Auteur |
Bericht |
renen
|
 Gekraak aan de voorkant
Altijd moeilijk uit te leggen, maar toch te proberen. Ik hoor gekraak dat van de voorkant komt. Dacht eerst achter het dashboard, maar dat heb ik helemaal nagelopen en is het niet. Een chef werkplaats van de citroendealer zei dat ik de stabilisatie stangen moest checken op speling. Die is er ook niet. De kraak is er altijd, en is heftiger met klinkers dan op het asfalt (bijna stil).
Iemand een idee?
|
27 jul 2009 21:03 |
|
 |
GuidoK
C5club extreme Die-Hard
Geregistreerd: 12 sep 2007 23:15 Berichten: 868
Auto: xc70 Limited Edition
Opties: bijna alles
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 60dkm
Kleur: Twilight Bronze
Naar boven
|
 Re: Gekraak aan de voorkant
Met m'n glazen bol gok ik op iets als een (enigzins) versleten of verdroogd draagarmrubber, stabilisatiestangrubber of enig ander rubber. Dat hoeft niet altijd ook te uiten in speling.
_________________ IAM ISTVC 'ALIQVID FIET' METVO
|
27 jul 2009 21:12 |
|
 |
renen
|
 Re: Gekraak aan de voorkant
Moeilijk op te lossen? En is dit een dure reparatie?
|
27 jul 2009 21:24 |
|
 |
GuidoK
C5club extreme Die-Hard
Geregistreerd: 12 sep 2007 23:15 Berichten: 868
Auto: xc70 Limited Edition
Opties: bijna alles
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 60dkm
Kleur: Twilight Bronze
Naar boven
|
 Re: Gekraak aan de voorkant
Dat weet ik niet. (ik weet ook niet wat er aan de hand is). Stabilisatorrubbers (ik neem aan dat ie in rubbers zit) valt wel mee denk ik. Een draagarm vervangen is wel prijzig ja. De arm alleen kost (prijzen van hbase) al 200 euro. Arbeid misschien ook 1 of 2 uur ofzo. Misschien zijn er losse draagarmrubbers verkrijgbaar, maar welke garage legt heden ten dage nog een arm onder de pers om het rubber te vervangen? Het kan ook wat anders zijn hoor, het is maar een gokje 
_________________ IAM ISTVC 'ALIQVID FIET' METVO
|
27 jul 2009 22:01 |
|
 |
EvilTwin
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57 Berichten: 6523 Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Naar boven
|
 Re: Gekraak aan de voorkant
check ook ff de stabilisator-verbindingsstangetjes (is meestal klapperen geen kraken) en de staat van de veerpoten.
100dkm is wel erg weinig voor dat soort slijtage, lijkt me eerder uitdroging oid.
_________________ C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011 ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
|
28 jul 2009 10:57 |
|
 |
Dirck
V.I.P.
Geregistreerd: 13 apr 2008 15:08 Berichten: 225 Woonplaats: Hoofddorp
Auto: break 2,0 exclusive
Opties: veel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2004
Energielabel: D
Phase: 1
Organummer: 10042
Productienummer: 10336
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 146000
Kleur: KPUD ( Bleu ??)
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: Gekraak aan de voorkant
Dit had ik ook, bij JO linkerdraagarmrubber vervangen, 3 kwartier werk. Rubber bus was 13 euro. Auto is ineens véél stiller en stuurt strakker. E waren zachtjesaan heel wat kraakjes en rammeltjes ingeslopen, dat merk je niet op, tot ze weg zijn.. 
|
28 jul 2009 11:51 |
|
 |
EvilTwin
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57 Berichten: 6523 Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Naar boven
|
 Re: Gekraak aan de voorkant
@Dirck, werd dit niet opgemerkt bij de APK?
_________________ C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011 ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
|
28 jul 2009 13:21 |
|
 |
Dirck
V.I.P.
