Pagina 1 van 1
iPod aanluiten, keep it simple ?
Geplaatst: 09 mar 2009 16:42
door oks
In mijn C5 phIII iPod aangesloten via tulp aansluiting in handschoenen kastje.
Werkt, alleen niet naar behoren. Geluid is te zacht.
Ik wil geen gedoe met dure dockingstations, verloopjes, kastyjes, convertors, ombouwen etc. Zoals in andere topics van dit forum te lezen.
Hoe los ik dit simpel op?
Ik lees verhalen over dat de dealer er wat mee moet doen, maar die zegt dat de nummers op de iPod te zacht zijn opgenomen....
Alvast bedankt voor jullie hulp/reactie
Groeten,
Olivier
Re: iPod aanluiten, keep it simple ?
Geplaatst: 09 mar 2009 16:46
door moorman28
Als ik het goed heb sluit je hen aan via een versterkte uitgang dus zet het geluid van i-pot harder en dat kan je best wel hard zetten en dan met de radio veder versterken .
gr.Chris
Re: iPod aanluiten, keep it simple ?
Geplaatst: 09 mar 2009 19:23
door oks
Bedankt Chris, maar dat had ik zelf al geprobeerd. iPod op max en radio op max geeft net genoeg voor gewoon lekker te luisteren. Maar even een lekker scheur nummer uit de boxen laten knallen zit er niet in.
Wie heeft er nog een tip / oplossing?
Groeten,
Olivier
Re: iPod aanluiten, keep it simple ?
Geplaatst: 09 mar 2009 20:21
door Sjever
Ik weet niet in welke bitrate je de nummers hebt opgenomen, maar mijn ervaring is dat een hogere bitrate harder geluid geeft.

Re: iPod aanluiten, keep it simple ?
Geplaatst: 09 mar 2009 21:03
door JWHofnar
Ik heb al verschillende iPods in de auto gehad. (nog niet in de C5)
Het ligt niet aan je iPod. Als hij over je oordopjes of op je versterker thuis goed klinkt,
moet hij in de auto ook goed zijn. (ook ongeacht de bitrate)
Tenzij je in iTunes het volume nageregeld hebt.
Zo niet dan moet er kennelijk iets in de versterker van de auto bijgeregeld worden.
Citroen dealers staan niet altijd bekend om hun kennis van dit soort zaken.
Dus gewoon een een andere dealer proberen, of bij een professioneel
inbouwstation binnenlopen.
JW
Re: iPod aanluiten, keep it simple ?
Geplaatst: 10 mar 2009 22:32
door axl
het heeft meer te maken met de impedantie van de uitgangen te maken, in den beginne van de aux optie op de RD4, maakte sommige een schakeling met 2 passieve omvormingtrafo's wat het geluidsniveau terugbracht naar iets van 70%.
later werd de Belkin ipod car adaptor zeer populair, deze heeft een 12volt voeding en een kleine voorversterker daarmee kan je dus 100% krijgen.
die kost tussen de 20-30 euro, ligt eraan welke webshop hem haalt

maar dat is waarschijnlijk al te veel poespas
axl