Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie elektronica & navigatie.
Auteur |
Bericht |
Ronald
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 23:54 Berichten: 4883 Woonplaats: Leiden
Auto: C6 3.0HDI Exclusive
Opties: 1 van 3
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 165.000
Kleur: Blanc Banquise
Naar boven
|
 Re: TMC op een RT3 (Ph1)
PhilSat schreef: Wat mij wel lukt is om op basis van de TMC informatie de geplande route te laten herberekening en een eventuele omleiding te accepteren. Wordt netjes gevraagd (met melding hoeveel km dit meer is). Indien je dan 'Ja' selecteert, stuurt het je via de alternatieve route.
Vertel, vertel. Ik weet van deze optie, maar heb nog nooit een omrijvoorstel gekregen, laat staan eentje die ik durfde te accepteren. gr. Ronald
_________________ C6 3.0 V6 HDI Exclusive, BVA6, 09/2009, 120.000 km, Blanc Banquise, ORGA ?????CJ Jinba Ittai Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl, (Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5 en 1x C6)
|
23 apr 2009 18:32 |
|
 |
Ronald
V.I.P.
Naar boven
|
PhilSat schreef: exroosje schreef: ......... Bij de audi van mijn broer krijgt ie keurig een compleet overzicht van alle snelheidscontroles via TMC. Ik krijg ze slechts zeer fragmentarisch. Maar dat zal wel aan de zender liggen. Welke zou ik moeten hebben? Hi exroosjeIn nederland probeer ik altijd Radio 1 te selcteren als TMC station (inderdaad op die beschreven manier, dus duurt soms even). Een andere hier genoemd is BNR. In België heb ik goede ervaring met Radio Antwerpen. Groet PhilSatOf ze snelheidscontroles op TMC zetten is een keuze van de zender/omroep niet van de techniek. Ik krijg ze in NL ook zeer zelden, 1x per 10.000 km ofzo en zeker niet via Radio 1. Ergo, er zal één zender in NL zijn die die info doorgeeft en die zender zal bijna nooit door onze TMC electronica geselecteerd worden, anders zou ik er toch wel 10 per dag ipv 3 per jaar krijgen. Blijft een bagger systeem dat TMC. Gr. Ronald
_________________ C6 3.0 V6 HDI Exclusive, BVA6, 09/2009, 120.000 km, Blanc Banquise, ORGA ?????CJ Jinba Ittai Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl, (Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5 en 1x C6)
|
23 apr 2009 18:40 |
|
 |
PhilSat
C5club Rookie
Geregistreerd: 17 dec 2008 10:30 Berichten: 34 Woonplaats: Grens Zeeland/Brabant
Auto: C5 Break Exclusive
Opties: RT3, afneembare trekhaak, honden-net
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: C
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 150000
Kleur: Git-zwart
Naar boven
|
Ronald schreef: PhilSat schreef: Wat mij wel lukt is om op basis van de TMC informatie de geplande route te laten herberekening en een eventuele omleiding te accepteren. Wordt netjes gevraagd (met melding hoeveel km dit meer is). Indien je dan 'Ja' selecteert, stuurt het je via de alternatieve route.
