Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.
Auteur |
Bericht |
staircase
V.I.P.
Geregistreerd: 24 aug 2008 00:44 Berichten: 792 Woonplaats: Lekkerkerk
Auto: C5 Aircross 2.0 BlueHDI 180 pk S&S EAT8
Opties: Shine/Front & backcamera, electrische achterklep
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: E
Phase: C5 Aircross
Organummer: 15372
Productienummer: 20438
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 157500
Kleur: Gris Platinium EVL
Naar boven
|
 Re: Die kl@&#$%+ achterruit!
Klussie schreef: Wil je er tijdelijk even van verlost zijn dan haal je de afdekkap even los waaronder het stekkertje zit. Stekkertje losnemen en klaar is Case  Helaas werkte dit niet zoals ik vanavond heb kunnen uittesten. De rest van het onderzoek van vandaag staat hieronder. Koentje schreef: Is je massa wel in orde? Als je de achterruitverwarming mee meet dan kan het wel eens zo zijn dat er roestvorming is bij de massa verbinding (aan het vaste gedeelte van de bedrading. Waar dat precies is weet ik niet). Het zou dan kunnen dat als je de verwarming inschakelt dat dan de ruit opent. Het houd hier wel een beetje op met de specifieke kennis over de C5.
Heb ik ook aan gedacht toen ik een weerstand in de orde van 40 ohm mat. Nu is dit zo'n erg gevoelig electronische meter en als er dan een stoorpulsje bij zit is de waarde moeilijk te interpreteren. En om nu meteen met een oscilloscoop naar buiten te gaan. Toen het opengaan bleef nadat de connector van de schakelaar los was heb ik uiteindelijk maar weer het gele draadje van de koperbaan losgehaald en weg was het openspringen. Het probleem zit dus echt in de ruit zelf en zal als laatste test de koperbaan loshalen bij het soldeerpunt en deze rechtstreeks verbinden met de connector zonder dat de ruit in het circuit zit en heb goede hoop dat het dan wel werkt. Wordt vervolgd! Chris, die ook vind dat wat erop zit moet werken 
_________________ 4 wielen prive: Datsun Sunny Van, Simca 1100, 2 x Simca Horizon, Talbot Solara, Renault 21, Renault Nevada, Renault Laguna Break, Citroen C5 Break. zakelijk: 2 x Nissan Sunny, 3 x Opel Astra Van, Peugeot 307 HDI Van, Renault Kangoo DCI, Skoda Fabia TDI GL, Renault Clio Est 2 wielen: Suzuki T 250, Honda CB 500, 550, 750, 3 x 900, BMW 2 x R 100RT, 2 x K 100RT, K 1100LT. R 1200RT, R1250RT.
|
05 apr 2009 21:26 |
|
 |
Koentje
C5club Fan
Geregistreerd: 14 feb 2009 18:04 Berichten: 66 Woonplaats: Aldeboarn (8495HM)
Auto: 2.0 16V Break Ligne Prestige
Opties: Clarion-CD changer
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Organummer: 9507
Productienummer: 10396
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 302000
Kleur: Gris Fulminator EYPC
Naar boven
|
 Re: Die kl@&#$%+ achterruit!
Okee. Het zit inderdaad in het achterruit zelf. Had niet begrepen dat je de connector al los had en het euvel zich nog voordeed. -Het eerste wat mij dan te binnen schiet lijkt erop dat je lijmlaag niet isoleert. -Of onder de soldeer punten is tijdens het solderen de lijmlaag helemaal weg? -Of dat het koperdeel breder is dan de lijmlaag.zodat als de klep sluit de zijkant contact maakt met de ruitbanen.
Opties genoeg om te onderzoeken.
Waar tussen heb je 40ohm gemeten? Als dat tussen begin en einde van één koperbaan is is dat veel. Als dat bovenin tussen de banen bij draad aansluitingen is is dat weinig. Een schakelaar zou oneindig moeten zijn in theorie. Als je de aansluitingen weer los soldeert onder de dakspoiler zou je tussen deze banen oneindig moeten meten. en bij ingedrukte schakelaar 0 ohm. Als dat correct is, zit de storing elders.
