Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie wielen, remmen & hydrauliek.
Auteur |
Bericht |
peterock
|
 Re: De dame ligt op d'r buik
Ja, en weer iemand met (waarschijnlijk) een lekke veercilinder. Aan de linkerachterzijde lekkage en het lijkt erop dat de rechterachterzijde doorzweet. De wagen spinde ook telkens als ik de AB bediende en de laatste dagen had ik het idee dat iemand aan mijn spiegels had gezeten, totdat ik de auto op mijn werk op de grond zag staan viel alles op z`n plaats. Morgen breng ik de c5 naar de garage  Blijft klote, ben benieuwd wat het me gaat kosten.
|
19 apr 2009 21:23 |
|
 |
Xiphy
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 13 mei 2008 19:10 Berichten: 520 Woonplaats: Arnhem
Auto: Pontiac Bonneville
Opties: Alles
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1976
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 99000
Kleur: Creme
Naar boven
|
ah das wel minder ! bij bart ebben kost zo'n veer 50,- maar inmiddels die van mij lijkt...... weer goed te zijn. want ze zakt niet meer. denk dat het bij mij misschien wel vuil is dat een klep zat te irriteren.  Vingers crossed en hopen dat het niet weer gebeurd.
|
19 apr 2009 21:47 |
|
 |
Rob310
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 17 dec 2007 16:39 Berichten: 204 Woonplaats: Hilvarenbeek
Auto: Mazda CX-5 2.0 TS+Leasepack
Opties: trekhaak
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2012
Energielabel: D
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 193515
Kleur: Grijs
Naar boven
|
peterock schreef: Ja, en weer iemand met (waarschijnlijk) een lekke veercilinder. Aan de linkerachterzijde lekkage en het lijkt erop dat de rechterachterzijde doorzweet. Blijft klote, ben benieuwd wat het me gaat kosten. Natuurlijk is het klote, maar vergeet niet dat bij 'gewone mensen auto's' ook de schokdempers kapot gaan! Alleen merk je het daar vaak niet en heb je verminderd comfort en meer kans op onverwacht gedrag van de auto in noodsituaties. Ik zit zelf ook met het probleem ( zie http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=8&t=3864&p=181644#p181644) alleen lijkt het voor het moment weer verdwenen, ik moet alleen eens onder de auto gaan liggen om de cilinders eens visueel te controleren op lekkage/zweten, want onder de auto zelf ligt niets.
_________________ Na bijna 15 jaar en ruim 135.000 gereden kilometers(>268.000 in totaal) nemen we afscheid van onze dame
|
19 apr 2009 22:34 |
|
 |
Opa Jacob
V.I.P.
Auto: C5.II 2.0HDI 16v Break Ligne Prestige
Opties: afneembare trekhaak, Navteq + 6CDW, groene TüV-sticker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10104
Productienummer: 10230
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 388.000
Kleur: EZRC gris aluminium
KPH: Voor + Achter
Naar boven
|
peterock schreef: Ja, en weer iemand met (waarschijnlijk) een lekke veercilinder. Aan de linkerachterzijde lekkage en het lijkt erop dat de rechterachterzijde doorzweet. De wagen spinde ook telkens als ik de AB bediende en de laatste dagen had ik het idee dat iemand aan mijn spiegels had gezeten, totdat ik de auto op mijn werk op de grond zag staan viel alles op z`n plaats. Morgen breng ik de c5 naar de garage  Blijft klote, ben benieuwd wat het me gaat kosten. Zoals al eerder gemeld: dit waren de kosten, ware het niet dat ik nog garantie had ! Als ik had moeten betalen was dat voor arbeidsloon net geen € 100 geweest en voor materiaal voor de veercylinder LA € 97,50 excl. en voor die aan de rechterkant € 108,50 excl. Verder komen er nog twee klemveertjes bij maar die kosten geen fluit. Reken ook even de olie (2 liter), een euro of 15.Groet, Opa 
_________________ Opa Jacob; C5-II 2.0HDI break Ligne Prestige Citroën gerelateerde historie: 2CV, HY, ZX, Xantia 1.8 berline, Xantia 2.0 break
|
20 apr 2009 14:48 |
|
 |
Rhayader
|
Opa Jacob schreef: peterock schreef: Ja, en weer iemand met (waarschijnlijk) een lekke veercilinder. Aan de linkerachterzijde lekkage en het lijkt erop dat de rechterachterzijde doorzweet. De wagen spinde ook telkens als ik de AB bediende en de laatste dagen had ik het idee dat iemand aan mijn spiegels had gezeten, totdat ik de auto op mijn werk op de grond zag staan viel alles op z`n plaats. Morgen breng ik de c5 naar de garage  Blijft klote, ben benieuwd wat het me gaat kosten. Zoals al eerder gemeld: dit waren de kosten, ware het niet dat ik nog garantie had ! Als ik had moeten betalen was dat voor arbeidsloon net geen € 100 geweest en voor materiaal voor de veercylinder LA € 97,50 excl. en voor die aan de rechterkant € 108,50 excl. Verder komen er nog twee klemveertjes bij maar die kosten geen fluit. Reken ook even de olie (2 liter), een euro of 15.Groet, Opa  Als er verschil zit tussen links en rechts, vergeet dan niet te vragen waar dat door komt  . Ben wel erg benieuwd Groet, Niels
|
20 apr 2009 16:43 |
|
 |
Michel
C5club extreme Fan
Auto: C5 Break PhIII
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 125000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
waar zitten die veer dingen eigenlijk? heb er namelijk nog niet echt onder gelegen, had laatst ook even last van een dame die op de grond lag met de kont. Maar het was na het nemen van een vluchtheuvel in standje lomp en onbenullig(ja uitruk met de brandweer) weer weg. 
14 sep 2009 12:51 |
|
 |
|