Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.
C5club Chief Executive


Berichten: 2889
Lid geworden op: 11 okt 2007 11:21
Auto: Honda CRV automaat
Brandstof: Benzine
Versnellingsbak: EAT8
Meer prijzen:
PK 57 Uitlaatklem 2.00 Romax
08 7 915 Rubber 6.00 Romax
08 7 916 Rubber 10.70 Romax
08 4 147 Achterdemper 189.00 Romax
08 3 050 Tussenpijp 81.60 Romax
CI 14-10 Uitlaatklem 6.40 Romax
08 4 108 Achterdemper 187.00 Romax
Gevonden op:
http://start.mijngrossier.nl/catalog/ke ... wjaar.aspx
Ik neem aan prijzen excl.btw.
johan
PK 57 Uitlaatklem 2.00 Romax
08 7 915 Rubber 6.00 Romax
08 7 916 Rubber 10.70 Romax
08 4 147 Achterdemper 189.00 Romax
08 3 050 Tussenpijp 81.60 Romax
CI 14-10 Uitlaatklem 6.40 Romax
08 4 108 Achterdemper 187.00 Romax
Gevonden op:
http://start.mijngrossier.nl/catalog/ke ... wjaar.aspx
Ik neem aan prijzen excl.btw.
johan
het probleem is dat de katalysator kapot is liggen allemaal losse stuken in dus maakt vrij veel
lawaai en de achter demper daar is de bescherm kap van door geroest trok ik er zo van af

lawaai en de achter demper daar is de bescherm kap van door geroest trok ik er zo van af
een tip : spuit jij 1 x keer per twee jaar je uitlaat met hittebestendige verf dan voorkom jij roestvorming en gaat de uitlaat veel langer mee
mvg
ger
mvg
ger
V.I.P.


Berichten: 4456
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:47
Auto: Tourer Ligne Business 1.6
Opties: PP, RT6, Open dak, verwarmd leer. Nav, etc
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12902CJ
Productienummer: 10247
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 191.000
Kleur: EEHD LAK GRIS HARIA 2
Locatie: Zeewolde
of veel lange einden rijden bljft hij ook droogger kingma schreef:een tip : spuit jij 1 x keer per twee jaar je uitlaat met hittebestendige verf dan voorkom jij roestvorming en gaat de uitlaat veel langer mee
mvg
ger
het is nu eenmaal zo als je weinig rijdt en veel stad
is je uitlaat er snel door heen, bijna nooit is mijn uitlaat kapot
V.I.P.


Berichten: 55
Lid geworden op: 26 dec 2006 18:51
Auto: C5 hdif 1.6 16v mei 2006
Opties: Beige leren bekleding, pdc voor/achter
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Energielabel: B
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 190.000
Kleur: Noir obsidien
Locatie: Haarlem
Bij de aanschaf moet je uitgaan van een aantal criteria,
Het moet "stil" zijn = kwaliteit (meestal) dus origineel en duurder of,
een beetje extra herrie maakt niet uit want het is "goedkoop" of,
je rijdt er nog maar ongeveer een jaar/anderhalf jaar mee en een "origineel" is dus zonde geld.
Zo zijn er een aantal afvragingen/budgetten welke de keuze kunnen bepalen, feit blijft dat "imitatie"-uitlaten meestal een slechtere "pasvorm" hebben en daardoor rumoeriger zijn dan orginele exemplaren.
Mijn ervaring met "imitatie" is dat het niet alleen meer herrie maakt maar ook dat het met de ophanging onder de auto is vaak "wringen" is, waardoor weer vervelende resonanties kunnen optreden.
Ook bij korte ritjes is een originele uitlaat nog altijd beter, vanwege de mindere kwaliteit zal een "imitatie" sneller doorroesten door "condens" welke in de demper(s) blijft staan, omdat deze niet heet genoeg wordt om deze condens te doen verdwijnen.
Kortom, hoe kritisch ben je en wat laat je budget toe! (of een combi natuurlijk)
Imitatie wil wel lang meegaan als je "lpg" en redelijke afstanden rijdt, zodat de boel elke keer flink heet wordt en dus de kans op snel doorroesten kleiner is. (eventuele "extra" imitatie-herrie blijft).
M.vr.gr. Ulfred.
Het moet "stil" zijn = kwaliteit (meestal) dus origineel en duurder of,
een beetje extra herrie maakt niet uit want het is "goedkoop" of,
je rijdt er nog maar ongeveer een jaar/anderhalf jaar mee en een "origineel" is dus zonde geld.
