Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.

hey hey
nu is er al het nodige gezegd over de krakende portieren
en dat het te verhelpen is tijdelijk met een silliconen spray
en met anti rattle tape
maar is hier vanuit citroen niet een modificatie voor de rubbers geweest?
zoat je dit probleem niet meer hebt zonder spray of tape?
ik heb een 2004 diff 2 break
en in mijn deur rubber zie ik gezien vanuit doorsnede van de rubber
dat het omhoog staande rubbertje aan de buiten zijde een vilt stukje heeft van ca 2 a 3 mm aan de boven zijde
en de rest is gewoon rubber
hebben ze niet iets van een raam rubber als modificatie waarbij de gehele opstaande rand aan de buitenzijde van vilt is?
greetz daaf
nu is er al het nodige gezegd over de krakende portieren
en dat het te verhelpen is tijdelijk met een silliconen spray
en met anti rattle tape
maar is hier vanuit citroen niet een modificatie voor de rubbers geweest?
zoat je dit probleem niet meer hebt zonder spray of tape?
ik heb een 2004 diff 2 break
en in mijn deur rubber zie ik gezien vanuit doorsnede van de rubber
dat het omhoog staande rubbertje aan de buiten zijde een vilt stukje heeft van ca 2 a 3 mm aan de boven zijde
en de rest is gewoon rubber
hebben ze niet iets van een raam rubber als modificatie waarbij de gehele opstaande rand aan de buitenzijde van vilt is?
greetz daaf
Berichten: 204
Lid geworden op: 17 dec 2007 15:39
Auto: Mazda CX-5 2.0 TS+Leasepack
Opties: trekhaak
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2012
Energielabel: D
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 193515
Kleur: Grijs
Locatie: Hilvarenbeek

hey rob
toevallig net een pb gehad van menno
de deur rubbers van de ph2 schijnen het probleem op te lossen
de niet merk garage heeft nu siliconen spray gebruikt. Dat werkt idd voor een dag of 3
en naruurlijk kan je ook anti rattle tape gebruiken
maar ik wil graag een knappe en goede oplossing voor het probleem
dus die laatste twee alleen als er echt niets meer aan te doen is
greetz daaf
toevallig net een pb gehad van menno
de deur rubbers van de ph2 schijnen het probleem op te lossen
de niet merk garage heeft nu siliconen spray gebruikt. Dat werkt idd voor een dag of 3
en naruurlijk kan je ook anti rattle tape gebruiken
maar ik wil graag een knappe en goede oplossing voor het probleem
dus die laatste twee alleen als er echt niets meer aan te doen is
greetz daaf

hey hallo
ik wil graag weten wat de exacte verschillen zijn tussen de rubbers op de deur van een ph 2 en de rubbers op de ph 1
die laatste heb ik, dus ik wil wat detail fotos zien van rubbers van de ph 2
van zowel op de deur als op de carroserie van de auto
zouden jullie ph2 rijders dat voor mij willen maken
greetz daaf
ik wil graag weten wat de exacte verschillen zijn tussen de rubbers op de deur van een ph 2 en de rubbers op de ph 1
die laatste heb ik, dus ik wil wat detail fotos zien van rubbers van de ph 2
van zowel op de deur als op de carroserie van de auto
zouden jullie ph2 rijders dat voor mij willen maken

greetz daaf
Berichten: 33559
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Het verschil tussen 'oude' en 'nieuwe' is makkelijk te controleren, .... als je de rubbers 'optilt' zit er in de vernieuwde variant stof i.p.v. volledig rubber 
Waar hier het tape is geplaatst zit bij de nieuwe varianten stof
, ergens halverwege ph1 verandert ...


Waar hier het tape is geplaatst zit bij de nieuwe varianten stof


Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24

hmmzz waarom heeft mijn 2004 ph1 dat niet dan?Menno schreef:Het verschil tussen 'oude' en 'nieuwe' is makkelijk te controleren, .... als je de rubbers 'optilt' zit er in de vernieuwde variant stof i.p.v. volledig rubber
Waar hier het tape is geplaatst zit bij de nieuwe varianten stof, ergens halverwege ph1 verandert ...
bij mij is alleen de bovenste 2mm van vilt en de rest is gewoon rubber
greetz daaf
Berichten: 1206
Lid geworden op: 31 mei 2006 21:32
Auto: C5 Tourer LB 2009
Opties: Half leer, Myway
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 125000
Kleur: Blue Bourrasque
Locatie: Wagenborgen
Contacteer:
Bij mijn 2004 Ph1 zit ook geen vilt tussen de rubbers, alleen erbuiten maar van kraken heb ik helemaal geen last 

C5 Tourer 2.0i 16V Ligne Business '09 (Blue Bourrasque)
C1 Ambiance 5d, airco, LMV '09 (Vert Mica)
BX 14E '86 (Blanc Cremant)
Ex: BX (2x), Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 Break HDi

zou je voor mij een fotootje kunnen maken?
dan kan ik het 1 en ander vergelijken
dan kan ik het 1 en ander vergelijken

zou er ook iemand met een ph2 een foto hiervan kunnen maken voor mij?

