Auteur |
Bericht |
blizz
|
 kraken van portieren
hey hey
nu is er al het nodige gezegd over de krakende portieren en dat het te verhelpen is tijdelijk met een silliconen spray en met anti rattle tape maar is hier vanuit citroen niet een modificatie voor de rubbers geweest? zoat je dit probleem niet meer hebt zonder spray of tape? ik heb een 2004 diff 2 break en in mijn deur rubber zie ik gezien vanuit doorsnede van de rubber dat het omhoog staande rubbertje aan de buiten zijde een vilt stukje heeft van ca 2 a 3 mm aan de boven zijde en de rest is gewoon rubber hebben ze niet iets van een raam rubber als modificatie waarbij de gehele opstaande rand aan de buitenzijde van vilt is?
greetz daaf
|
01 jan 2009 18:37 |
|
 |
Rob310
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 17 dec 2007 16:39 Berichten: 204 Woonplaats: Hilvarenbeek
Auto: Mazda CX-5 2.0 TS+Leasepack
Opties: trekhaak
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2012
Energielabel: D
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 193515
Kleur: Grijs
Naar boven
|
 Re: kraken van portieren
Dan haak ik hier aan, ik zou ook wel graag willen weten of mijn C5 de modificatiie heeft gehad en nog belangrijker: Kan ik die alsnog krijgen? Het kraakt in ieder geval z'n best 
_________________ Na bijna 15 jaar en ruim 135.000 gereden kilometers(>268.000 in totaal) nemen we afscheid van onze dame
|
02 jan 2009 18:00 |
|
 |
blizz
|
 Re: kraken van portieren
hey rob
toevallig net een pb gehad van menno de deur rubbers van de ph2 schijnen het probleem op te lossen
de niet merk garage heeft nu siliconen spray gebruikt. Dat werkt idd voor een dag of 3 en naruurlijk kan je ook anti rattle tape gebruiken maar ik wil graag een knappe en goede oplossing voor het probleem
dus die laatste twee alleen als er echt niets meer aan te doen is
greetz daaf
|
03 jan 2009 11:52 |
|
 |
blizz
|
 fotos deur rubbers ph2
hey hallo ik wil graag weten wat de exacte verschillen zijn tussen de rubbers op de deur van een ph 2 en de rubbers op de ph 1 die laatste heb ik, dus ik wil wat detail fotos zien van rubbers van de ph 2 van zowel op de deur als op de carroserie van de auto zouden jullie ph2 rijders dat voor mij willen maken greetz daaf
|
03 jan 2009 12:18 |
|
 |
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33527 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
 Re: fotos deur rubbers ph2
Het verschil tussen 'oude' en 'nieuwe' is makkelijk te controleren, .... als je de rubbers 'optilt' zit er in de vernieuwde variant stof i.p.v. volledig rubber  Waar hier het tape is geplaatst zit bij de nieuwe varianten stof  , ergens halverwege ph1 verandert ... 
_________________
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.) Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
|
03 jan 2009 16:32 |
|
 |
blizz
|
 Re: kraken van portieren
Menno schreef: Het verschil tussen 'oude' en 'nieuwe' is makkelijk te controleren, .... als je de rubbers 'optilt' zit er in de vernieuwde variant stof i.p.v. volledig rubber  Waar hier het tape is geplaatst zit bij de nieuwe varianten stof  , ergens halverwege ph1 verandert ... hmmzz waarom heeft mijn 2004 ph1 dat niet dan? bij mij is alleen de bovenste 2mm van vilt en de rest is gewoon rubber greetz daaf
|
03 jan 2009 20:00 |
|
 |
zandvoorta
V.I.P.
Geregistreerd: 31 mei 2006 21:32 Berichten: 1206 Woonplaats: Wagenborgen
Auto: C5 Tourer LB 2009
Opties: Half leer, Myway
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 125000
Kleur: Blue Bourrasque
Naar boven
|
 Re: kraken van portieren
Bij mijn 2004 Ph1 zit ook geen vilt tussen de rubbers, alleen erbuiten maar van kraken heb ik helemaal geen last 
_________________
C5 Tourer 2.0i 16V Ligne Business '09 (Blue Bourrasque) C1 Ambiance 5d, airco, LMV '09 (Vert Mica) BX 14E '86 (Blanc Cremant) Ex: BX (2x), Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 Break HDi
|
03 jan 2009 20:38 |
|
 |
blizz
|
 Re: kraken van portieren
zou je voor mij een fotootje kunnen maken? dan kan ik het 1 en ander vergelijken
|
03 jan 2009 20:52 |
|
 |
blizz
|
 Re: kraken van portieren
zou er ook iemand met een ph2 een foto hiervan kunnen maken voor mij?
