Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1,2 & II (PH3) type X7 die is bedoeld voor alle types in de categorie algemene vragen.
Berichten: 324
Lid geworden op: 17 jan 2007 17:58
Auto: C5 HDI Break
Opties: afneembare haak van Brink, geklust achterruit.
Brandstof: Diesel
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 9527CJ
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 200.000++
Kleur: wit
Onder mijn auto rondom Kleber Dynaxer 2 nu ong. 30.000 km. Bevalt goed. Volgende set banden denk ik weer Kleber. Lekker comfortabel deze ballonbanden 
Berichten: 33565
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Ik ben ditmaal voor de Primacy Sport variant van Michelin gegaan, vond persoonlijk de vorige ( Primacy HP's ) vrij snel versleten, met 40K zaten de voorbanden al op 2,4 mm terwijl de set ervoor ( Primacy zonder HP toevoeging ) er dik 60K mee gedaan heeft.
Achterbanden waren daarentegen nog wel acceptabel, .... ( in mijn ogen
)
Alles verkocht en overgegaan op 17 inch, ik wil dat verschil wel eens voelen/merken/zien, eerste indruk is positief, qua comfort geen echte achteruitgang ( gelukkig ), hobbels/bobbels voel je misschien iets beter, maar dat is miniem en misschien ook omdat je er nu extra op let.
Looks, tja onbegrijpelijk dat de C5 PH1 & 2 ( zeker de luxere en snellere modellen ) hier niet standaard op zijn geleverd
Bij de huidige PH3 slaan ze gelijk weer door en is zelfs 19 inch standaard leverbaar
, alles of niets bij Citroen.
17 inch geeft iets meer precisie qua sturen en een wat betere wegligging, verder weinig verschil met 16 inch, .... bovendien is de sport stiller dan de HP, iets wat ik niet verwacht had, mooie bijkomstigheid!
De maat die er nu onder zit is 225/45R17 , deze maat is ook in de BSi terug te vinden en wordt als 'standaard' maat dus geaccepteerd. ( iig terug te vinden bij de 2.2 en V6, of ze bij overige modellen ook in de BSi staan weet ik niet )
Grt,
Menno
Achterbanden waren daarentegen nog wel acceptabel, .... ( in mijn ogen
Alles verkocht en overgegaan op 17 inch, ik wil dat verschil wel eens voelen/merken/zien, eerste indruk is positief, qua comfort geen echte achteruitgang ( gelukkig ), hobbels/bobbels voel je misschien iets beter, maar dat is miniem en misschien ook omdat je er nu extra op let.
Looks, tja onbegrijpelijk dat de C5 PH1 & 2 ( zeker de luxere en snellere modellen ) hier niet standaard op zijn geleverd
Bij de huidige PH3 slaan ze gelijk weer door en is zelfs 19 inch standaard leverbaar
17 inch geeft iets meer precisie qua sturen en een wat betere wegligging, verder weinig verschil met 16 inch, .... bovendien is de sport stiller dan de HP, iets wat ik niet verwacht had, mooie bijkomstigheid!
De maat die er nu onder zit is 225/45R17 , deze maat is ook in de BSi terug te vinden en wordt als 'standaard' maat dus geaccepteerd. ( iig terug te vinden bij de 2.2 en V6, of ze bij overige modellen ook in de BSi staan weet ik niet )
Grt,
Menno
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 14808
Lid geworden op: 28 mei 2006 00:36
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Locatie: 0183
Contacteer:
Na 25000km had ik achter nog ruim 6mm, voor ruim 4,5mm.
En wat er onder ligt?
Geen idee.
Hieronder even de verschillen tussen 16" (links) en 17"(rechts)...

En wat er onder ligt?
Hieronder even de verschillen tussen 16" (links) en 17"(rechts)...
Groeten,
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
Berichten: 33565
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Subtiel verschil 
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 14808
Lid geworden op: 28 mei 2006 00:36
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Locatie: 0183
Contacteer:
Ja, bij de 17" staan de double chevrons ondersteboven, en op de 16" voorwaarts gericht. Bedoel je dat?
Groeten,
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
Berichten: 33565
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Nee, maatje meer zonder teveel opvallen ...

