Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.
Auteur |
Bericht |
Harm
V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36 Berichten: 14808 Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Naar boven
|
 Re: carterverwarming
In mijn vorige auto zat ook een standkachel. Nadat die in het late najaar een keer enorm stond te roken na de start en de auto niet warm kreeg, heb ik 'm niet meer gebruikt.
_________________ Groeten, Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
|
05 dec 2008 12:10 |
|
 |
jpiek
C5club Extreme Poster
Geregistreerd: 13 apr 2007 23:29 Berichten: 3648 Woonplaats: Berkel en Rodenrijs
Auto: Citroën C4 Grand Picasso
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 116.160
Kleur: Zilver Metallic
Naar boven
|
 Re: carterverwarming
Jah, maar dat was een stilstandkachel 
_________________ Johan
|
05 dec 2008 15:07 |
|
 |
exroosje
V.I.P.
Geregistreerd: 18 jun 2006 17:01 Berichten: 4028 Woonplaats: s-Gravenhage
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Naar boven
|
 Re: carterverwarming
Ik heb sinds vandaag een goedkope en makkelijk in te bouwen oplossing in mij auto: De DEFA engine heater. Dit is een electrisch verwarmingselement dat aan je carter bevestigd wordt (Specifiek voor je motortype, ze hebben een heel programma) en daarnaast aansluitmateriaal met een mooie stekker om je auto makkelijk aan te pluggen. Het systeem is ook nog uitbreidbaar met een interieurheater. Inbouw ca 30 minuten, unit kost 100 euro , aansluitset 60 euro. Montage moet helaas wel op de brug, want moet vanaf onderen. Op deze foto's zie je het van onderen, net onder het uitlaatspruitstuk (dat grote ding rechts wat op de 2e foto ontbreekt is de prekat -voor, deze hoeft er niet af voor montage)  Vanaf boven is er nauwelijks iets te zien, je ziet alleen helemaal onderin de aansluitkabel lopen:  In de grille is een keurige aansluiting gemaakt   En zo is ie aangesloten  Info van de fabrikant: http://www.defa.comAlles gemonteerd door ACC den Haag (auto comfort center) , specialisten in standkachel, airco , open daken en andere inbouwdingetjes. Prima lui! Business case: Vooral de eerste kms gebruikt zeker de V6 fors met koud blok. En ook comfort, minder krabben na een nacht stilstaan. Milieu - eerste kms koud zijn extreem vervuilend. Tot slot, leuk gimmick om te demonstreren op club meetings.
_________________
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral (Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++) Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting Verbruik Voorheen Ph2V6:
|
12 dec 2008 16:11 |
|
 |
Harm
V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36 Berichten: 14808 Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Naar boven
|
 Re: carterverwarming
Maarre, wat heeft een warm carter te maken met minder krabben voor je wegrijdt?
Op zich is het leuk, maar hiermee krijg je niet je interieur warm voor je instapt...
_________________ Groeten, Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
|
12 dec 2008 16:16 |
|
 |
Nodri
|
 Re: carterverwarming
Dat is een mooie oplossing! Een paar vragen: 1. Hoe warm wordt de olie? 2. is het een plug in je carter of een lint om je carterpan heen? 3. Is de auto al wat warm als je wegrijdt? (kacheltechnisch gezien dan)
|
12 dec 2008 16:39 |
|
 |
Ronald
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 23:54 Berichten: 4887 Woonplaats: Leiden
Auto: C5 Aircross 225 PHEV
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2020
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 86000
Kleur: Wit
Naar boven
|
 Re: carterverwarming
Ik heb er wat lacherig over gedaan, maar het ziet er inderdaad netjes uit. Vraag is inderdaad, hoe warm is de kachel nou, direct na een koude start ? Zit er een timer in op of staat tie het hele weekend te gloeien als je hem vrijdagmiddag bij thuiskomst aanzet en besluit het weekend toch maar niet weg te gaan? Had jij al 220 buiten je huis op een goede plek, of gaat de kabel door de brievenbus ? Hoe hufterproof dit is moeten we natuurlijk afwachten. Ik weet wel dat jij de stroom mag leveren bij het eerstvolgende straatfeest ! Ben nog steeds niet overtuigd van nut/noodzaak/voordeel versus het gedoe, maar dat het een leuke gimmick is, das zeker. Voor Alzheimer weer een kollometje erbij in het spreadsheet: extra verwarming (J/N) gr. Ronald
_________________ C5 Aircross 225 PHEV Feel, EAT8, 06/2020, 86.000 km, Wit, ORGA ?????CJ Jinba Ittai Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl, (Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5, 1x Picasso (met vanMaren dorpelstrips), 1x C4AC en 2x C6)
|
12 dec 2008 17:21 |
|
 |
Harm
V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36 Berichten: 14808 Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Naar boven
|
 Re: carterverwarming
Ronald schreef: Voor Alzheimer weer een kollometje erbij in het spreadsheet: extra verwarming (J/N)
en een extra kolommetje brandstof: Electrisch, Gas, Benzine, Diesel.... 
