C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Berichten: 117
Lid geworden op: 08 mar 2009 15:08
Auto: c5 2.2 hdi break Exclusive
Opties: pdc, afneembare trekhaak,Parrot carkit, etc
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2002
Energielabel: D
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 188000
Kleur: bleu mauritius
Locatie: zoetermeer
Gebruikersavatar
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
2.2 hdi vs 3.0 V6

Bericht door pmnztm »

Hoi allemaal,

Ik heb op dit moment een break 2.2 hdi.
Ben ik overigens erg tevreden over, vooral als de caravan erachter hangt.. :lol:

Nu heb ik een mooie break, lichtblauw 3.0 V6 gezien.
Wel een jaartje ouder, maar erg mooie bak..

Wat zijn de voordelen en nadelen tussen deze twee 'mooie bakken' ..

Iemand ervaring mee??
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Berichten: 824
Lid geworden op: 05 apr 2007 23:54
Auto: Renault vel satis v6 24v
Opties: Alles
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: A
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 228000
Kleur: Blauw
Locatie: Enschede
Gebruikersavatar
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Hallo ik heb geen ervaring met diesel.
Maar wel met de v6en ik rij regelmatig met autoambulance er achter met soms veels te zware autos erop(break v6 mag 1600kg trekken 2,2 hdi weet ik zo niet) en mijn ervaring is met de 210pk dat je er niets van merkt dus dat caravan trekken lijkt me geen probleem!
enigste probleem is verbruik denk ik ten opzichte van een diesel!
met zware kar er achter doet ie toch wel 1op8a9 denk ik (op benzine dan he! ik rijdt namelijk ook op lpg dan is het 1op6a7)
ik hoop dat je er wat aan hebt
Greetz Martijn
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 14808
Lid geworden op: 28 mei 2006 00:36
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Locatie: 0183
Contacteer:
Gebruikersavatar
V.I.P.
V.I.P.
Re: 2.2 hdi vs 3.0 V6

Bericht door Harm »

Met de 2.2HDi met handbak mag je geloof ik 1500kg trekken. Veel verschil is er niet, dus.

ik denk dat voor jou er weinig verbetering zal optreden. Wegenbelasting wordt financieel gecompenseerd door de prijs en het verbruik van benzine.

Ik zou gewoon lekker met die 2.2 (wat een heerlijke motor, mooi koppel bij lage toeren) blijven rijden, tenzij je andere persoonlijke redenen hebt om er van af te willen...

Ik meen ooit ergens een link te hebben gezien waarop je je auto als trekauto kan "onderzoeken"...
Groeten,
Harm.

Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Berichten: 435
Lid geworden op: 26 jan 2009 17:50
Auto: C5 Break Exclusive
Opties: Alles behalve inbouw nav.
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Energielabel: D
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Gris Orageux
Gebruikersavatar
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Re: 2.2 hdi vs 3.0 V6

Bericht door SkyBuMp »

Het vreemde is dat de 3.0 HDI (die nieuwe ja) maar 1570 KG mag trekken volgens de specificaties... heel apart dat de 2.2HDI meer mag trekken dan de 3.0 HDI..

Dan heb je niet zoveel aan een 3.0 eigenlijk...
Audi A6 Avant 2.0TDI S-line - 06-2010
Inmiddels ex-C5 PH1 bezitter, die rijdt nu rond in het oosten van Nederland. 47-JD-**
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 14808
Lid geworden op: 28 mei 2006 00:36
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Locatie: 0183
Contacteer:
Gebruikersavatar
V.I.P.
V.I.P.
Re: 2.2 hdi vs 3.0 V6

Bericht door Harm »

Appels en peren, Bumpie: TS vraagt om een vergelijking tussen een 3.0 op benzine (ouder dan zijn C5) en zijn huidige dikke diesel.

En dat de nieuwe "maar" mag trekken kan met het maximum treingewicht te maken hebben...
Groeten,
Harm.

Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
Beheerder
Beheerder
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Gebruikersavatar
Beheerder
Beheerder
Re: 2.2 hdi vs 3.0 V6

Bericht door Menno »

http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=49&t=502" onclick="window.open(this.href);return false;

:P ;)

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 14808
Lid geworden op: 28 mei 2006 00:36
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Locatie: 0183
Contacteer:
Gebruikersavatar
V.I.P.
V.I.P.
Re: 2.2 hdi vs 3.0 V6

Bericht door Harm »

Psies, wat ik zeg....



:oops:
Groeten,
Harm.

Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Berichten: 117
Lid geworden op: 08 mar 2009 15:08
Auto: c5 2.2 hdi break Exclusive
Opties: pdc, afneembare trekhaak,Parrot carkit, etc
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2002
Energielabel: D
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 188000
Kleur: bleu mauritius
Locatie: zoetermeer
Gebruikersavatar
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Re: 2.2 hdi vs 3.0 V6

Bericht door pmnztm »

Dank voor alle info!
Het is me duidelijk, dat ik aan de 2.2 hdi een hele mooie wagen heb.
Weinig reden om naar de V6 toe te stappen, behalve misschien dan de kleur, vind ik wat mooier..

Menno bedankt voor de link met de testen van deze twee modellen, heel verhelderend!

Groet
Peter
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Berichten: 347
Lid geworden op: 31 mei 2009 21:04
Auto: Citroën C5 Tourer 2.0 HDiF 140pk Exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11776
Productienummer: 10224
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 235000
Kleur: Gris Thorium
Locatie: Wintelre, NB
Gebruikersavatar
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Re: 2.2 hdi vs 3.0 V6

Bericht door T hijs »

SkyBuMp schreef:Het vreemde is dat de 3.0 HDI (die nieuwe ja) maar 1570 KG mag trekken volgens de specificaties... heel apart dat de 2.2HDI meer mag trekken dan de 3.0 HDI..

