Forumregels
      Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
		    Berichten: 3648
      		Lid geworden op: 13 apr 2007 23:29
      		
      		
      		      		      			      				Auto: Citroën C4 Grand Picasso
      			      		      			      				Brandstof: Benzine
      			      		      			      				Bouwjaar: 2006
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVM5
      			      		      			      				kilometerstand: 116.160
      			      		      			      				Kleur: Zilver Metallic
      			      		      			      				Locatie: Berkel en Rodenrijs
      			      		      		
      		      		      		        Ja hoor, hij is er weer....
"Storing Uitlaatgas"... Dit keer zonder (klopklopklop) "Storing Katalisator"...
ff de historie in het kort; met 122.000 Km gekocht, na een maand of 4 kreeg ik "Storing uitlaatgas"en later erbij "Storing katalisator". Dealer zag weinig spannends behalve 1x overslaan op 1 cillinder. In overleg fout gereset en afgesproken dat bij een 2de keer de Bobine vervangen zou worden, alsnog onder garantie.
Maand of 4 later, net buiten de garantie was het weer raak. Bobine blek meerdere keren overgeslagen te hebben... Zoals afgesproken is alsnog de Bobine vervangen, onder garantie dus. Probleem weg, en bleef weg. Het inhouden bij ca 2000 rpm was ook nagenoeg weg...
Nu zijn we dus 5-6 maanden verder en ik heb weer deze melding. Toch niet de Bobine geweest, of een ander probleem ? Km stand is nu dik 170K, tijd voor nieuwe bougies ?
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					"Storing Uitlaatgas"... Dit keer zonder (klopklopklop) "Storing Katalisator"...
ff de historie in het kort; met 122.000 Km gekocht, na een maand of 4 kreeg ik "Storing uitlaatgas"en later erbij "Storing katalisator". Dealer zag weinig spannends behalve 1x overslaan op 1 cillinder. In overleg fout gereset en afgesproken dat bij een 2de keer de Bobine vervangen zou worden, alsnog onder garantie.
Maand of 4 later, net buiten de garantie was het weer raak. Bobine blek meerdere keren overgeslagen te hebben... Zoals afgesproken is alsnog de Bobine vervangen, onder garantie dus. Probleem weg, en bleef weg. Het inhouden bij ca 2000 rpm was ook nagenoeg weg...
Nu zijn we dus 5-6 maanden verder en ik heb weer deze melding. Toch niet de Bobine geweest, of een ander probleem ? Km stand is nu dik 170K, tijd voor nieuwe bougies ?
Johan
    				
    				    			 
    					    					    				C5club Die-Hard

    			        
Berichten: 593
      		Lid geworden op: 15 jul 2007 04:03
      		
      		
      		      		      			      				Auto: C5 berline 2.0 16V exclusive
      			      		      			      				Opties: Alles
      			      		      			      				Brandstof: LPG-G3
      			      		      			      				Bouwjaar: 2002
      			      		      			      				Phase: 1
      			      		      			      				Organummer: 9325CJ
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVM5
      			      		      			      				kilometerstand: 258.000
      			      		      			      				Kleur: groen
      			      		      			      				Locatie: Zuid-limburg
      			      		      		
      		      		      		        mmm, moeilijk te zeggen, alleen bougies ga je niet failliet van, is maar een paar tientjes. 
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					    				
    				    			
Berichten: 2861
      		Lid geworden op: 18 jan 2008 21:43
      		
      		
      		      		      			      				Auto: C5  Ph-III 2.0 16V Sedan    Exclusive
      			      		      			      				Opties: Full Options
      			      		      			      				Brandstof: Benzine
      			      		      			      				Bouwjaar: 2009
      			      		      			      				Energielabel: C
      			      		      			      				Phase: 3 ( C5 II X7 )
      			      		      			      				Organummer: 12027 CJ
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVM5
      			      		      			      				Kleur: (Kgnc)Bleu Bourasque
      			      		      			      				Locatie: Hardenberg
      			      		      		
      		      		      		        Ik weet niet hoe gevoelig die van jou is, maar de mijne geeft die melding ook wel eens maar dan heb ik weer eens benzine er in gegooit het goedkoopste wat er is.
Dan slaat hij niet direkt aan met starten, dan geeft ie die melding ook wel eens.
De mijne rijd het beste op kwaliteits benzine, om het zo maar te noemen, dan heb ik ook geen meldingen, of dat ie inhoud.
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					    				
    				    			Dan slaat hij niet direkt aan met starten, dan geeft ie die melding ook wel eens.
De mijne rijd het beste op kwaliteits benzine, om het zo maar te noemen, dan heb ik ook geen meldingen, of dat ie inhoud.
Berichten: 822
      		Lid geworden op: 08 dec 2006 20:22
      		
