Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
storing catalisator, uitlaatgasstoring, inhouden.
Auteur |
Bericht |
Erik huisman
|
 Re: storing catalisator, uitlaatgasstoring, inhouden.
hey,
ik kreeg van de week ook "STORING CATALISATOR" te zien en ook ik had nauwelijks nog vermogen. thuis aangekomen heb ik de wegenw8 gebeld, die heeft de fout gewist en geen last meer. is dit nou gewoon weer een electronisch kwaaltje of moet ik rekening houden met een kostenpost?
gr erik
|
29 jun 2008 11:09 |
|
 |
c5maarten
V.I.P.
Auto: Citroen 2cv
Opties: Elektronische ontsteking
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1986
Energielabel: H
kilometerstand: 45000
Kleur: Blue Celeste
Naar boven
|
Erik huisman schreef: hey,
ik kreeg van de week ook "STORING CATALISATOR" te zien en ook ik had nauwelijks nog vermogen. thuis aangekomen heb ik de wegenw8 gebeld, die heeft de fout gewist en geen last meer. is dit nou gewoon weer een electronisch kwaaltje of moet ik rekening houden met een kostenpost?
gr erik Komt wel eens vaker voor, in de gaten houden voor als het vaker voorkomt, dan kunnen de klepstoters het wel eens aan het begeven zijn. Zijn vele draadjes over, even de zoekfunctie gebruiken 
_________________ Citroen 2cv6 spécial 1986
|
29 jun 2008 12:28 |
|
 |
funkyduck
|
Erik huisman schreef: hey,
gr erik Toevallig water op de motor geweest? (schoonspuiten) Wanneer voor het laatst olie ververst?
|
29 jun 2008 20:41 |
|
 |
Erik huisman
|
nee geen water op de motor en olie is op 17-4-2008 ververst ik vindt trouwens ook dat de koppeling wat stroef omhoog komt, komt dit vaker voor?
gr erik
|
29 jun 2008 23:58 |
|
 |
funkyduck
|
Nou!
Toch weer de storing gekregen. Natuurlijk kreeg mijn vrouw de storing en was ik er niet bij. Ze gaf aan dat ze 120 reedt en aan het inhalen was en dat er geen vermogen meer was om harder te rijden en dat de auto een beetje schudde en raar liep.
Nu na overleg met de echte garage en niet met de C-dealer vermoeden we dat hij niet in een noodprogramma ging lopen, maar dat de bobine het gewoon niet goed deed. Hij zei ook dat de bobine enkel 2 bougies tegelijk aanstuurt en dat hij dus waarschijnlijk op 2 poten liep. Qua vermogen zou dat best kunnen zijn. Een noodprogramma liep volgens hem soepeler.
Hij raadde me aan om bij de volgende storing om te voelen aan de uitlaat of hij ook "bloeb bloeb bloeb" doet en om naar de motor te kijken of hij ook hevig schud. Dan moest het de bobine wel zijn volgens hem. Hij zei ook dat die wel een stuk kunnen gaan.
Nu ik afgelopen week een rit van 400 km aan een stuk heb gereden en dat hij verder in principe goed rijdt vermoed de garage dat de motor gewoon goed moet zijn. Naast dat de motoren volgens hem gewoon per definitie goed zijn, zou je een kapotte zuiger of klepstoter vaker moeten merken dan die enkele keer van uitval.
De uitval was overigens op die warme dag van afgelopen week. (37 graden). Wellicht had dit ook invloed op de mogelijk defecte bobine.
|
06 jul 2008 11:14 |
|
 |
Duck
V.I.P.
Geregistreerd: 13 nov 2007 23:47 Berichten: 4456 Woonplaats: Zeewolde
Auto: Tourer Ligne Business 1.6
Opties: PP, RT6, Open dak, verwarmd leer. Nav, etc
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12902CJ
Productienummer: 10247
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 191.000
Kleur: EEHD LAK GRIS HARIA 2
Naar boven
|
kan ook je gasinstallatie zijn die een beurt wilt misschien iets verstopt?

ex C5 2.0 HDI VTR 137PK ex C5 2.0 HDI Difference II 110Pk ex Xantia 19sd pallas ex Xantia 19d ex Citroen BX TD ex lelijke eenden (what's in a name)
|
06 jul 2008 12:47 |
|
 |
Floyd
|
funkyduck je moet inderdaad eens een tijdje op benzine rijden.
Bij mij rijdt ze op benzine altijd als een zonnetje , maar op gas regelmatig de storingsmelding. Volgens mij kan er dan geen problemen zijn met bobines ,etc.
Wil binnenkort eens de druksensor laten vervangen, Ik heb begrepen dat dit eigenlijk het enige is wat je bij lpg installatie kan verbeteren.
|
17 jul 2008 17:42 |
|
 |
funkyduck
|
Floyd schreef: funkyduck je moet inderdaad eens een tijdje op benzine rijden.
Bij mij rijdt ze op benzine altijd als een zonnetje , maar op gas regelmatig de storingsmelding. Volgens mij kan er dan geen problemen zijn met bobines ,etc.
