Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 


GJO

Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
 C5 V6 uitlaatsysteem op ph2 beter? Verbetering ook op ph1 
Auteur Bericht
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 jun 2006 17:01
Berichten: 4028
Woonplaats: s-Gravenhage
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht C5 V6 uitlaatsysteem op ph2 beter? Verbetering ook op ph1
Op het franse C5 forum kwam ik de volgende post tegen

Citaat:
Citaat:
- La P.I est vraiment plus bruyante que la P. II. Je ne crois pas que la difference soit due au simple fait que la mienne dispose du vitrage latéral feuilleté. Le moteur est vraiment trop présent.
Pour le silence, je pense que a§a vient a  la fois du double vitrage, et a©galement du V6 156KW euro 4. L'a©chappement est encore plus filtré que sur la version précédente


Oftewel iemand met phII V6 heeft tijdens een beurt een V6 phI meegehad en merkt op dat de laatste (o.m.) meer herrie maakt. Daarnaast natuurlijk minder versnellingen (4 ipv 6 etc).

De reactie van iemand anders is dat de uitlaat van de phII veel stiller is dan die van phI, vanwege de euro 4 normen.

Omdat ik de phI ook al lawaaiig vind bij bepaalde toerentallen en inderdaad de uitlaat hiervan verdenk zou ik wel eens willen weten of dit statement op waarheid berust. En dan natuurlijk of de uitlaten uitwisselbaar zijn.

Ik heb ook al iets bedacht om de uitlaat van PH1 te verbeteren, nl. ik heb een mailtje naar http://www.uitlaten.com (maker van custom uitlaatsystemen) gestuurd of het mogelijk is een tussendemper obv absorptie in de tussenpijp te plaatsen. Dat hindert de doorstroming nauwelijks (tov de reflectie einddemper). Volgens hen is het mogelijk een 10cm doorsnede demper, lengte 35cm in die pijp te plaatsen voor ca 225 euro en zul je er qua doorstroming inderdaad niets van merken.

Ik schat dat er zelfs meer ruimte is dan 10cm, maar dat zal ik even nakijken.

Als er meer mensen interesse hebben , dan kan de prijs nog wel iets omlaag. Enige nadeel: deze lui zitten in Hoogezand.

_________________

C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik Afbeelding               Voorheen Ph2V6: Afbeelding


27 okt 2006 16:37
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 23:54
Berichten: 4883
Woonplaats: Leiden
Auto: C6 3.0HDI Exclusive
Opties: 1 van 3
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 165.000
Kleur: Blanc Banquise


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: C5 V6 uitlaatsysteem op ph2 beter? Verbetering ook op ph
Als je de 18e komt kan je onze V6 met Remus beluisteren.

gr. Ronald

_________________
C6 3.0 V6 HDI Exclusive, BVA6, 09/2009, 120.000 km, Blanc Banquise, ORGA ?????CJ
Jinba Ittai Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl,
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5 en 1x C6)


28 okt 2006 12:43
Profiel
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan

Geregistreerd: 27 mei 2006 23:38
Berichten: 248
Woonplaats: Arnhem
Auto: C5 3.0 V6 Berline
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
Ik geloof dat hij juist op zoek is naar een stillere sound dan het orgineel.

_________________
C5 V6 Exclusive Automaat, bj: 2001, Leder interieur.


28 okt 2006 15:09
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 23:54
Berichten: 4883
Woonplaats: Leiden
Auto: C6 3.0HDI Exclusive
Opties: 1 van 3
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 165.000
Kleur: Blanc Banquise


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
The F Mister schreef:
Ik geloof dat hij juist op zoek is naar een stillere sound dan het orgineel.


Klopt. Exroosje en iemand anders heeft al een post gedaan over lelijke resonanties bij bepaalde toerentallen. Onderzoek zou uitwijzen dat dit uitlaat relateerd is.
Heb ik geen last van. Kunnen we dus vergelijken. Jij hebt mijn uitlaat gezien en een beetje gehoord, bepaald geen geluidsmonster.

Gr. Ronald

_________________
C6 3.0 V6 HDI Exclusive, BVA6, 09/2009, 120.000 km, Blanc Banquise, ORGA ?????CJ
Jinba Ittai Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl,
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5 en 1x C6)


28 okt 2006 22:39
Profiel
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan

Geregistreerd: 27 mei 2006 23:38
Berichten: 248
Woonplaats: Arnhem
Auto: C5 3.0 V6 Berline
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
Alleen met stationair gehoord, voor een remus idd rustig maar wel luider dan de orginele naar mijn mening.

_________________
C5 V6 Exclusive Automaat, bj: 2001, Leder interieur.


28 okt 2006 23:37
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel

Geregistreerd: 27 mei 2006 23:29
Berichten: 269
Woonplaats: De Kwakel
Auto: Peugeot 407 XT 2.0-16V HDI
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2004
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 126126
Kleur: Gris Fer


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
The F Mister schreef:
Alleen met stationair gehoord, voor een remus idd rustig maar wel luider dan de orginele naar mijn mening.


En vooral bij het opentrekken hoor je het extra geluid. Dat merk ik ook met mijn K&N luchtfilter.

_________________
Pieter van Lenten


29 okt 2006 10:35
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 jun 2006 17:01
Berichten: 4028
Woonplaats: s-Gravenhage
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
Precies bij optrekken is hij toch wel wat erg hoorbaar. En bv gisteren met een forse wind tegen merk je dat als ie meer moet werken echt nog wel wat stiller zou kunnen.

Juist rond de 140 is dat het meest irritant. Als het alleen bij een bepaald toerental is, is dat een aanwijzing voor de uitlaat. Overigens kun je hebben dat de sportuitlaat misschien overall meer herrie maakt maar juist dit specifieke gedrag NIET heeft.

Het liefst reed ik overigens electrisch zonder enig vorm van geluid....

De 18e staat overigens al in mijn agenda.

_________________

C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik Afbeelding               Voorheen Ph2V6: Afbeelding


30 okt 2006 11:30
Profiel
Beheerder
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31
Berichten: 33528
Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
V6 'longlife' uitlaat : klik ... ( filmpje )

_________________

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera


31 okt 2006 10:30
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.