      		
      		      		      			      				Auto: C5  Sedan Exclusive 2.0 Automaat
      			      		      			      				Opties: Pack Detection Exclusive Pack Protection               Xenon,Navi,half leder,electr- zetels
      			      		      			      				Brandstof: Benzine
      			      		      			      				Bouwjaar: 2009
      			      		      			      				Energielabel: D
      			      		      			      				Phase: 3 ( C5 II X7 )
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVA4
      			      		      			      				kilometerstand: 133576
      			      		      			      				Kleur: Gris Aluminium EZRC
      			      		      			      				Locatie: Goirle
      			      		      		
      		      		      		        BOUGIES zeker doen, en storing laten wissen, bobine kan stuk gaan van slechte bougies,jpiek schreef:Ja hoor, hij is er weer....
"Storing Uitlaatgas"... Dit keer zonder (klopklopklop) "Storing Katalisator"...
Km stand is nu dik 170K, tijd voor nieuwe bougies ?

Nu,
C5 Exclusive 2.0i 16V automaat Gris Aluminium
Citroën DS19 hydrauliek 1965
Renault Frégate Amiral 1956
ex-C5 Exclusive 2.0i 16V automaat 2005
Ganache 27-RD-FZ
ex-C5 ligne prestige2.0i 16V automaat2002
Orga#:9226CJ 90-JF-PB
ex- Xantia Harmonie 18i 16v 1996, PS-BV-24
ex BX19TRS 1988, TB-96-KN
ex BX16TRS 1983 JS-94-SB
    				
    				    			C5 Exclusive 2.0i 16V automaat Gris Aluminium
Citroën DS19 hydrauliek 1965
Renault Frégate Amiral 1956
ex-C5 Exclusive 2.0i 16V automaat 2005
Ganache 27-RD-FZ
ex-C5 ligne prestige2.0i 16V automaat2002
Orga#:9226CJ 90-JF-PB
ex- Xantia Harmonie 18i 16v 1996, PS-BV-24
ex BX19TRS 1988, TB-96-KN
ex BX16TRS 1983 JS-94-SB
 
    					    					    				V.I.P.

    			        
Berichten: 4456
      		Lid geworden op: 13 nov 2007 22:47
      		
      		
      		      		      			      				Auto: Tourer Ligne Business 1.6
      			      		      			      				Opties: PP, RT6, Open dak, verwarmd leer. Nav, etc
      			      		      			      				Brandstof: Benzine
      			      		      			      				Bouwjaar: 2012
      			      		      			      				Energielabel: B
      			      		      			      				Phase: 3 ( C5 II X7 )
      			      		      			      				Organummer: 12902CJ
      			      		      			      				Productienummer: 10247
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVA6
      			      		      			      				kilometerstand: 191.000
      			      		      			      				Kleur: EEHD  LAK GRIS HARIA 2
      			      		      			      				Locatie: Zeewolde
      			      		      		
      		      		      		        Berichten: 822
      		Lid geworden op: 08 dec 2006 20:22
      		
      		
      		      		      			      				Auto: C5  Sedan Exclusive 2.0 Automaat
      			      		      			      				Opties: Pack Detection Exclusive Pack Protection               Xenon,Navi,half leder,electr- zetels
      			      		      			      				Brandstof: Benzine
      			      		      			      				Bouwjaar: 2009
      			      		      			      				Energielabel: D
      			      		      			      				Phase: 3 ( C5 II X7 )
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVA4
      			      		      			      				kilometerstand: 133576
      			      		      			      				Kleur: Gris Aluminium EZRC
      			      		      			      				Locatie: Goirle
      			      		      		
      		      		      		        Idd als je oplet in de garage hoor je wel eens watDuck schreef:@sjever

ervarend leren is dat zeker

Nu,
C5 Exclusive 2.0i 16V automaat Gris Aluminium
Citroën DS19 hydrauliek 1965
Renault Frégate Amiral 1956
ex-C5 Exclusive 2.0i 16V automaat 2005
Ganache 27-RD-FZ
ex-C5 ligne prestige2.0i 16V automaat2002
Orga#:9226CJ 90-JF-PB
ex- Xantia Harmonie 18i 16v 1996, PS-BV-24
ex BX19TRS 1988, TB-96-KN
ex BX16TRS 1983 JS-94-SB
    				
