Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.
Berichten: 14808
Lid geworden op: 28 mei 2006 00:36
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Locatie: 0183
Contacteer:
In mijn vorige auto zat ook een standkachel. Nadat die in het late najaar een keer enorm stond te roken na de start en de auto niet warm kreeg, heb ik 'm niet meer gebruikt.
Groeten,
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
Berichten: 3648
Lid geworden op: 13 apr 2007 23:29
Auto: Citroën C4 Grand Picasso
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 116.160
Kleur: Zilver Metallic
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Jah, maar dat was een stilstandkachel 
Johan
Berichten: 4028
Lid geworden op: 18 jun 2006 17:01
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Locatie: s-Gravenhage
Contacteer:
Ik heb sinds vandaag een goedkope en makkelijk in te bouwen oplossing in mij auto:
De DEFA engine heater. Dit is een electrisch verwarmingselement dat aan je carter bevestigd wordt (Specifiek voor je motortype, ze hebben een heel programma) en daarnaast aansluitmateriaal met een mooie stekker om je auto makkelijk aan te pluggen.
Het systeem is ook nog uitbreidbaar met een interieurheater. Inbouw ca 30 minuten, unit kost 100 euro , aansluitset 60 euro.
Montage moet helaas wel op de brug, want moet vanaf onderen. Op deze foto's zie je het van onderen, net onder het uitlaatspruitstuk (dat grote ding rechts wat op de 2e foto ontbreekt is de prekat -voor, deze hoeft er niet af voor montage)

Vanaf boven is er nauwelijks iets te zien, je ziet alleen helemaal onderin de aansluitkabel lopen:

In de grille is een keurige aansluiting gemaakt


En zo is ie aangesloten

Info van de fabrikant:
http://www.defa.com
Alles gemonteerd door ACC den Haag (auto comfort center) , specialisten in standkachel, airco , open daken en andere inbouwdingetjes. Prima lui!
Business case: Vooral de eerste kms gebruikt zeker de V6 fors met koud blok. En ook comfort, minder krabben na een nacht stilstaan. Milieu - eerste kms koud zijn extreem vervuilend. Tot slot, leuk gimmick om te demonstreren op club meetings.
De DEFA engine heater. Dit is een electrisch verwarmingselement dat aan je carter bevestigd wordt (Specifiek voor je motortype, ze hebben een heel programma) en daarnaast aansluitmateriaal met een mooie stekker om je auto makkelijk aan te pluggen.
Het systeem is ook nog uitbreidbaar met een interieurheater. Inbouw ca 30 minuten, unit kost 100 euro , aansluitset 60 euro.
Montage moet helaas wel op de brug, want moet vanaf onderen. Op deze foto's zie je het van onderen, net onder het uitlaatspruitstuk (dat grote ding rechts wat op de 2e foto ontbreekt is de prekat -voor, deze hoeft er niet af voor montage)

