Auteur |
Bericht |
c5maarten
V.I.P.
Geregistreerd: 29 aug 2007 18:39 Berichten: 2469
Auto: Citroen 2cv
Opties: Elektronische ontsteking
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1986
Energielabel: H
kilometerstand: 45000
Kleur: Blue Celeste
Naar boven
|
 hoge motortemperatuur
Heb de laatste week het volgende met mijn c5 aan de hand. Na een langer stuk rijden schiet de temperatuur als ik langzamer rijd omhoog tot net onder de rode streepjes, airco gaat dan uit en de temperatuur zakt weer en probleem lijkt weer weg totdat deze zich weer herhaald na een paar km rijden. Als ik de airco echter uitzet dan lijkt het probleem zich niet voor te doen rara wat kan dit zijn? Met de airco aan maakt hij bij het optrekken ook een raar geluid in het ventilatie kanaal soort harde zoem. ventilator defect?
_________________ Citroen 2cv6 spécial 1986
|
05 aug 2009 14:29 |
|
 |
c5maarten
V.I.P.
Geregistreerd: 29 aug 2007 18:39 Berichten: 2469
Auto: Citroen 2cv
Opties: Elektronische ontsteking
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1986
Energielabel: H
kilometerstand: 45000
Kleur: Blue Celeste
Naar boven
|
 Re: hoge motortamperatuur
"EDIT" Ben zojuist naar huis gereden en het probleem doet zich ook voor met de airco uit Echter het rare geluid met optrekken is wel weg als ik de airco uitzet. Even getest maar als ik gewoon kan doorrijden is niets aan de hand en zodra ik moet afremmen of stil sta voor een stoplicht dan schiet de temp omhoog om even later als ik verder rij weer te zakken, misschien toch de thermostaat? of de temp sensor Wie komt dit bekent voor?
_________________ Citroen 2cv6 spécial 1986
|
05 aug 2009 16:59 |
|
 |
Wimmie
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 23:55 Berichten: 4494 Woonplaats: Dordrecht
Auto: BMW 520i Touring G31
Opties: leer, fully loaded, ipod
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2021
Energielabel: B
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 45000
Kleur: Carbon Schwarz
Naar boven
|
 Re: hoge motortemperatuur
Als ik, op grond van mijn ervaringen, mag gokken ga ik voor de temp.sensor.
_________________ Sinds 17-1-2015 een BMW 523i Touring in High Executive [color=#0040FF]Mijn exen zijn 2 maal C5, 3 maal Xantia en 2 maal BX en een BMW 525i Touring, %23i Touring, 520i en nu een 520i Touring
|
09 aug 2009 20:37 |
|
 |
willemcj
V.I.P.
Geregistreerd: 11 feb 2009 23:40 Berichten: 242 Woonplaats: Amstelveen
Auto: Berline 2.0Hdi Exclusive Automaat6
Opties: alle opties (past hier niet in)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10798
Productienummer: 10337
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 100000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter
Naar boven
|
 Re: hoge motortemperatuur
Heb je al gecheckt of je koelvin het doet?
_________________ met vriendelijke groet, Wim
|
09 aug 2009 20:49 |
|
 |
c5maarten
V.I.P.
Geregistreerd: 29 aug 2007 18:39 Berichten: 2469
Auto: Citroen 2cv
Opties: Elektronische ontsteking
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1986
Energielabel: H
kilometerstand: 45000
Kleur: Blue Celeste
Naar boven
|
 Re: hoge motortemperatuur
Koelvin blaast als een idioot gelukkig anders zou mijn motor al overhit zijn denk ik! Toch morgen maar eens de temp/sensor doormeten hopen dat dat het probleem is 
_________________ Citroen 2cv6 spécial 1986
|
09 aug 2009 22:29 |
|
 |
Wimmie
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 23:55 Berichten: 4494 Woonplaats: Dordrecht
Auto: BMW 520i Touring G31
Opties: leer, fully loaded, ipod
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2021
Energielabel: B
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 45000
Kleur: Carbon Schwarz
Naar boven
|
 Re: hoge motortemperatuur
Als de vin wel draait ben ik eigenlijk vrijwel zeker van het feit dat het de temp.sensor is.