    				    			C5 Exclusive 2.0i 16V automaat Gris Aluminium
Citroën DS19 hydrauliek 1965
Renault Frégate Amiral 1956
ex-C5 Exclusive 2.0i 16V automaat 2005
Ganache 27-RD-FZ
ex-C5 ligne prestige2.0i 16V automaat2002
Orga#:9226CJ 90-JF-PB
ex- Xantia Harmonie 18i 16v 1996, PS-BV-24
ex BX19TRS 1988, TB-96-KN
ex BX16TRS 1983 JS-94-SB
Berichten: 3648
      		Lid geworden op: 13 apr 2007 23:29
      		
      		
      		      		      			      				Auto: Citroën C4 Grand Picasso
      			      		      			      				Brandstof: Benzine
      			      		      			      				Bouwjaar: 2006
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVM5
      			      		      			      				kilometerstand: 116.160
      			      		      			      				Kleur: Zilver Metallic
      			      		      			      				Locatie: Berkel en Rodenrijs
      			      		      		
      		      		      		        Bogies ga ik zeker laten doen, baad het niet... Na +50Km mag ze sowieso wel nieuwe...
'k rij overigens LPG ms-C5
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					'k rij overigens LPG ms-C5

Johan
    				
    				    			Berichten: 2469
      		Lid geworden op: 29 aug 2007 18:39
      		
      		
      		      		      			      				Auto: Citroen 2cv
      			      		      			      				Opties: Elektronische ontsteking
      			      		      			      				Brandstof: Benzine
      			      		      			      				Bouwjaar: 1986
      			      		      			      				Energielabel: H
      			      		      			      				kilometerstand: 45000
      			      		      			      				Kleur: Blue Celeste
      			      		      		
      		      		      		        Kan ze sowieso het beste na 20 a 30dkm vervangen!jpiek schreef:Bogies ga ik zeker laten doen, baad het niet... Na +50Km mag ze sowieso wel nieuwe...
Citroen 2cv6 spécial 1986
    				
    				    			Berichten: 2861
      		Lid geworden op: 18 jan 2008 21:43
      		
      		
      		      		      			      				Auto: C5  Ph-III 2.0 16V Sedan    Exclusive
      			      		      			      				Opties: Full Options
      			      		      			      				Brandstof: Benzine
      			      		      			      				Bouwjaar: 2009
      			      		      			      				Energielabel: C
      			      		      			      				Phase: 3 ( C5 II X7 )
      			      		      			      				Organummer: 12027 CJ
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVM5
      			      		      			      				Kleur: (Kgnc)Bleu Bourasque
      			      		      			      				Locatie: Hardenberg
      			      		      		
      		      		      		         
    					    					    				C5club Bikkel

    			        
Berichten: 305
      		Lid geworden op: 01 dec 2006 15:42
      		
      		
      		      		      			      				Auto: 2.0 ligne prestige berline
      			      		      			      				Brandstof: Benzine
      			      		      			      				Bouwjaar: 2002
      			      		      			      				Phase: 1
      			      		      			      				Organummer: 9363CJ
      			      		      			      				Productienummer: 10013
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVM5
      			      		      			      				kilometerstand: 200000
      			      		      			      				Kleur: gris fulminator
      			      		      			      				Locatie: Middelburg
      			      		      		
      		      		      		        jpiek, let vooral op de elektrodenafstand van de bougies. Ik lees regelmatig dat de elektrodenafstand i.v.m. LPG (bij welke auto dan ook) iets groter moet zijn omdat gas beter ontbrandt bij een "langere" vonk. Het aantal "misfires" zou daardoor afnemen. Ik zou even een LPG-inbouwer raadplegen. 
Groet
Hans
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					    				
    				    			Groet
Hans
Berichten: 822
      		Lid geworden op: 08 dec 2006 20:22
      		
      		
      		      		      			      				Auto: C5  Sedan Exclusive 2.0 Automaat
      			      		      			      				Opties: Pack Detection Exclusive Pack Protection               Xenon,Navi,half leder,electr- zetels
      			      		      			      				Brandstof: Benzine
      			      		      			      				Bouwjaar: 2009
      			      		      			      				Energielabel: D
      			      		      			      				Phase: 3 ( C5 II X7 )
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVA4
      			      		      			      				kilometerstand: 133576
      			      		      			      				Kleur: Gris Aluminium EZRC
      			      		      			      				Locatie: Goirle
      			      		      		
      		      		      		        Hans47 schreef:jpiek, let vooral op de elektrodenafstand van de bougies. Ik lees regelmatig dat de elektrodenafstand i.v.m. LPG (bij welke auto dan ook) iets groter moet zijn omdat gas beter ontbrandt bij een "langere" vonk. Het aantal "misfires" zou daardoor afnemen. Ik zou even een LPG-inbouwer raadplegen.
Groet
Hans
 
 Dat zou ik dus niet adviseren, langere electrode afstand = meer weerstand, is dus niet goed voor je bobines, die mijn inziens toch al niet al te robust overkomen.

