oks
oks
iPod aanluiten, keep it simple ?

Bericht door oks »

In mijn C5 phIII iPod aangesloten via tulp aansluiting in handschoenen kastje.
Werkt, alleen niet naar behoren. Geluid is te zacht.

Ik wil geen gedoe met dure dockingstations, verloopjes, kastyjes, convertors, ombouwen etc. Zoals in andere topics van dit forum te lezen.

Hoe los ik dit simpel op?
Ik lees verhalen over dat de dealer er wat mee moet doen, maar die zegt dat de nummers op de iPod te zacht zijn opgenomen....

Alvast bedankt voor jullie hulp/reactie

Groeten,

Olivier
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 161
Lid geworden op: 26 okt 2008 10:34
Auto: c5 break 2.2 hdi exclusief
Opties: leren bekleding , verwarmde stoelen ,elektische stoelen, cd wisselaar & alarm
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Energielabel: D
Phase: 1
Organummer: 09563
Productienummer: 10427
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 225000
Kleur: grijs metelic
Als ik het goed heb sluit je hen aan via een versterkte uitgang dus zet het geluid van i-pot harder en dat kan je best wel hard zetten en dan met de radio veder versterken .

gr.Chris
oks
oks
Bedankt Chris, maar dat had ik zelf al geprobeerd. iPod op max en radio op max geeft net genoeg voor gewoon lekker te luisteren. Maar even een lekker scheur nummer uit de boxen laten knallen zit er niet in.

Wie heeft er nog een tip / oplossing?

Groeten,

Olivier
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Berichten: 822
Lid geworden op: 08 dec 2006 20:22
Auto: C5 Sedan Exclusive 2.0 Automaat
Opties: Pack Detection Exclusive Pack Protection Xenon,Navi,half leder,electr- zetels
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 133576
Kleur: Gris Aluminium EZRC
Gebruikersavatar
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Ik weet niet in welke bitrate je de nummers hebt opgenomen, maar mijn ervaring is dat een hogere bitrate harder geluid geeft. :citrofiel
Nu,
C5 Exclusive 2.0i 16V automaat Gris Aluminium
Citroën DS19 hydrauliek 1965
Renault Frégate Amiral 1956



ex-C5 Exclusive 2.0i 16V automaat 2005
Ganache
27-RD-FZ
ex-C5 ligne prestige2.0i 16V automaat2002
Orga#:9226CJ
90-JF-PB
ex- Xantia Harmonie 18i 16v 1996, PS-BV-24
ex BX19TRS 1988, TB-96-KN
ex BX16TRS 1983 JS-94-SB
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 3196
Lid geworden op: 05 feb 2009 20:22
Auto: C5 Break Prestige 2.0 16V
Opties: puur
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10203
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 214.000
Kleur: EYTC Gris Orageux
Ik heb al verschillende iPods in de auto gehad. (nog niet in de C5)
Het ligt niet aan je iPod. Als hij over je oordopjes of op je versterker thuis goed klinkt,
moet hij in de auto ook goed zijn. (ook ongeacht de bitrate)
Tenzij je in iTunes het volume nageregeld hebt.
Zo niet dan moet er kennelijk iets in de versterker van de auto bijgeregeld worden.
Citroen dealers staan niet altijd bekend om hun kennis van dit soort zaken.
Dus gewoon een een andere dealer proberen, of bij een professioneel
inbouwstation binnenlopen.

JW
axl
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Berichten: 297
Lid geworden op: 04 jul 2006 00:07
Auto: geen citroen
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8
C5club Bikkel
C5club Bikkel
het heeft meer te maken met de impedantie van de uitgangen te maken, in den beginne van de aux optie op de RD4, maakte sommige een schakeling met 2 passieve omvormingtrafo's wat het geluidsniveau terugbracht naar iets van 70%.

later werd de Belkin ipod car adaptor zeer populair, deze heeft een 12volt voeding en een kleine voorversterker daarmee kan je dus 100% krijgen.
die kost tussen de 20-30 euro, ligt eraan welke webshop hem haalt

:) maar dat is waarschijnlijk al te veel poespas

axl
Plaats reactie