denk dat je dan het verschil wel gaat merken want bc
die schommelt goed

denk dat je dan het verschil wel gaat merken want bc
Dat schommelen valt wel mee. Ik houd sinds het eerste begin van deze auto het verbruik bij en noteer ook telkens alle waarden van de BC daarbij. Dan zie ik dat de BC over het algemeen 0,5 afwijkt. Schommelt meestal tussen de 0,4 en 0,5 waarbij de BC gunstiger aangeeft dan de werkelijkheid.Duck schreef:denk dat je dan het verschil wel gaat merken want bc
die schommelt goed

emway schreef:Dagelijks woonwerk over de snelweg, 30 km enkele reis.Harm van Beek schreef:Lijkt me vrij fors.
Wat voor ritjes maak je? Veel stadsritjes of juist snelwegen?
Is dat het getal uit je boordcomputer of registreer je gereden kilometers en getankte liters?
En getal van boordcomputer...
Heb accountje aangemaakt op de spritmonitor, eens bijhouden.

ik heb andere ervaring daar meeMenno schreef:Nog te rijden KM's is ook niet altijd 'handig' , ... ik had nog 80KM te gaan ( lampje brandt ook ) , .. 1x optrekken en die 80KM was omgezet in 0KM te gaan ( en was vervolgens geen beweging meer in 0 was en bleef 0 ) , tja , dan weet ik het ook niet meer , dus maar de eerste de beste tankstation opgezocht

uhhKlaverblaadje schreef:@ Duck
Als je tankt op het moment dat de BC geen kilometers meer aangeeft hoeveel zit er dan nog in? (schatting?)
Ofwel hoeveel gaat er in, uitgaand van een 66 liter tank?

Klaverblaadje, volgens mijn boekje gaat er 68 liter in de tank van een phase IKlaverblaadje schreef: Als je tankt op het moment dat de BC geen kilometers meer aangeeft hoeveel zit er dan nog in? (schatting?)
Ofwel hoeveel gaat er in, uitgaand van een 66 liter tank?
Duck, als ik dat optel dan heeft jouw tank dus ook een inhoud van 68 literDuck schreef: ik tank dan 67 liter maar ik tank ook altijd tot ik het zie liggen
66 liter tank in de buis 1 liter dus denk dat er nog liter of 2, 3 in is dan, toch

dus ik kon nog een eind rijden vanmorgenHarm van Beek schreef:Mijn Ph.1 was uitgelubberd tot 71 liter.
Mijn Ph.2 heeft nominaal 66 liters inhoud.