Vanaf boven is er nauwelijks iets te zien, je ziet alleen helemaal onderin de aansluitkabel lopen:
In de grille is een keurige aansluiting gemaakt
En zo is ie aangesloten
Info van de fabrikant:
http://www.defa.com
Alles gemonteerd door ACC den Haag (auto comfort center) , specialisten in standkachel, airco , open daken en andere inbouwdingetjes. Prima lui!
Business case: Vooral de eerste kms gebruikt zeker de V6 fors met koud blok. En ook comfort, minder krabben na een nacht stilstaan. Milieu - eerste kms koud zijn extreem vervuilend. Tot slot, leuk gimmick om te demonstreren op club meetings.
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik
Voorheen Ph2V6: 
Berichten: 14808
Lid geworden op: 28 mei 2006 00:36
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Locatie: 0183
Contacteer:
Maarre, wat heeft een warm carter te maken met minder krabben voor je wegrijdt?
Op zich is het leuk, maar hiermee krijg je niet je interieur warm voor je instapt...
Op zich is het leuk, maar hiermee krijg je niet je interieur warm voor je instapt...
Groeten,
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
Dat is een mooie oplossing! Een paar vragen:
1. Hoe warm wordt de olie?
2. is het een plug in je carter of een lint om je carterpan heen?
3. Is de auto al wat warm als je wegrijdt? (kacheltechnisch gezien dan)
1. Hoe warm wordt de olie?
2. is het een plug in je carter of een lint om je carterpan heen?
3. Is de auto al wat warm als je wegrijdt? (kacheltechnisch gezien dan)
Berichten: 4889
Lid geworden op: 27 mei 2006 23:54
Auto: C5 Aircross 225 PHEV
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2020
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 65000
Kleur: Wit
Locatie: Leiden
Ik heb er wat lacherig over gedaan, maar het ziet er inderdaad netjes uit.
Vraag is inderdaad, hoe warm is de kachel nou, direct na een koude start ?
Zit er een timer in op of staat tie het hele weekend te gloeien als je hem vrijdagmiddag bij thuiskomst aanzet en besluit het weekend toch maar niet weg te gaan?
Had jij al 220 buiten je huis op een goede plek, of gaat de kabel door de brievenbus ?
Hoe hufterproof dit is moeten we natuurlijk afwachten.
Ik weet wel dat jij de stroom mag leveren bij het eerstvolgende straatfeest !
Ben nog steeds niet overtuigd van nut/noodzaak/voordeel versus het gedoe, maar dat het een leuke gimmick is, das zeker.
Voor Alzheimer weer een kollometje erbij in het spreadsheet: extra verwarming (J/N)
gr. Ronald
Vraag is inderdaad, hoe warm is de kachel nou, direct na een koude start ?
Zit er een timer in op of staat tie het hele weekend te gloeien als je hem vrijdagmiddag bij thuiskomst aanzet en besluit het weekend toch maar niet weg te gaan?
Had jij al 220 buiten je huis op een goede plek, of gaat de kabel door de brievenbus ?
Hoe hufterproof dit is moeten we natuurlijk afwachten.
Ik weet wel dat jij de stroom mag leveren bij het eerstvolgende straatfeest !
Ben nog steeds niet overtuigd van nut/noodzaak/voordeel versus het gedoe, maar dat het een leuke gimmick is, das zeker.
Voor Alzheimer weer een kollometje erbij in het spreadsheet: extra verwarming (J/N)
gr. Ronald
C5 Aircross 225 PHEV Feel, EAT8, 06/2020, 65.000 km, wit
Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl, Jinba Ittai
Audi A6 Limousine 50 PHEV, DSG7, 03/2020, 95.000 km, blauw
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5, 1x Xsara Picasso (met vanMaren dorpelstrips), 1x C4AC en 2x C6)
Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl, Jinba Ittai
Audi A6 Limousine 50 PHEV, DSG7, 03/2020, 95.000 km, blauw
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5, 1x Xsara Picasso (met vanMaren dorpelstrips), 1x C4AC en 2x C6)
Berichten: 14808
Lid geworden op: 28 mei 2006 00:36
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Locatie: 0183
Contacteer:
en een extra kolommetje brandstof: Electrisch, Gas, Benzine, Diesel....Ronald schreef: Voor Alzheimer weer een kollometje erbij in het spreadsheet: extra verwarming (J/N)
Groeten,
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
Berichten: 4889
Lid geworden op: 27 mei 2006 23:54
Auto: C5 Aircross 225 PHEV
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2020
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 65000
Kleur: Wit
Locatie: Leiden
Hmm inderdaad, één l en twee m´en.Harm van Beek schreef:en een extra kolommetje brandstof: Electrisch, Gas, Benzine, Diesel....Ronald schreef: Voor Alzheimer weer een kollometje erbij in het spreadsheet: extra verwarming (J/N)
C5 Aircross 225 PHEV Feel, EAT8, 06/2020, 65.000 km, wit
Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl, Jinba Ittai
Audi A6 Limousine 50 PHEV, DSG7, 03/2020, 95.000 km, blauw
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5, 1x Xsara Picasso (met vanMaren dorpelstrips), 1x C4AC en 2x C6)
Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl, Jinba Ittai
