Zo, vandag 3 kwartier tot een uur binnengeweest bij van Oosten :
Duidelijk verhaal van de monteur;
PO170 melding, niet op letten, het motormanagment wet niet dat de wagen op LPG rijd.
Wel erg interresant was zijn uitleg over de Storing luchtpomp Injectie Uitlaat:
Blijkbaar had men bij Citroen problemen met het binnen de gestelde waardes houden van de vervuiling in de uitlaatgassen. Voor de vroegere modellem heeft men een wat grote-stappe-snel-thuis oplossing gekozen: Injecteer schone lucht in de uitlaat waardoor de uitlaatgassen verdunt worden, schoner lijken en dus binnen de waardes vallen. Nieuwere modellen (laat Ph1 en Ph2) hebben deze pomp blijkbaar niet. Deze pomp schijnt echter zodanig aangestuurt te worden dat deze bij een LPG wagen veel te laat of niet reageert. Gevolg: BSI denkt dat de pomp defect is.
Omdat de pomp an sich wel werkt, maakt de BSI er een tydelijke fout van.
Note to self : Bij volgende LPG agen letten op afwezigheid van de pomp (Onzin, wordt toch een Ph2 of Ph3

)
Nog even gekeken of de software up-to-date was, Bougies gecontroleerd en toch alvast maar vervangen (anders over 4000 km sowieso..) en eindelijk eens de KPH laten monteren (was het Motorhuis al 2 keer vergeten)...
Toen de rekening : 4 bougies Eur 17.08 en 0.4 uurloon Eur 26.10 ecl. btw. Incl btw totaal Eur 52.94.
Bij het Motorhuis kostte alleen uitlezen + resetten dus al 0.5 uur = 45 euro incl btw !!