tenslotte van rekening heb ik ook een break en geen tourer

Johan
Dat kan natuurlijk wel, ik weet niet 100% zeker waar HA3+ een signaal van de remmen vandaan krijgt.JHV schreef:Ze ging zelfs zover dat ze zich afvroeg of de vering ook niet wat soepeler was. Dat gaat me te ver natuurlijk,
lijkt me toch vrij duidelijk...dit draadje heeft meer dan een paginaEvilTwin schreef:Volgens mij is dit normaal met conventionele remmen: of je eet vacuüm op, of je trekt de ABS-hogedrukaccumulator leeg. Dit voel je als na een flink aantal keer vol remmen het pedaal "hard" wordt.
Vacuüm komt bij een Diesel van de vacuümpomp, maar bij benzine auto's ook wel uit de inlaatspruitstuk (dunno op de C5) er is geen vacuüm voorraad. Er is wel een hogedruk voorraad, maar de ABS accumulator is veel kleiner dan de voorraad/rembol op een echte Citroën.
Mocht het een probleem opleveren (achteruit van de berg af rollen oid) dan zou ik het dus eerder in het vacuüm systeem zoeken dan in de BAS.
Ligt het aan een slecht ontlucht systeem, dan moet je wel rekening houden dat het BAS ontluchten erg lastig maakt. BAS werkt mechanisch-hydraulisch met een extra plunjer in de hoofdplunjer. Als daar lucht in komt is het alleen met een Lexia te ontluchten: ABS qua werking uit, maar met ABS hogedrukpomp aan.
Nou nou, we hebben wel een kort lontje naar iemand die je probeert te helpen. De ene info staat een pagina terug en aan de andere is een heel topic gewijd. Toch geeft ET je (na een vriendelijke terechtwijzing), uitgebreide info. Om dan te beginnen over boeken sociale vaardigheden lijk me een gevalletje 'Pot verwijt de ketel'...tjob schreef:Hoezeer ik je kennis van de C5 en waarschijnlijk auto's in het algemeen ook waardeer, over sociale vaardigheden zijn ook vele boeken beschikbaar.
Je noemt dingen die ik nergens eerder gelezen heb, waar de toon van jouw reactie vandaan komt begrijp ik dan ook niet.