Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Lijkt me niet helemaal slim, storing wissen , als motor draait kan het terug komen maar verhelpen en dan wissen nee niet altijd logisch denk ik, maar daar komt vast wel veel reactie op

Met vriendelijke groet
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
_______________________________________________________
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
_______________________________________________________
Berichten: 384
Lid geworden op: 15 okt 2006 11:24
Auto: C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive automaat
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 326.475
Locatie: Merselo
Normaal gesproken moet je een storing gewoon kunnen wissen, ook al is de oorzaak nog niet verholpen. Heb ik al vaker gedaan bij mijn C5 zonder problemen.
Natuurlijk komt de storing, zeker met de P0170, na verloop van tijd weer terug, maar wissen kan gewoon.
Het antwoord van de leverancier lijkt mij dus erg vreemd.
Natuurlijk komt de storing, zeker met de P0170, na verloop van tijd weer terug, maar wissen kan gewoon.
Het antwoord van de leverancier lijkt mij dus erg vreemd.
sluit me volledig bij het antwoord van Erik aan.
de po170 foutcode moet je normaal gesproken zonder
problemen kunnen wissen.
de po170 foutcode moet je normaal gesproken zonder
problemen kunnen wissen.
Berichten: 3648
Lid geworden op: 13 apr 2007 23:29
Auto: Citroën C4 Grand Picasso
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 116.160
Kleur: Zilver Metallic
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Eric, dat heb je toen ook met zo'n OBD scanner gedaan ?
Johan
Berichten: 384
Lid geworden op: 15 okt 2006 11:24
Auto: C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive automaat
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 326.475
Locatie: Merselo
Ik heb een stekker die ik op een laptop kan aansluiten. Werkt hetzelfde als een losse scanner.
Foutmelding uitlezen en vervolgens wissen.
Foutmelding uitlezen en vervolgens wissen.
Berichten: 1206
Lid geworden op: 31 mei 2006 21:32
Auto: C5 Tourer LB 2009
Opties: Half leer, Myway
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 125000
Kleur: Blue Bourrasque
Locatie: Wagenborgen
Contacteer:
lijkt me ook wel wat maar welke, U01 of U02 voor mijn HDijpiek schreef: Ondertussen overweeg ik deze aan te schannen, niet duur (1 √° 2 keer resetten en ik heb 'em terugverdiend !) en geschit voor CAN-Bus dus ok geschikt voor de C5 lijkt me...
http://www.obd-tools.nl/shop.html?cat=d ... product=27
C5 Tourer 2.0i 16V Ligne Business '09 (Blue Bourrasque)
C1 Ambiance 5d, airco, LMV '09 (Vert Mica)
BX 14E '86 (Blanc Cremant)
Ex: BX (2x), Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 Break HDi
Berichten: 3648
Lid geworden op: 13 apr 2007 23:29
Auto: Citroën C4 Grand Picasso
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 116.160
Kleur: Zilver Metallic
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Ínmiddels weer antwoord van de leverancier :
Hij gaat iig. retour naar de verkoper... Toch maar weer naar de dealer om te vragen of hij zo'n ding voor me kan regelen dan...
Of er moet iemand van de club zijn die een goede tip heeft (merk en model) voor een werkende uitvoering...
Onzin als je het mij vraagt, een standaard is een standaard. Als het niet werkt bij sommige auto's ligt dat imho aan de scanner.Wij weten uit ervaring dat geen enkel voertuig hetzelfde is, wij hebben in
het verleden veel testen uitgevoerd met diagnoseapparatuur.
Voorbeeld: 2 exact dezelfde voertuigen (bouwjaar, bouwmaand, computer van
het voertuig)
Op de ene werkt het systeem perfect en op de andere werkt het systeem niet,
hier is dus nooit 100% garantie op te geven.
U heeft als consument het recht het product binnen 7 werkdagen aan ons te
retourneren als u niet tevreden bent over uw aankoop.