Zo zijn er een aantal afvragingen/budgetten welke de keuze kunnen bepalen, feit blijft dat "imitatie"-uitlaten meestal een slechtere "pasvorm" hebben en daardoor rumoeriger zijn dan orginele exemplaren.
Mijn ervaring met "imitatie" is dat het niet alleen meer herrie maakt maar ook dat het met de ophanging onder de auto is vaak "wringen" is, waardoor weer vervelende resonanties kunnen optreden.
Ook bij korte ritjes is een originele uitlaat nog altijd beter, vanwege de mindere kwaliteit zal een "imitatie" sneller doorroesten door "condens" welke in de demper(s) blijft staan, omdat deze niet heet genoeg wordt om deze condens te doen verdwijnen.
Kortom, hoe kritisch ben je en wat laat je budget toe! (of een combi natuurlijk)
Imitatie wil wel lang meegaan als je "lpg" en redelijke afstanden rijdt, zodat de boel elke keer flink heet wordt en dus de kans op snel doorroesten kleiner is. (eventuele "extra" imitatie-herrie blijft).
M.vr.gr. Ulfred.
Xantia 18i berline 1994 (lpg) 260.000 km
Xantia 18i break 1997 (lpg) 207.000 km
Xantia 18i 16v berline 2000 (lpg) 190.000 km
C5 2.0 hdi automaat 06-2003 293.000 km
C5 hdif 1.6 16v 05-2006 173.000 km
C6 (tweedehands betaalbaar, doch ietwat groot voor z'n 2-tjes)
Xantia 18i break 1997 (lpg) 207.000 km
Xantia 18i 16v berline 2000 (lpg) 190.000 km
C5 2.0 hdi automaat 06-2003 293.000 km
C5 hdif 1.6 16v 05-2006 173.000 km
C6 (tweedehands betaalbaar, doch ietwat groot voor z'n 2-tjes)
Berichten: 868
Lid geworden op: 12 sep 2007 23:15
Auto: xc70 Limited Edition
Opties: bijna alles
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 60dkm
Kleur: Twilight Bronze
sinds wanneer is imitatie altijd slechter?!?
Weet jij welk merk uitlaat origineel af fabriek komt?
Dan is in jouw ogen of bosal of romax per definitie slechter (want ten minste één van de twee is imitatie; er zit immers maar 1 uitlaat onder....).
Ik vind het hoogst speculatief je bewering.
Ook is de maatvoering van een uitlaat redelijk rechttoe rechtaan. Voor een spatbord kan ik me het voorstellen, maar een uitlaat is qua maatvoering natuurlijk heel simpel.
Ik zou me er niet blind op staren dat een uitlaat bij de dealer per definitie stiller of duurzamer is dan bij een andere toko die er gewoon een bosal of romax of iets dergelijks onder stopt.
Ik zeg dus niet dat alle uitlaten even goed zijn, maar dat een imitatieproduct (liever gezegd parallelmarkt) altijd slechter is omdat het goedkoper is, is natuurlijk een fabeltje, het kan net zo goed of natuurlijk ook beter zijn. Het zal per geval verschillen.
Weet jij welk merk uitlaat origineel af fabriek komt?
Dan is in jouw ogen of bosal of romax per definitie slechter (want ten minste één van de twee is imitatie; er zit immers maar 1 uitlaat onder....).
Ik vind het hoogst speculatief je bewering.
Ook is de maatvoering van een uitlaat redelijk rechttoe rechtaan. Voor een spatbord kan ik me het voorstellen, maar een uitlaat is qua maatvoering natuurlijk heel simpel.
Ik zou me er niet blind op staren dat een uitlaat bij de dealer per definitie stiller of duurzamer is dan bij een andere toko die er gewoon een bosal of romax of iets dergelijks onder stopt.
Ik zeg dus niet dat alle uitlaten even goed zijn, maar dat een imitatieproduct (liever gezegd parallelmarkt) altijd slechter is omdat het goedkoper is, is natuurlijk een fabeltje, het kan net zo goed of natuurlijk ook beter zijn. Het zal per geval verschillen.
IAM ISTVC 'ALIQVID FIET' METVO
Berichten: 3648
Lid geworden op: 13 apr 2007 23:29
Auto: Citroën C4 Grand Picasso
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 116.160
Kleur: Zilver Metallic
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Voor dat geld kan ik er bijna 8(!) 2dehands kopen....Herman schreef:Als het voor nood is en weinig kost oké maar gewoon nieuw zou ik ook doen ,gaat veel langer mee,
Valt vies tegen, ik kon nisk goedkopers vinden dan een Bosal bij Viking, 240,=en daar zitten ook veel prijsverschillen in.
