ERC
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 20
Lid geworden op: 01 aug 2011 15:34
Auto: C5 Exclusive (2001)
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Versnellingsbak: EAT8
Kleur: Grijs
C5club Rookie
C5club Rookie
Beste allemaal, ik heb een vreemd probleem met onze C5. Tijdens de zomer loopt de motor als een zonnetje maar zo snel de temperatuur daalt heb ik het probleem dat hij bij het starten soms op een pit minder loopt. Ik krijg dan ook de melding dat het "Anti Vervuilings Systeem" niet werkt. Als ik de C5 dan uit zet en weer start, is het probleem meestal verholpen ??

Ik dacht eerst dat het iets te maken had met vochtigheid, maar als het in de zomer regent heeft hij dit probleem niet.

We hebben de injectors al meerdere malen schoon gemaakt met spul dat je in de tank moet gooien, maar dit was geen resultaat. Ook hebben we de injector waarvan we vermoeden dat hij het probleem was, al vervangen door een nieuwe maar dit bood ook geen uitkomst.

Heeft er iemand misschien nog een suggesties wat dit zou kunnen zijn???
C5club Fan
C5club Fan
Berichten: 57
Lid geworden op: 16 jul 2009 19:40
Auto: c5 berline
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 162000
Kleur: Grijs
Locatie: friesland
Mogelijk kan dunnere olie helpen, bv 0w30
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 6205
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
Wanneer zijn de bougies voor het laatst gecontroleerd/vervangen? Bobine misschien twijfelachtig? Je voiture is niet meer de jongste dus dat zou goed kunnen. Daarnaast is regen wel vochtig maar een auto heeft meer last van condenserende lucht en het vocht wat daardoor overal tussen kan komen. De optie van de dunnere olie die hierboven werd aangegeven zal je niets opleveren.

Misschien de auto eens laten uitlezen bij de dealer met een Lexia?
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
ERC
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 20
Lid geworden op: 01 aug 2011 15:34
Auto: C5 Exclusive (2001)
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Versnellingsbak: EAT8
Kleur: Grijs
C5club Rookie
C5club Rookie
Bedankt voor de antwoorden, bougies zijn vorig jaar net na de zomer vervangen maar toen had ik het probleem ook al en nieuwe bougies leverder niks op helaas. Uitlezen hebben we gedaan, resultaat iets met injector, deze vervangen maar ook geen oplossing :(
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 6205
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
Bobinerail en accu?
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
ERC
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 20
Lid geworden op: 01 aug 2011 15:34
Auto: C5 Exclusive (2001)
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Versnellingsbak: EAT8
Kleur: Grijs
C5club Rookie
C5club Rookie
accu lijkt me toch niet dat zou ik start problemen hebben, hij start altijd zonder problemen maar als hij dan even stationair loopt dan lijkt het dat 1 "pit" uitvalt....
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Berichten: 152
Lid geworden op: 13 sep 2008 12:54
Auto: C5 2.0 16V Berline Ligne Prestige
Opties: trekhaak, Vialle LPI
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2001
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 08970
Productienummer: 10230
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 175000
Kleur: Vert PETIT PRES
Gebruikersavatar
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Het zou kunnen zijn dat de luchtpomp niet functioneert. De luchtpomp zorgt er bij de koude start voor dat er lucht in het uitlaatsysteem wordt geblazen om de werking van de katalysator te verbeteren (vandaar waarschijnlijk de melding over het "Anti Vervuilings Systeem". De luchtpomp zit linksvoor, bijna onder de accu.
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 534
Lid geworden op: 01 nov 2006 20:17
Auto: C5 Tourer 1.6 THP
Opties: pack look exterieur met LM
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: A
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12413
Productienummer: 10400
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 151000
Kleur: Gris Haria
KPH: C5club sticker
Locatie: Leuth
Contacteer:
Dit lijkt meer op het bekende hydraulische klepstoters probleem. Zie in jouw profiel dat het om een 2.01 i uit 2001 gaat dus zoek op dit forum hier maar eens op. Daar is al veel overgeschreven. Nadat ik ze heb laten vervangen bij mijn vorige C5 heb ik er nooit geen last meer van gehad.

http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?t=8491
Citroen ZX 1.4 Alure
Citroen Xsara Break 1.6 LP
Citroen Xsara Picasso 1.8 16v
Citroen Saxo 1.4 VTS
Citroen C5 2.0 16v LP PH1 Break
Citroen C5 2.0i 16v LP PH2 Sedan
Citroen C5 1.6 THP Tourer PH3
VW Tiguan 1.5 TSI DSG

Afbeelding
Plaats reactie