Auteur |
Bericht |
R1200C
C5club Chief Executive
Geregistreerd: 28 mei 2006 15:21 Berichten: 2016 Woonplaats: Onder de rook van Boxmeer
Auto: C5 V6 Break by Carlsson
Opties: Geschifte bestuurders optie
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Organummer: 09739
Productienummer: 0579
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 200K +
Kleur: EYTC
Naar boven
|
 Hoezo afsluitbaar???
Heb ik net mijn dakdragers gekocht en krijg ik een korte uitleg over het "afsluiten" van de dakdragers.
Eerlijk is eerlijk: ik heb het nog niet uitgebreid bekeken etc. maar een sleuteltje om een torx staafje te voorschijn te toveren vind ik niet echt "afsluitbaar" voor een paar euro heb ik zo'n schroevendraaier en dan kan ik ze van elke C5 afhalen die ik tegen kom...
Had ik dat maar eerder geweten.... 
_________________ 2004 Citroen C5 3.0 V6 by Carlsson 1998 BMW R1200C Classic, Elfenbein, blue leather, voor de fun 1971 Land Rover 88 Series IIa, voor in de modder Hiervoor: 1x BX, 2x Xantia, 1x C5 Break, 1x C8, 2x Octavia lease bakjes en van thuis uit alles gereden vanaf de (echte) DS...
|
22 sep 2006 13:50 |
|
 |
Ronald
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 23:54 Berichten: 4883 Woonplaats: Leiden
Auto: C6 3.0HDI Exclusive
Opties: 1 van 3
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 165.000
Kleur: Blanc Banquise
Naar boven
|
 Re: Hoezo afsluitbaar???
R1200C schreef: Heb ik net mijn dakdragers gekocht en krijg ik een korte uitleg over het "afsluiten" van de dakdragers. Eerlijk is eerlijk: ik heb het nog niet uitgebreid bekeken etc. maar een sleuteltje om een torx staafje te voorschijn te toveren vind ik niet echt "afsluitbaar" voor een paar euro heb ik zo'n schroevendraaier en dan kan ik ze van elke C5 afhalen die ik tegen kom... Had ik dat maar eerder geweten.... 
Het kan natuurlijk nog veel erger, ze schoeven die dakzooi eraf en nemen je C5 mee !
Gr. Ronald
_________________ C6 3.0 V6 HDI Exclusive, BVA6, 09/2009, 120.000 km, Blanc Banquise, ORGA ?????CJ Jinba Ittai Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl, (Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5 en 1x C6)
|
23 sep 2006 00:04 |
|
 |
Pieter1974
C5club Bikkel
Geregistreerd: 27 mei 2006 23:29 Berichten: 269 Woonplaats: De Kwakel
Auto: Peugeot 407 XT 2.0-16V HDI
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2004
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 126126
Kleur: Gris Fer
Naar boven
|
 Re: Hoezo afsluitbaar???
Ronald schreef: R1200C schreef: Heb ik net mijn dakdragers gekocht en krijg ik een korte uitleg over het "afsluiten" van de dakdragers. Eerlijk is eerlijk: ik heb het nog niet uitgebreid bekeken etc. maar een sleuteltje om een torx staafje te voorschijn te toveren vind ik niet echt "afsluitbaar" voor een paar euro heb ik zo'n schroevendraaier en dan kan ik ze van elke C5 afhalen die ik tegen kom... Had ik dat maar eerder geweten....  Het kan natuurlijk nog veel erger, ze schoeven die dakzooi eraf en nemen je C5 mee ! Gr. Ronald
hahahaha
jij hebt nog dragers liggen he en ik moet weer plannen dat ik naar het zuiden rij. 
_________________ Pieter van Lenten
|
23 sep 2006 01:42 |
|
 |
R1200C
C5club Chief Executive
Geregistreerd: 28 mei 2006 15:21 Berichten: 2016 Woonplaats: Onder de rook van Boxmeer
Auto: C5 V6 Break by Carlsson
Opties: Geschifte bestuurders optie
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Organummer: 09739
Productienummer: 0579
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 200K +
Kleur: EYTC
Naar boven
|
Je bedoelt die van de Xantia? Jep, die zijn er nog.