Johan
Berichten: 2469
Lid geworden op: 29 aug 2007 18:39
Auto: Citroen 2cv
Opties: Elektronische ontsteking
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1986
Energielabel: H
kilometerstand: 45000
Kleur: Blue Celeste
Ik heb ook een paar maanden een nieuwe einddemper.
Bosal werd mij ten zeerste afgeraden door de dealer, zij hadden de ervaring dat de schotten graag gaan rammelen en de dikte van het plaatmateriaal om de pijp dunner is dan orgineel.
Het kost je wat meer maar dan heb je in verhouding ook veel langer ervan, ik heb hem nou de eerste keer vervangen in 7 jaar dus dan vallen die €250,- ook wel mee
Bosal werd mij ten zeerste afgeraden door de dealer, zij hadden de ervaring dat de schotten graag gaan rammelen en de dikte van het plaatmateriaal om de pijp dunner is dan orgineel.
Het kost je wat meer maar dan heb je in verhouding ook veel langer ervan, ik heb hem nou de eerste keer vervangen in 7 jaar dus dan vallen die €250,- ook wel mee
Citroen 2cv6 spécial 1986
Berichten: 3648
Lid geworden op: 13 apr 2007 23:29
Auto: Citroën C4 Grand Picasso
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 116.160
Kleur: Zilver Metallic
Locatie: Berkel en Rodenrijs
250,= zou wel meevallen idd. ware het niet dat het 388,= excl. montage zou zijn volgens mijn dealer...
Johan
Berichten: 2469
Lid geworden op: 29 aug 2007 18:39
Auto: Citroen 2cv
Opties: Elektronische ontsteking
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1986
Energielabel: H
kilometerstand: 45000
Kleur: Blue Celeste
Dit is idd ook weer motor afhankelijk!jpiek schreef:250,= zou wel meevallen idd. ware het niet dat het 388,= excl. montage zou zijn volgens mijn dealer...
Maar ook van jou kant uit vragen wat hij nog met de prijs kan doen! heb ik ook gedaan en er zit veel marge op dat soort spul.
Citroen 2cv6 spécial 1986
Berichten: 3648
Lid geworden op: 13 apr 2007 23:29
Auto: Citroën C4 Grand Picasso
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 116.160
Kleur: Zilver Metallic
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Neuh, 'k sat niet op de markt, als het idd goedkoper zou kunnen :
Ziet 'ie dat ik er een andere uitlat onder heb zitten, bedenkt zicht dat hij te duur was en vraagt de volgende keer een normale prijs... Of niet, en dan loopt 'ie weer omzet mis...
Vanmiddag dus keurig geholpen bij Bart Ebben, 45,= euro voor de uitlaat, 87,= euro voor montage (incl deel tussenpijp doorsnijden en andere pijpeinde daarop lassen, dus geen flens of demper die op de tussenpijp geschoven zit maar weer 1 geheel). Oude demper gezien en die was idd. dofgrijs en behorlijk krokant, zag zelfs aan het begin van gaatjes... 'Nieuwe'dmper (va n een "03 met 45K km) Zag er als nieuw uit. Heb meteen een zooi missen de bekledingdopjes/klemmen rondom in de kofferbak laten aanvullen, 'k was er 4 kwijt... Kosten 6 euro...
Totaal 138,= euro...
Ziet 'ie dat ik er een andere uitlat onder heb zitten, bedenkt zicht dat hij te duur was en vraagt de volgende keer een normale prijs... Of niet, en dan loopt 'ie weer omzet mis...
Vanmiddag dus keurig geholpen bij Bart Ebben, 45,= euro voor de uitlaat, 87,= euro voor montage (incl deel tussenpijp doorsnijden en andere pijpeinde daarop lassen, dus geen flens of demper die op de tussenpijp geschoven zit maar weer 1 geheel). Oude demper gezien en die was idd. dofgrijs en behorlijk krokant, zag zelfs aan het begin van gaatjes... 'Nieuwe'dmper (va n een "03 met 45K km) Zag er als nieuw uit. Heb meteen een zooi missen de bekledingdopjes/klemmen rondom in de kofferbak laten aanvullen, 'k was er 4 kwijt... Kosten 6 euro...
Totaal 138,= euro...
