Pagina 1 van 4
Verschil 2.2 136PK (phI) & 2.0 138PK HDi (phII)
Geplaatst: 30 mei 2006 17:12
door maeseelek
Er is een groot verschil tussen de 2.2hdi en 2.0hdi, verklaring, dunno
Geplaatst: 30 mei 2006 17:13
door Harm
maeseelek schreef:Harm van Beek schreef:sja, vind de mijne al comfortabel genoeg....mocht wat sneller zijn...is soms wat traag in de wegrijdactie...
is een groot verschil tussen de 2.2hdi en 2.0hdi, verklaring, dunno (maar dit misschien in een ander draadje?)
Dunno? wasda? Oh ja, don't know....
Geplaatst: 30 mei 2006 17:27
door maeseelek
alle ja, groot nu niet, maar je voelt wel het verschil moet ik zeggen.
de 2.0 is rapper weg vind ik persoonlijk
Geplaatst: 30 mei 2006 17:28
door Menno
Deze post is blijven steken :
Harm van Beek schreef:sja, vind de mijne al comfortabel genoeg....mocht wat sneller zijn...is soms wat traag in de wegrijdactie...
M&M schreef:OT :
Tja 1533 kg in beweging brengen ( ex de bestuurder

) duurt ff , heeft mijn C5 ook last van , maar eenmaal rollen gaat hij prima vooruit
( 't is helaas geen V6 .... )
Verder wat orde en draadjes gemaakt , liep allemaal een beetje door elkaar

Geplaatst: 30 mei 2006 17:31
door Menno
Werknemer bij mijn dealer kwam met de sugesstie m'n 2.2 te chippen ...
Dat trage 'starten' is soms lastig , vooral bij een rotonde even nadenken voordat je jezelf ervoor gooit
Wil wel eens dat verschil merken ( 2 pk en een paar NM ) van de 2.0 , met natuurlijk de nieuwe auto 6-bak ...

Geplaatst: 05 jun 2006 20:31
door Harm
Bij mij is er een piefje kapot. Van de week wordt dat gefixt.
Ben benieuwd of dat nog effect heeft.
En idd, dat verschil van die 2pk wil ik ook wel eens voelen.
Enne, chippen, ik heb er ook wel eens aan gedacht (men is snel verwend, zo blijkt), maar dan wil ik wel zeker weten dat het overige mechaniek er tegen kan.
Mijn vorige gechipte auto vrat koppelingen en turboslangen

Geplaatst: 06 jun 2006 01:42
door Pieter1974
Harm van Beek schreef:Bij mij is er een piefje kapot. Van de week wordt dat gefixt.
Ben benieuwd of dat nog effect heeft.
En idd, dat verschil van die 2pk wil ik ook wel eens voelen.
Enne, chippen, ik heb er ook wel eens aan gedacht (men is snel verwend, zo blijkt), maar dan wil ik wel zeker weten dat het overige mechaniek er tegen kan.
Mijn vorige gechipte auto vrat koppelingen en turboslangen

voor de koppeling moet je nu niet bang voor zijn..... ahoewel ik bij de Passat met een gechipte 96 kw heb gereden waarbij de toerentallen ook ineens omhoog konden vliegen zonder versnelling.
Geplaatst: 06 jun 2006 22:08
door Harm
Ook een automatische koppeling is beperkt in koppel of vermogen. Dus ik ga het geintje niet zonder onderzoek vooraf (laten) uitvoeren.
Eerst het piefje...
Geplaatst: 07 jun 2006 01:27
door Pieter1974
was een bugje in de electronica, originele tuning.....

inmiddels verholpen.
Geplaatst: 07 jun 2006 08:38
door Harm
Maar zit er ook verschil in de koppels en de toerentallen waarbij de maxima gecreëerd worden? Dat lijkt me ook van invloed op het "gevoel" van de auto.
Geplaatst: 03 dec 2006 18:56
door Robbert
Mijn 'oude' 2.2 HDI komt qua vermogen overeen met de nieuwe 2.0, allebei circa 135 pk en 310 nm. Ook voor wat betreft sprint naar 100 en topsnelheid zouden beide varianten volgens fabrieksopgaaf zeer aan elkaar gewaagd zijn. Maar n.a.v. stukje tekst uit test begon ik te twijfelen :
Niet uniek voor Citroen, maar wel zeer modern, zijn de dieselmotoren met roetfilter. Behalve met de diverse benzinemotoren is de C5 naar keuze leverbaar met een 1.6, 2.0 of 2.2 liter dieselmotor, altijd met roetfilter. De keuze voor de testauto gaat uit naar de 2.0-liter variant omdat deze het meest verkocht wordt.
De motor is stil, presteert uitstekend en heeft altijd meer dan voldoende reserve beschikbaar. Sterker nog: tijdens de lange rit op de Duitse Autobahn haalde de testauto een beduidend hogere topsnelheid dan beloofd. Citroen stelt dat de 138 paardenkrachten bij 205 km/u ophouden, maar in de praktijk wordt 230 km/u op de snelheidsmeter getoverd!
Artikel komt hier vandaan :
230 per uur, lijkt me wat overdreven. Met wind in de rug berg af ? Iemand soortgelijke ervaringen (uiteraard opgedaan op de Duitse Autobahn

)
Geplaatst: 03 dec 2006 20:15
door Harm
Ik heb mijn automaatje op hooguit 192km/h gekregen, na de vervanging van de turbo. Daarvoor was 170 het matje.
Ben idd benieuwd...wellicht hadden ze toch een 2.2 (173pk!) bij zich...maar dan nog, hoor

Geplaatst: 04 dec 2006 07:52
door maeseelek
ik woon veel te ver van duitsland ...
ga anders eens kijken op 407forum.nl daar staan redelijk veel top-testen
Geplaatst: 04 dec 2006 08:40
door Roman
de 2.0 hdi en de 1.6 hdi (ph2) hebben toch die fameuze "turboboost" die je op het gewenste moment 20Nm extra geven.
Geplaatst: 04 dec 2006 08:44
door arendonk
M&M schreef:Werknemer bij mijn dealer kwam met de sugesstie m'n 2.2 te chippen ...
Dat trage 'starten' is soms lastig , vooral bij een rotonde even nadenken voordat je jezelf ervoor gooit
Wil wel eens dat verschil merken ( 2 pk en een paar NM ) van de 2.0 , met natuurlijk de nieuwe auto 6-bak ...

Heb pas met de 2 liter 6-bak automaat gereden van mijn schoonvader. Hop op de sportstand en gaan! Zeeer snelle auto