Ik heb een FWD Ego Flash
Tsja, ervaringen:
Het beeldscherm van de bediening is heel duidelijk; een geel OLED display (felle gele letters op zwarte achtergrond).
Het bedieningspaneeltje ziet er ook stylish uit.
De geluidkwaliteit is redelijk goed, alhoewel de andere kant (degene die belt) soms last van een beetje galm heeft. Ik weet niet of dat aan de carkit ligt. (soms heeft mijn telefoon zelf ook last van galm).
Het audio- uit signaal is misschien een beetje zacht, maar niet heel veel zachter dan de standaard carkit uit de c5 phII (als dat je iets zegt)
Een nadeel is dat hij niet zo'n handig draaiknopje heeft (a la sommige parrots) waarmee je door je adresboek kan scrollen. Nu moet je op knopjes drukken (die ook niet heel makkelijk indrukken).
Je kan er wel meerdere adresboeken (van meerdere telefoons) instoppen.
Hij is BT 2.0 compatible en ondersteunt A2DP (muziek streamen in hoge kwaliteit vanaf je telefoon), maar dat laatste geldt niet voor Symbian telefoons (en een hoop andere).
Als je geen BT 2.0 en/of A2DP nodig hebt kan je waarschijnlijk beter een Parrot CK3100 kopen.
Deze is goedkoper, en heeft wel zo'n handig draaiknopje.
Wil je wel BT 2.0 en A2DP, kan je ook kijken naar de parrot CK6000; al heeft die een los draaiknopje met batterijtje erin (een beetje een halfbakken oplossing vind ik)
Een 'betere bluetooth verbinding' en 'minder storingsgevoelig' zijn denk ik een beetje verkooppraatjes. Ze werken prima, maar dat doen carkits van nokia of parrot ook.
Funkwerk-Dabendorf is een carkitmerk wat voornamelijk uit de profi branche komt (lease auto's, bedrijfsauto's etc uitrusten met carkits)