Nu,
C5 Exclusive 2.0i 16V automaat Gris Aluminium
Citroën DS19 hydrauliek 1965
Renault Frégate Amiral 1956
ex-C5 Exclusive 2.0i 16V automaat 2005
Ganache 27-RD-FZ
ex-C5 ligne prestige2.0i 16V automaat2002
Orga#:9226CJ 90-JF-PB
ex- Xantia Harmonie 18i 16v 1996, PS-BV-24
ex BX19TRS 1988, TB-96-KN
ex BX16TRS 1983 JS-94-SB
    				
    				    			C5 Exclusive 2.0i 16V automaat Gris Aluminium
Citroën DS19 hydrauliek 1965
Renault Frégate Amiral 1956
ex-C5 Exclusive 2.0i 16V automaat 2005
Ganache 27-RD-FZ
ex-C5 ligne prestige2.0i 16V automaat2002
Orga#:9226CJ 90-JF-PB
ex- Xantia Harmonie 18i 16v 1996, PS-BV-24
ex BX19TRS 1988, TB-96-KN
ex BX16TRS 1983 JS-94-SB
Berichten: 3648
      		Lid geworden op: 13 apr 2007 23:29
      		
      		
      		      		      			      				Auto: Citroën C4 Grand Picasso
      			      		      			      				Brandstof: Benzine
      			      		      			      				Bouwjaar: 2006
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVM5
      			      		      			      				kilometerstand: 116.160
      			      		      			      				Kleur: Zilver Metallic
      			      		      			      				Locatie: Berkel en Rodenrijs
      			      		      		
      		      		      		        Citroen schrijft ze bij mij bij de 180 beurt pas weer voor, volgens mij heeft ze de laatste gehad bij 120K... 'k wil eigen idd. bij elke beurt de bougies laten vervangen, schijnt bij LPG toch wat kritischer te zijn...c5maarten schreef:Kan ze sowieso het beste na 20 a 30dkm vervangen!jpiek schreef:Bogies ga ik zeker laten doen, baad het niet... Na +50Km mag ze sowieso wel nieuwe...
Maar goed, vanmiddag met hangen en wurgen een afspraak kunnen maken om 16:00 'want we stoppen altijd om 16:45' ? Lekker, dus maar om 15:00 weg van m'n werk dan.
Computer is uitgelezen, fout zat in de luchtinjectie in de uitlaat. "F-P0410 Luchtinjectie in uitlaat defect" 'k wist niet eens dat zoiets dus bestond
 Effin, tydelijke storing, dus gewist.
  Effin, tydelijke storing, dus gewist. Monteur verder zoeken, zekering luchtpomp gecontroleerd en goed. Luchtpomp bediend via Testcomp (laptop) = Circuit onderbreking.
Conclusie is luchtpomp defect.
Luchpomp + injectie(klep ?) vervangen, pomp 265,= die klep 70,= + 1 Uur arbeid, totaal 420,=
 
 Storing is gewist, en volgens de monteur kan deze over een maand wel weer terug zijn.
Maar wacht ff, storing kan over een maand terug zijn ? Als je de zekering van de luchtpomp gaat controleren vermoed ik dat die pomp helemaal niks doet. Als hij wel iets doet is de zekering immers ok ? Bij een nietwerkende pomp verwacht ik dat de storing a la minute terugkomt...
Ik kijk eerst wel eens waneer, en of de storing terugkomt voor ik ruim vier van die flappen neerleg, da's meer als de aankomende beurt over 8000 km... En dan ga ik wel ff shoppen voor die 265 euro...
Prijs voor een halfuurtje aan de Computer (30 Min arbeid) : 45,29
Waaronder 1,81 kleinmateriaal (schoenzolen ? Handzeep ? Stroom uit de batterij van de zaklamp ? D'r is niks geschroeft of gebout !)
Eerlijk gezegt denk ik dat ik de volgende keer maar weer eens naar Van Oosten in Zoetermeer ga ipv het Motorhuis in Alexanderpolder

