Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
Auteur |
Bericht |
Harm
V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36 Berichten: 14808 Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Naar boven
|
 Re: automaat in noodstand
Ik heb het bij 200.000 laten doen, is vroeg zat, m.i.
_________________ Groeten, Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
|
19 maart 2008 08:58 |
|
 |
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33526 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
 Re: automaat in noodstand
Hmmm , ... bij mijn HDi was het ook rond de 200K , maar bij onze ex-berline rond de 65K en die was er qua olie ( enorm zwart ) meer aan toe , ... deze had dan ook een trekhaak , die van mij gelukkig niet ...
_________________
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.) Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
|
19 maart 2008 09:04 |
|
 |
JHV
C5club Chief Executive
Geregistreerd: 11 okt 2007 11:21 Berichten: 2889
Auto: Opel Meriva
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8
Naar boven
|
 Re: automaat in noodstand
|
19 maart 2008 10:54 |
|
 |
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33526 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
 Re: automaat in noodstand
Trekhaak betekend meestal tig km per jaar afzien met zo'n verdraaide sleurhut , ... = slecht voor de bak 
_________________
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.) Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
|
19 maart 2008 11:00 |
|
 |
Harm
V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36 Berichten: 14808 Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Naar boven
|
 Re: automaat in noodstand
Nee, nee... het is puur het gewicht van de trekhaak zelf, het hele jaar.... 
_________________ Groeten, Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
|
19 maart 2008 11:01 |
|
 |
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33526 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
 Re: automaat in noodstand
Waarom monteren veel mensen een oliekoeler op de automaat als er zo'n kreng achter hangt ?? , niet omdat de bak het nu zo lekker vindt ....
_________________
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.) Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
|
19 maart 2008 11:08 |
|
 |
Harm
V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36 Berichten: 14808 Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Naar boven
|
 Re: automaat in noodstand
_________________ Groeten, Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
|
19 maart 2008 11:11 |
|
 |
Roman
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 22:02 Berichten: 10675
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
Kleur: Blauw
Naar boven
|
 Re: automaat in noodstand
Menno schreef: Trekhaak betekend meestal tig km per jaar afzien met zo'n verdraaide sleurhut , ... = slecht voor de bak  ik zal natuurlijk over verkeerde info beschikken maar mij werd ooit eens verteld als je vaak een aanhanger trekt, je net beter wel een automaat pakt. 
|
19 maart 2008 11:27 |
|
 |
Harm
V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36 Berichten: 14808 Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Naar boven
|
 Re: automaat in noodstand
Dat heeft te maken met het feit dat de meeste (zondags)rijders niet goed overweg kunnen met de koppeling als er wat zwaars achterhangt.
Plus, de wagen kan met een automaat gemakkelijker van stilstand wegrijden dankzij de vloeistofkoppeling...
_________________ Groeten, Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
|
19 maart 2008 11:29 |
|
 |
Citroënnetje
V.I.P.
Geregistreerd: 07 okt 2007 20:15 Berichten: 1617 Woonplaats: Flevoland
Auto: C5 V6 Exclusive
Opties: Vol incl. standkachel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 223.000
Kleur: Blue Mauritius
Naar boven
|
 Re: automaat in noodstand
Ik rijd mijn halve leven al met een automaat, waarvan de laatste 4 jaar met een trekhaak en daadwerkelijk iets erachter. 1. De vouwwagen komt niet boven de 750 kilo uit. 2. Het gaat maximaal om 2500km op jaarbasis. en 3.  . Ik rijd ieder jaar weer met een andere/nieuwe 'trek'auto...... Moraal van dit verhaal....Als je een tandemasser van dik 2000 kilo het hele jaar achter je auto hebt hangen en er alleen maar de Sint Bernardpas mee op- en afrijd, dan verg je wel erg veel van je automaat. Voor alle andere gevallen.....het rijden met een aanhanger dwingt je tot een aangepaste rijstijl, maar je lijdt er geen onheroeppelijk schade van.
