C5 break 2.0l Ligne Prestige LPG
Auteur |
Bericht |
JTD
C5club Rookie
Geregistreerd: 24 okt 2008 23:43 Berichten: 34 Woonplaats: Ruurlo
Auto: Vectra
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 1998
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 321008
Kleur: beige
Naar boven
|
 C5 break 2.0l Ligne Prestige LPG
Dag mensen,
Ik ben nieuw hier. Zal eens kijken of er een voorstel draadje is. Hier dan mijn vraag. Ik rijd nu een vectra Diesel uit 1998. Die moet eruit (320K op de teller). Bij de Citroen dealer in mijn dorp verwachten ze een C5 break 2.0l 16V Ligne Prestige (2005) op LPG met maar 62000 km op de teller. Ik heb zojuist het forum even bekeken, maar ik kan niet zo snel een draadje vinden over C5s met LPG uit 2005. Wel de eerdere modellen en dan valt op dat 2001/2002 niet zulke beste generaties zijn voor wat betreft LPG.
Hoe is dat met de 2005 modellen? Weet iemand dat?
Groet
Joris
|
24 okt 2008 23:48 |
|
 |
Hertogjan
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 13 jul 2008 18:47 Berichten: 679 Woonplaats: Arnhem
Auto: C5 Exclusive
Opties: Jazeker
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: G
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 191.000
Kleur: Gris Fulminator
Naar boven
|
 Re: C5 break 2.0l Ligne Prestige LPG
Geen nieuws goed nieuws moet je dan maar denken oftewel; als je er geen draadje(s) over vindt, zullen er ook geen problemen (aangegeven) zijn. Je mag er vanuit gaan dat C5's van 2005 puike auto's zijn; de kinderziektes van de eerstje jaargangen zijn er allang uit. En daarbij; er rijden meer dan zat C5's van 2001 en 2002 al jaaaaarenlang probleemloos op LPG. En dat is nu juist het punt; die berijders melden zich doorgaans niet op een forum. Kortom, ik kan je een C5 zoals die jou aangeboden wordt met een gerust hart adviseren en mag er vanuit gaan dat je er een garantie bij krijgt toch? Maar een proefrit helpt denk ik meer dan deze woorden, zeker als je er vanuit een Opel Vectra instapt......
|
24 okt 2008 23:57 |
|
 |
Duck
V.I.P.
Geregistreerd: 13 nov 2007 23:47 Berichten: 4456 Woonplaats: Zeewolde
Auto: Tourer Ligne Business 1.6
Opties: PP, RT6, Open dak, verwarmd leer. Nav, etc
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12902CJ
Productienummer: 10247
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 191.000
Kleur: EEHD LAK GRIS HARIA 2
Naar boven
|
 Re: C5 break 2.0l Ligne Prestige LPG
dit gaat weer een discussie opleveren over gas en diesel
er zijn verschillende rijders hier op gas met veel kilometers zoek eens op koken op 6 geloof ik
suc6 met de keuze
_________________

ex C5 2.0 HDI VTR 137PK ex C5 2.0 HDI Difference II 110Pk ex Xantia 19sd pallas ex Xantia 19d ex Citroen BX TD ex lelijke eenden (what's in a name)
|
24 okt 2008 23:59 |
|
 |
JTD
C5club Rookie
Geregistreerd: 24 okt 2008 23:43 Berichten: 34 Woonplaats: Ruurlo
Auto: Vectra
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 1998
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 321008
Kleur: beige
Naar boven
|
 Re: C5 break 2.0l Ligne Prestige LPG
Koken op 6 heb ik gelezen. Leuk draadje. Ik ben niet zozeer uit op een discussie over gas of diesel. Ik rijd een dikke 20K per jaar en al 7 jaar op diesel. Maar een bestaande occasion op gas is natuurlijk erg voordelig. Ik heb geen inbouw kosten. Dat hebben de mensen voor mij al gedaan. Levert citroen eigenlijk fabrieks-af-LPG?
En die proefrit gaat er zeker komen!
Joris
|
25 okt 2008 00:04 |
|
 |
JTD
C5club Rookie
Geregistreerd: 24 okt 2008 23:43 Berichten: 34 Woonplaats: Ruurlo
Auto: Vectra
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 1998
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 321008
Kleur: beige
Naar boven
|
 Re: C5 break 2.0l Ligne Prestige LPG
Hertogjan schreef: mag er vanuit gaan dat je er een garantie bij krijgt toch? Jazeker: 12mnd BOVAG en 24 uurs mobiliteitsgarantie! Klinkt goed, toch?
|
25 okt 2008 00:08 |
|
 |
Duck
V.I.P.
