C5club Chief Executive
C5club Chief Executive
Berichten: 2016
Lid geworden op: 28 mei 2006 15:21
Auto: C5 V6 Break by Carlsson
Opties: Geschifte bestuurders optie
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Organummer: 09739
Productienummer: 0579
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 200K +
Kleur: EYTC
Locatie: Onder de rook van Boxmeer
Gebruikersavatar
C5club Chief Executive
C5club Chief Executive
Hoezo afsluitbaar???

Bericht door R1200C »

Heb ik net mijn dakdragers gekocht en krijg ik een korte uitleg over het "afsluiten" van de dakdragers.

Eerlijk is eerlijk: ik heb het nog niet uitgebreid bekeken etc. maar een sleuteltje om een torx staafje te voorschijn te toveren vind ik niet echt "afsluitbaar" voor een paar euro heb ik zo'n schroevendraaier en dan kan ik ze van elke C5 afhalen die ik tegen kom...

Had ik dat maar eerder geweten.... :twisted:
2004 Citroen C5 3.0 V6 by Carlsson
1998 BMW R1200C Classic, Elfenbein, blue leather, voor de fun
1971 Land Rover 88 Series IIa, voor in de modder
Hiervoor: 1x BX, 2x Xantia, 1x C5 Break, 1x C8, 2x Octavia lease bakjes en van thuis uit alles gereden vanaf de (echte) DS...
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 4889
Lid geworden op: 27 mei 2006 23:54
Auto: C5 Aircross 225 PHEV
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2020
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 65000
Kleur: Wit
Locatie: Leiden
Gebruikersavatar
V.I.P.
V.I.P.
Re: Hoezo afsluitbaar???

Bericht door Ronald »

R1200C schreef:Heb ik net mijn dakdragers gekocht en krijg ik een korte uitleg over het "afsluiten" van de dakdragers.

Eerlijk is eerlijk: ik heb het nog niet uitgebreid bekeken etc. maar een sleuteltje om een torx staafje te voorschijn te toveren vind ik niet echt "afsluitbaar" voor een paar euro heb ik zo'n schroevendraaier en dan kan ik ze van elke C5 afhalen die ik tegen kom...

Had ik dat maar eerder geweten.... :twisted:
Het kan natuurlijk nog veel erger, ze schoeven die dakzooi eraf en nemen je C5 mee ! 8)

Gr. Ronald
C5 Aircross 225 PHEV Feel, EAT8, 06/2020, 65.000 km, wit
Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl, Jinba Ittai
Audi A6 Limousine 50 PHEV, DSG7, 03/2020, 95.000 km, blauw
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5, 1x Xsara Picasso (met vanMaren dorpelstrips), 1x C4AC en 2x C6)
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Berichten: 269
Lid geworden op: 27 mei 2006 23:29
Auto: Peugeot 407 XT 2.0-16V HDI
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2004
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 126126
Kleur: Gris Fer
Locatie: De Kwakel
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Ronald schreef:
R1200C schreef:Heb ik net mijn dakdragers gekocht en krijg ik een korte uitleg over het "afsluiten" van de dakdragers.

Eerlijk is eerlijk: ik heb het nog niet uitgebreid bekeken etc. maar een sleuteltje om een torx staafje te voorschijn te toveren vind ik niet echt "afsluitbaar" voor een paar euro heb ik zo'n schroevendraaier en dan kan ik ze van elke C5 afhalen die ik tegen kom...

Had ik dat maar eerder geweten.... :twisted:
Het kan natuurlijk nog veel erger, ze schoeven die dakzooi eraf en nemen je C5 mee ! 8)

Gr. Ronald
hahahaha :shock:

jij hebt nog dragers liggen he en ik moet weer plannen dat ik naar het zuiden rij. :wink:
Pieter van Lenten
C5club Chief Executive
C5club Chief Executive
Berichten: 2016
Lid geworden op: 28 mei 2006 15:21
Auto: C5 V6 Break by Carlsson
Opties: Geschifte bestuurders optie
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Organummer: 09739
Productienummer: 0579
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 200K +
Kleur: EYTC
Locatie: Onder de rook van Boxmeer
Gebruikersavatar
C5club Chief Executive
C5club Chief Executive

Bericht door R1200C »

Je bedoelt die van de Xantia? Jep, die zijn er nog.