Geregistreerd: 13 apr 2008 15:08 Berichten: 225 Woonplaats: Hoofddorp
Auto: break 2,0 exclusive
Opties: veel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2004
Energielabel: D
Phase: 1
Organummer: 10042
Productienummer: 10336
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 146000
Kleur: KPUD ( Bleu ??)
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: Gekraak aan de voorkant
Die ging een beetje snel, ik heb de keurmeester kennelijk even te veel afgeleid. Geen herkeuring gehad, maar moest toch nieuwe banden, toen viel het wel erg op ja. Heb gelijk een afspraak gemaakt toen.
|
28 jul 2009 17:25 |
|
 |
renen
|
 Re: Gekraak aan de voorkant
Ik heb nog eens goed geluisterd, met de motorkap open. (dan is het beter hoorbaar) Als ik op het voorspatbord de auto naar beneden duw en weer loslaat, is het net of ik microswitches hoor schakelen. En als ik m'n oor bij de veerbollen houd, lijkt het uit de richting van de veerinstallatie te komen. Metaal geleid en met de wielkast als klankkast, zou het ook van onderen kunnen komen.
|
28 jul 2009 22:22 |
|
 |
renen
|
 Re: Gekraak aan de voorkant
Voordat ik op vakantie ben gegaan, even langs de garage geweest. Om te checken of het kwaad kan, repareren kon niet op dat moment. Er waren nauwelijks monteurs door vakantie. Er is blijkbaar iets mis met de kop waar de veerbollen zitten geschroefd, of de veerpoten zelf. Hij veert goed, lekt geen olie dus geen direct gevaar. Als ik ben teruggekeerd kan ik gelijk langskomen. Er is een afspraak gemaakt. Zodra ik meer weet, plaats is het op het forum.
|
08 aug 2009 18:01 |
|
 |
Michel
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 23 jun 2008 22:16 Berichten: 218
Auto: C5 Break PhIII
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 125000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
 Re: Gekraak aan de voorkant
en al terug van vakantie?
_________________
Fiat 127 0.8 1982 180000km RIP Seat ibiza 1.2 1988 175000km RIP Xantia 1.6i X 1995 260000km RIP C5 Ph2 2.0i 16V LPG 2005 312500km Export Current: C5 Ph3 2.0 Diesel 2010
|
14 sep 2009 16:49 |
|
 |
renen
|
 Re: Gekraak aan de voorkant
Ja, al weer een paar weken aan het werk. In de vakantie enorm genoten van de wegligging en ruimte van de C5. Hoewel een van de kinderen last kreeg van wagenziekte tijdens serieus bochtenwerk in Luxemburg.
Ondertussen ben ik ook al weer langs de garage geweest en de auto is nagekeken door een ervaren monteur. Deze kon echter niks vinden. Volgens hem zijn het de terugslagklepjes in de veerpoten. Een andere C5 in de showroom had het zelfde, ter vergelijking.
Ik ben van plan er nog eens door een andere (Citroen) garage naar te laten kijken. Verder zou ik niet weten wat dit is. De auto veert goed en de vering lekt niet.
|
14 sep 2009 20:11 |
|
 |
willemcj
V.I.P.
Geregistreerd: 11 feb 2009 23:40 Berichten: 242 Woonplaats: Amstelveen
Auto: Berline 2.0Hdi Exclusive Automaat6
Opties: alle opties (past hier niet in)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10798
Productienummer: 10337
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 100000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter
Naar boven
|
 Re: Gekraak aan de voorkant
Ik heb in mijn vorige C5 (ph1) ook iets dergelijks gehad, gekraak linksvoor bij het rijden over een klinkerweg. In de garage was niets te constateren en ik heb de monteur een stukje laten meerijden zodat die het zelf ook hoorde. Na enig speurwerk bleek het een versleten rubber van de linker remklauw voor te zijn. Kostte een paar euro en daarna was de auto weer perfect stil 
_________________ met vriendelijke groet, Wim
|
15 sep 2009 12:44 |
|
 |
|