Dat systeem is iets beter dan dat voor de break: daar worden ze gewoon in het dak geschroefd en vallen de deuren over de schroeven heen. Deur op slot => dakdrager "op slot"
_________________ 2004 Citroen C5 3.0 V6 by Carlsson 1998 BMW R1200C Classic, Elfenbein, blue leather, voor de fun 1971 Land Rover 88 Series IIa, voor in de modder Hiervoor: 1x BX, 2x Xantia, 1x C5 Break, 1x C8, 2x Octavia lease bakjes en van thuis uit alles gereden vanaf de (echte) DS...
|
23 sep 2006 14:50 |
|
 |
Wimmie
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 23:55 Berichten: 4494 Woonplaats: Dordrecht
Auto: BMW 520i Touring G31
Opties: leer, fully loaded, ipod
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2021
Energielabel: B
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 45000
Kleur: Carbon Schwarz
Naar boven
|
Bij de Xantia break zitten de torxschroeven onder een schuifje en zijn dus ook zo te demonteren. Ook niet afgesloten dus want het schuifje schuif je zo weg.
_________________ Sinds 17-1-2015 een BMW 523i Touring in High Executive [color=#0040FF]Mijn exen zijn 2 maal C5, 3 maal Xantia en 2 maal BX en een BMW 525i Touring, %23i Touring, 520i en nu een 520i Touring
|
24 sep 2006 07:57 |
|
 |
R1200C
C5club Chief Executive
Geregistreerd: 28 mei 2006 15:21 Berichten: 2016 Woonplaats: Onder de rook van Boxmeer
Auto: C5 V6 Break by Carlsson
Opties: Geschifte bestuurders optie
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Organummer: 09739
Productienummer: 0579
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 200K +
Kleur: EYTC
Naar boven
|
Maar ik snap het nut van die sleutels niet. Wat heeft het voor zin om iets met een sleutel af te sluiten als je het zonder die sleutel gewoon mee kunt nemen...
Anyway, de ladder zit op het dak, straks een paar fietsers onthoofden en dan snel weer naar huis 
_________________ 2004 Citroen C5 3.0 V6 by Carlsson 1998 BMW R1200C Classic, Elfenbein, blue leather, voor de fun 1971 Land Rover 88 Series IIa, voor in de modder Hiervoor: 1x BX, 2x Xantia, 1x C5 Break, 1x C8, 2x Octavia lease bakjes en van thuis uit alles gereden vanaf de (echte) DS...
|
24 sep 2006 16:21 |
|
 |
Wimmie
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 23:55 Berichten: 4494 Woonplaats: Dordrecht
Auto: BMW 520i Touring G31
Opties: leer, fully loaded, ipod
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2021
Energielabel: B
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 45000
Kleur: Carbon Schwarz
Naar boven
|
Ik heb me daar ook over verwonderd en afgevraagd watde zin van die slotjes is. Maar goed, het zij zo.
Niet zeuren en erop die dingen 
_________________ Sinds 17-1-2015 een BMW 523i Touring in High Executive [color=#0040FF]Mijn exen zijn 2 maal C5, 3 maal Xantia en 2 maal BX en een BMW 525i Touring, %23i Touring, 520i en nu een 520i Touring
|
24 sep 2006 22:39 |
|
 |
R1200C
C5club Chief Executive
Geregistreerd: 28 mei 2006 15:21 Berichten: 2016 Woonplaats: Onder de rook van Boxmeer
Auto: C5 V6 Break by Carlsson
Opties: Geschifte bestuurders optie
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Organummer: 09739
Productienummer: 0579
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 200K +
Kleur: EYTC
Naar boven
|
Ik heb ze al gebruikt. Ladder van 4,5 meter er op en maar fietsers scheppen (jammer alleen dat die na 10 uur in de avond niet meer zo veel rondrijden...)
_________________ 2004 Citroen C5 3.0 V6 by Carlsson 1998 BMW R1200C Classic, Elfenbein, blue leather, voor de fun 1971 Land Rover 88 Series IIa, voor in de modder Hiervoor: 1x BX, 2x Xantia, 1x C5 Break, 1x C8, 2x Octavia lease bakjes en van thuis uit alles gereden vanaf de (echte) DS...
|
25 sep 2006 08:36 |
|
 |
HOverbeek
|
 Dakdragers en sleuteltje
Hallo dakdrager specialisten,
Mag ik even aanhaken aan dit draadje om enig advies te bekomen aangaande dit onderwerp?
Gisteren een paar originele C5 break dakdragers op de kop getikt (Marktplaats!), maaaaar..... geen sleuteltjes er meer bij.
