Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie elektronica & navigatie.
Berichten: 53
Lid geworden op: 21 apr 2007 18:04
Auto: C5 Aircross Blue HDI 180 Shine
Opties: Panorama-schuifdak, standkachel
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: D
Phase: C5 Aircross
Organummer: 15563
Productienummer: 0430
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 8687
Kleur: Parelmoer wit
Locatie: Venlo
Mijn C5 heeft een af fabriek ingebouwde telefoon. Omdat ik tijdens mijn werk regelmatig huisbezoeken moet doen, wordt ik simpel van het aan en uit zetten van de autotelefoon en GSM.
Daarom overweeg ik een bluetooth-carkit aan te schaffen. Enwel de "Ego Flash".
heeft iemand hier ervaring mee?
Daarom overweeg ik een bluetooth-carkit aan te schaffen. Enwel de "Ego Flash".
heeft iemand hier ervaring mee?
Groetjes,
Tom
Tom
Berichten: 1617
Lid geworden op: 07 okt 2007 20:15
Auto: C5 V6 Exclusive
Opties: Vol incl. standkachel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 223.000
Kleur: Blue Mauritius
Locatie: Flevoland
Ehhhm,
Is dat het merk, type, nickname...???
Terug op het oude nest....Gewoon omdat het kan.
C5club Die-Hard


Berichten: 593
Lid geworden op: 15 jul 2007 04:03
Auto: C5 berline 2.0 16V exclusive
Opties: Alles
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Organummer: 9325CJ
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 258.000
Kleur: groen
Locatie: Zuid-limburg
http://www.egohandsfree.com/ego-flash.html
This natuurlijk moeilijk zoeken via google.
This natuurlijk moeilijk zoeken via google.
Berichten: 53
Lid geworden op: 21 apr 2007 18:04
Auto: C5 Aircross Blue HDI 180 Shine
Opties: Panorama-schuifdak, standkachel
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: D
Phase: C5 Aircross
Organummer: 15563
Productienummer: 0430
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 8687
Kleur: Parelmoer wit
Locatie: Venlo
Het merk is "Funkwerk".
Volgens de Car-audio-winkel zou dit merk een betere bluetooth-verbinding hebben, maar ook minder storingsgevoelig zijn voor andere elektronische apparatuur.
Volgens de Car-audio-winkel zou dit merk een betere bluetooth-verbinding hebben, maar ook minder storingsgevoelig zijn voor andere elektronische apparatuur.
Groetjes,
Tom
Tom
Berichten: 1617
Lid geworden op: 07 okt 2007 20:15
Auto: C5 V6 Exclusive
Opties: Vol incl. standkachel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 223.000
Kleur: Blue Mauritius
Locatie: Flevoland
In ieder geval geen ervaring met bovengenoemde, maar ikzelf en nog een setje andere mensen hier hebben ook goede ervaringen met Parrot.....
Terug op het oude nest....Gewoon omdat het kan.
Berichten: 868
Lid geworden op: 12 sep 2007 23:15
Auto: xc70 Limited Edition
Opties: bijna alles
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 60dkm
Kleur: Twilight Bronze
Ik heb een FWD Ego Flash
Tsja, ervaringen:
Het beeldscherm van de bediening is heel duidelijk; een geel OLED display (felle gele letters op zwarte achtergrond).
Het bedieningspaneeltje ziet er ook stylish uit.
De geluidkwaliteit is redelijk goed, alhoewel de andere kant (degene die belt) soms last van een beetje galm heeft. Ik weet niet of dat aan de carkit ligt. (soms heeft mijn telefoon zelf ook last van galm).
Het audio- uit signaal is misschien een beetje zacht, maar niet heel veel zachter dan de standaard carkit uit de C5 phII (als dat je iets zegt)
Een nadeel is dat hij niet zo'n handig draaiknopje heeft (a la sommige parrots) waarmee je door je adresboek kan scrollen. Nu moet je op knopjes drukken (die ook niet heel makkelijk indrukken).
Je kan er wel meerdere adresboeken (van meerdere telefoons) instoppen.
Hij is BT 2.0 compatible en ondersteunt A2DP (muziek streamen in hoge kwaliteit vanaf je telefoon), maar dat laatste geldt niet voor Symbian telefoons (en een hoop andere).
