Auteur |
Bericht |
alzheimer
Erelid
Geregistreerd: 06 feb 2007 22:35 Berichten: 1284 Woonplaats: Ouddorp ZH
Auto: c5
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8
Naar boven
|
 Re: Bougies???
citroen a2 schreef: Weet iemand waar die bougies zitten ik heb een hele middag lopen zoeken maar niet gevonden. Kan iemand mij helpen? Bouwjaar: 2005 Phase: 1 
_________________ » de C5kalender «
ex-berline: break:
|
17 maart 2009 17:31 |
|
 |
Marc
V.I.P.
Geregistreerd: 21 aug 2007 20:06 Berichten: 2551 Woonplaats: Nijmegen
Auto: Toyota RAV4 Hybride
Bouwjaar: 2020
Energielabel: A
kilometerstand: 2k
Kleur: Midnight Blue
Naar boven
|
De bougies zitten goed verstopt. Ze zitten verstopt onder een soort verdeeldeksel tussen de nokkenassen.
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
_________________ Groeten, Marc
|
17 maart 2009 23:24 |
|
 |
tardis
C5club Rookie
Auto: C5 Break 2.0 ligne prestige 05-11-2005
Naar boven
|
Net dit weekend tripje naar Baden Baden (Duitsland) gemaakt.
Rijdt perfect maar................... 03-05-2009 Na reis Baden Baden 1000 km thuis weer koelvloeistof onder sensor. Goed drooggemaakt. 05-05-2009 Weer koelvloeistof zichtbaar lekt klaarblijkelijk nog steeds wat 06-05-2009 Contact Smeeing en op 13 mei afspraak bij Rovam citroen Amersfoort
And so the story continues. Ik heb maar even een schema'tje gemaakt om hetzelf bij te houden
23-01-2009 Aflevering 31-01-2009 Melding storing 02-02-2009 Smeeing gebeld afspraak gemaakt 10-02-2009 Auto bij Smeeing controle geen storingen meer gevonden behalve wellicht luchtbelletjes in koelsysteem. Langere tijd laten draaien en op druk gezet. Geen storingen waargenomen auto ’s middags weer opgehaald 20-02-2009 Storing emissie. Auto liep op noodloop. Wegenwacht erbij gereset kon verder niets vinden. Advies even naar citroendealer voor uitlezen. 21-02-2009 Citroendealer Mekenkamp Bunnik Geen storing gevonden. Advies bij storing weer naar dealer. 22-02-2009 Weer storing en noodloop. Naar Citroen van Oord Utrecht. Diagnose gasklephuis defect, Oplossing vervangen. Contact van Oord en Smeeing en akkoord gekregen voor reparatie. Echter pas na enkele weken tijd dus Citroen Bunnik gebeld deze hadden eerder ruimte. 26-02-2009 Naar Bunnik in middag gebeld gasklephuis vervangen maar nog steeds storing. Er moest verder gezocht worden. 27-02-2009 Storing gevonden. Er is via de sensor van de koelvloeistoftemperatuursensor koelvloeistof in de computer gelopen waardoor de ene na de andere storing ontstaat. Contact Smeeing zou auto terughalen en voor vervanging zorgsdragen. 17-04-2009 Auto terug na vervanging kabelboom en computerGasklephuis en bougies waren ook gewisseld 29-04-2009 Na zichtbare koelvloeistof onder temperatuursensensor contact Smeeing en zelfde dag naar Citroen Rovam. Diagnose sensor iets aangedraaid en systeem onder 2 bar getest. 03-05-2009 Na reis Baden Baden 1000 km thuis weer koelvloeistof onder sensor. Goed drooggemaakt. 05-05-2009 Weer koelvloeistof zichtbaar lekt klaarblijkelijk nog steeds wat 06-05-2009 Contact Smeeing en op 13 mei afspraak bij Rovam citroen Amersfoort
|
06 mei 2009 14:23 |
|
 |
jpiek
C5club Extreme Poster
Geregistreerd: 13 apr 2007 23:29 Berichten: 3648 Woonplaats: Berkel en Rodenrijs
Auto: Citroën C4 Grand Picasso
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 116.160
Kleur: Zilver Metallic
Naar boven
|
Ik bewonder je geduld.... 
_________________ Johan
|
06 mei 2009 15:52 |
|
 |
edgo
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 06 maart 2009 19:14 Berichten: 190 Woonplaats: Tilburg
Auto: 1.8 16v Ligne Prestige Berline
Opties: DHZ PDC,CD Wisselaar etc.
Bouwjaar: 2002
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 9230
kilometerstand: 157.200
Kleur: Gris orageux
KPH: Achter
Naar boven
|
Koleré, tja zo kom je ook het jaar door! Ik zelf zou allang de dame weer ingeruild hebben, mijn vertrouwen zou ik toch echt helemaal kwijt zijn! En idd ik bewonder je geduld ook 
_________________ Als je taal fouten vindt mag je ze houden!
|
06 mei 2009 20:20 |
|
 |
tardis
C5club Rookie
Naar boven
|
er kwam vandaag nog bij emissiestoring  Maar ik heb deze auto bij een bovag garage gekocht met een vol jaar garantie. Inruilen wordt weer een kostbare zaak vrees ik. Denk er wel over om eens juridisch advies in te winnen over de mate van geduld die ik hierin moet behouden. Zou wel op voorstel ruil gelijkwaardig voertuig zelfde prijsklasse ingaan. Maar aan de andere kant ze moeten dit bij citroen toch wel op kunnen lossen.
|
06 mei 2009 21:32 |
|
 |
jpiek
C5club Extreme Poster
Geregistreerd: 13 apr 2007 23:29 Berichten: 3648 Woonplaats: Berkel en Rodenrijs
Naar boven
|
edgo schreef: Ik zelf zou allang de dame weer ingeruild hebben, mijn vertrouwen zou ik toch echt helemaal kwijt zijn! Ingeruild ? Sleutels op de balie gelegt onder vermelding dat de koop ontbonden is, en geld terug... Vervolgens ander auto kopen... Hoewel, een inruiler moet wel goed zijn. Nog eens zoiets en de verkoper mag wel huilend op z'n knieen zakken.
