Auteur |
Bericht |
Arjen
C5club Rookie
Geregistreerd: 06 feb 2007 22:13 Berichten: 27 Woonplaats: Meppel
Auto: C5 20 16V Athena Break
Opties: Leder
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 200000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
 Overspannen ventilator!
De ventilator draait volle kracht,...... ik heb daar niet om gevraagd maar toch! normaal gesproken reageert ie wel op mijn commando (eco) of met de +- knop! weet iemand hier een andwoord op? voordat ik wegwaai? gr.Arjen 
|
11 jan 2008 22:23 |
|
 |
alzheimer
Erelid
Geregistreerd: 06 feb 2007 22:35 Berichten: 1284 Woonplaats: Ouddorp ZH
Auto: c5
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8
Naar boven
|
 Re: Overspannen ventilator!
defroster  -edit- oh nee, dan doet eco het ook niet
_________________ » de C5kalender «
ex-berline: break:
|
11 jan 2008 22:52 |
|
 |
Ronald
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 23:54 Berichten: 4883 Woonplaats: Leiden
Auto: C6 3.0HDI Exclusive
Opties: 1 van 3
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 165.000
Kleur: Blanc Banquise
Naar boven
|
 Re: Overspannen ventilator!
De module. Lijkt me voor de hand liggen. Al veel mensen overkomen. Resulteert in op hol geslagen of niet meer werkende bediening van fan, uitstroomopening, etc. Veel draadjes over. Kost je geen vermogen.
Gr. Ronald
_________________ C6 3.0 V6 HDI Exclusive, BVA6, 09/2009, 120.000 km, Blanc Banquise, ORGA ?????CJ Jinba Ittai Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl, (Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5 en 1x C6)
|
11 jan 2008 23:58 |
|
 |
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33526 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
 Re: Overspannen ventilator!
Idd waarschijnlijk de module , ... zoals Ronald ook opmerkt , ....
_________________
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.) Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
|
12 jan 2008 12:18 |
|
 |
Arjen
C5club Rookie
Geregistreerd: 06 feb 2007 22:13 Berichten: 27 Woonplaats: Meppel
Auto: C5 20 16V Athena Break
Opties: Leder
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 200000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
 Re: Overspannen ventilator!
Het is idd de ventilator module,....  kost 74euro. bedankt voor de reacties...... daarmee ga ik toch meer voorbereid mee naar de garage!
|
15 jan 2008 15:23 |
|
 |
higgy
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 11 okt 2008 22:20 Berichten: 142 Woonplaats: Helmond
Auto: Peugeot 306 cabrio 2.0 16V '97
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1997
Energielabel: C
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 153000
Kleur: Noir kazan M0XC
Naar boven
|
 Re: Overspannen ventilator!
Mijn ventilator (die interieurventilator dus) piept knap irritant. Wordt minder als ik een stuk gereden heb, maar ik zou er graag wat aan doen. Is dat ding te smeren en kom ik er op de een of andere manier bij?
|
28 okt 2008 19:45 |
|
 |
c5maarten
V.I.P.
Geregistreerd: 29 aug 2007 18:39 Berichten: 2469
Auto: Citroen 2cv
Opties: Elektronische ontsteking
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1986
Energielabel: H
kilometerstand: 45000
Kleur: Blue Celeste
Naar boven
|
 Re: Overspannen ventilator!
Arjen schreef: Het is idd de ventilator module,....  kost 74euro. bedankt voor de reacties...... daarmee ga ik toch meer voorbereid mee naar de garage! Ik zou zelf even kijken als het gaat! Mosfet heb je makkelijk zelf vervangen en het kan ook zijn dat je net als de mijne ingebrande stekkertjes hebt, dan helpt het vervangen van de module maar tijdelijk!! Succes ermee
_________________ Citroen 2cv6 spécial 1986
|
29 okt 2008 10:21 |
|
 |
higgy
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 11 okt 2008 22:20 Berichten: 142 Woonplaats: Helmond
Auto: Peugeot 306 cabrio 2.0 16V '97
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1997
Energielabel: C
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 153000
Kleur: Noir kazan M0XC
Naar boven
|
 Re: Overspannen ventilator!
higgy schreef: Mijn ventilator (die interieurventilator dus) piept knap irritant. Wordt minder als ik een stuk gereden heb, maar ik zou er graag wat aan doen. Is dat ding te smeren en kom ik er op de een of andere manier bij? Niemand? 
|
29 okt 2008 16:01 |
|
 |
c5maarten
V.I.P.