Johan
Citroën Specialist & Sponsor


Berichten: 935
Lid geworden op: 27 mei 2006 00:52
Auto: Citroen C6 3.0V6
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Energielabel: G
Versnellingsbak: BVA6
Locatie: Nieuw-Vennep
Contacteer:
Ik mag denk ik wel uit ervaring spreken,GuidoK schreef:sinds wanneer is imitatie altijd slechter?!?
Weet jij welk merk uitlaat origineel af fabriek komt?
Dan is in jouw ogen of bosal of romax per definitie slechter (want ten minste één van de twee is imitatie; er zit immers maar 1 uitlaat onder....).
Ik vind het hoogst speculatief je bewering.
Ook is de maatvoering van een uitlaat redelijk rechttoe rechtaan. Voor een spatbord kan ik me het voorstellen, maar een uitlaat is qua maatvoering natuurlijk heel simpel.
Ik zou me er niet blind op staren dat een uitlaat bij de dealer per definitie stiller of duurzamer is dan bij een andere toko die er gewoon een bosal of romax of iets dergelijks onder stopt.
Ik zeg dus niet dat alle uitlaten even goed zijn, maar dat een imitatieproduct (liever gezegd parallelmarkt) altijd slechter is omdat het goedkoper is, is natuurlijk een fabeltje, het kan net zo goed of natuurlijk ook beter zijn. Het zal per geval verschillen.
Uitlaatdempers van een ander merk dan door Citroen geleverd maken over het algemeen hoorbaar ander/meer geluid. Ook vind ik de kwaliteit minder. En wat een van de posters als schreef, de ophangpunten zijn eigenlijk altijd anders en daardoor passen ze gewoon slecht! En als ik dan het prijsverschil zie tussen een originele en een tweedelijns demper... 26 euro ex btw..
Overigens Citroen levert al lange tijd een demper met een stuk pijp er aan. Daardoor vervalt het zwake punt, de aangelast bolling. De meeste dempers beginnen namelijk te lekken naast de klem. Daardoor moets dus in de meeste gevallen niet alleen de demper, maar ook de pijp vervangen worden. Nu hoef je alleen de demper te vervangen. De tweede lijns dempers hebben nog steeds de oude aansluiting.
Garage Johan Oldenhage B.V. Tarwestraat 9 2153 GE Nieuw Vennep
C5club Fan


Berichten: 96
Lid geworden op: 01 jun 2006 00:00
Auto: C5 Break 2.0 HPI Exclusive
Opties: Parelmoerlak,Park pak (V-A), Bandensp.Cnrl.,Xenon,VDO nav.,Robospot.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 65.000
Kleur: iets groenigs
Locatie: Soest
Oldenhage schreef:
Toen ik de constructie van de uitlaat zag heb ik deze meteen losgemaakt en uitlaatkit tussen bolling en pijp aangebracht om te voorkomen dat er water tussen zou lopen. Bovendien heb ik een aangepaste klem gemaakt waarmee de pijp en demper bij elkaar werden gehouden ook al zou het doorroesten. Gelukkig is dat niet meer nodig door de vervangings constructie.
http://picasaweb.google.com/ton.kuyper/Klem#
Helemaal juist, waarbij het probleem niet zozeer door de bolling aan de dempers als wel door het uitgetrompte deel aan de pijp werd veroorzaakt. Hierdoor liep condenswater uit de pijp tussen de bolling en het getrompte deel van de pijp dat door het uittrrompen ook nog eens dunner van materiaal was. Dit water kon niet weg want werd door de RVS klem (V-vormig) vastgehouden. Doorroesten op deze plek was dus een zekerheid waardoor je niet alleen de demper moest vervangen maar de gehele uitlaat. Gelukkig is hier de oplossing voor gevonden die Oldenhage aangeeft want deze situatie was belachelijk.Overigens Citroen levert al lange tijd een demper met een stuk pijp er aan. Daardoor vervalt het zwake punt, de aangelast bolling. De meeste dempers beginnen namelijk te lekken naast de klem. Daardoor moets dus in de meeste gevallen niet alleen de demper, maar ook de pijp vervangen worden. Nu hoef je alleen de demper te vervangen. De tweede lijns dempers hebben nog steeds de oude aansluiting.
Toen ik de constructie van de uitlaat zag heb ik deze meteen losgemaakt en uitlaatkit tussen bolling en pijp aangebracht om te voorkomen dat er water tussen zou lopen. Bovendien heb ik een aangepaste klem gemaakt waarmee de pijp en demper bij elkaar werden gehouden ook al zou het doorroesten. Gelukkig is dat niet meer nodig door de vervangings constructie.
http://picasaweb.google.com/ton.kuyper/Klem#