_________________ Terug op het oude nest....Gewoon omdat het kan.
|
19 maart 2008 12:24 |
|
 |
Roman
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 22:02 Berichten: 10675
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
Kleur: Blauw
Naar boven
|
 Re: automaat in noodstand
idd mijn triganootje merk je ook niet achter de C5 
|
19 maart 2008 12:28 |
|
 |
JHV
C5club Chief Executive
Geregistreerd: 11 okt 2007 11:21 Berichten: 2889
Auto: Opel Meriva
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8
Naar boven
|
 Re: automaat in noodstand
En wanneer ik met een sleurhut ga rijden, moet ik dan een extra oliekoeler plaatsen? Dawisiknie. Zijn daar ervaringen mee? Johan
|
19 maart 2008 20:53 |
|
 |
JHV
C5club Chief Executive
Geregistreerd: 11 okt 2007 11:21 Berichten: 2889
Auto: Opel Meriva
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8
Naar boven
|
 Re: automaat in noodstand
Ben nu daadwerkelijk met sleurhut gaan rijden. Moet er iets met een extra oliekoeler? Auto is een C5 2.0 110 HDI automaat. Johan
|
29 apr 2008 05:29 |
|
 |
Harm
V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36 Berichten: 14808 Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Naar boven
|
 Re: automaat in noodstand
Volgens mij niet. Bij het maximum aanhangwagengewicht is al rekening gehouden daarmee.
Vroeger, heel vroeger, toen mijn vader al keek naar een Audi automaat maar 'm niet kocht, was het 750 zonder en 1100kg met oliekoeler...
_________________ Groeten, Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
|
29 apr 2008 08:13 |
|
 |
c5hdiaut
V.I.P.
Geregistreerd: 26 dec 2006 19:51 Berichten: 55 Woonplaats: Haarlem
Auto: C5 hdif 1.6 16v mei 2006
Opties: Beige leren bekleding, pdc voor/achter
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Energielabel: B
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 190.000
Kleur: Noir obsidien
Naar boven
|
 Re: automaat in noodstand
Collegae Citronisten, Even weer een update over "automaat" in noodloop. Na mijn eerdere meldingen op 14-2-2008 en 08-03-2008 een vervolg op mijn "AL-4_bak" met noodloop-perikelen. Nadat de bak bij onze "clubdealer" Oldenhage een aantal maanden geleden is bijgevuld met 0.2 liter olie, begonnen de problemen van de bak (storing automatische versnellingsbak) toch frequenter op te treden (1 keer per maand) Een keer per dag als de bak koud was en moest schakelen van 3 naar 4, trad het probleem op, conclusie, de al veel gehoorde melding "kleppen" van het hydraulische blok. Betreffende kleppen (solenoids, 2 stuks) laten vervangen, storingmelding in motormanagementcomputer gaf ook aan dat dit het probleem zou moeten zijn. Moet zeggen dat de service welke Johan Oldenhage en zijn team leveren werkelijk een zeldzaamheid begint te worden, waarvoor dank heren! Zelfs het simpele feit van een leenauto kom je tegenwoordig niet altijd meer tegen, brandstofkosten als enige vergoeding natuurlijk. Wat me wel verbaasde was het feit dat er "XM-bakolie" in zat, welke dikker schijnt te zijn dan de ATF welke er in hoort te zitten. Bij 186.000 km gereviseerd onder garantie bij mister "NN" oftewel de grote onbekende, sindsdien met de te dikke XM-olie gereden zonder dat er problemen zijn opgetreden behalve de genoemde iets vaker optredende noodloop-perikelen bij nu 252.0000 km, dus 66.000 km zonder problemen gereden, terwijl de verkeerde (in dit geval te dikke) soort olie altijd voor problemen zou zorgen???? ???? (waaronder diverse trips naar Zwitserland) Kortom, er zit nu nog ongeveer 6 liter te dikke olie in en 2 liter goede olie, mix zou geen kwaad kunnen volgens team Oldenhage, dus op naar de 300.000 km. Soms blijkt er toch nog enige "speling" te zitten tussen theorie en praktijk, als je van te voren weet dat je met "verkeerde" olie rijdt, maakt je je zorgen, weet je het niet dan rij je 66.000 km zorgeloos door in de veronderstelling dat "men" het goed gedaan heeft! Moraal van het verhaal, theorie is mooi, maar de praktijk bewijst vaak anders, relativeer op zn tijd!! m.vr.gr. Ulfred
_________________ Xantia 18i berline 1994 (lpg) 260.000 km Xantia 18i break 1997 (lpg) 207.000 km Xantia 18i 16v berline 2000 (lpg) 190.000 km C5 2.0 hdi automaat 06-2003 293.000 km C5 hdif 1.6 16v 05-2006 173.000 km C6 (tweedehands betaalbaar, doch ietwat groot voor z'n 2-tjes)
|
23 okt 2008 21:51 |
|
 |
|
Wie is er online |
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten |
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|