Geregistreerd: 29 aug 2007 18:39 Berichten: 2469
Auto: Citroen 2cv
Opties: Elektronische ontsteking
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1986
Energielabel: H
kilometerstand: 45000
Kleur: Blue Celeste
Naar boven
|
 Re: Overspannen ventilator!
higgy schreef: higgy schreef: Mijn ventilator (die interieurventilator dus) piept knap irritant. Wordt minder als ik een stuk gereden heb, maar ik zou er graag wat aan doen. Is dat ding te smeren en kom ik er op de een of andere manier bij? Niemand?  Smeren is vaak maar een tijdelijke oplossing, misschien eens kijken of de koolborsteltjes niet versleten/op zijn!
_________________ Citroen 2cv6 spécial 1986
|
30 okt 2008 09:48 |
|
 |
higgy
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 11 okt 2008 22:20 Berichten: 142 Woonplaats: Helmond
Auto: Peugeot 306 cabrio 2.0 16V '97
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1997
Energielabel: C
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 153000
Kleur: Noir kazan M0XC
Naar boven
|
 Re: Overspannen ventilator!
Ah, een reactie! O.k., en hoe kom ik bij de kachel? Vanuit de motorruimte of van binnenuit? Weet nog wel dat het vervangen bij de GS destijds een piece of cake was. 'Vooruitgang' zal wel betekenen dat het bij de C5 een ramp is?
|
30 okt 2008 09:59 |
|
 |
Hans47
C5club Bikkel
Geregistreerd: 01 dec 2006 16:42 Berichten: 305 Woonplaats: Middelburg
Auto: 2.0 ligne prestige berline
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Organummer: 9363CJ
Productienummer: 10013
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 200000
Kleur: gris fulminator
Naar boven
|
 Re: Overspannen ventilator!
de aanjager zit onder het dashboard aan de bestuurderskant. In mijn technische vraagbaak van Olving staat dat het volgende: zet de voorwielen in de rechtuitstand, maak de massakabel van de accu los, verwijder de bekleding onder het dashboard aan de bestuurderszijde, draai de bout en de moer van de stuuraskoppeling los en maak de stuuraskoppeling los door de borgklem te verwijderen. Vanaf dat moment niet meer het stuur of de voorwielen verdraaien. Verdraai de lip van de aanjager en draai de aanjager vervolgens linksom om de bevestigingsnokken los te maken. Neem de aanjager van zijn plaats, maak de stekker los en verwijder de aanjager door de tussenas van de stuurkolom opzij te drukken.
Hans
|
30 okt 2008 10:12 |
|
 |
higgy
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 11 okt 2008 22:20 Berichten: 142 Woonplaats: Helmond
Auto: Peugeot 306 cabrio 2.0 16V '97
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1997
Energielabel: C
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 153000
Kleur: Noir kazan M0XC
Naar boven
|
 Re: Overspannen ventilator!
Dank! Maar: dat ga ik zelf dus Neverthenooitniet doen. Dat laat ik dan wel doen.
|
30 okt 2008 10:17 |
|
 |
Nodri
|
 Re: Overspannen ventilator!
Waarom niet?? het is 1 bout en een borging loshalen en daarna is alles met lipjes. Ideaal toch. Tja het zal wat krap zijn bij de pedalen maar het is te doen!
|
30 okt 2008 14:00 |
|
 |
higgy
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 11 okt 2008 22:20 Berichten: 142 Woonplaats: Helmond
Auto: Peugeot 306 cabrio 2.0 16V '97
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1997
Energielabel: C
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 153000
Kleur: Noir kazan M0XC
Naar boven
|
 Re: Overspannen ventilator!
Ik geloof je dat dat makkelijk is, maar ik ben daar echt helemaal geen held in. Mocht je er de 15e zijn bij JO en een dringende behoefte voelen me daarmee te helpen (er van uitgaande dat of JO een kachelventilator heeft liggen of ik er voor die tijd een scoor) dan levert je dat in elk geval een versche Bossche Bol op. Bij deze beloofd!
|
30 okt 2008 14:15 |
|
 |
Harm
V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36 Berichten: 14808 Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Naar boven
|
 Re: Overspannen ventilator!
Neem dan voor iedereen een BB mee.... 
_________________ Groeten, Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
|
30 okt 2008 14:16 |
|
 |
|