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 4028
Lid geworden op: 18 jun 2006 17:01
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Locatie: s-Gravenhage
Contacteer:
Sinds wanneer zijn de Suzuka's ook in 17" te krijgen?
Vind dan overigens nog steeds die C4 velgen mooier (Resolfen)
Vind dan overigens nog steeds die C4 velgen mooier (Resolfen)
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik
Voorheen Ph2V6: 
Berichten: 33565
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Haha, dat kreeg ik ook al te horen van het magazijn... ze heten in 17inch formaat dan ook geen Suzuka's maar Toka-Toka's ( geleverd onder de Exclusive C4, ET waarde is identiek aan de originele C5 velgen )
Het zijn dus C4 velgen , Resolfen vind ik niet mooi onder een C5, ... maar ja dit zal altijd een kwestie van smaak blijven
Het zijn dus C4 velgen , Resolfen vind ik niet mooi onder een C5, ... maar ja dit zal altijd een kwestie van smaak blijven
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
C5club Veteraan


Berichten: 1335
Lid geworden op: 21 mar 2007 13:56
Auto: Tourer V6 3.0 HDiF exclusive
Opties: xenon, HiFi, NG4, alarm, zijairbags achter, supervergrendeling
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11875
Productienummer: 10111
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 267000
Kleur: Bleu Bourrasque
Locatie: 035
Misschien wel leuk om ook iets on-topic te melden
. Ik heb nu 28.000 km gereden met Uniroyal Rallye, kwamen erg goed uit testen . Voor heb ik nog 4 mm (valt me wat tegen), achter nog ruim 6 mm over. Mijn Michelins sleten duidelijk minder hard, maar deze banden zijn zeker zo goed en zeer veel stiller ( en fors goedkoper, via autobandenmarkt of zo iets van 80 euro all-in per band betaald). Ik rij m.i. vrij rustig, veel autosnelweg, en zo'n break is toch geen gooi en smijtwagentje.
Overigens heb ik ooit op Michelin Alpin winterbanden bij droog weer, temp. ruim boven nul bij 25 km/uur een glijpartijtje gehad (voorgangers gingen onnodig vol in de remmen), wat me mijn XM heeft gekost. Ik ben er bijna zeker van dat ik op andere banden op tijd tot stilstand was gekomen. Iemand ook zoiets meegemaakt?
Overigens heb ik ooit op Michelin Alpin winterbanden bij droog weer, temp. ruim boven nul bij 25 km/uur een glijpartijtje gehad (voorgangers gingen onnodig vol in de remmen), wat me mijn XM heeft gekost. Ik ben er bijna zeker van dat ik op andere banden op tijd tot stilstand was gekomen. Iemand ook zoiets meegemaakt?
Tourer V6 3.0 HDiF (DT20C-X8ZA) exclusive, 240 pk, meedraaiend bixenon, HIFI , NG4, alarm, zijairbags achter, supervergrendeling, 17 inch wielen
Berichten: 14808
Lid geworden op: 28 mei 2006 00:36
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Locatie: 0183
Contacteer:
Lachen, dezelfde millimetrages heb ik met een 138pk diesel automaat op mijn Michelins na eenzelfde kilometrage...
Groeten,
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
Berichten: 10678
Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Blauw
uniroyal slijt idd sneller als michelin...
maar ik heb ze ook altijd geweldig gevonden..
op nat wegdek veel betere grip dan de michelin's
wat betreft de alpin van Michelin..
kan ze niet vergelijken met andere, maar ik heb in zeer zwaar winters weer gezeten (enorme sneeuwbuien etc)
en de grip bleef fantastisch.....
maar ik heb ze ook altijd geweldig gevonden..
op nat wegdek veel betere grip dan de michelin's
wat betreft de alpin van Michelin..
kan ze niet vergelijken met andere, maar ik heb in zeer zwaar winters weer gezeten (enorme sneeuwbuien etc)
en de grip bleef fantastisch.....
C5club Veteraan