_________________ Johan
|
06 mei 2009 22:28 |
|
 |
WackoH
C5club extreme Die-Hard
Auto: C5 Break Difference2 66kW (DW10TD/RHY)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Organummer: 09867
Productienummer: 10335
kilometerstand: 349500
Kleur: gris orageux (EYTC)
Naar boven
|
Eigenlijk is de oorzaak maar klein (een lekkende sensor en/of schroefdraad). Maar door slechte diagnose van het probleem en langzaam werkende garage is het wel een drama geworden. Om op dit moment hiervoor de sleutels op de toonbank te leggen vind ik wel ver gaan. De garage heef je tenslotte wel steeds geholpen.
Je zou eens kunnen proberen om een (schriftelijke) deadline te stellen. Binnen twee weken moeten de problemen zijn opgelost anders ga je er werk van maken om de koop te ontbinden omdat de auto en de service van de garage niet aan je verwachtingen voldoen. Kijk eens op consuwijzer.nl voor wat kreten om de verkoper een beetje schrik aan te jagen. Jacco
|
06 mei 2009 23:16 |
|
 |
jpiek
C5club Extreme Poster
Naar boven
|
WackoH schreef: Eigenlijk is de oorzaak maar klein (een lekkende sensor en/of schroefdraad). Maar door slechte diagnose van het probleem en langzaam werkende garage is het wel een drama geworden. Om op dit moment hiervoor de sleutels op de toonbank te leggen vind ik wel ver gaan. De garage heef je tenslotte wel steeds geholpen. Ben ik niet met je eens, de garage heeft geprobeert het euvel te repareren, keer op keer, tevergeefs. Da's niet 'geholpen zijn'geholpen ben je als de storing weg is... Ik lees in het begin alleen mar oer storingsmeldingen en noodloopprocedures, nets over lekken koelwater. Dat zie ik pas halverwege, en daarnaa steeds wet terugkomend. Moeten e concuderen dat er geen storingsmeldingen meer bijgekomen zijn ? Dat ben je idd. misschien geholpen als de lekkage opgelost is. Het kunnen ook gewoon twee aparte problemen zijn. En storingsmeldingen, en lekkage door een slecht geplaatste sensor... Citaat: Je zou eens kunnen proberen om een (schriftelijke) deadline te stellen. Binnen twee weken moeten de problemen zijn opgelost anders ga je er werk van maken om de koop te ontbinden omdat de auto en de service van de garage niet aan je verwachtingen voldoen. Kijk eens op consuwijzer.nl voor wat kreten om de verkoper een beetje schrik aan te jagen. Idd. en je hoeft een leverancier slechts een paar keer de kans te geven het probleem op te lossen, dat heb je al ruimschoots gedaan. Idd. tijd om een "redelijke termijn" te stellen. Overigens zegt het cunsumentenrecht : Defecten die in het eerste half jaar zicht openbaren worden geacht al aanwezig te zijn geweest bij aflevering, de leverancier moet bewijzen dat dat niet het geval was... (en da's lastig als die nog niet weet wat de oorzaak is  )
_________________ Johan
|
06 mei 2009 23:59 |
|
 |
WackoH
C5club extreme Die-Hard
Auto: C5 Break Difference2 66kW (DW10TD/RHY)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Organummer: 09867
Productienummer: 10335
kilometerstand: 349500
Kleur: gris orageux (EYTC)
Naar boven
|
jpiek schreef: Ben ik niet met je eens, de garage heeft geprobeert het euvel te repareren, keer op keer, tevergeefs. Da's niet 'geholpen zijn'geholpen ben je als de storing weg is... Ach, een kwestie van definitie  Helpen leidt niet altijd tot een oplossing. jpiek schreef: Ik lees in het begin alleen maar over storingsmeldingen en noodloopprocedures, niets over lekken koelwater. Maar dat kwam toch doordat er water via het sensorkabeltje een computer in liep (welke trouwens? Die naast de radiator zit?) jpiek schreef: Idd. en je hoeft een leverancier slechts een paar keer de kans te geven het probleem op te lossen, dat heb je al ruimschoots gedaan. Idd. tijd om een "redelijke termijn" te stellen. We zijn het iig met elkaar eens  Jacco
|
07 mei 2009 07:49 |
|
 |
tardis
C5club Rookie
Naar boven
|
jpiek schreef: [
Ik lees in het begin alleen mar oer storingsmeldingen en noodloopprocedures, nets over lekken koelwater.
Dat zie ik pas halverwege, Dit heb ik niet in mijn posting vermeld maar de allereerste storingsmelding daarbij zat eveneens de melding dat er koelvloeistog lekte. De auto is vervolgens een dag bij bij de garage geweest en goed bevonden. Als toen de oorzaak van de lekkage was ontdekt dan was de wellicht de computer niet defect geraakt. Maar goed er kunnen natuurlijk verschillende storingen tegelijk hebben bestaan.
|
11 mei 2009 19:58 |
|
 |
tardis
C5club Rookie
Naar boven
|
afgelopen woensdag mocht de wagen een dagje naar de citroendealer rovam amersfoort. Hopelijk is de lekkage nu opgelost magkomende week nog eens op bezoek om de emissiestoring op te laten lossen.
|
17 mei 2009 13:20 |
|
 |
|