Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 


GJO

Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
 uitlaat c5 
Auteur Bericht
C5club Chief Executive
C5club Chief Executive

Geregistreerd: 11 okt 2007 11:21
Berichten: 2889
Auto: Opel Meriva
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: uitlaat c5
Meer prijzen:
PK 57 Uitlaatklem 2.00 Romax
08 7 915 Rubber 6.00 Romax
08 7 916 Rubber 10.70 Romax
08 4 147 Achterdemper 189.00 Romax
08 3 050 Tussenpijp 81.60 Romax
CI 14-10 Uitlaatklem 6.40 Romax
08 4 108 Achterdemper 187.00 Romax

Gevonden op:
http://start.mijngrossier.nl/catalog/ke ... wjaar.aspx

Ik neem aan prijzen excl.btw.

johan


16 nov 2008 15:55
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht Re: uitlaat c5
het probleem is dat de katalysator kapot is liggen allemaal losse stuken in dus maakt vrij veel
lawaai en de achter demper daar is de bescherm kap van door geroest trok ik er zo van af
:?:


16 nov 2008 17:18
Antwoord met een citaat
Bericht Re: uitlaat c5
een tip : spuit jij 1 x keer per twee jaar je uitlaat met hittebestendige verf dan voorkom jij roestvorming en gaat de uitlaat veel langer mee
mvg
ger


16 nov 2008 17:41
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 13 nov 2007 23:47
Berichten: 4456
Woonplaats: Zeewolde
Auto: Tourer Ligne Business 1.6
Opties: PP, RT6, Open dak, verwarmd leer. Nav, etc
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12902CJ
Productienummer: 10247
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 191.000
Kleur: EEHD LAK GRIS HARIA 2


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: uitlaat c5
ger kingma schreef:
een tip : spuit jij 1 x keer per twee jaar je uitlaat met hittebestendige verf dan voorkom jij roestvorming en gaat de uitlaat veel langer mee
mvg
ger

of veel lange einden rijden bljft hij ook droog
het is nu eenmaal zo als je weinig rijdt en veel stad
is je uitlaat er snel door heen, bijna nooit is mijn uitlaat kapot
;)

_________________

Afbeelding

ex C5 2.0 HDI VTR 137PK
ex C5 2.0 HDI Difference II 110Pk
ex Xantia 19sd pallas
ex Xantia 19d
ex Citroen BX TD
ex lelijke eenden (what's in a name)


16 nov 2008 18:01
Profiel
V.I.P.
V.I.P.

Geregistreerd: 26 dec 2006 19:51
Berichten: 55
Woonplaats: Haarlem
Auto: C5 hdif 1.6 16v mei 2006
Opties: Beige leren bekleding, pdc voor/achter
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Energielabel: B
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 190.000
Kleur: Noir obsidien


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: uitlaat c5
Bij de aanschaf moet je uitgaan van een aantal criteria,

Het moet "stil" zijn = kwaliteit (meestal) dus origineel en duurder of,
een beetje extra herrie maakt niet uit want het is "goedkoop" of,
je rijdt er nog maar ongeveer een jaar/anderhalf jaar mee en een "origineel" is dus zonde geld.

Zo zijn er een aantal afvragingen/budgetten welke de keuze kunnen bepalen, feit blijft dat "imitatie"-uitlaten meestal een slechtere "pasvorm" hebben en daardoor rumoeriger zijn dan orginele exemplaren.

Mijn ervaring met "imitatie" is dat het niet alleen meer herrie maakt maar ook dat het met de ophanging onder de auto is vaak "wringen" is, waardoor weer vervelende resonanties kunnen optreden.

Ook bij korte ritjes is een originele uitlaat nog altijd beter, vanwege de mindere kwaliteit zal een "imitatie" sneller doorroesten door "condens" welke in de demper(s) blijft staan, omdat deze niet heet genoeg wordt om deze condens te doen verdwijnen.

Kortom, hoe kritisch ben je en wat laat je budget toe! (of een combi natuurlijk)

Imitatie wil wel lang meegaan als je "lpg" en redelijke afstanden rijdt, zodat de boel elke keer flink heet wordt en dus de kans op snel doorroesten kleiner is. (eventuele "extra" imitatie-herrie blijft).

M.vr.gr. Ulfred.