Geregistreerd: 13 nov 2007 23:47 Berichten: 4456 Woonplaats: Zeewolde
Auto: Tourer Ligne Business 1.6
Opties: PP, RT6, Open dak, verwarmd leer. Nav, etc
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12902CJ
Productienummer: 10247
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 191.000
Kleur: EEHD LAK GRIS HARIA 2
Naar boven
|
 Re: C5 break 2.0l Ligne Prestige LPG
ik zou zeggen inruilen de slopel en die c5 gaan rijden 
_________________

ex C5 2.0 HDI VTR 137PK ex C5 2.0 HDI Difference II 110Pk ex Xantia 19sd pallas ex Xantia 19d ex Citroen BX TD ex lelijke eenden (what's in a name)
|
25 okt 2008 00:19 |
|
 |
zandvoorta
V.I.P.
Geregistreerd: 31 mei 2006 21:32 Berichten: 1206 Woonplaats: Wagenborgen
Auto: C5 Tourer LB 2009
Opties: Half leer, Myway
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 125000
Kleur: Blue Bourrasque
Naar boven
|
 Re: C5 break 2.0l Ligne Prestige LPG
Doen 
_________________
C5 Tourer 2.0i 16V Ligne Business '09 (Blue Bourrasque) C1 Ambiance 5d, airco, LMV '09 (Vert Mica) BX 14E '86 (Blanc Cremant) Ex: BX (2x), Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 Break HDi
|
25 okt 2008 07:22 |
|
 |
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33524 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
 Re: C5 break 2.0l Ligne Prestige LPG
JTD schreef: Levert citroen eigenlijk fabrieks-af-LPG? Nee volgens mij niet, .... suc6 met het zoeken naar een geschikte C5.
_________________
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.) Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
|
25 okt 2008 09:49 |
|
 |
EW
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 15:50 Berichten: 5300 Woonplaats: Glanerbrug
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: C5 break 2.0l Ligne Prestige LPG
Tja, belangrijkste vraag is wat voor gasinstallatie je hebt.
Ik heb begrepen dat de latere Vialle's (ja, ik heb een vroege Vialle LPI) aanzienlijk minder gevoelig zijn in de pomp. De AG's heb ik verder geen ervaring mee.
Wat je over mijn auto inderdaad kunt vinden is dat ie een vastgelopen LPG-pomp heb gehad.
_________________ C4GP 2.0 16V LPG-G3
|
25 okt 2008 10:08 |
|
 |
JTD
C5club Rookie
Geregistreerd: 24 okt 2008 23:43 Berichten: 34 Woonplaats: Ruurlo
Auto: Vectra
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 1998
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 321008
Kleur: beige
Naar boven
|
 Re: C5 break 2.0l Ligne Prestige LPG
EW schreef: Tja, belangrijkste vraag is wat voor gasinstallatie je hebt.
Dat zal ik zo eens vragen. Ik ga vanmiddag een vergelijkbaar type ophalen om te beleven met kids en vrouw hoe het rijdt. De verkoper vertelde me trouwens dat de 2 liter varianten geen problemen kennen met LPG, ook de oudere types niet. Klopt dat? Joris
|
25 okt 2008 14:05 |
|
 |
joopbos
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 13 sep 2008 12:54 Berichten: 152
Auto: C5 2.0 16V Berline Ligne Prestige
Opties: trekhaak, Vialle LPI
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2001
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 08970
Productienummer: 10230
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 175000
Kleur: Vert PETIT PRES
Naar boven
|
 Re: C5 break 2.0l Ligne Prestige LPG
We rijden een C5 2.0 uit 2001, zojuist bij 60000 km op lpg gezet (Vialle LPI). Rijdt erg goed op lpg, beter dan op benzine. een van de redenen voor aanschaf van een C5 (naast dat het C5 comfort en de rij-eigenschappen geweldig zijn) is de mogelijkheid om betrouwbaar op lpg te kunnen rijden. Zowel de Eurogas installaties als de Vialle bevallen over het algemeen prima in een C5.
Succes met de aankoop.
|
25 okt 2008 14:18 |
|
 |
Duck
V.I.P.
Geregistreerd: 13 nov 2007 23:47 Berichten: 4456 Woonplaats: Zeewolde
Auto: Tourer Ligne Business 1.6
Opties: PP, RT6, Open dak, verwarmd leer. Nav, etc
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12902CJ
Productienummer: 10247
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 191.000
Kleur: EEHD LAK GRIS HARIA 2
Naar boven
|
 Re: C5 break 2.0l Ligne Prestige LPG
JTD schreef: EW schreef: Tja, belangrijkste vraag is wat voor gasinstallatie je hebt.