Audi A6 Limousine 50 PHEV, DSG7, 03/2020, 95.000 km, blauw
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5, 1x Xsara Picasso (met vanMaren dorpelstrips), 1x C4AC en 2x C6)
Berichten: 4028
Lid geworden op: 18 jun 2006 17:01
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Locatie: s-Gravenhage
Contacteer:
Allemaal vragen, maar het zit erin vanaf hedenochtend, dus ik heb nog geen antwoorden op al jullie vragen.
Toch alvast wat puntjes:
Waarom minder krabben: Omdat direct na het starten de kachel begint te werken en je je ruiten dus redelijk minimaal hoeft ijsvrij te maken zonder extra maatregelen om bevriezing de eerste kms te voorkomen. Bij lichte bevriezing is het even sproeien en wegrijden.
Het is overigens een modulair systeem, een optionele uitbreiding is een interieurkachel.
Qua werking is het dus een metalen hitteelement dat met contactpasta op het blok zit, aangedrukt met een al al aanwezig bevestigingspunt. Dat kun je op de foto's ook zien. De bovenste is zonder, de onderste met het elelement. Doordat het op maat gemaakt is is er een uitstekend contactoppervlak.
In principe kun je de auo permanent aan de electra laten hangen, dan blijft het blok op ca 50 graden volgens de grafiekjes op de site als het buiten -20 is.
In NL zul je eerder hem een uurtje aanzetten denk ik. Volgens mij werkt het met zo'n systeem dat hoe warmer hij wordt hoe minder vermogen hij afgeeft. Veel heter dan 50 graden wordt het dan ook niet. Maar dat moet ik allemaal nog utiproberen dus.
Mijn auto staat achter mijn huis op een vaste parkeerplaats, grenzend aan mijn schuur. Dit is van de weg af op prive terrein en alleen via een hek toegankelijk. Dus ideaal voor deze toepassing.
Toch alvast wat puntjes:
Waarom minder krabben: Omdat direct na het starten de kachel begint te werken en je je ruiten dus redelijk minimaal hoeft ijsvrij te maken zonder extra maatregelen om bevriezing de eerste kms te voorkomen. Bij lichte bevriezing is het even sproeien en wegrijden.
Het is overigens een modulair systeem, een optionele uitbreiding is een interieurkachel.
Qua werking is het dus een metalen hitteelement dat met contactpasta op het blok zit, aangedrukt met een al al aanwezig bevestigingspunt. Dat kun je op de foto's ook zien. De bovenste is zonder, de onderste met het elelement. Doordat het op maat gemaakt is is er een uitstekend contactoppervlak.
In principe kun je de auo permanent aan de electra laten hangen, dan blijft het blok op ca 50 graden volgens de grafiekjes op de site als het buiten -20 is.
In NL zul je eerder hem een uurtje aanzetten denk ik. Volgens mij werkt het met zo'n systeem dat hoe warmer hij wordt hoe minder vermogen hij afgeeft. Veel heter dan 50 graden wordt het dan ook niet. Maar dat moet ik allemaal nog utiproberen dus.
Mijn auto staat achter mijn huis op een vaste parkeerplaats, grenzend aan mijn schuur. Dit is van de weg af op prive terrein en alleen via een hek toegankelijk. Dus ideaal voor deze toepassing.
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik
Voorheen Ph2V6: 
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Met vriendelijke groet
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
_______________________________________________________
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
_______________________________________________________
Berichten: 3648
Lid geworden op: 13 apr 2007 23:29
Auto: Citroën C4 Grand Picasso
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 116.160
Kleur: Zilver Metallic
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Niet bang dat er ooit vergeten wordt af te koppelen, of zit er een beveiliging op ?
Johan
Berichten: 4889
Lid geworden op: 27 mei 2006 23:54
Auto: C5 Aircross 225 PHEV
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2020
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 65000
Kleur: Wit
Locatie: Leiden
Tres bon Frank, we geven je natuurlijk ruim de tiijd voor de POC (proof-of-concept).
Deel de ervaringen maar met ons.
Je auto staat op eigen terrein achter een hek. Jammer, als ingebeeld jongetje van 13 had ik bijna al grappen verzonnen
Gr. Ronald
Deel de ervaringen maar met ons.
Je auto staat op eigen terrein achter een hek. Jammer, als ingebeeld jongetje van 13 had ik bijna al grappen verzonnen
Gr. Ronald
C5 Aircross 225 PHEV Feel, EAT8, 06/2020, 65.000 km, wit
Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl, Jinba Ittai
Audi A6 Limousine 50 PHEV, DSG7, 03/2020, 95.000 km, blauw
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5, 1x Xsara Picasso (met vanMaren dorpelstrips), 1x C4AC en 2x C6)
Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl, Jinba Ittai
Audi A6 Limousine 50 PHEV, DSG7, 03/2020, 95.000 km, blauw
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5, 1x Xsara Picasso (met vanMaren dorpelstrips), 1x C4AC en 2x C6)
V.I.P.