Vertel, vertel. Ik weet van deze optie, maar heb nog nooit een omrijvoorstel gekregen, laat staan eentje die ik durfde te accepteren. gr. Ronald Zoek het voor je op. Morgen meer. PhilSat
|
23 apr 2009 21:32 |
|
 |
PhilSat
C5club Rookie
Geregistreerd: 17 dec 2008 10:30 Berichten: 34 Woonplaats: Grens Zeeland/Brabant
Auto: C5 Break Exclusive
Opties: RT3, afneembare trekhaak, honden-net
Energielabel: C
Phase: 2
kilometerstand: 150000
Kleur: Git-zwart
Naar boven
|
Ronald schreef: Vertel, vertel. Ik weet van deze optie, maar heb nog nooit een omrijvoorstel gekregen, laat staan eentje die ik durfde te accepteren. gr. Ronald Hi,'t heb ff geduurd, maar toch even opgezocht. Volgens mij zijn er twee zaken die je moet instellen. Het eerste betreft in het menu, onder navigatie, de TMC keuze, daar de berichtgeving inschakelen. Vervolgens bij het plannen van een echte te rijden route de derde optie die je op een gegeven moment krijgt voorgeschoteld (bij navigatiecriteria voor deze route, snelste, kortste, tijd/afstand, enz) is ook een aan te vinken keuze (de onderste) die aan moet staan. Volgens mij geeft dan de RT3 als er op de geplande route een verstoring is (file) de optie om een omleiding te plannen, die je vervolgens wel of niet kunt accepteren. Succes (hoop dat het duidelijk genoeg is) Groet, PhilSat
|
29 apr 2009 17:37 |
|
 |
jpiek
C5club Extreme Poster
Geregistreerd: 13 apr 2007 23:29 Berichten: 3648 Woonplaats: Berkel en Rodenrijs
Auto: Citroën C4 Grand Picasso
kilometerstand: 116.160
Kleur: Zilver Metallic
Naar boven
|
Ronald schreef: Of ze snelheidscontroles op TMC zetten is een keuze van de zender/omroep niet van de techniek. Ik krijg ze in NL ook zeer zelden, 1x per 10.000 km ofzo en zeker niet via Radio 1. Ergo, er zal één zender in NL zijn die die info doorgeeft en die zender zal bijna nooit door onze TMC electronica geselecteerd worden, anders zou ik er toch wel 10 per dag ipv 3 per jaar krijgen. Blijft een bagger systeem dat TMC. OP m'n losse navigon krijg ik ze regelmatig, op de route... Kijk ik in het totaaloverzicht dan staat het tamelijk vol van meldngen, afhankelijk van de actiefiteit van de flitspolitie... Dus de Signalen zijn er zeker wel... Een en code om welk type melding het gaat. Dus toch techniek of de navia is met die codes doet. De Navigon doet er erg veel mee, ik heb zelfs waarschuwingen vanwege vallend ijs, ijzel, overstromingsgevaar, neerstortende vliegtuigen, rellen en zelfs een staking midden op de A15 gezien. 'Helaas' berustten geen van de meldingen op waarheid. Zit er af en toe en stagaire achter de knoppen ? Qua files is TMC soms gewoon te laat, maar erg veel doe je daar niet aan vrees ik.
_________________ Johan
|
29 apr 2009 22:44 |
|
 |
Ronald
V.I.P.
Naar boven
|
PhilSat schreef: Volgens mij zijn er twee zaken die je moet instellen. Het eerste betreft in het menu, onder navigatie, de TMC keuze, daar de berichtgeving inschakelen. Vervolgens bij het plannen van een echte te rijden route de derde optie die je op een gegeven moment krijgt voorgeschoteld (bij navigatiecriteria voor deze route, snelste, kortste, tijd/afstand, enz) is ook een aan te vinken keuze (de onderste) die aan moet staan. Volgens mij geeft dan de RT3 als er op de geplande route een verstoring is (file) de optie om een omleiding te plannen, die je vervolgens wel of niet kunt accepteren. Succes (hoop dat het duidelijk genoeg is) Tis duidelijk wat je bedoeld, maar ik meen te herinneren deze combi van opties al eens geprobeerd te hebben. Ga het volgende week weer proberen, ben deze week fijn C5-loos. Groeten uit nu eindelijk zonnig Lissabon, Ronald
|
30 apr 2009 18:57 |
|
 |
Wimcor
|
Hi
De TMC functie van het RT3 systeem werkt zeer matig, zeker in vergelijking met Navigon. Ik gebruik bij lange ritten deze naast mijn RT3. Met Navigon MN6.2 krijg ik drie keer zoveel meldingen als met RT3. Volgens mij kan dat komen, omdat Navigon alle zenders afzoekt naar filemeldingen en RT3 maar een zender raadpleegt. Navigon heeft de beste TMC functie, TomTom heeft deze functie sinds kort ook, maar werkt niet zo goed als Navigon. Maar ja wat heb je daaraan als je alleen maar RT3 hebt. Ik hoop in toekomst ook op een RT4 versie. Zou een upgrade in mijn huidige C5 (2005) mogelijk zijn? Opmerkingen over TMC in dit draadje prikkelt mij, dus ik ga ook weer testen en als ik wat vind meld ik het.
|
04 mei 2009 15:05 |
|
 |
|