Johan
    				
    				    			Berichten: 4887
      		Lid geworden op: 27 mei 2006 23:54
      		
      		
      		      		      			      				Auto: C5 Aircross 225 PHEV
      			      		      			      				Brandstof: Hybride
      			      		      			      				Bouwjaar: 2020
      			      		      			      				Energielabel: A
      			      		      			      				Versnellingsbak: EAT8
      			      		      			      				kilometerstand: 86000
      			      		      			      				Kleur: Wit
      			      		      			      				Locatie: Leiden
      			      		      		
      		      		      		        Luchtmotor heb ik moeten laten vervangen bij de 2.0 (op LPG). Heeft overigens niks met LPG te maken.
Als tie kapot is zou je moeten merken dat de auto slecht loopt direct na een koude start, dus nog voordat de overschakeling naar LPG plaats vind. Bij mij sloeg toe tie soms af.
http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic. ... luchtmotor
Gr. Ronald
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					Als tie kapot is zou je moeten merken dat de auto slecht loopt direct na een koude start, dus nog voordat de overschakeling naar LPG plaats vind. Bij mij sloeg toe tie soms af.
http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic. ... luchtmotor
Gr. Ronald
C5 Aircross 225 PHEV Feel, EAT8, 06/2020, 86.000 km, Wit, ORGA ?????CJ
Jinba Ittai Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl,
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5, 1x Picasso (met vanMaren dorpelstrips), 1x C4AC en 2x C6)
    				
    				    			Jinba Ittai Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl,
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5, 1x Picasso (met vanMaren dorpelstrips), 1x C4AC en 2x C6)
Berichten: 3648
      		Lid geworden op: 13 apr 2007 23:29
      		
      		
      		      		      			      				Auto: Citroën C4 Grand Picasso
      			      		      			      				Brandstof: Benzine
      			      		      			      				Bouwjaar: 2006
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVM5
      			      		      			      				kilometerstand: 116.160
      			      		      			      				Kleur: Zilver Metallic
      			      		      			      				Locatie: Berkel en Rodenrijs
      			      		      		
      		      		      		        Tot op heden nog geen melding meer gehad. Ook geen problemen met slecht starten of lopen, nog op benzine, noch op gas... 
"Het was ook immers een tijdelijke storing" ? 
 
Voor hetzelfde geld was ik nu dik 400 euro armer geweest, als hij nu zou blijven zeuren...
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					"Het was ook immers een tijdelijke storing" ?
 
 Voor hetzelfde geld was ik nu dik 400 euro armer geweest, als hij nu zou blijven zeuren...
Johan
    				
    				    			 
    					    					    				V.I.P.

    			        
Berichten: 138
      		Lid geworden op: 08 jul 2008 21:30
      		
      		
      		      		      			      				Auto: Berline
      			      		      			      				Opties: trekhaak
      			      		      			      				Brandstof: Benzine
      			      		      			      				Bouwjaar: 2001
      			      		      			      				Energielabel: B
      			      		      			      				Organummer: 8962
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVM5
      			      		      			      				kilometerstand: 255000
      			      		      			      				Kleur: blauw
      			      		      			      				KPH: Voor + Achter
      			      		      			      				Locatie: De Goorn
      			      		      		
      		      		      		        Het kan de stapppenmotor wezen, stukje electronica, dit was bij mij het geval, €120,- inc. montage.
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					    				
    				    			jpiek schreef:Ja hoor, hij is er weer....
"Storing Uitlaatgas"... Dit keer zonder (klopklopklop) "Storing Katalisator"...
ff de historie in het kort; met 122.000 Km gekocht, na een maand of 4 kreeg ik "Storing uitlaatgas"en later erbij "Storing katalisator". Dealer zag weinig spannends behalve 1x overslaan op 1 cillinder. In overleg fout gereset en afgesproken dat bij een 2de keer de Bobine vervangen zou worden, alsnog onder garantie.
Maand of 4 later, net buiten de garantie was het weer raak. Bobine blek meerdere keren overgeslagen te hebben... Zoals afgesproken is alsnog de Bobine vervangen, onder garantie dus. Probleem weg, en bleef weg. Het inhouden bij ca 2000 rpm was ook nagenoeg weg...
Nu zijn we dus 5-6 maanden verder en ik heb weer deze melding. Toch niet de Bobine geweest, of een ander probleem ? Km stand is nu dik 170K, tijd voor nieuwe bougies ?