_________________ Sinds 17-1-2015 een BMW 523i Touring in High Executive [color=#0040FF]Mijn exen zijn 2 maal C5, 3 maal Xantia en 2 maal BX en een BMW 525i Touring, %23i Touring, 520i en nu een 520i Touring
|
10 aug 2009 08:33 |
|
 |
c5maarten
V.I.P.
Geregistreerd: 29 aug 2007 18:39 Berichten: 2469
Auto: Citroen 2cv
Opties: Elektronische ontsteking
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1986
Energielabel: H
kilometerstand: 45000
Kleur: Blue Celeste
Naar boven
|
 Re: hoge motortemperatuur "UPDATE"
Vandaag een nieuwe episode in het c5 circus. Motortemp liep op, alle toeters en bellen gingen af (gelukkig doen die het wel) Fan draait niet waarschuwing kvs temperatuur te hoog STOP  daar werd ik niet zo blij van. Even gewacht bij een tankstation tot hij wat was afgekoeld en toen als de sodemieter naar huis. Resultaat een keiharde koelvloeistof retourlijn (bovenkant radiateur) motor laten draaien en de ventilator springt niet aan bij oplopende motortemperatuur. Handen in het haar, wat kan het allemaal zijn, Ventilator/ relais Kan maar lijkt me onwaarschijnlijk Temp sensor denk ik ook niet aangezien ik wel indicatie heb in de auto zelf Koppakking Ben bang dat het deze is. Wie denkt er even mee? Groeten en bedankt alvast.
_________________ Citroen 2cv6 spécial 1986
|
19 aug 2009 17:36 |
|
 |
ms-c5
V.I.P.
Geregistreerd: 18 jan 2008 22:43 Berichten: 2861 Woonplaats: Hardenberg
Auto: C5 Ph-III 2.0 16V Sedan Exclusive
Opties: Full Options
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12027 CJ
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: (Kgnc)Bleu Bourasque
Naar boven
|
 Re: hoge motortemperatuur
ALs je koppakking lek is, dan zou je KVS niveau moeten zakken, verliest hij water ?
_________________ Groeten Marcel
C5 Ph-III Sedan 2.0 16V, Exclusive, 11/2009, Bleu Bourasque
Mijn andere hobby is modelvliegen
|
19 aug 2009 18:24 |
|
 |
c5maarten
V.I.P.
Geregistreerd: 29 aug 2007 18:39 Berichten: 2469
Auto: Citroen 2cv
Opties: Elektronische ontsteking
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1986
Energielabel: H
kilometerstand: 45000
Kleur: Blue Celeste
Naar boven
|
 Re: hoge motortemperatuur
Het enige beetje kvs dat hij verliest is doordat de ontluchting boven op de radiateur een beetje lekt (lees een paar druppeltjes) verder heb ik geen indicatie dat hij verliest in 'grote' mate. Morgen naar de dealer om de kop te laten afpersen en dan horen we wel weer verder wat te doen (sleutelen of veel sleutelen  )
_________________ Citroen 2cv6 spécial 1986
|
19 aug 2009 23:49 |
|
 |
Klussie
Achterruiten specialist
Geregistreerd: 28 mei 2006 16:09 Berichten: 6469 Woonplaats: Anna Paulowna
Auto: 2.2 HDiF 200PK / 450 Nm Exclusieve VF7RW4HLADL514150
Opties: Dashcam voor en achter
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 13367
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 148.000+
Kleur: Met wit meer pit EWPB
Naar boven
|
 Re: hoge motortemperatuur "UPDATE"
c5maarten schreef: Temp sensor denk ik ook niet aangezien ik wel indicatie heb in de auto zelf
Wie denkt er even mee?
Groeten en bedankt alvast. Werkt bij de C5 de koelventilator op een en dezelfde sensor? Weet dat dit bij de Xantia niet het geval was iig.
_________________ ...Deze C5 sinds 21-11-2020...Gekocht bij km.stand 148.200...
Voor Kwebbel; C3 1.4 bj 2002 Grtz, Arie
Als je haast hebt moet je eerst gaan zitten en als je veel geduld hebt, verveel je je nooit.
