Pagina 1 van 2
2.2 hdi vs 3.0 V6
Geplaatst: 26 okt 2009 23:34
door pmnztm
Hoi allemaal,
Ik heb op dit moment een break 2.2 hdi.
Ben ik overigens erg tevreden over, vooral als de caravan erachter hangt..
Nu heb ik een mooie break, lichtblauw 3.0 V6 gezien.
Wel een jaartje ouder, maar erg mooie bak..
Wat zijn de voordelen en nadelen tussen deze twee 'mooie bakken' ..
Iemand ervaring mee??
Re: 2.2 hdi vs 3.0 V6
Geplaatst: 27 okt 2009 00:05
door C5V6EXCLUSIVEBREAK
Hallo ik heb geen ervaring met diesel.
Maar wel met de v6en ik rij regelmatig met autoambulance er achter met soms veels te zware autos erop(break v6 mag 1600kg trekken 2,2 hdi weet ik zo niet) en mijn ervaring is met de 210pk dat je er niets van merkt dus dat caravan trekken lijkt me geen probleem!
enigste probleem is verbruik denk ik ten opzichte van een diesel!
met zware kar er achter doet ie toch wel 1op8a9 denk ik (op benzine dan he! ik rijdt namelijk ook op lpg dan is het 1op6a7)
ik hoop dat je er wat aan hebt
Re: 2.2 hdi vs 3.0 V6
Geplaatst: 27 okt 2009 11:30
door Harm
Met de 2.2HDi met handbak mag je geloof ik 1500kg trekken. Veel verschil is er niet, dus.
ik denk dat voor jou er weinig verbetering zal optreden. Wegenbelasting wordt financieel gecompenseerd door de prijs en het verbruik van benzine.
Ik zou gewoon lekker met die 2.2 (wat een heerlijke motor, mooi koppel bij lage toeren) blijven rijden, tenzij je andere persoonlijke redenen hebt om er van af te willen...
Ik meen ooit ergens een link te hebben gezien waarop je je auto als trekauto kan "onderzoeken"...
Re: 2.2 hdi vs 3.0 V6
Geplaatst: 27 okt 2009 12:18
door SkyBuMp
Het vreemde is dat de 3.0 HDI (die nieuwe ja) maar 1570 KG mag trekken volgens de specificaties... heel apart dat de 2.2HDI meer mag trekken dan de 3.0 HDI..
Dan heb je niet zoveel aan een 3.0 eigenlijk...
Re: 2.2 hdi vs 3.0 V6
Geplaatst: 27 okt 2009 12:25
door Harm
Appels en peren, Bumpie: TS vraagt om een vergelijking tussen een 3.0 op benzine (ouder dan zijn C5) en zijn huidige dikke diesel.
En dat de nieuwe "maar" mag trekken kan met het maximum treingewicht te maken hebben...
Re: 2.2 hdi vs 3.0 V6
Geplaatst: 27 okt 2009 17:22
door Menno
Re: 2.2 hdi vs 3.0 V6
Geplaatst: 27 okt 2009 19:49
door Harm
Psies, wat ik zeg....

Re: 2.2 hdi vs 3.0 V6
Geplaatst: 27 okt 2009 22:48
door pmnztm
Dank voor alle info!
Het is me duidelijk, dat ik aan de 2.2 hdi een hele mooie wagen heb.
Weinig reden om naar de V6 toe te stappen, behalve misschien dan de kleur, vind ik wat mooier..
Menno bedankt voor de link met de testen van deze twee modellen, heel verhelderend!
Groet
Peter
Re: 2.2 hdi vs 3.0 V6
Geplaatst: 28 okt 2009 09:32
door T hijs
SkyBuMp schreef:Het vreemde is dat de 3.0 HDI (die nieuwe ja) maar 1570 KG mag trekken volgens de specificaties... heel apart dat de 2.2HDI meer mag trekken dan de 3.0 HDI..
Dan heb je niet zoveel aan een 3.0 eigenlijk...
En de Ph2. 2.0 HDi 136pk mag zelfs 1600kg trekken. Die van mij althans volgens de RDW.
Re: 2.2 hdi vs 3.0 V6
Geplaatst: 28 okt 2009 09:34
door Harm
Mijn automaatje slechts 1300...