_________________ Groeten, Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
|
12 dec 2008 18:28 |
|
 |
Ronald
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 23:54 Berichten: 4887 Woonplaats: Leiden
Auto: C5 Aircross 225 PHEV
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2020
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 86000
Kleur: Wit
Naar boven
|
 Re: carterverwarming
Harm van Beek schreef: Ronald schreef: Voor Alzheimer weer een kollometje erbij in het spreadsheet: extra verwarming (J/N)
en een extra kolommetje brandstof: Electrisch, Gas, Benzine, Diesel....  Hmm inderdaad, één l en twee m´en. 
_________________ C5 Aircross 225 PHEV Feel, EAT8, 06/2020, 86.000 km, Wit, ORGA ?????CJ Jinba Ittai Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl, (Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5, 1x Picasso (met vanMaren dorpelstrips), 1x C4AC en 2x C6)
|
12 dec 2008 20:23 |
|
 |
exroosje
V.I.P.
Geregistreerd: 18 jun 2006 17:01 Berichten: 4028 Woonplaats: s-Gravenhage
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Naar boven
|
 Re: carterverwarming
Allemaal vragen, maar het zit erin vanaf hedenochtend, dus ik heb nog geen antwoorden op al jullie vragen.
Toch alvast wat puntjes:
Waarom minder krabben: Omdat direct na het starten de kachel begint te werken en je je ruiten dus redelijk minimaal hoeft ijsvrij te maken zonder extra maatregelen om bevriezing de eerste kms te voorkomen. Bij lichte bevriezing is het even sproeien en wegrijden.
Het is overigens een modulair systeem, een optionele uitbreiding is een interieurkachel.
Qua werking is het dus een metalen hitteelement dat met contactpasta op het blok zit, aangedrukt met een al al aanwezig bevestigingspunt. Dat kun je op de foto's ook zien. De bovenste is zonder, de onderste met het elelement. Doordat het op maat gemaakt is is er een uitstekend contactoppervlak.
In principe kun je de auo permanent aan de electra laten hangen, dan blijft het blok op ca 50 graden volgens de grafiekjes op de site als het buiten -20 is.
In NL zul je eerder hem een uurtje aanzetten denk ik. Volgens mij werkt het met zo'n systeem dat hoe warmer hij wordt hoe minder vermogen hij afgeeft. Veel heter dan 50 graden wordt het dan ook niet. Maar dat moet ik allemaal nog utiproberen dus.
Mijn auto staat achter mijn huis op een vaste parkeerplaats, grenzend aan mijn schuur. Dit is van de weg af op prive terrein en alleen via een hek toegankelijk. Dus ideaal voor deze toepassing.
_________________
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral (Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++) Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting Verbruik Voorheen Ph2V6:
|
13 dec 2008 00:05 |
|
 |
Herman
Clubcafé-uitbater
Geregistreerd: 30 jun 2006 11:41 Berichten: 11350 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Naar boven
|
 Re: carterverwarming
_________________ Met vriendelijke groet Herman......... Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________ Mijn ander vervoer is een E-bike.
|
13 dec 2008 00:12 |
|
 |
jpiek
C5club Extreme Poster
Geregistreerd: 13 apr 2007 23:29 Berichten: 3648 Woonplaats: Berkel en Rodenrijs
Auto: Citroën C4 Grand Picasso
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 116.160
Kleur: Zilver Metallic
Naar boven
|
 Re: carterverwarming
Niet bang dat er ooit vergeten wordt af te koppelen, of zit er een beveiliging op ?
