conti's aankomt en spreekt over schokbrekers zou ik niet vertrouwen met mijn Citroën.
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije