voor de liefhebbers met een pers account, die foto's kan men ook downloaden van de Citroën perssite onder het kopje heritage.Menno schreef:zat ook een CD'tje in met wat foto's ,
Voor de rest bedankt voor een perfect dagje, voor degenen die er niet bij waren, je hebt wat gemist

In aanvulling op Ronalds berichtje. De vintage collectie was erg indrukwekkend, vooral de staat van de PA auto's (propulsion arrière)
Dat iedere Citroën een startmotor had vanaf dag 1 (1919) en dat ze gewoon drie pedalen hadden was opmerkelijk.
Met die Trèfle Torpedo of C4 roadster had ik wel willen wegrijden, maar dan moet je dus wel opletten, want de pedalen zijn koppeling/gas/rem

De C4 en C6 hadden thermostatisch bediende grille-louvres. Erg ingenieus.

De collectie is groot (480stuks) en vrijwel compleet, maar 80 auto's staan vooralsnog op een andere locatie, en bij de concepts miste ik de Métisse en DS3 maar die staan op C42. Ook waren er modellen uitgeleend aan het Bertoni museum. De bovenstaande groene C4 roadster stond bijv. ook op Citromobile. Voor zover ik weet hebben ze geen F-type en geen CX wankel (de 170pk 2,4L uit de helicopter)

...maar die 340pk Sm maakt heel wat goed. De DS Présidentièlle is automobiele buitencategorie, niet echt mooi, maar wel bijzonder en bijzonder groot (2,13m breed 1,60 hoog!) het lijkt een DS, maar het is een vliegkampschip.

Er waren wat mensen nog in de veronderstellig dat Mercedes-Benz de eersten waren met een personen auto op Diesel, maar ook dat was toch echt Citroën, helaas bevat het conservatoire nog geen Rosalie Diesel (1934) maar wel een kleine exhibit met het blok en wat promotie matieraal:

ook mijn andere foto's zijn niet zo mooi als die van cafevdb of wimmie, maar ik wilde ze jullie niet onthouden:
Race DS V6, coureur: Björd Waldegard. Daar achter CX Rally du Senegal, SM Rally du maroc.

Project-L, CX proto, 6cil boxer.

intern C4 concept, let op de vinnen op de koplampen.

intern C3 concept, let op de gewelfde zijkanten.

C6 Lignage concept.

Karin concept ca. 1980, 1+2 zitplaatsen à la McLaren F1.

C5 coupé (bedoeld voor de US markt?) C-stijl vleugels à la Ferrari f599. (ook Donato Coco)