Pagina 1 van 2

achterruit gaat niet open

Geplaatst: 19 mei 2011 18:52
door aber
De achterruit van mijn C5 (bouwjaar) gaat niet open.
Weet iemand hoe ik dit kan verhelpen?


mvg A.Ber

Re: achterruit gaat niet open

Geplaatst: 19 mei 2011 18:54
door edwin48
kijk eens bij de FAQ's en je zult verstelt staan :D :smt023

Re: achterruit gaat niet open

Geplaatst: 19 mei 2011 20:12
door Rene
Ja, de meeste leden verbazen zich er over als hij wél open gaat.

Re: achterruit gaat niet open

Geplaatst: 19 mei 2011 20:24
door Marc
:smt190 Ik ben een gelukkige bezitter van een originele goed functionerende achterruit.
Volgens mij ben ik zeldzaam :lol:

Re: achterruit gaat niet open

Geplaatst: 19 mei 2011 20:26
door edwin48
Ja je bent een zeldzaam ras dus pas maar op dat ze niet op je gaan jagen hoor :lol: :lol:

Re: achterruit gaat niet open

Geplaatst: 19 mei 2011 20:28
door Bert65
Nee Marc, niet helemaal;
mijn achterraam gaat ook nog gewoon, af fabriek, open en dicht ;)

Re: achterruit gaat niet open

Geplaatst: 19 mei 2011 21:26
door un_vrai_break
Tijdens de proefrit van mijn dame ontdekte ik hetzelfde. Bij terugkomst gemeld aan de garage en deze herkende het direct en maakte zich er niet druk over waar ik uit opmaakte dat dit regelmatig voor komt. De oplossing schudde hij zo uit z'n mouw.
Ik heb begrepen dat de elektrische bedrading van het raamslot door de ruit loopt net al de ruit verwarming. Uit het feit dat al mijn vorige auto's wel een draadje in de verwarming hadden dat het niet deed bewijst dat dit vrij kwetsbaar is.
De garage heeft daarom langs de ruit op het zwarte frame van de ruit een nieuwe bedrading gelegd en deze met zwarte tape afgeplakt waardoor je het nauwelijks ziet. Een keurige oplossing vind ik zelf.
Moet volgens mij zelf goed te doen zijn. Succes.

Frits

Re: achterruit gaat niet open

Geplaatst: 19 mei 2011 21:51
door jopie
"De garage" leest zeker ook op dit forum. :lol: :lol:

Re: achterruit gaat niet open

Geplaatst: 19 mei 2011 22:27
door Marc
Bert65 schreef:Nee Marc, niet helemaal;
mijn achterraam gaat ook nog gewoon, af fabriek, open en dicht ;)


:smt023

Re: achterruit gaat niet open

Geplaatst: 20 mei 2011 09:56
door Menno
http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=2&t=9" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: achterruit gaat niet open

Geplaatst: 20 mei 2011 12:29
door fred
Mijn achterruitje gaat ook wel open, alleen doet hij dat continu spontaan :o , stekkertje losgemaakt, nu doet hij het niet meer spontaan, maar ook niet meer als je het wel wil :lol: .

Ga binnenkort maar even het slotje vervangen (wellicht op de sleuteldag van JO).

Fred

Re: achterruit gaat niet open

Geplaatst: 20 mei 2011 16:00
door Peebee
De garage heeft daarom langs de ruit op het zwarte frame van de ruit een nieuwe bedrading gelegd en deze met zwarte tape afgeplakt waardoor je het nauwelijks ziet
Zo heb ik het ook opgelost, :smt038
een goed uurtje werk met het meeste aan de- en montage,
werkt prima, :smt023

Re: achterruit gaat niet open

Geplaatst: 14 mei 2012 21:59
door rdewarm
Toch grappig dat er geen goede oplossing door de citroentjes fabriek geleverd wordt als dit probleem zo vaak voorkomt. :smt190

Re: achterruit gaat niet open

Geplaatst: 14 mei 2012 22:18
door Peebee
Oh maar die is er wel,
een reparatie setje van en paar tienstjes
die je zelf mag installeren
of door de dealer laten doen,
is wel wat duurder...
En dan zijn er op het forum nog de nodige DHZ oplossingen te zien... :smt023

Re: achterruit gaat niet open

Geplaatst: 14 mei 2012 22:19
door Menno
Jawel hoor ...
http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic. ... 99#p131199" onclick="window.open(this.href);return false;

Enkel is dat weinig verschillend met de andere methode ;)