Als je geen BT 2.0 en/of A2DP nodig hebt kan je waarschijnlijk beter een Parrot CK3100 kopen.
Deze is goedkoper, en heeft wel zo'n handig draaiknopje.
Wil je wel BT 2.0 en A2DP, kan je ook kijken naar de parrot CK6000; al heeft die een los draaiknopje met batterijtje erin (een beetje een halfbakken oplossing vind ik)
Een 'betere bluetooth verbinding' en 'minder storingsgevoelig' zijn denk ik een beetje verkooppraatjes. Ze werken prima, maar dat doen carkits van nokia of parrot ook.
Funkwerk-Dabendorf is een carkitmerk wat voornamelijk uit de profi branche komt (lease auto's, bedrijfsauto's etc uitrusten met carkits)
Tsja, ervaringen:
Het beeldscherm van de bediening is heel duidelijk; een geel OLED display (felle gele letters op zwarte achtergrond).
Het bedieningspaneeltje ziet er ook stylish uit.
De geluidkwaliteit is redelijk goed, alhoewel de andere kant (degene die belt) soms last van een beetje galm heeft. Ik weet niet of dat aan de carkit ligt. (soms heeft mijn telefoon zelf ook last van galm).
Het audio- uit signaal is misschien een beetje zacht, maar niet heel veel zachter dan de standaard carkit uit de C5 phII (als dat je iets zegt)
Een nadeel is dat hij niet zo'n handig draaiknopje heeft (a la sommige parrots) waarmee je door je adresboek kan scrollen. Nu moet je op knopjes drukken (die ook niet heel makkelijk indrukken).
Je kan er wel meerdere adresboeken (van meerdere telefoons) instoppen.
Hij is BT 2.0 compatible en ondersteunt A2DP (muziek streamen in hoge kwaliteit vanaf je telefoon), maar dat laatste geldt niet voor Symbian telefoons (en een hoop andere).
Als je geen BT 2.0 en/of A2DP nodig hebt kan je waarschijnlijk beter een Parrot CK3100 kopen.
Deze is goedkoper, en heeft wel zo'n handig draaiknopje.
Wil je wel BT 2.0 en A2DP, kan je ook kijken naar de parrot CK6000; al heeft die een los draaiknopje met batterijtje erin (een beetje een halfbakken oplossing vind ik)
Een 'betere bluetooth verbinding' en 'minder storingsgevoelig' zijn denk ik een beetje verkooppraatjes. Ze werken prima, maar dat doen carkits van nokia of parrot ook.
Funkwerk-Dabendorf is een carkitmerk wat voornamelijk uit de profi branche komt (lease auto's, bedrijfsauto's etc uitrusten met carkits)
IAM ISTVC 'ALIQVID FIET' METVO
Berichten: 53
Lid geworden op: 21 apr 2007 18:04
Auto: C5 Aircross Blue HDI 180 Shine
Opties: Panorama-schuifdak, standkachel
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: D
Phase: C5 Aircross
Organummer: 15563
Productienummer: 0430
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 8687
Kleur: Parelmoer wit
Locatie: Venlo
Bedankt voor de reactie. De Parrot 3100 is inderdaad goedkoper. Kun je op de Parrot ook je SMS-berichten lezen?
Het leuke van de EGO is dat je er ook je IPOD op kunt aansluiten. Maar dan moet je wel een audio-ingang op de radio hebben. Ik weet niet of mijn radio dat heeft (ph1 met ingebouwde telefoon en navi en cdwisselaar).
Daarnaast heb ik ook een JBL-audiosysteem. Ergens heb ik in dit forum gelezen dat er problemen kunnen ontstaan met het geluid, zo dan te hard zijn. Heb wel gezocht, maar kon het item niet meer vinden.
Het leuke van de EGO is dat je er ook je IPOD op kunt aansluiten. Maar dan moet je wel een audio-ingang op de radio hebben. Ik weet niet of mijn radio dat heeft (ph1 met ingebouwde telefoon en navi en cdwisselaar).
Daarnaast heb ik ook een JBL-audiosysteem. Ergens heb ik in dit forum gelezen dat er problemen kunnen ontstaan met het geluid, zo dan te hard zijn. Heb wel gezocht, maar kon het item niet meer vinden.