Berichten: 1335
Lid geworden op: 21 mar 2007 13:56
Auto: Tourer V6 3.0 HDiF exclusive
Opties: xenon, HiFi, NG4, alarm, zijairbags achter, supervergrendeling
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11875
Productienummer: 10111
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 267000
Kleur: Bleu Bourrasque
Locatie: 035
sowieso boven de 5 a 7 graden kan je beter gewone banden hebben....
maar daar is hier al veel over geschreven zoek maar eens op winterband...
maar daar is hier al veel over geschreven zoek maar eens op winterband...
Tourer V6 3.0 HDiF (DT20C-X8ZA) exclusive, 240 pk, meedraaiend bixenon, HIFI , NG4, alarm, zijairbags achter, supervergrendeling, 17 inch wielen
Berichten: 2016
Lid geworden op: 28 mei 2006 15:21
Auto: C5 V6 Break by Carlsson
Opties: Geschifte bestuurders optie
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Organummer: 09739
Productienummer: 0579
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 200K +
Kleur: EYTC
Locatie: Onder de rook van Boxmeer
Toch blijf ik het knap vinden hoe jullie het verschil tussen band A en band B kunnen merken.
Of het zou moeten zijn dat het direct na de bandenwissel opvalt of zo, maar ik zo het verschil niet eens merken.
Geluid al helemaal niet, of het zou boven de radio uit moeten komen. En bochtengedrag? De ene bocht is de andere niet en zoveel feedback geeft mijn C5 nou ook weer niet, zeker niet als ik het vergelijk met de motor...
Of het zou moeten zijn dat het direct na de bandenwissel opvalt of zo, maar ik zo het verschil niet eens merken.
Geluid al helemaal niet, of het zou boven de radio uit moeten komen. En bochtengedrag? De ene bocht is de andere niet en zoveel feedback geeft mijn C5 nou ook weer niet, zeker niet als ik het vergelijk met de motor...
2004 Citroen C5 3.0 V6 by Carlsson
1998 BMW R1200C Classic, Elfenbein, blue leather, voor de fun
1971 Land Rover 88 Series IIa, voor in de modder
Hiervoor: 1x BX, 2x Xantia, 1x C5 Break, 1x C8, 2x Octavia lease bakjes en van thuis uit alles gereden vanaf de (echte) DS...
1998 BMW R1200C Classic, Elfenbein, blue leather, voor de fun
1971 Land Rover 88 Series IIa, voor in de modder
Hiervoor: 1x BX, 2x Xantia, 1x C5 Break, 1x C8, 2x Octavia lease bakjes en van thuis uit alles gereden vanaf de (echte) DS...
Berichten: 14808
Lid geworden op: 28 mei 2006 00:36
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Locatie: 0183
Contacteer:
Idd... ik merk alleen slijtage, maar geen week rijd ik op dezelfde manier...
Groeten,
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
C5club Veteraan


Berichten: 1335
Lid geworden op: 21 mar 2007 13:56
Auto: Tourer V6 3.0 HDiF exclusive
Opties: xenon, HiFi, NG4, alarm, zijairbags achter, supervergrendeling
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11875
Productienummer: 10111
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 267000
Kleur: Bleu Bourrasque
Locatie: 035
het verschil in bandengeluid is direkt na de wissel heel goed te beoordelen ; verder zijn er testen waar e.e.a. gewoon gemeten wordt met een DB meter, wat de Uniroyal betreft kan ik ik helemaal eens zijn met de testresultaten.
Ik snap overigens niet hoe er in dit draadje onder mijn naam een niet door mij geschreven reactie kan staan ( "zoek maar een op winterbanden")
Ik snap overigens niet hoe er in dit draadje onder mijn naam een niet door mij geschreven reactie kan staan ( "zoek maar een op winterbanden")
Tourer V6 3.0 HDiF (DT20C-X8ZA) exclusive, 240 pk, meedraaiend bixenon, HIFI , NG4, alarm, zijairbags achter, supervergrendeling, 17 inch wielen