Laat maar horen.
|
06 apr 2009 07:47 |
|
 |
Klussie
Achterruiten specialist
Geregistreerd: 28 mei 2006 16:09 Berichten: 6469 Woonplaats: Anna Paulowna
Auto: 2.2 HDiF 200PK / 450 Nm Exclusieve VF7RW4HLADL514150
Opties: Dashcam voor en achter
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 13367
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 148.000+
Kleur: Met wit meer pit EWPB
Naar boven
|
 Re: Die kl@&#$%+ achterruit!
staircase schreef: Klussie schreef: Wil je er tijdelijk even van verlost zijn dan haal je de afdekkap even los waaronder het stekkertje zit. Stekkertje losnemen en klaar is Case  Helaas werkte dit niet zoals ik vanavond heb kunnen uittesten. da's dan jammer Dan zal je de binnenbekleding van de klep een los moeten halen en de stekker van de solenoid trekken.
_________________ ...Deze C5 sinds 21-11-2020...Gekocht bij km.stand 148.200...
Voor Kwebbel; C3 1.4 bj 2002 Grtz, Arie
Als je haast hebt moet je eerst gaan zitten en als je veel geduld hebt, verveel je je nooit.
"MIJN SPECIALIST VOOR DE NOORDKOP"
|
06 apr 2009 08:12 |
|
 |
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33541 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
 Re: Die kl@&#$%+ achterruit!
Via de lexia helemaal uitschakelen kan ook  , heb je nooit meer last van dit 'euvel' 
_________________
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.) Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
|
06 apr 2009 10:42 |
|
 |
staircase
V.I.P.
Geregistreerd: 24 aug 2008 00:44 Berichten: 792 Woonplaats: Lekkerkerk
Auto: C5 Aircross 2.0 BlueHDI 180 pk S&S EAT8
Opties: Shine/Front & backcamera, electrische achterklep
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: E
Phase: C5 Aircross
Organummer: 15372
Productienummer: 20438
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 157500
Kleur: Gris Platinium EVL
Naar boven
|
 Re: Die kl@&#$%+ achterruit!
De storing is opgelost zo lijkt het! De oorzaak werd naar alle waarschijnlijkheid veroorzaakt door het kopertape. Het vreemde is dat het vanavond opgelost leek door de kopertape zonder het soldeerpunt te gebruiken met de schakelaar-connector te verbinden. Tijdens het opruimen van de soldeerbout, meter en weer vastmaken van de bekleding hoorde ik een bekende klik en schoot de ruit weer los. Gloeiende, gloeiende denk je dan en de oude storing, spontaan openspringende ruit bij het ontgrendelen van de auto na ongeveer 2 minuten stilstand, was ook weer terug. Tevens was er een weerstand te meten die nogal varieerde tussen de 40 en 300 ohm ten opzichte van aarde op de kopertape. Als ingeving toen maar een draadje opgescharreld en deze behoorlijk provisorisch vastgeplakt naast de afgeplakte kopertape. Dit was intussen 4 uur geleden en het werkt nog steeds. Wat kan er mis gaan met dit kopertape? De gesoldeerde uiteinden lagen raakten de ruit niet en de ruit was verder onbeschadigd waar de tape overheen liep en bovendien verwacht ik dat de zwarte plaklaag op zich al isoleert. Morgen bij daglicht de kopertape eens voorzichtig van de ruit trekken om te zien of er dan iets tevoorschijn komt en mocht dat duidelijkheid verschaffen vind je het in dit draadje terug.
Chris
_________________ 4 wielen prive: Datsun Sunny Van, Simca 1100, 2 x Simca Horizon, Talbot Solara, Renault 21, Renault Nevada, Renault Laguna Break, Citroen C5 Break. zakelijk: 2 x Nissan Sunny, 3 x Opel Astra Van, Peugeot 307 HDI Van, Renault Kangoo DCI, Skoda Fabia TDI GL, Renault Clio Est 2 wielen: Suzuki T 250, Honda CB 500, 550, 750, 3 x 900, BMW 2 x R 100RT, 2 x K 100RT, K 1100LT. R 1200RT, R1250RT.
|
06 apr 2009 23:50 |
|
 |
Eemspoort
C5club Bikkel
Geregistreerd: 27 jul 2008 13:43 Berichten: 347 Woonplaats: Dieren
Auto: Skoda Superb 3.6 V6 DSG Elegance Bussines-line
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: G
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 80000
Kleur: Lichtblauw
Naar boven
|
 Re: Die kl@&#$%+ achterruit!
