Auteur |
Bericht |
cruisin
|
 Re: levertijd
Henk2304 schreef: Als ik op zaterdagmiddag mijn wekelijkse rit heen en terug naar Winterswijk maak zie ik de C5 ongeveer net zo vaak als de Insignia en de Tourer dan weer iets vaker dan de Sedan (en dat bij de Insignia dan juist weer niet). Dat is ook wel logisch omdat uit een draadje elders op dit forum blijkt dat de Ph3 als leasebak relatief populairder is dan de Ph1 en Ph2. En veel leasebakken zijn Tourer omdat een stationwagon vaak wat praktischer is dan een sedan, mooier niet i.m.h.o. maar voor de beroepsrijder wel praktischer. Geeft je als sedanrijder dan wel weer een gevoel van een zekere exclusiviteit .... toch  . Overigens staan bij ons in de straat één Insignia (Tourer) en twee C5's (Sedan), de uitzondering bevestigt de regel. Bij mij om de hoek staat de enige C5 uit het hele dorp. Gris Fulminator, sedan. Ik rijd veel op de A2 ri. Nieuwegein of A58 Rotterdam...... werk in Eindhoven. Maar zie zelden een sedan , enkele keer een Tourer. De Insignia is een mooie auto, jammer dat het een Opel is  (grapje)
|
27 aug 2009 17:34 |
|
 |
Henk2304
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 29 apr 2009 11:33 Berichten: 565 Woonplaats: Tollebeek
Auto: C5 Aircross PureTech 180 S&S EAT8 Shine
Opties: Ambiance Hype Brown; Connected Cam; Pack Park Assist
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2019
Energielabel: B
Phase: C5 Aircross
Organummer: 15423
Productienummer: 20136
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 1500
Kleur: Blanc Nacré TwoTone Noir Perla
Naar boven
|
Ik heb veel Vectra's gereden voor het C5-tijdperk. Ik vond de laatste Vectra (voor de facelift, die was sowieso lelijk, want de voor -en achterkant waren niet meer met elkaar in overeenstemming) destijds een mooie wagen en heb er fijn mee gereden; de Vectra heeft voor mij nog steeds iets speciaals. En ook z'n opvolger de Insignia (wat ik ook een mooie auto vind) volg ik met meer dan gewone belangstelling, Opel is toch lang "mijn merk" geweest. Maar wat mij opviel bij Vectra's is dat ze uiterlijk snel veropuderden (oubollig werden), iets wat van de Ph I en in iets mindere mate ook van de Ph II gezegd wordt. Nu ik de Insignia wat vaker tegenkom betrap ik mezelf erop dat ik alweer iets van die oubolligheid terug begin te zien en dat heb ik niet met de PhIII. Maar ik ben vast bevooroordeeld.
_________________ L8r, Henk
|
29 aug 2009 22:33 |
|
 |
Roman
V.I.P.
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
Kleur: Blauw
Naar boven
|
ik vind de insignia een samenraapsel van verschillende auto;s bij de C5 ph3 roept men heel vaak >>> Duits.. audi/bmw neen moet je eens naar de insignia kijken... van voren net een chevrolet/chrysler.. de zijkant kan zo van de Bmw 5 komen vooral het stuk van de achterklep..  sorry maar de insignia vind ik echt niks... 
|
30 aug 2009 08:30 |
|
 |
Henk2304
C5club Die-Hard
Naar boven
|
Roman schreef: van voren net een chevrolet/chrysler.. de zijkant kan zo van de Bmw 5 komen vooral het stuk van de achterklep..
Dat van die achterklep heb ik ook altijd gevonden: net een BMW 5 en dat is op dit moment in mijn ogen de minst attractieve (lelijkste zo je wilt) van alle BMW's  . Er is een type Mercedes (ik weet niet precies welke, misschien ook alleen maar een uitvoering, ik ben daar niet zo goed in thuis  ) dat van voren veel op de Insignia lijkt, ik moet soms goed kijken; dus ja een samenraapsel is het wel een beetje. Toch auto van 't jaar geworden en de C5 jammer genoeg "slechts" 4de  . En als ik heel eerlijk ben vind ik de C5 vooral heel mooi, robuust, solide, geweldig rijden maar niet bijzonder inovatief, ik bedoel dat bijna alles ook al in eerdere modellen verkrijgbaar was (en dat valt met meest op bij het ietwat gedateerde benzinemotorengamma, de 2.0i die ik nu heb had ik 4 jaar geleden ook al in de Ph II). Want wokkelveren kun je toch moeilijk erg vernieuwend noemen en het vernieuwde HA III+ is op slechts een deel van de "5"'s beschikbaar. Heeft PSA z'n kruit droog gehouden voor de 408 En de Insignia is welliswaar niet zo geweldig mooi maar heeft wel veel nieuws aan boord. Wellicht dat dat door doorslag heeft gegeven bij de (dames? en) heren autojournalisten.
|
30 aug 2009 11:53 |
|
 |
Roman
V.I.P.