Nu de vraagjes:
1. Het inbussleuteltje zit dus los in de a©ne dakdrager geschoven, kan iemand me tippen hoe ik aan een sleuteltje kan komen, of in elk geval die prop met de inbussleutel kan borgen zodat 'ie er niet uitschuift ?
2. In die andere drie proppen lijken ook sleutelgaten te zitten, zijn dat echte of kun je daar niets mee ?
B.v.d. voor welke nuttige tip dan ook.
Groet,
Harm (O)
|
29 nov 2006 23:00 |
|
 |
R1200C
C5club Chief Executive
Geregistreerd: 28 mei 2006 15:21 Berichten: 2016 Woonplaats: Onder de rook van Boxmeer
Auto: C5 V6 Break by Carlsson
Opties: Geschifte bestuurders optie
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Organummer: 09739
Productienummer: 0579
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 200K +
Kleur: EYTC
Naar boven
|
Wat je ook zou kunnen doen is er van de onderkant een schroef doorheen draaien.
Overigens is het niets anders dan een lange inbus, dus die kun je ook los kopen.
_________________ 2004 Citroen C5 3.0 V6 by Carlsson 1998 BMW R1200C Classic, Elfenbein, blue leather, voor de fun 1971 Land Rover 88 Series IIa, voor in de modder Hiervoor: 1x BX, 2x Xantia, 1x C5 Break, 1x C8, 2x Octavia lease bakjes en van thuis uit alles gereden vanaf de (echte) DS...
|
29 nov 2006 23:04 |
|
 |
JeroenS
|
 Re: Dakdragers en sleuteltje
HOverbeek schreef: 2. In die andere drie proppen lijken ook sleutelgaten te zitten, zijn dat echte of kun je daar niets mee ?
Dat lijkt afleidingsmanouvre voor dieven, die dienen nergens voor.
|
29 nov 2006 23:18 |
|
 |
HOverbeek
|
R1200C, dank voor je reactie. Dus borgen met "gaatje/schroefje" doet verder niets toe of af aan functionaliteit als ik de boel normaal gesproken vastzet met een inbussleutel met voldoende lengte ?
Weet iemand of die sleuteltjes uniek zijn of "universeel" ?
Ik weet het, vragen, vragen, vragen. Even volhouden tot we een paar maandjes verder zijn en ik met iets meer C5 routinier mag voelen.
Groet,
Harm (O)
|
29 nov 2006 23:23 |
|
 |
R1200C
C5club Chief Executive
Geregistreerd: 28 mei 2006 15:21 Berichten: 2016 Woonplaats: Onder de rook van Boxmeer
Auto: C5 V6 Break by Carlsson
Opties: Geschifte bestuurders optie
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Organummer: 09739
Productienummer: 0579
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 200K +
Kleur: EYTC
Naar boven
|
Het zijn vrij simpele sleuteltjes, maar ik weet niet of ze universeel zijn.
En inderdaad is een lange inbus genoeg om de dakdragers van je auto te halen. Niet verder vertellen he! Straks halen die criminele je dakkoffer nog weg...
_________________ 2004 Citroen C5 3.0 V6 by Carlsson 1998 BMW R1200C Classic, Elfenbein, blue leather, voor de fun 1971 Land Rover 88 Series IIa, voor in de modder Hiervoor: 1x BX, 2x Xantia, 1x C5 Break, 1x C8, 2x Octavia lease bakjes en van thuis uit alles gereden vanaf de (echte) DS...
|
29 nov 2006 23:33 |
|
 |
Wimmie
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 23:55 Berichten: 4494 Woonplaats: Dordrecht
Auto: BMW 520i Touring G31
Opties: leer, fully loaded, ipod
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2021
Energielabel: B
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 45000
Kleur: Carbon Schwarz
Naar boven
|
Het is geen inbus maar een torque. Misschien een detail maar toch niet onbelangrijk. Ik heb met een imbus een keer een torqueschroef vernield en kon de hele boel gaan uitboren. Niet fijn.
_________________ Sinds 17-1-2015 een BMW 523i Touring in High Executive [color=#0040FF]Mijn exen zijn 2 maal C5, 3 maal Xantia en 2 maal BX en een BMW 525i Touring, %23i Touring, 520i en nu een 520i Touring
|
30 nov 2006 18:33 |
|
 |
HOverbeek
|
Correct, was me nog niet opgevallen. Het leek gewoon "glad" maar er zit inderdaad een extra groefje in de zeskant.
Dank,
Harm
|
30 nov 2006 20:11 |
|
 |
|