Dat zal ik zo eens vragen. Ik ga vanmiddag een vergelijkbaar type ophalen om te beleven met kids en vrouw hoe het rijdt. De verkoper vertelde me trouwens dat de 2 liter varianten geen problemen kennen met LPG, ook de oudere types niet. Klopt dat? Joris uhh verkoper praatjes elke auto heeft gewoon zijn dingen de 1 wat minder dan de ander
_________________

ex C5 2.0 HDI VTR 137PK ex C5 2.0 HDI Difference II 110Pk ex Xantia 19sd pallas ex Xantia 19d ex Citroen BX TD ex lelijke eenden (what's in a name)
|
25 okt 2008 16:21 |
|
 |
EW
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 15:50 Berichten: 5300 Woonplaats: Glanerbrug
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: C5 break 2.0l Ligne Prestige LPG
Mijn C5 was in haar vorige leven in onderhoud bij Oldenhage.
Die heb ik dan ook gebeld over de auto (die ik bij een handelaar zag staan). Zijn reactie was: Die auto loopt echt goed op gas!
_________________ C4GP 2.0 16V LPG-G3
|
25 okt 2008 16:54 |
|
 |
Kapitein Rob
V.I.P.
Geregistreerd: 19 jun 2008 14:44 Berichten: 2874 Woonplaats: Huisduinen
Auto: C5 2.0i 16V Exclusive
Opties: Pack Athena, elektrisch verstelbare voorstoelen, geflushte automaat
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Phase: 2
Organummer: 10227
Productienummer: 10077
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 111.111
Kleur: Rouge Profond KKQD**
Naar boven
|
 Re: C5 break 2.0l Ligne Prestige LPG
Hallo JTD, Ik ben zelf een voorstander van LPG, heb sinds 1975 in 11 verschillende citroens en 1 renault in totaal 1,6 miljoen km op gas gereden (en nooit op gas gekookt, dat doen we electrisch  ). Zonder noemenswaardige problemen  . De reden dat mijn C5 niet op gas rijdt is dat er geen gas in zat en ik nu te weinig rijdt om het echt rendabel te maken. Er is een ding waar je rekening mee moet houden: gas is een extra installatie aan boord en techniek kan problemen opleveren. Verder is gas gevoeliger voor een goed afgestelde motor dan benzine, je moet gewoon het onderhoud (laten) doen. Ik heb een paar keer meegemaakt dat -als gevolg van een lekstroom- op gas de motor niet wilde aanslaan, maar op benzine wel (maar dat was nog in het oude carburateur tijdperk, tegenwoordig starten alle auto's op benzine, ben je dit probleem ook kwijt)  . Mijn advies is om gas te nemen en (indien mogelijk) het onderhoud te laten doen bij een garage die ook het gas meeneemt, dan wordt je niet door twee 'techneuten' tegen elkaar uitgespeeld! Succes, Pieter
_________________ Dyane, 2CV, 2CV, DSuper5(lpg) GS1220Club(lpg) GS1220Club(lpg) Renault20TS(lpg) CXAthena(lpg) CX20Pallas(lpg) GSASpecial(lpg) XM20(lpg) Audi80TDi(lease) BX1,6, CX22TRS(lpg) XM20i16VBreak(lpg) CX22Croisette(lpg) Xantia20i16V(lpg) CX20Break, C520iBreakDiff, C520iBreakLP, C520iExclusive
|
25 okt 2008 17:22 |
|
 |
Ronald
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 23:54 Berichten: 4883 Woonplaats: Leiden
Auto: C6 3.0HDI Exclusive
Opties: 1 van 3
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 165.000
Kleur: Blanc Banquise
Naar boven
|
 Re: C5 break 2.0l Ligne Prestige LPG
Joris, welkom zeg ik wel in je voorstel draadje Je hebt je al goed ingelezen zie ik. De lichting 01/02 met de toenmalige 01/02 AG installatie was initieel niet altijd probleemloos, maar ook dat was oplosbaar. Niemand weet eigenlijk of het aan de 01/02 C5 of aan de 01/02 AG, of juist aan de combi lag. Maar ook deze combi maakt mensen vandaag de dag nog gelukkig. citroen doet geloof ik tegenwoordig zaken met Eurogas. Ze hebben/hadden een aanbieding voor de C4 voor krap 700 euro geloof ik. Betreffende de C5 blijft C. echter heel stil. Ik denk dat je met een C5 uit 2005 met bestaande LPG of door je zelf in te laten bouwen weinig risico loopt. Mijn zespits kooktoestel uit 2004 loopt meer dan uitstekend op Vialle LPI zoals je al gelezen hebt. Ik zou echter niet durven beweren dat andere installaties uit 2005 of later minder zijn. Ik zou zeggen ga shoppen. Gr. Ronald Ps. Mijn Vialle LPI is volgens de inbouwer volledig onderhoudsvrij, ook geen brandstoffilter. Ze hoefden me nooit meer terug te zien. Pps. JTD is natuurlijk wel een hele foute nicknaam, zelfs voor de dieselaars hier. 
_________________ C6 3.0 V6 HDI Exclusive, BVA6, 09/2009, 120.000 km, Blanc Banquise, ORGA ?????CJ Jinba Ittai Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl, (Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5 en 1x C6)
|
25 okt 2008 18:26 |
|
 |
|