Dat systeem is iets beter dan dat voor de break: daar worden ze gewoon in het dak geschroefd en vallen de deuren over de schroeven heen. Deur op slot => dakdrager "op slot"
2004 Citroen C5 3.0 V6 by Carlsson
1998 BMW R1200C Classic, Elfenbein, blue leather, voor de fun
1971 Land Rover 88 Series IIa, voor in de modder
Hiervoor: 1x BX, 2x Xantia, 1x C5 Break, 1x C8, 2x Octavia lease bakjes en van thuis uit alles gereden vanaf de (echte) DS...
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 4494
Lid geworden op: 27 mei 2006 23:55
Auto: BMW 520i Touring G31
Opties: leer, fully loaded, ipod
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2021
Energielabel: B
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 45000
Kleur: Carbon Schwarz
Locatie: Dordrecht
Contacteer:
Gebruikersavatar
V.I.P.
V.I.P.

Bericht door Wimmie »

Bij de Xantia break zitten de torxschroeven onder een schuifje en zijn dus ook zo te demonteren. Ook niet afgesloten dus want het schuifje schuif je zo weg.
Sinds 17-1-2015 een BMW 523i Touring in High Executive
Mijn exen zijn 2 maal C5, 3 maal Xantia en 2 maal BX en een BMW 525i Touring, %23i Touring, 520i en nu een 520i Touring
C5club Chief Executive
C5club Chief Executive
Berichten: 2016
Lid geworden op: 28 mei 2006 15:21
Auto: C5 V6 Break by Carlsson
Opties: Geschifte bestuurders optie
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Organummer: 09739
Productienummer: 0579
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 200K +
Kleur: EYTC
Locatie: Onder de rook van Boxmeer
Gebruikersavatar
C5club Chief Executive
C5club Chief Executive

Bericht door R1200C »

Maar ik snap het nut van die sleutels niet. Wat heeft het voor zin om iets met een sleutel af te sluiten als je het zonder die sleutel gewoon mee kunt nemen...

Anyway, de ladder zit op het dak, straks een paar fietsers onthoofden en dan snel weer naar huis 8)
2004 Citroen C5 3.0 V6 by Carlsson
1998 BMW R1200C Classic, Elfenbein, blue leather, voor de fun
1971 Land Rover 88 Series IIa, voor in de modder
Hiervoor: 1x BX, 2x Xantia, 1x C5 Break, 1x C8, 2x Octavia lease bakjes en van thuis uit alles gereden vanaf de (echte) DS...
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 4494
Lid geworden op: 27 mei 2006 23:55
Auto: BMW 520i Touring G31
Opties: leer, fully loaded, ipod
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2021
Energielabel: B
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 45000
Kleur: Carbon Schwarz
Locatie: Dordrecht
Contacteer:
Gebruikersavatar
V.I.P.
V.I.P.

Bericht door Wimmie »

Ik heb me daar ook over verwonderd en afgevraagd watde zin van die slotjes is. Maar goed, het zij zo.
Niet zeuren en erop die dingen :wink:
Sinds 17-1-2015 een BMW 523i Touring in High Executive
Mijn exen zijn 2 maal C5, 3 maal Xantia en 2 maal BX en een BMW 525i Touring, %23i Touring, 520i en nu een 520i Touring
C5club Chief Executive
C5club Chief Executive
Berichten: 2016
Lid geworden op: 28 mei 2006 15:21
Auto: C5 V6 Break by Carlsson
Opties: Geschifte bestuurders optie
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Organummer: 09739
Productienummer: 0579
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 200K +
Kleur: EYTC
Locatie: Onder de rook van Boxmeer
Gebruikersavatar
C5club Chief Executive
C5club Chief Executive

Bericht door R1200C »

Ik heb ze al gebruikt. Ladder van 4,5 meter er op en maar fietsers scheppen (jammer alleen dat die na 10 uur in de avond niet meer zo veel rondrijden...)
2004 Citroen C5 3.0 V6 by Carlsson
1998 BMW R1200C Classic, Elfenbein, blue leather, voor de fun
1971 Land Rover 88 Series IIa, voor in de modder
Hiervoor: 1x BX, 2x Xantia, 1x C5 Break, 1x C8, 2x Octavia lease bakjes en van thuis uit alles gereden vanaf de (echte) DS...
HOverbeek
HOverbeek
Dakdragers en sleuteltje

Bericht door HOverbeek »

Hallo dakdrager specialisten,

Mag ik even aanhaken aan dit draadje om enig advies te bekomen aangaande dit onderwerp?

Gisteren een paar originele C5 break dakdragers op de kop getikt (Marktplaats!), maaaaar..... geen sleuteltjes er meer bij.