Vrees niet
onze ph2 had het probleem vanindenbeginne, zodus, ph1 of ph2 maakt niet uit ivm deurrubbers...

Berichten: 204
Lid geworden op: 17 dec 2007 15:39
Auto: Mazda CX-5 2.0 TS+Leasepack
Opties: trekhaak
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2012
Energielabel: D
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 193515
Kleur: Grijs
Locatie: Hilvarenbeek
Hey Daaf,
bedankt voor je reactie en volhardendheid in dit topic
maar 2x dezelfde vraag binnen een uur in 2 posts stellen moet je maar niet meer doen.
Het is hier geen Fok! waar je binnen een kwartier 26 reacties op een vraag krijgt.
Citroen = Frans = rustig aan = alles op zijn tijd
on-topic: volgens mij heb ik toch wel een viltrandje in de rubbers zitten dus zal ik iets anders moeten zoeken om e.e.a. te verhelpen.
Het valt me overigens wel op dat bij deze hele lage temperaturen van de afgelopen week het kraken een stuk minder is.
Is dit trouwens alleen maar bij een C5 of hebben andere Citroen modellen hier ook last van?
bedankt voor je reactie en volhardendheid in dit topic

Het is hier geen Fok! waar je binnen een kwartier 26 reacties op een vraag krijgt.
Citroen = Frans = rustig aan = alles op zijn tijd

on-topic: volgens mij heb ik toch wel een viltrandje in de rubbers zitten dus zal ik iets anders moeten zoeken om e.e.a. te verhelpen.
Het valt me overigens wel op dat bij deze hele lage temperaturen van de afgelopen week het kraken een stuk minder is.
Is dit trouwens alleen maar bij een C5 of hebben andere Citroen modellen hier ook last van?

ik kan met niet voorstellen dat men in 2001 bewust een auto maakt waar de portieren van kraken
en dit een model later tot 2008 nog steeds niet opgelost hebt
of ben ik nou gek?
en dit een model later tot 2008 nog steeds niet opgelost hebt
of ben ik nou gek?
Berichten: 295
Lid geworden op: 31 aug 2008 19:50
Auto: C5 Tourer 2.0HDiF
Opties: Detection, protection, wegklap trekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11566
Versnellingsbak: BVM6
Kleur: Rouge Profond
Ik weet niet of het hetzelfde probleem is, maar bijmij eerdere Peu 307SW had ik ook last van krakende rubbers..... totdat ze de portiersloten wat versteld hadden. Probleem is nooit meer teruggekomen, en ook geen problemen met sluiten of rammelen gehad. Probleem is soms ook op te lossen door wat tape om de deurvangers te draaien zodat de deur zelf minder bewegingsruimte heeft.
Niet meer: C5 Tourer 2.0HDiF Dynamique Rouge Profond, Detection, Protection, Trekhaak
Nu: Peugeot 508SW 2.0HDIF 140 BLE
Nu: Peugeot 508SW 2.0HDIF 140 BLE

om de deur vangers hoort een soort van plastic busje te zitten om staal op staal rammel te voorkomen
en inderdaad kan ik wel eens proberen de deur sloten af te stellen
zo dat de deur wat meer dicht is bij gesloten deur , neem ik aan
en inderdaad kan ik wel eens proberen de deur sloten af te stellen
zo dat de deur wat meer dicht is bij gesloten deur , neem ik aan
Berichten: 295
Lid geworden op: 31 aug 2008 19:50
Auto: C5 Tourer 2.0HDiF
Opties: Detection, protection, wegklap trekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11566
Versnellingsbak: BVM6
Kleur: Rouge Profond
Inderdaad. En dat tape doe je gewoon om het busje heen, dat is (niet heel erg duurzaam) ook een soort van verstelling.
Niet meer: C5 Tourer 2.0HDiF Dynamique Rouge Profond, Detection, Protection, Trekhaak
Nu: Peugeot 508SW 2.0HDIF 140 BLE
Nu: Peugeot 508SW 2.0HDIF 140 BLE