Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie wielen, remmen & hydrauliek.
C5club Bikkel

Auto: ex- 2.2 hdi break exclusive
Brandstof: Diesel
Versnellingsbak: BVM5
Zolang niet bewezen is dat winterbanden in de winter (lees temperatuur lager dan tien graden)
slechter zijn dan zomerbanden monteer ik ze.
Zelfs als het voordeel maar 0,oo1% is mijn gezin belangrijker dan die paar euro.
we betalen duizenden euro.s aan brandstof en aanschafkosten ( inclusief de meest doorontwikkelde airbags en sips etc.)en dan bezuinigen op een paar velgen ( banden heb je toch nodig)
Zelfs als het voordeel maar 0,oo1% is mijn gezin belangrijker dan die paar euro.
we betalen duizenden euro.s aan brandstof en aanschafkosten ( inclusief de meest doorontwikkelde airbags en sips etc.)en dan bezuinigen op een paar velgen ( banden heb je toch nodig)
tot 31-3-2012.
2.2 hdi break exclusive
leer schuifdak navigatie
mei 2001 orga 8907
Renault megane bose estate 1.5 diesel aug 2012
Renault clio 20th 1.2 100 pk sept 2010
2.2 hdi break exclusive
leer schuifdak navigatie
mei 2001 orga 8907
Renault megane bose estate 1.5 diesel aug 2012
Renault clio 20th 1.2 100 pk sept 2010
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter
sonnema schreef:Zolang niet bewezen is dat winterbanden in de winter (lees temperatuur lager dan tien graden)
Dat is juist wat een hoop mensen betogen....
Uit een hoop tests blijkt dat ze onder alle omstandigheden (behalve sneeuw) slechter presteren dan zomerbanden.
C4GP 2.0 16V LPG-G3
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Documenteer dat nou eens.
Hierboven heb ik een test gelinkt http://www.autokampioen.nl/published/ak ... 195669.pdf die, met cijfers onderbouwd het tegendeel laat zien.
Hierboven heb ik een test gelinkt http://www.autokampioen.nl/published/ak ... 195669.pdf die, met cijfers onderbouwd het tegendeel laat zien.
Auto: C5 Tourer LB 2009
Opties: Half leer, Myway
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
kilometerstand: 125000
Kleur: Blue Bourrasque
Contacteer:
ANWB geloof ik niet meer, vorig jaar nog een heel stuk dat het omslagpunt bij 0 graden lag, dit jaar ligt het opeens bij 7 graden. 
C5 Tourer 2.0i 16V Ligne Business '09 (Blue Bourrasque)
C1 Ambiance 5d, airco, LMV '09 (Vert Mica)
BX 14E '86 (Blanc Cremant)
Ex: BX (2x), Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 Break HDi
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Bouwjaar: 2021
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Waar is dat verhaal te lezen van vorig jaar?zandvoorta schreef:ANWB geloof ik niet meer, vorig jaar nog een heel stuk dat het omslagpunt bij 0 graden lag, dit jaar ligt het opeens bij 7 graden.
Het door mij gelinkte verhaal is van 2005 of 2006 als ik het goed heb.
Groet,
JW
Contacteer:
Vorig jaar heeft er een stuk in dat gratis krantje van de ANWB gestaan, weet niet of dat ook online staat. Conclusie toen: omslagpunt ligt bij 0 graden en niet bij de door de bandenleveranciers gehanteerde 7 graden, winterbanden in NL niet echt noodzakelijk. Deze week staat er weer een stuk in dat gratis krantje, conclusie nu: omslagpunt ligt bij 7 graden en je bent onverantwoordelijk bezig als je op zomerbanden bij gladheid de weg opgaat, winterbanden zeer aan te bevelen in nederland, laat een auto op zomerbanden staan bij gladheid.
Zal m'n baas leuk vinden
Het is wel al glad geweest maar ik merk het niet op m'n nieuwe zomerbandjes en laat ook echt de auto niet staan
Het is wel al glad geweest maar ik merk het niet op m'n nieuwe zomerbandjes en laat ook echt de auto niet staan
Ex: BX (2x), Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 Break HDi
Auto: C5 Ph-III 2.0 16V Sedan Exclusive
Opties: Full Options
Organummer: 12027 CJ
Kleur: (Kgnc)Bleu Bourasque
Ik denk dat je het zo moet zien, stel dat je met zomerbanden in een situatie komt dat je in de slip raakt en om een boom gevouwen zit en blijvend invalide in een rolstoel terecht komt.