Nu de vraagjes:
1. Het inbussleuteltje zit dus los in de a©ne dakdrager geschoven, kan iemand me tippen hoe ik aan een sleuteltje kan komen, of in elk geval die prop met de inbussleutel kan borgen zodat 'ie er niet uitschuift ?
2. In die andere drie proppen lijken ook sleutelgaten te zitten, zijn dat echte of kun je daar niets mee ?

B.v.d. voor welke nuttige tip dan ook.
Groet,
Harm (O)
C5club Chief Executive
C5club Chief Executive
Berichten: 2016
Lid geworden op: 28 mei 2006 15:21
Auto: C5 V6 Break by Carlsson
Opties: Geschifte bestuurders optie
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Organummer: 09739
Productienummer: 0579
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 200K +
Kleur: EYTC
Locatie: Onder de rook van Boxmeer
Gebruikersavatar
C5club Chief Executive
C5club Chief Executive

Bericht door R1200C »

Wat je ook zou kunnen doen is er van de onderkant een schroef doorheen draaien.

Overigens is het niets anders dan een lange inbus, dus die kun je ook los kopen.
2004 Citroen C5 3.0 V6 by Carlsson
1998 BMW R1200C Classic, Elfenbein, blue leather, voor de fun
1971 Land Rover 88 Series IIa, voor in de modder
Hiervoor: 1x BX, 2x Xantia, 1x C5 Break, 1x C8, 2x Octavia lease bakjes en van thuis uit alles gereden vanaf de (echte) DS...
JeroenS
JeroenS
Re: Dakdragers en sleuteltje

Bericht door JeroenS »

HOverbeek schreef: 2. In die andere drie proppen lijken ook sleutelgaten te zitten, zijn dat echte of kun je daar niets mee ?
Dat lijkt afleidingsmanouvre voor dieven, die dienen nergens voor.
HOverbeek
HOverbeek

Bericht door HOverbeek »

R1200C, dank voor je reactie. Dus borgen met "gaatje/schroefje" doet verder niets toe of af aan functionaliteit als ik de boel normaal gesproken vastzet met een inbussleutel met voldoende lengte ?
Weet iemand of die sleuteltjes uniek zijn of "universeel" ?

Ik weet het, vragen, vragen, vragen. Even volhouden tot we een paar maandjes verder zijn en ik met iets meer C5 routinier mag voelen.

Groet,
Harm (O)
C5club Chief Executive
C5club Chief Executive
Berichten: 2016
Lid geworden op: 28 mei 2006 15:21
Auto: C5 V6 Break by Carlsson
Opties: Geschifte bestuurders optie
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Organummer: 09739
Productienummer: 0579
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 200K +
Kleur: EYTC
Locatie: Onder de rook van Boxmeer
Gebruikersavatar
C5club Chief Executive
C5club Chief Executive

Bericht door R1200C »

Het zijn vrij simpele sleuteltjes, maar ik weet niet of ze universeel zijn.

En inderdaad is een lange inbus genoeg om de dakdragers van je auto te halen. Niet verder vertellen he! Straks halen die criminele je dakkoffer nog weg...
2004 Citroen C5 3.0 V6 by Carlsson
1998 BMW R1200C Classic, Elfenbein, blue leather, voor de fun
1971 Land Rover 88 Series IIa, voor in de modder
Hiervoor: 1x BX, 2x Xantia, 1x C5 Break, 1x C8, 2x Octavia lease bakjes en van thuis uit alles gereden vanaf de (echte) DS...
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 4494
Lid geworden op: 27 mei 2006 23:55
Auto: BMW 520i Touring G31
Opties: leer, fully loaded, ipod
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2021
Energielabel: B
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 45000
Kleur: Carbon Schwarz
Locatie: Dordrecht
Contacteer:
Gebruikersavatar
V.I.P.
V.I.P.

Bericht door Wimmie »

Het is geen inbus maar een torque. Misschien een detail maar toch niet onbelangrijk. Ik heb met een imbus een keer een torqueschroef vernield en kon de hele boel gaan uitboren. Niet fijn.
Sinds 17-1-2015 een BMW 523i Touring in High Executive
Mijn exen zijn 2 maal C5, 3 maal Xantia en 2 maal BX en een BMW 525i Touring, %23i Touring, 520i en nu een 520i Touring
HOverbeek
HOverbeek

Bericht door HOverbeek »

Correct, was me nog niet opgevallen. Het leek gewoon "glad" maar er zit inderdaad een extra groefje in de zeskant.

Dank,
Harm
Plaats reactie