Auteur |
Bericht |
pmnztm
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 08 maart 2009 16:08 Berichten: 117 Woonplaats: zoetermeer
Auto: c5 2.2 hdi break Exclusive
Opties: pdc, afneembare trekhaak,Parrot carkit, etc
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2002
Energielabel: D
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 188000
Kleur: bleu mauritius
Naar boven
|
 2.2 hdi vs 3.0 V6
Hoi allemaal, Ik heb op dit moment een break 2.2 hdi. Ben ik overigens erg tevreden over, vooral als de caravan erachter hangt.. Nu heb ik een mooie break, lichtblauw 3.0 V6 gezien. Wel een jaartje ouder, maar erg mooie bak.. Wat zijn de voordelen en nadelen tussen deze twee 'mooie bakken' .. Iemand ervaring mee??
|
27 okt 2009 00:34 |
|
 |
C5V6EXCLUSIVEBREAK
C5club extreme Die-Hard
Geregistreerd: 05 apr 2007 23:54 Berichten: 824 Woonplaats: Enschede
Auto: Renault vel satis v6 24v
Opties: Alles
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: A
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 228000
Kleur: Blauw
Naar boven
|
 Re: 2.2 hdi vs 3.0 V6
Hallo ik heb geen ervaring met diesel. Maar wel met de v6en ik rij regelmatig met autoambulance er achter met soms veels te zware autos erop(break v6 mag 1600kg trekken 2,2 hdi weet ik zo niet) en mijn ervaring is met de 210pk dat je er niets van merkt dus dat caravan trekken lijkt me geen probleem! enigste probleem is verbruik denk ik ten opzichte van een diesel! met zware kar er achter doet ie toch wel 1op8a9 denk ik (op benzine dan he! ik rijdt namelijk ook op lpg dan is het 1op6a7) ik hoop dat je er wat aan hebt
_________________ Greetz Martijn
|
27 okt 2009 01:05 |
|
 |
Harm
V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36 Berichten: 14808 Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Naar boven
|
 Re: 2.2 hdi vs 3.0 V6
Met de 2.2HDi met handbak mag je geloof ik 1500kg trekken. Veel verschil is er niet, dus.
ik denk dat voor jou er weinig verbetering zal optreden. Wegenbelasting wordt financieel gecompenseerd door de prijs en het verbruik van benzine.
Ik zou gewoon lekker met die 2.2 (wat een heerlijke motor, mooi koppel bij lage toeren) blijven rijden, tenzij je andere persoonlijke redenen hebt om er van af te willen...
Ik meen ooit ergens een link te hebben gezien waarop je je auto als trekauto kan "onderzoeken"...
_________________ Groeten, Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
|
27 okt 2009 12:30 |
|
 |
SkyBuMp
C5club Bikkel
Geregistreerd: 26 jan 2009 18:50 Berichten: 435
Auto: C5 Break Exclusive
Opties: Alles behalve inbouw nav.
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Energielabel: D
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Gris Orageux
Naar boven
|
 Re: 2.2 hdi vs 3.0 V6
Het vreemde is dat de 3.0 HDI (die nieuwe ja) maar 1570 KG mag trekken volgens de specificaties... heel apart dat de 2.2HDI meer mag trekken dan de 3.0 HDI..
Dan heb je niet zoveel aan een 3.0 eigenlijk...
_________________ Audi A6 Avant 2.0TDI S-line - 06-2010 Inmiddels ex-C5 PH1 bezitter, die rijdt nu rond in het oosten van Nederland. 47-JD-**
|
27 okt 2009 13:18 |
|
 |
Harm
V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36 Berichten: 14808 Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Naar boven
|
 Re: 2.2 hdi vs 3.0 V6
Appels en peren, Bumpie: TS vraagt om een vergelijking tussen een 3.0 op benzine (ouder dan zijn C5) en zijn huidige dikke diesel.
En dat de nieuwe "maar" mag trekken kan met het maximum treingewicht te maken hebben...