Ploffie schreef: Eemspoort schreef: Bovendien is mijn motto: Als het erop zit moet het ook werken. Oei, rijd je dan niet in het verkeerde merk?  [beter-laat-dan-nooit-reactie-modus] Ikke niet, alles werkt naar behoren! Heeft wel een paar knaken gekost in de loop der tijd, dat dan weer wel. @Koentje: Hangt toch van de leeftijd van de auto af, of ik er geld in steek of niet. De C5 is (voor mij) een jonge auto, en verkeerd bovendien in prima staat. Dus een nieuw knopje zet ik er dan wel in. Ik heb de zaak destijds dan ook laten vervangen, en sindsdien geen problemen meer. En ach, kleine dingetjes hou je toch wel met een Franse auto, toch? 
_________________ Ook weer een Citroën in het wagenpark! Citroën C35 D, Neba intergraal-camper (zie avater)
|
07 apr 2009 14:22 |
|
 |
staircase
V.I.P.
Geregistreerd: 24 aug 2008 00:44 Berichten: 792 Woonplaats: Lekkerkerk
Auto: C5 Aircross 2.0 BlueHDI 180 pk S&S EAT8
Opties: Shine/Front & backcamera, electrische achterklep
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: E
Phase: C5 Aircross
Organummer: 15372
Productienummer: 20438
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 157500
Kleur: Gris Platinium EVL
Naar boven
|
 Re: Die kl@&#$%+ achterruit!
We zijn een week verder en de achterruit werkt nog steeds. De kopertape is verwijderd en het provisorisch vastgeplakte draadje zit nu netjes onder zwarte tape. Heb niets vreemds kunnen ontdekken aan de kopertape, maar ga het ook niet meer opnieuw proberen.  . Dit geintje heeft bij elkaar toch wel een hoop ergernis en een uur of 8 onderzoek en arbeid gekost maar ja als het werkt is de voldoening groot. Chris.
_________________ 4 wielen prive: Datsun Sunny Van, Simca 1100, 2 x Simca Horizon, Talbot Solara, Renault 21, Renault Nevada, Renault Laguna Break, Citroen C5 Break. zakelijk: 2 x Nissan Sunny, 3 x Opel Astra Van, Peugeot 307 HDI Van, Renault Kangoo DCI, Skoda Fabia TDI GL, Renault Clio Est 2 wielen: Suzuki T 250, Honda CB 500, 550, 750, 3 x 900, BMW 2 x R 100RT, 2 x K 100RT, K 1100LT. R 1200RT, R1250RT.
|
13 apr 2009 23:42 |
|
 |
pmnztm
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 08 maart 2009 16:08 Berichten: 117 Woonplaats: zoetermeer
Auto: c5 2.2 hdi break Exclusive
Opties: pdc, afneembare trekhaak,Parrot carkit, etc
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2002
Energielabel: D
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 188000
Kleur: bleu mauritius
Naar boven
|
 Re: Die kl@&#$%+ achterruit!
Via een dealer vernomen, dat mijn achterruit in 2004 al eens vervangen is.
Ook deze gaat bij mij niet open..
Vanaf wanneer is de achterruit gemodifieerd, zodat bij een nieuwe dit niet meer voorkomt??
|
21 apr 2009 12:16 |
|
 |
staircase
V.I.P.
Geregistreerd: 24 aug 2008 00:44 Berichten: 792 Woonplaats: Lekkerkerk
Auto: C5 Aircross 2.0 BlueHDI 180 pk S&S EAT8
Opties: Shine/Front & backcamera, electrische achterklep
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: E
Phase: C5 Aircross
Organummer: 15372
Productienummer: 20438
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 157500
Kleur: Gris Platinium EVL
Naar boven
|
 Re: Die kl@&#$%+ achterruit!
pmnztm schreef: Via een dealer vernomen, dat mijn achterruit in 2004 al eens vervangen is.
Ook deze gaat bij mij niet open..
Vanaf wanneer is de achterruit gemodifieerd, zodat bij een nieuwe dit niet meer voorkomt?? Het is mij niet bekend of er ooit een definitieve oplossing voor gevonden is. Als je op het forum terugzoekt zijn er mensen die al drie of meer ruiten hebben gehad. Het zelf aan te brengen draadje en het nu leverbare kitje bij de Citroen-dealer zijn de meest betrouwbare oplossingen. Chris
_________________ 4 wielen prive: Datsun Sunny Van, Simca 1100, 2 x Simca Horizon, Talbot Solara, Renault 21, Renault Nevada, Renault Laguna Break, Citroen C5 Break. zakelijk: 2 x Nissan Sunny, 3 x Opel Astra Van, Peugeot 307 HDI Van, Renault Kangoo DCI, Skoda Fabia TDI GL, Renault Clio Est 2 wielen: Suzuki T 250, Honda CB 500, 550, 750, 3 x 900, BMW 2 x R 100RT, 2 x K 100RT, K 1100LT. R 1200RT, R1250RT.
|
21 apr 2009 13:24 |
|
 |
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33541 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
 Re: Die kl@&#$%+ achterruit!