"MIJN SPECIALIST VOOR DE NOORDKOP"
|
20 aug 2009 00:01 |
|
 |
c5maarten
V.I.P.
Geregistreerd: 29 aug 2007 18:39 Berichten: 2469
Auto: Citroen 2cv
Opties: Elektronische ontsteking
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1986
Energielabel: H
kilometerstand: 45000
Kleur: Blue Celeste
Naar boven
|
 Re: hoge motortemperatuur
Probleem opgelost Vanochtend naar de garage gegaan en de lexia eraan gehangen, storingsgeheugen gewist en begonnen met meten. Want zoals we weten Meten=Weten. Bij het bedienen van de parameters van de fan deed deze niets, begonnen met de zekering nalopen en doormeten, allemaal goed. Daarna de relais schoongemaakt en gekeken wat ze deden conclusie : werkt perfect. Daarna de fan direct op de accu aangesloten en daar kwam de boosdoener aan het licht Even gekeken bij service.citroen €180,00 voor een nieuwe fanmotor. Ik maar even gebeld naar Bart Ebben en was voor €94,- incl verzendkosten klaar Nog even aan de balie betalen voor de hulp van monteur+ lexia en dit was €32,- voor een uur Dus nu even wachten op de motor en deze monteren en dan kan de c5 er weer tegenaan 
_________________ Citroen 2cv6 spécial 1986
|
20 aug 2009 14:48 |
|
 |
Erwin79
C5club Bikkel
Geregistreerd: 25 jul 2009 11:19 Berichten: 281
Auto: break 2.0 hpi exclusive
Opties: exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Energielabel: B
Phase: 1
Organummer: 09012
Productienummer: 10543
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 100200
Kleur: EXYB onyx noir
Naar boven
|
 Re: hoge motortemperatuur
Prima opgelost! Laag uurtarief bij je garage supER 
_________________ Wie slim wil lijken, praat.. Wie slim wil worden, luistert..
mijn C5
|
20 aug 2009 14:51 |
|
 |
Klussie
Achterruiten specialist
Geregistreerd: 28 mei 2006 16:09 Berichten: 6469 Woonplaats: Anna Paulowna
Auto: 2.2 HDiF 200PK / 450 Nm Exclusieve VF7RW4HLADL514150
Opties: Dashcam voor en achter
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 13367
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 148.000+
Kleur: Met wit meer pit EWPB
Naar boven
|
 Re: hoge motortemperatuur
Een hele geruststelling dat je weet wat het is 
_________________ ...Deze C5 sinds 21-11-2020...Gekocht bij km.stand 148.200...
Voor Kwebbel; C3 1.4 bj 2002 Grtz, Arie
Als je haast hebt moet je eerst gaan zitten en als je veel geduld hebt, verveel je je nooit.
"MIJN SPECIALIST VOOR DE NOORDKOP"
|
20 aug 2009 14:51 |
|
 |
ms-c5
V.I.P.
Geregistreerd: 18 jan 2008 22:43 Berichten: 2861 Woonplaats: Hardenberg
Auto: C5 Ph-III 2.0 16V Sedan Exclusive
Opties: Full Options
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12027 CJ
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: (Kgnc)Bleu Bourasque
Naar boven
|
 Re: hoge motortemperatuur
Mooi, dat je nu weet wat het is, en erg schappelijk van je garage op naar de 4 ton 
_________________ Groeten Marcel
C5 Ph-III Sedan 2.0 16V, Exclusive, 11/2009, Bleu Bourasque
Mijn andere hobby is modelvliegen
|
20 aug 2009 15:51 |
|
 |
willemcj
V.I.P.
Geregistreerd: 11 feb 2009 23:40 Berichten: 242 Woonplaats: Amstelveen
Auto: Berline 2.0Hdi Exclusive Automaat6
Opties: alle opties (past hier niet in)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10798
Productienummer: 10337
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 100000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter
Naar boven
|
 Re: hoge motortemperatuur
Die koelvin liep toch blijkbaar op zijn laatste benen... 
_________________ met vriendelijke groet, Wim
|
20 aug 2009 15:52 |
|
 |
|