Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.

C5club Die-Hard


Berichten: 592
Lid geworden op: 28 mei 2006 15:13
Auto: C5 break 2.0HDi-163pk - Exclusive
Opties: exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 100000
Kleur: Haria Grijs
Locatie: Vlaanderen
Er is een groot verschil tussen de 2.2hdi en 2.0hdi, verklaring, dunno
Berichten: 14808
Lid geworden op: 28 mei 2006 00:36
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Locatie: 0183
Contacteer:
Dunno? wasda? Oh ja, don't know....maeseelek schreef:is een groot verschil tussen de 2.2hdi en 2.0hdi, verklaring, dunno (maar dit misschien in een ander draadje?)Harm van Beek schreef:sja, vind de mijne al comfortabel genoeg....mocht wat sneller zijn...is soms wat traag in de wegrijdactie...
Groeten,
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.

C5club Die-Hard


Berichten: 592
Lid geworden op: 28 mei 2006 15:13
Auto: C5 break 2.0HDi-163pk - Exclusive
Opties: exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 100000
Kleur: Haria Grijs
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Deze post is blijven steken :

Harm van Beek schreef:sja, vind de mijne al comfortabel genoeg....mocht wat sneller zijn...is soms wat traag in de wegrijdactie...
Verder wat orde en draadjes gemaakt , liep allemaal een beetje door elkaarM&M schreef:OT :
Tja 1533 kg in beweging brengen ( ex de bestuurder) duurt ff , heeft mijn C5 ook last van , maar eenmaal rollen gaat hij prima vooruit
![]()
( 't is helaas geen V6 .... )

Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Berichten: 14808
Lid geworden op: 28 mei 2006 00:36
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Locatie: 0183
Contacteer:
Bij mij is er een piefje kapot. Van de week wordt dat gefixt.
Ben benieuwd of dat nog effect heeft.
En idd, dat verschil van die 2pk wil ik ook wel eens voelen.
Enne, chippen, ik heb er ook wel eens aan gedacht (men is snel verwend, zo blijkt), maar dan wil ik wel zeker weten dat het overige mechaniek er tegen kan.
Mijn vorige gechipte auto vrat koppelingen en turboslangen
Ben benieuwd of dat nog effect heeft.
En idd, dat verschil van die 2pk wil ik ook wel eens voelen.
Enne, chippen, ik heb er ook wel eens aan gedacht (men is snel verwend, zo blijkt), maar dan wil ik wel zeker weten dat het overige mechaniek er tegen kan.
Mijn vorige gechipte auto vrat koppelingen en turboslangen

Groeten,
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.

C5club Bikkel


Berichten: 269
Lid geworden op: 27 mei 2006 23:29
Auto: Peugeot 407 XT 2.0-16V HDI
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2004
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 126126
Kleur: Gris Fer
Locatie: De Kwakel
voor de koppeling moet je nu niet bang voor zijn..... ahoewel ik bij de Passat met een gechipte 96 kw heb gereden waarbij de toerentallen ook ineens omhoog konden vliegen zonder versnelling.Harm van Beek schreef:Bij mij is er een piefje kapot. Van de week wordt dat gefixt.
Ben benieuwd of dat nog effect heeft.
En idd, dat verschil van die 2pk wil ik ook wel eens voelen.
Enne, chippen, ik heb er ook wel eens aan gedacht (men is snel verwend, zo blijkt), maar dan wil ik wel zeker weten dat het overige mechaniek er tegen kan.
Mijn vorige gechipte auto vrat koppelingen en turboslangen
Pieter van Lenten
Berichten: 14808
Lid geworden op: 28 mei 2006 00:36
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Locatie: 0183
Contacteer:
Ook een automatische koppeling is beperkt in koppel of vermogen. Dus ik ga het geintje niet zonder onderzoek vooraf (laten) uitvoeren.
Eerst het piefje...
Eerst het piefje...
Groeten,
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.

C5club Bikkel


Berichten: 269
Lid geworden op: 27 mei 2006 23:29
Auto: Peugeot 407 XT 2.0-16V HDI
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2004
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 126126
Kleur: Gris Fer
Locatie: De Kwakel
Berichten: 14808
Lid geworden op: 28 mei 2006 00:36
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Locatie: 0183
Contacteer:
Maar zit er ook verschil in de koppels en de toerentallen waarbij de maxima gecreëerd worden? Dat lijkt me ook van invloed op het "gevoel" van de auto.
Groeten,
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.