Hij gaat iig. retour naar de verkoper... Toch maar weer naar de dealer om te vragen of hij zo'n ding voor me kan regelen dan...
Of er moet iemand van de club zijn die een goede tip heeft (merk en model) voor een werkende uitvoering...
Johan
Berichten: 3648
Lid geworden op: 13 apr 2007 23:29
Auto: Citroën C4 Grand Picasso
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 116.160
Kleur: Zilver Metallic
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Dealer kan/wil deze niet aan me (door)verkopen, heb echter wel een adres in Zoetermeer gekregen van hun leverancier...
Geniuscan 30x, dezelfde als die Van Oosten dus heeft... Kost wel 109 euro ipv 49 euro maar ik mage hem eerst uitproberen. Boden ze ook zelf aan, vroegen of ik nu nog een foutmelding in e computer had staan zodat ik de gs30x eerst kon testen voor hem te kopen.
Zaterdagmorgen dus maar eens naar toe...
Geniuscan 30x, dezelfde als die Van Oosten dus heeft... Kost wel 109 euro ipv 49 euro maar ik mage hem eerst uitproberen. Boden ze ook zelf aan, vroegen of ik nu nog een foutmelding in e computer had staan zodat ik de gs30x eerst kon testen voor hem te kopen.
Zaterdagmorgen dus maar eens naar toe...
Johan
Wanneer er regelmatig storingsmeldingen optreden bij rijden op gas en NIET op benzine,
bougies, slangen, stekkers ed. in orde zijn, wil ik dwingend adviseren om eerst de druksensor
te vervangen.
Inc. inbouw 120,- en 10 minuten wachten.
Extreem grote kans dat je geen scanner meer nodig hebt.
Succes met deze gok.
bougies, slangen, stekkers ed. in orde zijn, wil ik dwingend adviseren om eerst de druksensor
te vervangen.
Inc. inbouw 120,- en 10 minuten wachten.
Extreem grote kans dat je geen scanner meer nodig hebt.
Succes met deze gok.
Berichten: 3648
Lid geworden op: 13 apr 2007 23:29
Auto: Citroën C4 Grand Picasso
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 116.160
Kleur: Zilver Metallic
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Scanner wil ik eigenlijk sowieso wel hebben. Vervolgens error wissen, en een tijdje op benzine gaan rijden en kijken of de error ook komt. Da's nog steeds niet uitgesloten....
Met 3330 km per maand moet je je echter even geestelijk voorbereiden op de schok :
LPG 185 euro.maand
E95 416 euro per maand
'k vraag me af of het echt nodig is om te proberen.... Da's de kosten van de Scanner EN de Druksensor
Feit blijft : de waardes van de 2de Sensor acher de kat zijn niet goed op LPG en wel goed op Benzine... Dat zegt wel genoeg...
Met 3330 km per maand moet je je echter even geestelijk voorbereiden op de schok :
LPG 185 euro.maand
E95 416 euro per maand
'k vraag me af of het echt nodig is om te proberen.... Da's de kosten van de Scanner EN de Druksensor
Johan
Berichten: 3648
Lid geworden op: 13 apr 2007 23:29
Auto: Citroën C4 Grand Picasso
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 116.160
Kleur: Zilver Metallic
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Vandaag toch maar even gebeld met LPG Nieuwenhuijsen te Rijswijk. M´n C5 gaat daar 10 december naar toe om na te laten kijken.
Zaterdag maar ff naar de dealer om de storing nog eens te laten resetten... Scanner nog maar ff niet kopen...
Zaterdag maar ff naar de dealer om de storing nog eens te laten resetten... Scanner nog maar ff niet kopen...
Johan
Hallo allemaal,
Ik heb dit probleem ook al jaren. Ben er vaak mee naar de Citroen dealer geweest. Er is veel vervangen "kassa", maar niets hielp. Elke keer als de computer was gereset kwam na een tijdje de storings melding weer terug. Onlangs werd mij verteld dat de oorzaak een miscommunicatie is tussen de C5 computer en de computer voor het gas systeem. Als je verder niet stoort aan de oplichten de service en motomanagement lampjes zou ik het gewoon zo laten. Veel beter voor je portemonee.