En dat als met winterbanden had gereden dat je dan niet , of minder erg, in de slip was geraakt, en bij de boom langs ging, en nu nog vrolijk rond huppelt.
je kunt nooit een risico weg nemen, maar wel verkleinen.
Het is maar wat het je waard is.
ik zelf rij ook op m'n zomerbanden met de C5, maar deze word ook niet veel gebruikt in de winter, puur voor de boodschappen, en de uitjes in het weekend, als we al een keertje weg gaan.
Groeten Marcel
En dat als met winterbanden had gereden dat je dan niet , of minder erg, in de slip was geraakt, en bij de boom langs ging, en nu nog vrolijk rond huppelt.
je kunt nooit een risico weg nemen, maar wel verkleinen.
Het is maar wat het je waard is.
ik zelf rij ook op m'n zomerbanden met de C5, maar deze word ook niet veel gebruikt in de winter, puur voor de boodschappen, en de uitjes in het weekend, als we al een keertje weg gaan.
Groeten Marcel
Contacteer:
Stel dat je op winterbanden door aquaplaning om een boom gevouwen zit en je op zomerbanden dit niet had gehad........
Auto: C5 Ph-III 2.0 16V Sedan Exclusive
Opties: Full Options
Organummer: 12027 CJ
Kleur: (Kgnc)Bleu Bourasque
Contacteer:
Tuurlijk, beide banden zijn een compromis, tis maar net wat voor jezelf de doorslaggevende factor is, nat weer of gladheid. 
Stel dat je na het krabben weg gereden bent voor een dagje uit en op de terugweg straalt dat felle zonnetje je tegemoet waardoor je moet uitwijken 
Ik heb de vorige winter op winderbanden gereden, ik werd gallisch van dat geglij als ik vanuit een bocht moest optrekken. Ik heb ook in de gaten gehouden wanneer ik er profijt van had en dat was 's middags praktisch nooit (ik hanteerde de 7graden regel). Dat tesamen met dat het in de winter maar 3 weken 's morgens onder de 7 graden is... Geef mij mijn zomerbanden maar, dat zijn mijn winterbanden!!
Heetten het trouwens niet eerst sneeuwbanden...?
Ik heb de vorige winter op winderbanden gereden, ik werd gallisch van dat geglij als ik vanuit een bocht moest optrekken. Ik heb ook in de gaten gehouden wanneer ik er profijt van had en dat was 's middags praktisch nooit (ik hanteerde de 7graden regel). Dat tesamen met dat het in de winter maar 3 weken 's morgens onder de 7 graden is... Geef mij mijn zomerbanden maar, dat zijn mijn winterbanden!!
Heetten het trouwens niet eerst sneeuwbanden...?
hey guys
als jullie het bewijs nou eens met eigen ogen willen zien
ga dan naar lelystad en boek een slip cursus nabij het vliegveld
ik heb het gedaan ik heb het met eigen ogen gezien en al kosten de winterbanden 1000 euro per stuk ze gaan er echt om in de temp lager dan 15 graden
wat al eerder gezecht is gezin gaat voor de kosten van de banden
en je rem afstand wordt gewoon echt de helft korter
en als je het nog niet geloofd dan rij ik wel naast een andere C5 break met zomerbanden en dan trappen we met een gangetje of 80 tegelijk op de rem.
greetz daaf
als jullie het bewijs nou eens met eigen ogen willen zien
ga dan naar lelystad en boek een slip cursus nabij het vliegveld
ik heb het gedaan ik heb het met eigen ogen gezien en al kosten de winterbanden 1000 euro per stuk ze gaan er echt om in de temp lager dan 15 graden
wat al eerder gezecht is gezin gaat voor de kosten van de banden
en je rem afstand wordt gewoon echt de helft korter
en als je het nog niet geloofd dan rij ik wel naast een andere C5 break met zomerbanden en dan trappen we met een gangetje of 80 tegelijk op de rem.
greetz daaf
C5club Die-Hard

Auto: C5 Exclusive
Opties: Jazeker
Bouwjaar: 2003
Energielabel: G
Phase: 1
kilometerstand: 191.000
Kleur: Gris Fulminator
Ik zou daar in ieder geval maar geen geld op zetten daaf/blizz ......... 
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Bouwjaar: 2024
kilometerstand: 0
Kleur: Blauw
V.I.P.

Auto: Tourer Ligne Business 1.6
Opties: PP, RT6, Open dak, verwarmd leer. Nav, etc
Bouwjaar: 2012