_________________ Groeten, Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
|
27 okt 2009 13:25 |
|
 |
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33529 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
 Re: 2.2 hdi vs 3.0 V6
_________________
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.) Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
|
27 okt 2009 18:22 |
|
 |
Harm
V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36 Berichten: 14808 Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Naar boven
|
 Re: 2.2 hdi vs 3.0 V6
Psies, wat ik zeg.... 
_________________ Groeten, Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
|
27 okt 2009 20:49 |
|
 |
pmnztm
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 08 maart 2009 16:08 Berichten: 117 Woonplaats: zoetermeer
Auto: c5 2.2 hdi break Exclusive
Opties: pdc, afneembare trekhaak,Parrot carkit, etc
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2002
Energielabel: D
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 188000
Kleur: bleu mauritius
Naar boven
|
 Re: 2.2 hdi vs 3.0 V6
Dank voor alle info! Het is me duidelijk, dat ik aan de 2.2 hdi een hele mooie wagen heb. Weinig reden om naar de V6 toe te stappen, behalve misschien dan de kleur, vind ik wat mooier..
Menno bedankt voor de link met de testen van deze twee modellen, heel verhelderend!
Groet Peter
|
27 okt 2009 23:48 |
|
 |
T hijs
C5club Bikkel
Geregistreerd: 31 mei 2009 21:04 Berichten: 347 Woonplaats: Wintelre, NB
Auto: Citroën C5 Tourer 2.0 HDiF 140pk Exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11776
Productienummer: 10224
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 235000
Kleur: Gris Thorium
Naar boven
|
 Re: 2.2 hdi vs 3.0 V6
SkyBuMp schreef: Het vreemde is dat de 3.0 HDI (die nieuwe ja) maar 1570 KG mag trekken volgens de specificaties... heel apart dat de 2.2HDI meer mag trekken dan de 3.0 HDI..
Dan heb je niet zoveel aan een 3.0 eigenlijk... En de Ph2. 2.0 HDi 136pk mag zelfs 1600kg trekken. Die van mij althans volgens de RDW.
_________________
|
28 okt 2009 10:32 |
|
 |
Harm
V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36 Berichten: 14808 Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Naar boven
|
 Re: 2.2 hdi vs 3.0 V6
Mijn automaatje slechts 1300... 
_________________ Groeten, Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
|
28 okt 2009 10:34 |
|
 |
Citrofreak2007
C5club Bikkel
Geregistreerd: 09 jul 2007 10:08 Berichten: 377 Woonplaats: H'doorn
Auto: Citroen C4 Coupe VTR 1.6HDi 92pk
Opties: Dakraam, Airco, Electrische ramen, Xenon i.c.m. LED, kentekenplaten
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: B
Phase: 1
Organummer: 10399
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 100000
Kleur: Gris Fer
Naar boven
|
 Re: 2.2 hdi vs 3.0 V6
Er zit natuurlijk ook wel een verschil tussen kunnen en mogen trekken. Ik mag achter mijn 1.6hdi C4 1638KG gooien, maar dan komt ze denk ik niet van de plek af. Het zou natuurlijk ook wel voordelen kunnen hebben als je een andere auto koopt, zoals bijv. : -Je hebt een andere auto, en nieuwigheid is altijd leuk -Mooi V6 geluid -Die V6 kun je ook gas in laten bouwen, en dan wordt dat al stukken aantrekkelijker Maar stel dat de auto je niet bevalt. Je kunt natuurlijk altijd wel even een proefrit maken, en kijken wat je er zelf van vindt. Suc6 
_________________ Citroën C4 Coupe VTR 1.6HDi 92pk Gris Fer Citroen C2 VTS 125PK 1.6 16v in 't Blue Grand Pavois
EX- Citroën Saxo SX 3drs 1.4i Blue Grand Pavois (125000 km)
|
28 okt 2009 12:59 |
|
 |
exroosje
V.I.P.