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Bouwjaar: 2024
Kleur: Blauw
Naar boven
|
denk eerder het embleem wat erop zit... 
|
30 aug 2009 13:59 |
|
 |
Henk2304
C5club Die-Hard
Naar boven
|
Roman schreef: denk eerder het embleem wat erop zit...  Dan is er toch wat veranderd want dat was de afgelopen ruim 20 jaar vaak de reden dat ze 't niet werden maar dat werd toen door de kopers dan weer massaal goedgemaakt en die laten het nu afweten. Of zitten ze allemaal te wachten op de nieuwe Astra 
|
31 aug 2009 10:22 |
|
 |
Pollewop
C5club Rookie
Geregistreerd: 29 jun 2009 16:59 Berichten: 37 Woonplaats: 't Gooi
Auto: Een C5 Tourer 2.0 HDI Comfort
Opties: TomTom One Europa 22 v.4, Afneembare trekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11980
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 41000
Kleur: Gris Thorium
Naar boven
|
Goed nieuws.... Afgelopen donderdag het bericht gekregen dat m'n aanstaande wordt afgeleverd...
14 september kan ik haar ophalen in Breda... 
_________________ m.vr.gr... Rob | Wil je een "perfecte" auto: Kies een Duitse... Wil je een auto met karakter: Kies een Citroën...
|
07 sep 2009 16:07 |
|
 |
cruisin
|
Brief van de leasemaatschappij : aanpassing verwachtte levertijd : 23 - 10 - 09 
|
10 sep 2009 13:40 |
|
 |
Harm
V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36 Berichten: 14808 Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Bouwjaar: 2022
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Naar boven
|
Naast de deur als je in 't Gooi woont... Rijd je even langs? Ik werk in Breda... 
_________________ Groeten, Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
|
10 sep 2009 20:11 |
|
 |
Pollewop
C5club Rookie
Naar boven
|
Harm van Beek schreef: Naast de deur als je in 't Gooi woont... Rijd je even langs? Ik werk in Breda...  Ach ja... hoe gaat dat... Je geeft aan op het bestelformulier van de lease-maatschappij dat je graag wilt dat de auto wordt geleverd via een dealer in Almere, en dan wordt door hen bepaalt dat de Citroen-dealer in Breda de order krijgt. Heeft waarschijnlijk te maken met kortings-regelingen o.i.d. Maar goed. Geen probleem. Het bedrijf waar ik voor werk zit ook in Breda... 
_________________ m.vr.gr... Rob | Wil je een "perfecte" auto: Kies een Duitse... Wil je een auto met karakter: Kies een Citroën...
|
13 sep 2009 09:05 |
|
 |
Pollewop
C5club Rookie
Naar boven
|
Nou, daar is ze dan... m'n nieuwe liefde voor de komende drie jaar...
Totale levertijd viel me nog mee. Bestelling op 13 juli door de dealer bevestigd, 14 september geleverd...
Vanmiddag opgehaald bij Emerpark, Breda. Voor het eerst het comfort gevoeld van de Hydractive-vering.... Wat een verschil....Wat een weelde.... en Wat een rust... Ik wens de andere "wachters" veel sterkte bij hun levertijd... Het is het wachten meer dan waard... 
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
|
14 sep 2009 18:41 |
|
 |
citroendreamer
V.I.P.
Geregistreerd: 13 dec 2006 20:39 Berichten: 571 Woonplaats: Wijk bij Duurstede
Auto: C5 Break
Opties: PDC, Nav. RT3
Bouwjaar: 2004
Phase: 2
Organummer: 10182
Productienummer: 10129
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 235000
Kleur: NOIR OBSIDIEN
KPH: Voor + Achter
Naar boven
|
_________________ Citroen C5 Break
|
14 sep 2009 19:25 |
|
 |
cruisin
|
Gisteren belde de dealer om een afspraak voor levering te maken op Dinsdag 20 Oktober  Het lange wachten wordt dan eindelijk beloond 
|
08 okt 2009 13:24 |
|
 |
cruisin
|
Gisteren mijn C5 opgehaald in Eindhoven Wat een geweldige auto is het toch. Pluspunten: - Parkeerhulp is standaard op de LB - 2010 kaarten in de MyWay - LPG dashboard metertje netjes afgewerkt - Verlichting in de bochten - BluTooth met Xperia werkt perfect - De lcd schermpjes van de DVD entertainment set zijn mooi afgewerkt in de hoofdsteunen en er zitten draadloze headsets bij. En als klap op de vuurpijl : Hydractive vering is standaard op de automaat (wist ik niet, was een verassing) Minputen : Geen. 
|
21 okt 2009 09:28 |
|
 |
alzheimer
Erelid
Geregistreerd: 06 feb 2007 22:35 Berichten: 1284 Woonplaats: Ouddorp ZH
Auto: c5
Naar boven
|
cruisin schreef: Gisteren mijn C5 opgehaald in Eindhoven Wat een geweldige auto is het toch. Pluspunten: - Parkeerhulp is standaard op de LB - 2010 kaarten in de MyWay - LPG dashboard metertje netjes afgewerkt - Verlichting in de bochten - BluTooth met Xperia werkt perfect - De lcd schermpjes van de DVD entertainment set zijn mooi afgewerkt in de hoofdsteunen en er zitten draadloze headsets bij. En als klap op de vuurpijl : Hydractive vering is standaard op de automaat (wist ik niet, was een verassing) Minputen : Geen.  hint 
_________________ » de C5kalender «
ex-berline: break:
|
21 okt 2009 11:50 |
|
 |
|