|
03 jan 2009 21:46 |
|
 |
Pietheintje
|
 Re: kraken van portieren
Vrees niet  onze ph2 had het probleem vanindenbeginne, zodus, ph1 of ph2 maakt niet uit ivm deurrubbers...
|
03 jan 2009 21:58 |
|
 |
Rob310
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 17 dec 2007 16:39 Berichten: 204 Woonplaats: Hilvarenbeek
Auto: Mazda CX-5 2.0 TS+Leasepack
Opties: trekhaak
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2012
Energielabel: D
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 193515
Kleur: Grijs
Naar boven
|
 Re: kraken van portieren
Hey Daaf, bedankt voor je reactie en volhardendheid in dit topic  maar 2x dezelfde vraag binnen een uur in 2 posts stellen moet je maar niet meer doen. Het is hier geen Fok! waar je binnen een kwartier 26 reacties op een vraag krijgt. Citroen = Frans = rustig aan = alles op zijn tijd  on-topic: volgens mij heb ik toch wel een viltrandje in de rubbers zitten dus zal ik iets anders moeten zoeken om e.e.a. te verhelpen. Het valt me overigens wel op dat bij deze hele lage temperaturen van de afgelopen week het kraken een stuk minder is. Is dit trouwens alleen maar bij een C5 of hebben andere Citroen modellen hier ook last van?
_________________ Na bijna 15 jaar en ruim 135.000 gereden kilometers(>268.000 in totaal) nemen we afscheid van onze dame
|
03 jan 2009 22:03 |
|
 |
blizz
|
 Re: kraken van portieren
ik kan met niet voorstellen dat men in 2001 bewust een auto maakt waar de portieren van kraken en dit een model later tot 2008 nog steeds niet opgelost hebt of ben ik nou gek?
|
03 jan 2009 22:35 |
|
 |
MarsTDI
C5club Bikkel
Geregistreerd: 31 aug 2008 19:50 Berichten: 295
Auto: C5 Tourer 2.0HDiF
Opties: Detection, protection, wegklap trekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11566
Versnellingsbak: BVM6
Kleur: Rouge Profond
Naar boven
|
 Re: kraken van portieren
Ik weet niet of het hetzelfde probleem is, maar bijmij eerdere Peu 307SW had ik ook last van krakende rubbers..... totdat ze de portiersloten wat versteld hadden. Probleem is nooit meer teruggekomen, en ook geen problemen met sluiten of rammelen gehad. Probleem is soms ook op te lossen door wat tape om de deurvangers te draaien zodat de deur zelf minder bewegingsruimte heeft.
_________________ Niet meer: C5 Tourer 2.0HDiF Dynamique Rouge Profond, Detection, Protection, Trekhaak
Nu: Peugeot 508SW 2.0HDIF 140 BLE
|
03 jan 2009 23:37 |
|
 |
blizz
|
 Re: kraken van portieren
om de deur vangers hoort een soort van plastic busje te zitten om staal op staal rammel te voorkomen en inderdaad kan ik wel eens proberen de deur sloten af te stellen zo dat de deur wat meer dicht is bij gesloten deur , neem ik aan
|
03 jan 2009 23:50 |
|
 |
MarsTDI
C5club Bikkel
Geregistreerd: 31 aug 2008 19:50 Berichten: 295
Auto: C5 Tourer 2.0HDiF
Opties: Detection, protection, wegklap trekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11566
Versnellingsbak: BVM6
Kleur: Rouge Profond
Naar boven
|
 Re: kraken van portieren
Inderdaad. En dat tape doe je gewoon om het busje heen, dat is (niet heel erg duurzaam) ook een soort van verstelling.
_________________ Niet meer: C5 Tourer 2.0HDiF Dynamique Rouge Profond, Detection, Protection, Trekhaak
Nu: Peugeot 508SW 2.0HDIF 140 BLE
|
04 jan 2009 01:25 |
|
 |
|