Geregistreerd: 18 jun 2006 17:01 Berichten: 4028 Woonplaats: s-Gravenhage
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Naar boven
|
 Re: 2.2 hdi vs 3.0 V6
Let de op de V6 uit 2001/2 mag in automaat (ZF 4bak) uitvoering maar 1300 kilo trekken, de handbak 1500. De ph2 mag inderdaad 1600 trekken.
_________________
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral (Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++) Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting Verbruik Voorheen Ph2V6:
|
28 okt 2009 14:54 |
|
 |
C5V6EXCLUSIVEBREAK
C5club extreme Die-Hard
Geregistreerd: 05 apr 2007 23:54 Berichten: 824 Woonplaats: Enschede
Auto: Renault vel satis v6 24v
Opties: Alles
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: A
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 228000
Kleur: Blauw
Naar boven
|
 Re: 2.2 hdi vs 3.0 V6
exroosje schreef: Let de op de V6 uit 2001/2 mag in automaat (ZF 4bak) uitvoering maar 1300 kilo trekken, de handbak 1500. De ph2 mag inderdaad 1600 trekken.  Nee hoor mag gewoon 1600kg trekken staat op kenteken ??? Maar nu weet ik niet of je het over de berline of de break hebt? Maar in ieder geval de mijne V6 Break mag 1600 kg achter en doet ze zonder problemen op gas en benzine heb er zelfs aanhanger achter gehad van om en nabij 500kg met ds break en ook al een keer met een Xantia en met een Pontiac. en je merkt er echt NIETS van! misschien of topic en al helemaal niet relevant wat ik er allemaal mee doe maar wilde het gewoon even zeggen! 
_________________ Greetz Martijn
|
29 okt 2009 01:49 |
|
 |
Hertogjan
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 13 jul 2008 18:47 Berichten: 679 Woonplaats: Arnhem
Auto: C5 Exclusive
Opties: Jazeker
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: G
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 191.000
Kleur: Gris Fulminator
Naar boven
|
 Re: 2.2 hdi vs 3.0 V6
Even los van wat er allemaal wel/niet getrokken mag worden, niet onvermeld mag blijven dat zo'n V6 natuurlijk een heerlijke benzinemotor is die over een breed toerengebied zo heerlijk aanspreekbaar is. Ik ben het wel eens met die gasten van Top Gear die laatst zeiden dat een diesel door de bank genomen alleen maar over een beperkt toerengebied indruk maakt en zodra je de toeren inklimt - en daar is ie al snel - het feest al weer gauw over is. Zo'n V6 is niet alleen zijdezacht, maar daar kun je over een groter toerengebied wat leuker mee spelen. Ik zou het wel weten dus, maar dat heeft dan puur met mijn eigen beleving van rijplezier te maken. U raadt vast al wat voor motor mijn volgende C5 zal herbergen...... Desondanks is zo'n 2.2 diesel een dijk van een motor, laat daar geen misverstand over bestaan.
|
29 okt 2009 02:25 |
|
 |
SkyBuMp
C5club Bikkel
Geregistreerd: 26 jan 2009 18:50 Berichten: 435
Auto: C5 Break Exclusive
Opties: Alles behalve inbouw nav.
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Energielabel: D
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Gris Orageux
Naar boven
|
 Re: 2.2 hdi vs 3.0 V6
Je hebt meer toeren tot je beschikking in de V6 maar die heb je met de 2.2 eigenlijk helemaal niet nodig? Gewoon vlot door schakelen en gaan. Responsief is de 2.2 ook wel over het toeren bereik (wat wel is waar kleiner is dan die van de V6), maar wel meer constante koppel!
_________________ Audi A6 Avant 2.0TDI S-line - 06-2010 Inmiddels ex-C5 PH1 bezitter, die rijdt nu rond in het oosten van Nederland. 47-JD-**
|
29 okt 2009 03:06 |
|
 |
|