Wil binnenkort eens de druksensor laten vervangen, Ik heb begrepen dat dit eigenlijk het enige is wat je bij lpg installatie kan verbeteren. waarom kan de bobine niet kapot? Ik heb natuurlijk een gasauto om op gas te rijden  De druksensor, ... waar is die voor? en wat kun je er mee verbeteren? zijn er verschillende versies in dan ofzo?
|
17 jul 2008 20:11 |
|
 |
Herman
Clubcafé-uitbater
Geregistreerd: 30 jun 2006 11:41 Berichten: 11348 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Naar boven
|
De bobine kan zeker stuk, had ik ook. Soms dan loopt het goed vooral met warm weer, en dan weer op 2 poten enz. Maar als ik het zo lees zou ik zeker de bobine laten doormeten. Is een lange bobine over alle 4 bougies heen kosten ongeveer 100,-- euro
_________________ Met vriendelijke groet Herman......... Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________ Mijn ander vervoer is een E-bike.
|
17 jul 2008 21:02 |
|
 |
funkyduck
|
Herman schreef: De bobine kan zeker stuk, had ik ook. Soms dan loopt het goed vooral met warm weer, en dan weer op 2 poten enz. Maar als ik het zo lees zou ik zeker de bobine laten doormeten. Is een lange bobine over alle 4 bougies heen kosten ongeveer 100,-- euro hij loopt nu inmiddels weer 1000 km zonder problemen. en die laatste keer dat hij op 2 poten ging lopen was met 37 graden. (erg warm) de auto heeft aan de computer gehangen met een testprogramma en toen was alles goed. kan de bobine ook appart doorgemeten worden? en hoe? had jij hetzelfde en was het opgelost met een nieuwe bobine? 100 euro zei je? gewoon bij de dealer bestellen?
|
17 jul 2008 21:17 |
|
 |
THEFXR
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 15 jul 2007 04:03 Berichten: 591 Woonplaats: Zuid-limburg
Auto: C5 berline 2.0 16V exclusive
Opties: Alles
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Organummer: 9325CJ
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 258.000
Kleur: groen
Naar boven
|
de druksensor is nog niet vervangen? is vaak de boosdoener, aangezien hij op benzine wel goed rijdt
|
17 jul 2008 22:43 |
|
 |
funkyduck
|
THEFXR schreef: de druksensor is nog niet vervangen? is vaak de boosdoener, aangezien hij op benzine wel goed rijdt geen idee waar je het over hebt (druksensor) ik heb overigens niet gezegd dat hij op benzine wel goed rijdt. ik rij alleen op benzine tot hij automatisch op gas overschakeld en inmiddels heeft hij weer 1000 km goed gereden op gas.
|
17 jul 2008 23:06 |
|
 |
c5maarten
V.I.P.
Auto: Citroen 2cv
Opties: Elektronische ontsteking
Bouwjaar: 1986
Energielabel: H
kilometerstand: 45000
Kleur: Blue Celeste
Naar boven
|
funkyduck schreef: THEFXR schreef: de druksensor is nog niet vervangen? is vaak de boosdoener, aangezien hij op benzine wel goed rijdt geen idee waar je het over hebt (druksensor) Je gas wordt onder bepaalde druk ingespoten, hiervoor zorgt de druksensor, dat deze druk gehandhaafd blijft.
_________________ Citroen 2cv6 spécial 1986
|
18 jul 2008 07:38 |
|
 |
Floyd
|
Citaat: Floyd schreef: funkyduck je moet inderdaad eens een tijdje op benzine rijden.
Wil binnenkort eens de druksensor laten vervangen, Ik heb begrepen dat dit eigenlijk het enige is wat je bij lpg installatie kan verbeteren.
waarom kan de bobine niet kapot? Ik heb natuurlijk een gasauto om op gas te rijden
De druksensor, ... waar is die voor? en wat kun je er mee verbeteren? zijn er verschillende versies in dan ofzo?
Ik bedoel : Als het probleem zich niet voordoet bij benzinerijden, weet je dat de oorzaak niet gevonden wordt bij bobine , motor, klepstoters, egr ,etc.. , maar dat het te maken heeft met de gasinstallatie . Als eerste zou ik dan aan de druksensor van gasinstallatie denken. Hier op forum beschreven als grootste boosdoener.
|
18 jul 2008 11:27 |
|
 |
funkyduck
|
Ok, de druksensor zit ergens op de gasinstallatie en is te vinden op het forum. Ik ga eens kijken.
Maar nu even een update:
Vandaag weer 2x de storing gehad en even daarvoor had ik het idee dat de motor niet heeeeeelemaal als een naaimachientje liep.. Ietsiepietsie stotteren. Maarrrr. Ik had er 360 km opzitten na het gas tanken. De gastank was dus bijna leeg! Ik moest 35 liter tanken en toen ik hem ooit leeg had gereden moest er 38 liter in. De 1000 km hiervoor is er steeds ruim op tijd getankt en de vorige storing was ook toen de gastank bijna leeg was.
Mogelijk ook de oorzaak? Misschien dat de druk minder wordt met minder gas... En nu ik het over druk heb... De druksensor???
|
18 jul 2008 20:33 |
|
 |
|