_________________
Xantia 18i berline 1994 (lpg) 260.000 km
Xantia 18i break 1997 (lpg) 207.000 km
Xantia 18i 16v berline 2000 (lpg) 190.000 km

C5 2.0 hdi automaat 06-2003 293.000 km
C5 hdif 1.6 16v 05-2006 173.000 km
C6 (tweedehands betaalbaar, doch ietwat groot voor z'n 2-tjes)


16 nov 2008 19:25
Profiel
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 12 sep 2007 23:15
Berichten: 868
Auto: xc70 Limited Edition
Opties: bijna alles
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 60dkm
Kleur: Twilight Bronze


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: uitlaat c5
sinds wanneer is imitatie altijd slechter?!?
Weet jij welk merk uitlaat origineel af fabriek komt?
Dan is in jouw ogen of bosal of romax per definitie slechter (want ten minste één van de twee is imitatie; er zit immers maar 1 uitlaat onder....).
Ik vind het hoogst speculatief je bewering.
Ook is de maatvoering van een uitlaat redelijk rechttoe rechtaan. Voor een spatbord kan ik me het voorstellen, maar een uitlaat is qua maatvoering natuurlijk heel simpel.
Ik zou me er niet blind op staren dat een uitlaat bij de dealer per definitie stiller of duurzamer is dan bij een andere toko die er gewoon een bosal of romax of iets dergelijks onder stopt.
Ik zeg dus niet dat alle uitlaten even goed zijn, maar dat een imitatieproduct (liever gezegd parallelmarkt) altijd slechter is omdat het goedkoper is, is natuurlijk een fabeltje, het kan net zo goed of natuurlijk ook beter zijn. Het zal per geval verschillen.

_________________
IAM ISTVC 'ALIQVID FIET' METVO


16 nov 2008 20:09
Profiel
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 13 apr 2007 23:29
Berichten: 3648
Woonplaats: Berkel en Rodenrijs
Auto: Citroën C4 Grand Picasso
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 116.160
Kleur: Zilver Metallic


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: uitlaat c5
Herman schreef:
Als het voor nood is en weinig kost oké maar gewoon nieuw zou ik ook doen ,gaat veel langer mee,


Voor dat geld kan ik er bijna 8(!) 2dehands kopen....

Citaat:
en daar zitten ook veel prijsverschillen in. :smt023


Valt vies tegen, ik kon nisk goedkopers vinden dan een Bosal bij Viking, 240,=

_________________
Johan


16 nov 2008 23:37
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 29 aug 2007 18:39
Berichten: 2469
Auto: Citroen 2cv
Opties: Elektronische ontsteking
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1986
Energielabel: H
kilometerstand: 45000
Kleur: Blue Celeste


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: uitlaat c5
Ik heb ook een paar maanden een nieuwe einddemper.
Bosal werd mij ten zeerste afgeraden door de dealer, zij hadden de ervaring dat de schotten graag gaan rammelen en de dikte van het plaatmateriaal om de pijp dunner is dan orgineel.

Het kost je wat meer maar dan heb je in verhouding ook veel langer ervan, ik heb hem nou de eerste keer vervangen in 7 jaar dus dan vallen die €250,- ook wel mee ;)

_________________
Citroen 2cv6 spécial 1986


17 nov 2008 09:06
Profiel
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 13 apr 2007 23:29
Berichten: 3648
Woonplaats: Berkel en Rodenrijs
Auto: Citroën C4 Grand Picasso
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 116.160
Kleur: Zilver Metallic


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: uitlaat c5
250,= zou wel meevallen idd. ware het niet dat het 388,= excl. montage zou zijn volgens mijn dealer...

_________________
Johan


17 nov 2008 23:17
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 29 aug 2007 18:39
Berichten: 2469
Auto: Citroen 2cv
Opties: Elektronische ontsteking
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1986
Energielabel: H
kilometerstand: 45000
Kleur: Blue Celeste


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: uitlaat c5
jpiek schreef:
250,= zou wel meevallen idd. ware het niet dat het 388,= excl. montage zou zijn volgens mijn dealer...


Dit is idd ook weer motor afhankelijk!
Maar ook van jou kant uit vragen wat hij nog met de prijs kan doen! heb ik ook gedaan en er zit veel marge op dat soort spul.

_________________
Citroen 2cv6 spécial 1986


18 nov 2008 08:37
Profiel
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 13 apr 2007 23:29
Berichten: 3648
Woonplaats: Berkel en Rodenrijs
Auto: Citroën C4 Grand Picasso
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 116.160
Kleur: Zilver Metallic


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: uitlaat c5
Neuh, 'k sat niet op de markt, als het idd goedkoper zou kunnen :

Ziet 'ie dat ik er een andere uitlat onder heb zitten, bedenkt zicht dat hij te duur was en vraagt de volgende keer een normale prijs... Of niet, en dan loopt 'ie weer omzet mis...

Vanmiddag dus keurig geholpen bij Bart Ebben, 45,= euro voor de uitlaat, 87,= euro voor montage (incl deel tussenpijp doorsnijden en andere pijpeinde daarop lassen, dus geen flens of demper die op de tussenpijp geschoven zit maar weer 1 geheel). Oude demper gezien en die was idd. dofgrijs en behorlijk krokant, zag zelfs aan het begin van gaatjes... 'Nieuwe'dmper (va n een "03 met 45K km) Zag er als nieuw uit. Heb meteen een zooi missen de bekledingdopjes/klemmen rondom in de kofferbak laten aanvullen, 'k was er 4 kwijt... Kosten 6 euro...

