Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.
|
Pagina 1 van 1
|
[ 8 berichten ] |
|
C5 V6 uitlaatsysteem op ph2 beter? Verbetering ook op ph1
Auteur |
Bericht |
exroosje
V.I.P.
Geregistreerd: 18 jun 2006 17:01 Berichten: 4028 Woonplaats: s-Gravenhage
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Naar boven
|
 C5 V6 uitlaatsysteem op ph2 beter? Verbetering ook op ph1
Op het franse C5 forum kwam ik de volgende post tegen
Citaat: Citaat: - La P.I est vraiment plus bruyante que la P. II. Je ne crois pas que la difference soit due au simple fait que la mienne dispose du vitrage latéral feuilleté. Le moteur est vraiment trop présent.
Pour le silence, je pense que a§a vient a la fois du double vitrage, et a©galement du V6 156KW euro 4. L'a©chappement est encore plus filtré que sur la version précédente
Oftewel iemand met phII V6 heeft tijdens een beurt een V6 phI meegehad en merkt op dat de laatste (o.m.) meer herrie maakt. Daarnaast natuurlijk minder versnellingen (4 ipv 6 etc).
De reactie van iemand anders is dat de uitlaat van de phII veel stiller is dan die van phI, vanwege de euro 4 normen.
Omdat ik de phI ook al lawaaiig vind bij bepaalde toerentallen en inderdaad de uitlaat hiervan verdenk zou ik wel eens willen weten of dit statement op waarheid berust. En dan natuurlijk of de uitlaten uitwisselbaar zijn.
Ik heb ook al iets bedacht om de uitlaat van PH1 te verbeteren, nl. ik heb een mailtje naar http://www.uitlaten.com (maker van custom uitlaatsystemen) gestuurd of het mogelijk is een tussendemper obv absorptie in de tussenpijp te plaatsen. Dat hindert de doorstroming nauwelijks (tov de reflectie einddemper). Volgens hen is het mogelijk een 10cm doorsnede demper, lengte 35cm in die pijp te plaatsen voor ca 225 euro en zul je er qua doorstroming inderdaad niets van merken.
Ik schat dat er zelfs meer ruimte is dan 10cm, maar dat zal ik even nakijken.
Als er meer mensen interesse hebben , dan kan de prijs nog wel iets omlaag. Enige nadeel: deze lui zitten in Hoogezand.
_________________
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral (Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++) Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting Verbruik Voorheen Ph2V6:
|
27 okt 2006 16:37 |
|
 |
Ronald
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 23:54 Berichten: 4887 Woonplaats: Leiden
Auto: C5 Aircross 225 PHEV
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2020
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 86000
Kleur: Wit
Naar boven
|
 Re: C5 V6 uitlaatsysteem op ph2 beter? Verbetering ook op ph
Als je de 18e komt kan je onze V6 met Remus beluisteren.
gr. Ronald
_________________ C5 Aircross 225 PHEV Feel, EAT8, 06/2020, 86.000 km, Wit, ORGA ?????CJ Jinba Ittai Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl, (Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5, 1x Picasso (met vanMaren dorpelstrips), 1x C4AC en 2x C6)
|
28 okt 2006 12:43 |
|
 |
The F Mister
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 27 mei 2006 23:38 Berichten: 248 Woonplaats: Arnhem
Auto: C5 3.0 V6 Berline
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8
Naar boven
|
Ik geloof dat hij juist op zoek is naar een stillere sound dan het orgineel.
_________________ C5 V6 Exclusive Automaat, bj: 2001, Leder interieur.
|
28 okt 2006 15:09 |
|
 |
Ronald
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 23:54 Berichten: 4887 Woonplaats: Leiden
Auto: C5 Aircross 225 PHEV
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2020
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 86000
Kleur: Wit
Naar boven
|
The F Mister schreef: Ik geloof dat hij juist op zoek is naar een stillere sound dan het orgineel.
Klopt. Exroosje en iemand anders heeft al een post gedaan over lelijke resonanties bij bepaalde toerentallen. Onderzoek zou uitwijzen dat dit uitlaat relateerd is.
Heb ik geen last van. Kunnen we dus vergelijken. Jij hebt mijn uitlaat gezien en een beetje gehoord, bepaald geen geluidsmonster.
Gr. Ronald
_________________ C5 Aircross 225 PHEV Feel, EAT8, 06/2020, 86.000 km, Wit, ORGA ?????CJ Jinba Ittai Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl, (Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5, 1x Picasso (met vanMaren dorpelstrips), 1x C4AC en 2x C6)
|
28 okt 2006 22:39 |
|
 |
The F Mister
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 27 mei 2006 23:38 Berichten: 248 Woonplaats: Arnhem
Auto: C5 3.0 V6 Berline
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8
Naar boven
|
Alleen met stationair gehoord, voor een remus idd rustig maar wel luider dan de orginele naar mijn mening.
_________________ C5 V6 Exclusive Automaat, bj: 2001, Leder interieur.
|
28 okt 2006 23:37 |
|
 |
Pieter1974
C5club Bikkel
Geregistreerd: 27 mei 2006 23:29 Berichten: 269 Woonplaats: De Kwakel
Auto: Peugeot 407 XT 2.0-16V HDI
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2004
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 126126
Kleur: Gris Fer
Naar boven
|
The F Mister schreef: Alleen met stationair gehoord, voor een remus idd rustig maar wel luider dan de orginele naar mijn mening.
En vooral bij het opentrekken hoor je het extra geluid. Dat merk ik ook met mijn K&N luchtfilter.
_________________ Pieter van Lenten
|
29 okt 2006 10:35 |
|
 |
exroosje
V.I.P.
Geregistreerd: 18 jun 2006 17:01 Berichten: 4028 Woonplaats: s-Gravenhage
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Naar boven
|
Precies bij optrekken is hij toch wel wat erg hoorbaar. En bv gisteren met een forse wind tegen merk je dat als ie meer moet werken echt nog wel wat stiller zou kunnen.
Juist rond de 140 is dat het meest irritant. Als het alleen bij een bepaald toerental is, is dat een aanwijzing voor de uitlaat. Overigens kun je hebben dat de sportuitlaat misschien overall meer herrie maakt maar juist dit specifieke gedrag NIET heeft.
Het liefst reed ik overigens electrisch zonder enig vorm van geluid....
De 18e staat overigens al in mijn agenda.
_________________
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral (Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++) Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting Verbruik Voorheen Ph2V6:
|
30 okt 2006 11:30 |
|
 |
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33548 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
V6 ' longlife' uitlaat : klik ... ( filmpje )
_________________
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.) Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
|
31 okt 2006 10:30 |
|
 |
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 8 berichten ] |
|
Wie is er online |
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten |
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|