trefina trekhaak gemonteerd
Goededag,
Vandaag (na een tip van frank knot ) bij trefina in apeldoorn een vaste trekhaak gekocht voor 125 euro incl. btw en de bouten en een duidelijke handleiding.Ik heb hem zelf opgehaald maar voor 15 euro willen ze hem ook opsturen.
Ik heb hem er net onder gezet en het viel mij honderd procent mee.
Ik moet er wel bij zeggen dat ik de bedrading al wel had liggen in de auto
Ik heb de auto in de hoogste stand gezet, beschermplaat verwijderd (5 klemschroeven), de 2 losse bevestigingsplaten van de trekhaak los/vast gezet aan het chassis met de bijgeleverde bouten en toen de complete balk aan de bevestigingplaten gemonteerd.
Het is makkelijk te doen als je aan de ene kant de trekhaak op een krukje legt en de andere kant met de hand optilt.Het zijn dan 4 bouten die je dan met een beetje wrikken in de gaten krijgt. Daarna het geheel goed vast zetten .
(tip: gebruik voor de bouten in het chassis iets van wd 40. Anders draait het nogal zwaar)
Op de kunstof beschermplaat staat min of meer al aangegeven wat er weggenomen dient te worden. Dit is in het midden iets van 5x5 cm en aan beide kanten een strookje van 1x 6 cm.
Ik heb het gewoon weggeknipt met een blik schaar maar het zal ook wel kunnen met een klein zaagje.Tenslotte het ronde cirkeltje doorprikken voor je doorvoer van je bedrading.
Daarna de beschermplaat weer met enig geweld terug plaatsen en klaar ben je.
En het mooiste hiervan is dat ik ook parkeersensoren heb (origineel) maar de trekhaak ziet hij niet. Het kan dus toch.
Ik heb de bedrading van de trekhaak nog niet aangesloten maar dat maakt voor de werking van de parkeersensoren op dit moment niet uit.
Ik heb hem uitgebreid getest maar voor de rest werkt het normaal (boom, muur enz.)
Dit weekend nog even een 13polige stekkerdoos monteren, weet alleen nog niet welke en of er nog verschil in zit in de 13 polige??
Als je toch liever een afneembare wil hebben dan kost hij bij trefina 210 euro incl btw en bevestingbouten .