_________________ Johan
|
13 dec 2008 00:39 |
|
 |
Ronald
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 23:54 Berichten: 4887 Woonplaats: Leiden
Auto: C5 Aircross 225 PHEV
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2020
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 86000
Kleur: Wit
Naar boven
|
 Re: carterverwarming
Tres bon Frank, we geven je natuurlijk ruim de tiijd voor de POC (proof-of-concept). Deel de ervaringen maar met ons. Je auto staat op eigen terrein achter een hek. Jammer, als ingebeeld jongetje van 13 had ik bijna al grappen verzonnen Gr. Ronald
_________________ C5 Aircross 225 PHEV Feel, EAT8, 06/2020, 86.000 km, Wit, ORGA ?????CJ Jinba Ittai Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl, (Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5, 1x Picasso (met vanMaren dorpelstrips), 1x C4AC en 2x C6)
|
13 dec 2008 00:40 |
|
 |
Duck
V.I.P.
Geregistreerd: 13 nov 2007 23:47 Berichten: 4456 Woonplaats: Zeewolde
Auto: Tourer Ligne Business 1.6
Opties: PP, RT6, Open dak, verwarmd leer. Nav, etc
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12902CJ
Productienummer: 10247
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 191.000
Kleur: EEHD LAK GRIS HARIA 2
Naar boven
|
 Re: carterverwarming
ik vind het een goede oplossing maar had in zweden een kachel in de auto maar die deed ook het blok verwarmen want 's ochtends niet krabben en heb eens aan het blok gevoelt dat was ook hand warm. dat is een betere oplossing, gaat eens vragen wat dat daar kost en mogelijk laten opsturen 
_________________

ex C5 2.0 HDI VTR 137PK ex C5 2.0 HDI Difference II 110Pk ex Xantia 19sd pallas ex Xantia 19d ex Citroen BX TD ex lelijke eenden (what's in a name)
|
13 dec 2008 00:51 |
|
 |
Klaverblaadje
V.I.P.
Geregistreerd: 30 nov 2006 18:42 Berichten: 6169 Woonplaats: Hoogkarspel (1616)
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Naar boven
|
 Re: carterverwarming
exroosje schreef: In principe kun je de auo permanent aan de electra laten hangen, dan blijft het blok op ca 50 graden volgens de grafiekjes op de site als het buiten -20 is. Het element verwarmt de carterpan en de olie. Natuurlijk zal de warmte uitstralen en geholpen door de goede warmtegeleiding van het aluminium blok doortrekken naar boven. Mijn vraag: Leg nu eens een thermometer boven op het blok en vertel ons hoeveel het verschil is tussen bovenkant blok en buitentemperatuur na een nacht opwarmen. Zo'n goedkope buitentemperatuurmeter met een voeler aan een lang draadje is daar ideaal voor, de voeler lekker dicht op het blok onder de plastic kap, kun je het desnoods binnen aflezen. Als het buiten 5gr is en het blok is door en door 30gr, dan kan ik me voorstellen dat je het direct al lekker warm hebt binnen.
_________________ (\__/) (='.'=) (")_(") 5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol) 4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km 3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013 2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013) 1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
|
13 dec 2008 12:37 |
|
 |
Hans47
C5club Bikkel
Geregistreerd: 01 dec 2006 16:42 Berichten: 305 Woonplaats: Middelburg
Auto: 2.0 ligne prestige berline
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Organummer: 9363CJ
Productienummer: 10013
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 200000
Kleur: gris fulminator
Naar boven
|
 Re: carterverwarming
Het gaat er in hoofdzaak toch om dat de motorolie warm is en de opwarmperiode (lees slijtageperiode) van de motor in winterse omstandigheden aanzienlijk verkort wordt; dat het interieur wat sneller aangenaam wordt is een bijkomende prettige omstandigheid. Met de huidige dag/nachttemperatuur duurt het bijna 15 minuten voordat de olietemp. meter in het witte vlak staat en je het motorvermogen kunt aanspreken. Als je echt van plan bent lang met een motor te doen lijkt het me echt een nuttige voorziening.
|
13 dec 2008 14:13 |
|
 |
|
Wie is er online |
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten |
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|