Dan heb je niet zoveel aan een 3.0 eigenlijk...
En de Ph2. 2.0 HDi 136pk mag zelfs 1600kg trekken. Die van mij althans volgens de RDW.
Afbeelding
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 14808
Lid geworden op: 28 mei 2006 00:36
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Locatie: 0183
Contacteer:
Gebruikersavatar
V.I.P.
V.I.P.
Re: 2.2 hdi vs 3.0 V6

Bericht door Harm »

Mijn automaatje slechts 1300... :(
Groeten,
Harm.

Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Berichten: 377
Lid geworden op: 09 jul 2007 10:08
Auto: Citroen C4 Coupe VTR 1.6HDi 92pk
Opties: Dakraam, Airco, Electrische ramen, Xenon i.c.m. LED, kentekenplaten
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: B
Phase: 1
Organummer: 10399
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 100000
Kleur: Gris Fer
Locatie: H'doorn
Gebruikersavatar
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Er zit natuurlijk ook wel een verschil tussen kunnen en mogen trekken.
Ik mag achter mijn 1.6hdi C4 1638KG gooien, maar dan komt ze denk ik niet van de plek af.

Het zou natuurlijk ook wel voordelen kunnen hebben als je een andere auto koopt, zoals bijv. :
-Je hebt een andere auto, en nieuwigheid is altijd leuk
-Mooi V6 geluid
-Die V6 kun je ook gas in laten bouwen, en dan wordt dat al stukken aantrekkelijker

Maar stel dat de auto je niet bevalt. Je kunt natuurlijk altijd wel even een proefrit maken, en kijken wat je er zelf van vindt.

Suc6 :smt023
Citroën C4 Coupe VTR 1.6HDi 92pk Gris Fer
Citroen C2 VTS 125PK 1.6 16v in 't Blue Grand Pavois


EX- Citroën Saxo SX 3drs 1.4i Blue Grand Pavois (125000 km)
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 4028
Lid geworden op: 18 jun 2006 17:01
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Locatie: s-Gravenhage
Contacteer:
Gebruikersavatar
V.I.P.
V.I.P.
Re: 2.2 hdi vs 3.0 V6

Bericht door exroosje »

Let de op de V6 uit 2001/2 mag in automaat (ZF 4bak) uitvoering maar 1300 kilo trekken, de handbak 1500. De ph2 mag inderdaad 1600 trekken.

C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik Afbeelding               Voorheen Ph2V6: Afbeelding
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Berichten: 824
Lid geworden op: 05 apr 2007 23:54
Auto: Renault vel satis v6 24v
Opties: Alles
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: A
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 228000
Kleur: Blauw
Locatie: Enschede
Gebruikersavatar
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
exroosje schreef:Let de op de V6 uit 2001/2 mag in automaat (ZF 4bak) uitvoering maar 1300 kilo trekken, de handbak 1500. De ph2 mag inderdaad 1600 trekken.
:shock: Nee hoor mag gewoon 1600kg trekken staat op kenteken ???
Maar nu weet ik niet of je het over de berline of de break hebt?
Maar in ieder geval de mijne V6 Break mag 1600 kg achter en doet ze zonder problemen op gas en benzine heb er zelfs aanhanger achter gehad van om en nabij 500kg met ds break en ook al een keer met een Xantia en met een Pontiac. en je merkt er echt NIETS van!
misschien of topic en al helemaal niet relevant wat ik er allemaal mee doe maar wilde het gewoon even zeggen! :smt080
Greetz Martijn
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Berichten: 679
Lid geworden op: 13 jul 2008 18:47
Auto: C5 Exclusive
Opties: Jazeker
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: G
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 191.000
Kleur: Gris Fulminator
Locatie: Arnhem
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Re: 2.2 hdi vs 3.0 V6

Bericht door Hertogjan »

Even los van wat er allemaal wel/niet getrokken mag worden, niet onvermeld mag blijven dat zo'n V6 natuurlijk een heerlijke benzinemotor is die over een breed toerengebied zo heerlijk aanspreekbaar is. Ik ben het wel eens met die gasten van Top Gear die laatst zeiden dat een diesel door de bank genomen alleen maar over een beperkt toerengebied indruk maakt en zodra je de toeren inklimt - en daar is ie al snel - het feest al weer gauw over is. Zo'n V6 is niet alleen zijdezacht, maar daar kun je over een groter toerengebied wat leuker mee spelen. Ik zou het wel weten dus, maar dat heeft dan puur met mijn eigen beleving van rijplezier te maken. U raadt vast al wat voor motor mijn volgende C5 zal herbergen......
Desondanks is zo'n 2.2 diesel een dijk van een motor, laat daar geen misverstand over bestaan.
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Berichten: 435
Lid geworden op: 26 jan 2009 17:50
Auto: C5 Break Exclusive
Opties: Alles behalve inbouw nav.
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Energielabel: D
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Gris Orageux
Gebruikersavatar
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Re: 2.2 hdi vs 3.0 V6

Bericht door SkyBuMp »

Je hebt meer toeren tot je beschikking in de V6 maar die heb je met de 2.2 eigenlijk helemaal niet nodig? Gewoon vlot door schakelen en gaan. Responsief is de 2.2 ook wel over het toeren bereik (wat wel is waar kleiner is dan die van de V6), maar wel meer constante koppel!
Audi A6 Avant 2.0TDI S-line - 06-2010
Inmiddels ex-C5 PH1 bezitter, die rijdt nu rond in het oosten van Nederland. 47-JD-**
Plaats reactie