hm.. ben ff langs de de dealer gereden.. in Enkhuizen, ik heb daar wel ff de missende dop voor het achterlicht, plus 2 schroefdoppen voor die isolatieflap besteld zodat het allemaal weer mooi en strak dicht zit.. 3,10 voor alles. Nou.. dat viel mee..
Alleen, de remmen, mja.. ik kreeg er geen direct antwoord uit. Verkoper achtig type liep even mee, om te kijken, voor de dopjes, dus ik laat hem ook de krakende achterremmen horen, en vraag of ie weet wat dat is. Zegt ie, bloedserieus, Trap je nu de koppeling in?
Ik zeg, nee, het is een automaat, dus dat wordt wat moeilijk, dit is de rem.. en het kraakt
Naja, het kwam er op neer, dat tja.. kan van alles zijn, het loopt niet zo soepel lijkt het..
De monteur later gevraagd, en die kwam met de mogelijkheid dat het misschien corrosie was tussen het aluminium deel, en het ijzer, waardoor ze misschien niet helemaal meer mooi zaten. Maar het kon ook zijn dat de blokjes scheef waren, of dat ze op een small stuk afgesleten waren, en nu een breed stuk meer grip had

het zal wel

Vroeg wat er gedaan kon worden, tja tja.. dat moest allemaal eens uitgebreid bekeken worden, en dan maar zien waar het inzit enzo.
Goed.. had ik even niets aan.
Ik vroeg hem vervolgens over de updates die voor alle software dingen eventueel beschikbaar zouden zijn.. Dat deden ze niet.. ( ik gaf aan dat deze wagen misschien wel 5 jaar geen citroen dealer had gezien, de laatste 5 jaar is tenslotte niet echt bekend en is van een particulier geweest.. daarvoor in de lease) Ik zeg, is er dan niet iets wat geupdate moet/kan worden? Nee.. dat doen ze alleen als er iets niet werkt. Dus ik zeg, naja.. mijn deuren gaan niet automatisch op slot, en volgens mij kan dat wel, als je harder dan 10 km rijd ofzo. Toen dacht ie zelf nog aan de handeling van de Ph 2 ( en wees op een Ph 3 ), waar je de knop zelf kan instellen, dus ik zei dat dat niet werkte op deze, en of dat aan te zetten was. Jaa.. dat was misschien wel mogelijk, maar die functie zit er misschien helemaal wel niet op.. en dan kost het alleen maar geld dat we gekeken hebben..

Dus geen optie ook.
Vervolgens ook nog even gevraagd over de versnellingsbak.. die heeft ook een software deel.. Ik gaf aan dat ik een zoem hoorde, en dat ie soms wel eens wat bonkerig overkomt. Zegt ie dat het een van de beroerdere automaten is

die niet lekker schakelen etc etc. Ik vind hem over het algemeen prima schakelen, maar kleine hikjes, mja.. misschien kan dat met die software, nee.. het waren gewoon minder fijne schakelbakken.. ik opperde nog de schakelaar van het rempedaal, maar ach, dat koste alleen maar weer een hoop geld en werk, en zou het probleem ( voor zover het een probleem is ) niet oplossen ook hoogstwaarschijnlijk.
Vervolgens zegt ie, tja, het is gewoon een beroerde keus geweest van citroen. Ze hebben deze bak samen met Renault ontwikkeld, en het is niet echt tof
Ik heb vervolgens maar mijn afdekdopjes besteld, maar ik werd een beetje minder vrolijk van de monteur