Re: 2.2 hdi vs 3.0 V6
Geplaatst: 28 okt 2009 11:59
door Citrofreak2007
Er zit natuurlijk ook wel een verschil tussen kunnen en mogen trekken.
Ik mag achter mijn 1.6hdi C4 1638KG gooien, maar dan komt ze denk ik niet van de plek af.
Het zou natuurlijk ook wel voordelen kunnen hebben als je een andere auto koopt, zoals bijv. :
-Je hebt een andere auto, en nieuwigheid is altijd leuk
-Mooi V6 geluid
-Die V6 kun je ook gas in laten bouwen, en dan wordt dat al stukken aantrekkelijker
Maar stel dat de auto je niet bevalt. Je kunt natuurlijk altijd wel even een proefrit maken, en kijken wat je er zelf van vindt.
Suc6

Re: 2.2 hdi vs 3.0 V6
Geplaatst: 28 okt 2009 13:54
door exroosje
Let de op de V6 uit 2001/2 mag in automaat (ZF 4bak) uitvoering maar 1300 kilo trekken, de handbak 1500. De ph2 mag inderdaad 1600 trekken.
Re: 2.2 hdi vs 3.0 V6
Geplaatst: 29 okt 2009 00:49
door C5V6EXCLUSIVEBREAK
exroosje schreef:Let de op de V6 uit 2001/2 mag in automaat (ZF 4bak) uitvoering maar 1300 kilo trekken, de handbak 1500. De ph2 mag inderdaad 1600 trekken.

Nee hoor mag gewoon 1600kg trekken staat op kenteken ???
Maar nu weet ik niet of je het over de berline of de break hebt?
Maar in ieder geval de mijne V6 Break mag 1600 kg achter en doet ze zonder problemen op gas en benzine heb er zelfs aanhanger achter gehad van om en nabij 500kg met ds break en ook al een keer met een Xantia en met een Pontiac. en je merkt er echt NIETS van!
misschien of topic en al helemaal niet relevant wat ik er allemaal mee doe maar wilde het gewoon even zeggen!

Re: 2.2 hdi vs 3.0 V6
Geplaatst: 29 okt 2009 01:25
door Hertogjan
Even los van wat er allemaal wel/niet getrokken mag worden, niet onvermeld mag blijven dat zo'n V6 natuurlijk een heerlijke benzinemotor is die over een breed toerengebied zo heerlijk aanspreekbaar is. Ik ben het wel eens met die gasten van Top Gear die laatst zeiden dat een diesel door de bank genomen alleen maar over een beperkt toerengebied indruk maakt en zodra je de toeren inklimt - en daar is ie al snel - het feest al weer gauw over is. Zo'n V6 is niet alleen zijdezacht, maar daar kun je over een groter toerengebied wat leuker mee spelen. Ik zou het wel weten dus, maar dat heeft dan puur met mijn eigen beleving van rijplezier te maken. U raadt vast al wat voor motor mijn volgende C5 zal herbergen......
Desondanks is zo'n 2.2 diesel een dijk van een motor, laat daar geen misverstand over bestaan.
Re: 2.2 hdi vs 3.0 V6
Geplaatst: 29 okt 2009 02:06
door SkyBuMp
Je hebt meer toeren tot je beschikking in de V6 maar die heb je met de 2.2 eigenlijk helemaal niet nodig? Gewoon vlot door schakelen en gaan. Responsief is de 2.2 ook wel over het toeren bereik (wat wel is waar kleiner is dan die van de V6), maar wel meer constante koppel!