Ik stoor mij er niet meer aan en de de C5 blijft op gas en benzine uitstekend rijden.
Succes,
Ik heb dit probleem ook al jaren. Ben er vaak mee naar de Citroen dealer geweest. Er is veel vervangen "kassa", maar niets hielp. Elke keer als de computer was gereset kwam na een tijdje de storings melding weer terug. Onlangs werd mij verteld dat de oorzaak een miscommunicatie is tussen de C5 computer en de computer voor het gas systeem. Als je verder niet stoort aan de oplichten de service en motomanagement lampjes zou ik het gewoon zo laten. Veel beter voor je portemonee.
Ik stoor mij er niet meer aan en de de C5 blijft op gas en benzine uitstekend rijden.
Succes,
Berichten: 3648
Lid geworden op: 13 apr 2007 23:29
Auto: Citroën C4 Grand Picasso
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 116.160
Kleur: Zilver Metallic
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Zou ik met je eens kunnen zijn, als ik 100% zeker weet dat dat het geval is. De storing komt bij mij nu echter steeds vaker. Bovendien weet ik niet wanneer en of de Gasinstallatie ooit is nagekeken. Iig. niet in de 70000km dat ik e rin rij
Volgens het staatje hieronder heb ik 36010+3790 = 39800 dus bijna 40.000 km gereden zónder de melding, of liever met OBD2 code P0170.... Doorvoor heb ik alleen deze "Storing uitlaatgas" gehad door een bobine die niet goed werkte... Dus LPG rijden zonder maandelijks (2maandelijks !) deze storing moet toch kunnen ?
Bougies vervangen schijnt wat langer te hebben geholpen... Ik heb echter wat langer door moeten rijden met de error, waardoor 6283 eerder 5200 is...
Aangezien het eigenlijk steeds korter wordt, verwacht ik dus wel dat er iets gevonden gaat worden.. Nogmaals, de waardes van de sensor achter de kat vliegen alle kanten op op LPG, en zijn stabiel op benzine... Volgend de gasboer horen die op LPG ook gewoon stabiel te zijn.
Mocht alles niet baten, en ik ben zeker van een normale werking van de motor en de LPG installatie, ga ik een aanpassing suggereren waardoor die 2de sensor(aansluiting) konstant met ~100 mv ('k meen dat het ongeveer deze waarde moest zijn ?) wordt gevoed... Ben ik van die ellende af...
Volgens het staatje hieronder heb ik 36010+3790 = 39800 dus bijna 40.000 km gereden zónder de melding, of liever met OBD2 code P0170.... Doorvoor heb ik alleen deze "Storing uitlaatgas" gehad door een bobine die niet goed werkte... Dus LPG rijden zonder maandelijks (2maandelijks !) deze storing moet toch kunnen ?
Bougies vervangen schijnt wat langer te hebben geholpen... Ik heb echter wat langer door moeten rijden met de error, waardoor 6283 eerder 5200 is...
Aangezien het eigenlijk steeds korter wordt, verwacht ik dus wel dat er iets gevonden gaat worden.. Nogmaals, de waardes van de sensor achter de kat vliegen alle kanten op op LPG, en zijn stabiel op benzine... Volgend de gasboer horen die op LPG ook gewoon stabiel te zijn.
Code: Selecteer alles
Datum Omschrijving KM-stand Km na laatse error
01-09-07 Wis storing uitlaatgas & katalisator 134000 n/a
09-06-08 Bobine + Wissen error 170010 36010
21-07-08 Uitlezen BSI + Reset error 173800 3790
27-08-08 Bougies vervangen + Reset error 178159 4359
25-10-08 Wissen error 184442 6283
07-11-08 Wissen error 186577 2135
15-11-08 Wissen error + Diagnose Oldenhage 187500 923
18-11-08 Error 188240 740
Johan