Totaal 138,= euro... :smt193

_________________
Johan


18 nov 2008 23:33
Profiel
Citroën Specialist & Sponsor
Citroën Specialist & Sponsor
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 00:52
Berichten: 935
Woonplaats: Nieuw-Vennep
Auto: Citroen C6 3.0V6
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Energielabel: G
Versnellingsbak: BVA6


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: uitlaat c5
GuidoK schreef:
sinds wanneer is imitatie altijd slechter?!?
Weet jij welk merk uitlaat origineel af fabriek komt?
Dan is in jouw ogen of bosal of romax per definitie slechter (want ten minste één van de twee is imitatie; er zit immers maar 1 uitlaat onder....).
Ik vind het hoogst speculatief je bewering.
Ook is de maatvoering van een uitlaat redelijk rechttoe rechtaan. Voor een spatbord kan ik me het voorstellen, maar een uitlaat is qua maatvoering natuurlijk heel simpel.
Ik zou me er niet blind op staren dat een uitlaat bij de dealer per definitie stiller of duurzamer is dan bij een andere toko die er gewoon een bosal of romax of iets dergelijks onder stopt.
Ik zeg dus niet dat alle uitlaten even goed zijn, maar dat een imitatieproduct (liever gezegd parallelmarkt) altijd slechter is omdat het goedkoper is, is natuurlijk een fabeltje, het kan net zo goed of natuurlijk ook beter zijn. Het zal per geval verschillen.


Ik mag denk ik wel uit ervaring spreken,

Uitlaatdempers van een ander merk dan door Citroen geleverd maken over het algemeen hoorbaar ander/meer geluid. Ook vind ik de kwaliteit minder. En wat een van de posters als schreef, de ophangpunten zijn eigenlijk altijd anders en daardoor passen ze gewoon slecht! En als ik dan het prijsverschil zie tussen een originele en een tweedelijns demper... 26 euro ex btw.. :idea:

Overigens Citroen levert al lange tijd een demper met een stuk pijp er aan. Daardoor vervalt het zwake punt, de aangelast bolling. De meeste dempers beginnen namelijk te lekken naast de klem. Daardoor moets dus in de meeste gevallen niet alleen de demper, maar ook de pijp vervangen worden. Nu hoef je alleen de demper te vervangen. De tweede lijns dempers hebben nog steeds de oude aansluiting.

_________________
Garage Johan Oldenhage B.V. Tarwestraat 9 2153 GE Nieuw Vennep


19 nov 2008 00:33
Profiel
C5club Fan
C5club Fan

Geregistreerd: 01 jun 2006 00:00
Berichten: 96
Woonplaats: Soest
Auto: C5 Break 2.0 HPI Exclusive
Opties: Parelmoerlak,Park pak (V-A), Bandensp.Cnrl.,Xenon,VDO nav.,Robospot.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 65.000
Kleur: iets groenigs


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: uitlaat c5
Oldenhage schreef:
Citaat:
Overigens Citroen levert al lange tijd een demper met een stuk pijp er aan. Daardoor vervalt het zwake punt, de aangelast bolling. De meeste dempers beginnen namelijk te lekken naast de klem. Daardoor moets dus in de meeste gevallen niet alleen de demper, maar ook de pijp vervangen worden. Nu hoef je alleen de demper te vervangen. De tweede lijns dempers hebben nog steeds de oude aansluiting.


Helemaal juist, waarbij het probleem niet zozeer door de bolling aan de dempers als wel door het uitgetrompte deel aan de pijp werd veroorzaakt. Hierdoor liep condenswater uit de pijp tussen de bolling en het getrompte deel van de pijp dat door het uittrrompen ook nog eens dunner van materiaal was. Dit water kon niet weg want werd door de RVS klem (V-vormig) vastgehouden. Doorroesten op deze plek was dus een zekerheid waardoor je niet alleen de demper moest vervangen maar de gehele uitlaat. Gelukkig is hier de oplossing voor gevonden die Oldenhage aangeeft want deze situatie was belachelijk.

Toen ik de constructie van de uitlaat zag heb ik deze meteen losgemaakt en uitlaatkit tussen bolling en pijp aangebracht om te voorkomen dat er water tussen zou lopen. Bovendien heb ik een aangepaste klem gemaakt waarmee de pijp en demper bij elkaar werden gehouden ook al zou het doorroesten. Gelukkig is dat niet meer nodig door de vervangings constructie.

http://picasaweb.google.com/ton.kuyper/Klem#


20 nov 2008 23:24
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.