Mijn 'oude' 2.2 HDI komt qua vermogen overeen met de nieuwe 2.0, allebei circa 135 pk en 310 nm. Ook voor wat betreft sprint naar 100 en topsnelheid zouden beide varianten volgens fabrieksopgaaf zeer aan elkaar gewaagd zijn. Maar n.a.v. stukje tekst uit test begon ik te twijfelen :
Niet uniek voor Citroen, maar wel zeer modern, zijn de dieselmotoren met roetfilter. Behalve met de diverse benzinemotoren is de C5 naar keuze leverbaar met een 1.6, 2.0 of 2.2 liter dieselmotor, altijd met roetfilter. De keuze voor de testauto gaat uit naar de 2.0-liter variant omdat deze het meest verkocht wordt.
De motor is stil, presteert uitstekend en heeft altijd meer dan voldoende reserve beschikbaar. Sterker nog: tijdens de lange rit op de Duitse Autobahn haalde de testauto een beduidend hogere topsnelheid dan beloofd. Citroen stelt dat de 138 paardenkrachten bij 205 km/u ophouden, maar in de praktijk wordt 230 km/u op de snelheidsmeter getoverd!
Artikel komt hier vandaan :

230 per uur, lijkt me wat overdreven. Met wind in de rug berg af ? Iemand soortgelijke ervaringen (uiteraard opgedaan op de Duitse Autobahn
)
Niet uniek voor Citroen, maar wel zeer modern, zijn de dieselmotoren met roetfilter. Behalve met de diverse benzinemotoren is de C5 naar keuze leverbaar met een 1.6, 2.0 of 2.2 liter dieselmotor, altijd met roetfilter. De keuze voor de testauto gaat uit naar de 2.0-liter variant omdat deze het meest verkocht wordt.
De motor is stil, presteert uitstekend en heeft altijd meer dan voldoende reserve beschikbaar. Sterker nog: tijdens de lange rit op de Duitse Autobahn haalde de testauto een beduidend hogere topsnelheid dan beloofd. Citroen stelt dat de 138 paardenkrachten bij 205 km/u ophouden, maar in de praktijk wordt 230 km/u op de snelheidsmeter getoverd!
Artikel komt hier vandaan :

230 per uur, lijkt me wat overdreven. Met wind in de rug berg af ? Iemand soortgelijke ervaringen (uiteraard opgedaan op de Duitse Autobahn

Berichten: 14808
Lid geworden op: 28 mei 2006 00:36
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Locatie: 0183
Contacteer:
Ik heb mijn automaatje op hooguit 192km/h gekregen, na de vervanging van de turbo. Daarvoor was 170 het matje.
Ben idd benieuwd...wellicht hadden ze toch een 2.2 (173pk!) bij zich...maar dan nog, hoor
Ben idd benieuwd...wellicht hadden ze toch een 2.2 (173pk!) bij zich...maar dan nog, hoor

Groeten,
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.

C5club Die-Hard


Berichten: 592
Lid geworden op: 28 mei 2006 15:13
Auto: C5 break 2.0HDi-163pk - Exclusive
Opties: exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 100000
Kleur: Haria Grijs
Locatie: Vlaanderen
ik woon veel te ver van duitsland ...
ga anders eens kijken op 407forum.nl daar staan redelijk veel top-testen
ga anders eens kijken op 407forum.nl daar staan redelijk veel top-testen
op de oprit:
... (in bestelling)
1 x C5 tourer 2.0 HDi-163pk - Excl BVA6 '13
1 x C4 1.6e-HDI '12
TE KOOP
1 x C5 tourer 2.0HDi-163pk - Excl BVA6 '13 - emyway, leder, ...
1 x C5 tourer 2.0HDi-163pk - Excl BVA6 '10 - fulm.gris
exit:
1 x C5 tourer 2.0HDi-163pk - Excl BVA6 '10
C5 Break 2.0HDi-138pk - Excl BVA6 '06
C5 Break 2.2HDi-136pk - Excl BVA4 '03
Smart For2 cabrio CDi
... (in bestelling)
1 x C5 tourer 2.0 HDi-163pk - Excl BVA6 '13
1 x C4 1.6e-HDI '12
TE KOOP
1 x C5 tourer 2.0HDi-163pk - Excl BVA6 '13 - emyway, leder, ...
1 x C5 tourer 2.0HDi-163pk - Excl BVA6 '10 - fulm.gris
exit:
1 x C5 tourer 2.0HDi-163pk - Excl BVA6 '10
C5 Break 2.0HDi-138pk - Excl BVA6 '06
C5 Break 2.2HDi-136pk - Excl BVA4 '03
Smart For2 cabrio CDi
Berichten: 10677
Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Blauw
Berichten: 1751
Lid geworden op: 29 mei 2006 08:59
Auto: Audi A3 1.4 TFSI G-tron
Opties: MMI, xenon, S-tronic, ASS
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2014
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 100000
Kleur: Beluga Bruin
Heb pas met de 2 liter 6-bak automaat gereden van mijn schoonvader. Hop op de sportstand en gaan! Zeeer snelle autoM&M schreef:Werknemer bij mijn dealer kwam met de sugesstie m'n 2.2 te chippen ...
Dat trage 'starten' is soms lastig , vooral bij een rotonde even nadenken voordat je jezelf ervoor gooit![]()
Wil wel eens dat verschil merken ( 2 pk en een paar NM ) van de 2.0 , met natuurlijk de nieuwe auto 6-bak ...