Berichten: 4456
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:47
Auto: Tourer Ligne Business 1.6
Opties: PP, RT6, Open dak, verwarmd leer. Nav, etc
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12902CJ
Productienummer: 10247
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 191.000
Kleur: EEHD LAK GRIS HARIA 2
Locatie: Zeewolde
ik vind het een goede oplossing
maar had in zweden een kachel in de auto maar die deed ook het blok verwarmen
want 's ochtends niet krabben en heb eens aan het blok gevoelt dat was ook
hand warm.
dat is een betere oplossing, gaat eens vragen wat dat daar kost en mogelijk laten opsturen

maar had in zweden een kachel in de auto maar die deed ook het blok verwarmen
want 's ochtends niet krabben en heb eens aan het blok gevoelt dat was ook
hand warm.
dat is een betere oplossing, gaat eens vragen wat dat daar kost en mogelijk laten opsturen
Berichten: 6169
Lid geworden op: 30 nov 2006 17:42
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Locatie: Hoogkarspel (1616)
Het element verwarmt de carterpan en de olie.exroosje schreef:In principe kun je de auo permanent aan de electra laten hangen, dan blijft het blok op ca 50 graden volgens de grafiekjes op de site als het buiten -20 is.
Natuurlijk zal de warmte uitstralen en geholpen door de goede warmtegeleiding van het aluminium blok doortrekken naar boven.
Mijn vraag: Leg nu eens een thermometer boven op het blok en vertel ons hoeveel het verschil is tussen bovenkant blok en buitentemperatuur na een nacht opwarmen.
Zo'n goedkope buitentemperatuurmeter met een voeler aan een lang draadje is daar ideaal voor, de voeler lekker dicht op het blok onder de plastic kap, kun je het desnoods binnen aflezen.
Als het buiten 5gr is en het blok is door en door 30gr, dan kan ik me voorstellen dat je het direct al lekker warm hebt binnen.
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
C5club Bikkel


Berichten: 305
Lid geworden op: 01 dec 2006 15:42
Auto: 2.0 ligne prestige berline
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Organummer: 9363CJ
Productienummer: 10013
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 200000
Kleur: gris fulminator
Locatie: Middelburg
Het gaat er in hoofdzaak toch om dat de motorolie warm is en de opwarmperiode (lees slijtageperiode) van de motor in winterse omstandigheden aanzienlijk verkort wordt; dat het interieur wat sneller aangenaam wordt is een bijkomende prettige omstandigheid. Met de huidige dag/nachttemperatuur duurt het bijna 15 minuten voordat de olietemp. meter in het witte vlak staat en je het motorvermogen kunt aanspreken. Als je echt van plan bent lang met een motor te doen lijkt het me echt een nuttige voorziening.