Groetjes,
Tom
Tom
Berichten: 868
Lid geworden op: 12 sep 2007 23:15
Auto: xc70 Limited Edition
Opties: bijna alles
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 60dkm
Kleur: Twilight Bronze
Ik weet niet of je op de parrot sms kan lezen (op de ego geloof ik wel, maar dat gebruik ik nooit; aangezien ik naar het verkeer op de weg kijk
)
Op de ego kan je een ipod aansluiten, maar niet bedienen (het is gewoon een 3,5mm koptelefoon ingang).
Het outputsignaal kan je standaard niet naar je phI radio doorlussen, daarovoor heb je een speciale interface nodig, zie ook dit draadje:
http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=6&t=197
Sterker nog, ik zie niet zo zeer het nut hiervan, je hebt de interface toch nodig (en je hebt ook interfaces waarbij je via je radio dan wel je ipod tot op zekere hoogte kan bedienen).
Of je zonder meer je ego flash tussen je pack hifi kan stoppen weet ik niet: de carkit stop je normaal onder andere tussen je luidsprekeruitgangen, en dan wel de luidsprekeruitgangen / stekkers die uit de eindversterker komen! (dus niet de speakeruitgang van de radio; die gaat naar de versterker en ik weet niet of dat allemaal zonder meer goedgaat (impedantiekwestie), al zou het wel moeten werken).
Je kan wel een los luidsprekertje op de carkit aansluiten (dat heb ik gedaan, maar ik heb een heel ander systeem)
Op de ego kan je een ipod aansluiten, maar niet bedienen (het is gewoon een 3,5mm koptelefoon ingang).
Het outputsignaal kan je standaard niet naar je phI radio doorlussen, daarovoor heb je een speciale interface nodig, zie ook dit draadje:
http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=6&t=197
Sterker nog, ik zie niet zo zeer het nut hiervan, je hebt de interface toch nodig (en je hebt ook interfaces waarbij je via je radio dan wel je ipod tot op zekere hoogte kan bedienen).
Of je zonder meer je ego flash tussen je pack hifi kan stoppen weet ik niet: de carkit stop je normaal onder andere tussen je luidsprekeruitgangen, en dan wel de luidsprekeruitgangen / stekkers die uit de eindversterker komen! (dus niet de speakeruitgang van de radio; die gaat naar de versterker en ik weet niet of dat allemaal zonder meer goedgaat (impedantiekwestie), al zou het wel moeten werken).
Je kan wel een los luidsprekertje op de carkit aansluiten (dat heb ik gedaan, maar ik heb een heel ander systeem)
IAM ISTVC 'ALIQVID FIET' METVO
Berichten: 3648
Lid geworden op: 13 apr 2007 23:29
Auto: Citroën C4 Grand Picasso
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 116.160
Kleur: Zilver Metallic
Locatie: Berkel en Rodenrijs
'k heb een Vissor carkit die je over je binnenspiegel heenklikt. De carkit is dus zelf ook een spiegel, display voor oa. nummerweergave zit daarachter. Wel geinig, zien wie je belt in je achteruitkijkspiegel...
Kost zo'n 150 euro, inbouwen is niet nodig
Kost zo'n 150 euro, inbouwen is niet nodig
Johan
Berichten: 53
Lid geworden op: 21 apr 2007 18:04
Auto: C5 Aircross Blue HDI 180 Shine
Opties: Panorama-schuifdak, standkachel
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: D
Phase: C5 Aircross
Organummer: 15563
Productienummer: 0430
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 8687
Kleur: Parelmoer wit
Locatie: Venlo
Het heeft even geduurd voordat ik dat draadje helemaal had gelezen. Er zijn dus meer mensen die een Ipod of mp3 aan willen sluiten. Ik heb wel een paar mogelijkheden voorbij zien komen.
Wat de carkit betreft, denk ik dat het maar een Parrot gaat worden, hoewel ik vind, dat de EGO er wel mooi uit ziet. Met de aansluiting aan de luidsprekers moet ik maar even experimenteren.
Bedankt voor de info!
Wat de carkit betreft, denk ik dat het maar een Parrot gaat worden, hoewel ik vind, dat de EGO er wel mooi uit ziet. Met de aansluiting aan de luidsprekers moet ik maar even experimenteren.
Bedankt voor de info!
Groetjes,
Tom
Tom