Mijn ruit heeft sinds enkele weken kuren  , dan weer wel open, dan niet ( meer niet overigens )... Drukknop is OK, raam heeft al aanpassing t.o.v. het standaard werk Viel te verwachten is van de ex-limo van Harm ... hahaha 
_________________
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.) Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
|
21 apr 2009 17:14 |
|
 |
mrvroos
V.I.P.
Geregistreerd: 24 aug 2008 20:03 Berichten: 595 Woonplaats: 0318
Auto: Tourer Ligne Business
Opties: Panoramadak, metallic, getinte ruiten rondom, inklapbare spiegels
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12021CJ
Productienummer: 10251
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 235345
Kleur: Blauw
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: Die kl@&#$%+ achterruit!
Ook ik heb (weer) zo'n wispelturige ruit. Vorig jaar gefixt met kopertape op een onderlaag van isolatieband; nu al een paar weken kuren. Leek eerst te zitten in een slechte verbinding tussen twee stukken van de kopertape. Maar nu toch weer "het ene moment wel, dan weer niet". De aanhouders winnen; dus .. kop op; ook jij Menno! Gr, Martin
_________________ C5 II X7 Ligne Business Bleu 2009 Vorige Citroens (vanaf 1980): GSA Club (bruin), VISA II (rood), Visa 1.4 TRS (wit), ZX Avantage 1.4 (rood), Xantia 1.8i 16V PhI (groen), Xantia 1.8i 16V PhII, C5 Break HPi Exclusive (Bleu Mauritius) (groen),
9,9 l/100 km
|
21 apr 2009 20:04 |
|
 |
mrvroos
V.I.P.
Geregistreerd: 24 aug 2008 20:03 Berichten: 595 Woonplaats: 0318
Auto: Tourer Ligne Business
Opties: Panoramadak, metallic, getinte ruiten rondom, inklapbare spiegels
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12021CJ
Productienummer: 10251
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 235345
Kleur: Blauw
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: Die kl@&#$%+ achterruit!
mrvroos schreef: ... "het ene moment wel, dan weer niet". Vandaag maar weer eens onderzocht ... geen weerstand gemeten tussen de gele draad en de schakelaar. Oorzaak: een verbinding tussen twee stukjes kopertape bleek niet in orde. Opnieuw gesoldeerd en ... en opgelost  Zo simpel kan het zijn 
_________________ C5 II X7 Ligne Business Bleu 2009 Vorige Citroens (vanaf 1980): GSA Club (bruin), VISA II (rood), Visa 1.4 TRS (wit), ZX Avantage 1.4 (rood), Xantia 1.8i 16V PhI (groen), Xantia 1.8i 16V PhII, C5 Break HPi Exclusive (Bleu Mauritius) (groen),
9,9 l/100 km
|
05 mei 2009 21:36 |
|
 |
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33541 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
 Re: Die kl@&#$%+ achterruit!
 ....
_________________
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.) Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
|
06 mei 2009 08:50 |
|
 |
mrvroos
V.I.P.
Geregistreerd: 24 aug 2008 20:03 Berichten: 595 Woonplaats: 0318
Auto: Tourer Ligne Business
Opties: Panoramadak, metallic, getinte ruiten rondom, inklapbare spiegels
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12021CJ
Productienummer: 10251
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 235345
Kleur: Blauw
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: Die kl@&#$%+ achterruit!
Menno schreef: :smt023 .... Heb jij het al kunnen vinden en repareren, Menno?
_________________ C5 II X7 Ligne Business Bleu 2009 Vorige Citroens (vanaf 1980): GSA Club (bruin), VISA II (rood), Visa 1.4 TRS (wit), ZX Avantage 1.4 (rood), Xantia 1.8i 16V PhI (groen), Xantia 1.8i 16V PhII, C5 Break HPi Exclusive (Bleu Mauritius) (groen),
9,9 l/100 km
|
06 mei 2009 18:41 |
|
 |
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33541 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
 Re: Die kl@&#$%+ achterruit!
Nog niet in verdiept ... 
_________________
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.) Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
|
06 mei 2009 20:00 |
|
 |
|
Wie is er online |
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten |
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|