Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
Berichten: 1252
Lid geworden op: 29 jan 2013 17:13
Auto: C5 Break 2.0i 16V Automaat Exclusive
Opties: Alle
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 145.000
Kleur: Zilver metallic
Locatie: Soestdijk
Deze week plotseling weer Storing Uitlaatgas, met motorstoringslampje en al.
de auto rijdt niettemin onberispelijk.
Gisteren onderweg naar Sinterklaas, 3 kwartier met storing, maar probleemloos.
Gisteren, drie kwartier op weg naar Sinterklaas weer “Storing Uitlaatgas” met motormanagement lampje en al.
Op de thuisreis GEEN “Storing Uitlaatgas” en geen motormanagement lampje. Helemaal vanzelf.
Wie het weet mag het zeggen.
de auto rijdt niettemin onberispelijk.
Gisteren onderweg naar Sinterklaas, 3 kwartier met storing, maar probleemloos.
Gisteren, drie kwartier op weg naar Sinterklaas weer “Storing Uitlaatgas” met motormanagement lampje en al.
Op de thuisreis GEEN “Storing Uitlaatgas” en geen motormanagement lampje. Helemaal vanzelf.
Wie het weet mag het zeggen.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
terug eens uitlezen.
Berichten: 346
Lid geworden op: 04 mei 2013 00:45
Auto: C5 ph3 V6 exclusive tourer 2009
Opties: panorama dak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: E
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11824CJ
Productienummer: 10169
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 297000
Kleur: Gris Fulminator-métalliqueEYPC
Locatie: Beverwijk
Contacteer:
misschien een versleten catalysator? hoe is het olie verbruik?
zweef..
zweef..
C5 II X7 3.0 V6 24v excl Tourer bj:2009
Alle extra's die er op zitten kunnen stuk...
De teller staat inmiddels op : 18
Alle extra's die er op zitten kunnen stuk...
De teller staat inmiddels op : 18
Berichten: 1252
Lid geworden op: 29 jan 2013 17:13
Auto: C5 Break 2.0i 16V Automaat Exclusive
Opties: Alle
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 145.000
Kleur: Zilver metallic
Locatie: Soestdijk
Olieverbruik minimaal.
Ik meen dat katalysatoren andere melding geven. Bovendien heeft het ding pas ruim 2 ton gelopen.
Ik meen dat katalysatoren andere melding geven. Bovendien heeft het ding pas ruim 2 ton gelopen.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
heb je al is naar je massa punten gezien.
Berichten: 1252
Lid geworden op: 29 jan 2013 17:13
Auto: C5 Break 2.0i 16V Automaat Exclusive
Opties: Alle
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 145.000
Kleur: Zilver metallic
Locatie: Soestdijk
Ziet er allemaal prima uit. Dit is een auto, waar steeds erg goed op is gepast.
Toen ik hem kocht had hij al die "Storing Uitlaatgas", die steeds ook wel vanzelf uitging.
Alleen kreeg ik al snel last van slecht lopen.
En daar heb ik nu al een tijd geen last meer van
Toen ik hem kocht had hij al die "Storing Uitlaatgas", die steeds ook wel vanzelf uitging.
Alleen kreeg ik al snel last van slecht lopen.
En daar heb ik nu al een tijd geen last meer van
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
zeg nooit nooit.
ik heb is voorgehad bij een opel , bij het uitlezen was het gaspedaal stuk , om een lang verhaal kort te maken , was de buiten temp sensor niet aangesloten.
ik heb is voorgehad bij een opel , bij het uitlezen was het gaspedaal stuk , om een lang verhaal kort te maken , was de buiten temp sensor niet aangesloten.
C5club extreme Fan


Berichten: 198
Lid geworden op: 29 okt 2010 21:20
Auto: Berline prestige
Opties: geen extra's
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09452
Productienummer: 10452
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 155.533
Kleur: blauw
Locatie: Oosterhout
Hoi Jan,
mijn dame heeft al 80.000 km en tenminste vanaf 2009 dezelfde kwaal maar ik heb ermee leren leven. Wel treedt de storing bij de mijne al binnen een km op. Ook af en toe katalysatorstoring waarna de motor soms in noodloop gaat. Opnieuw starten en ze rijdt weer normaal. Toen ik ze net had diverse malen laten uitlezen en diverse ingrepen gedaan oa lambdasondes vervangen door een, achteraf bezien voor mijn gevoel, zgn gerenommeerde garage, motor cleaning, toevoegingen in de brandstof enzo. Niets hielp maar de dame rijdt prima dus ik heb me erbij neergelegd. Mijn idee is, je hebt geen echte C5 als je vermelde storingsmeldingen niet krijgt.
Groetjes, Uzet1797.
mijn dame heeft al 80.000 km en tenminste vanaf 2009 dezelfde kwaal maar ik heb ermee leren leven. Wel treedt de storing bij de mijne al binnen een km op. Ook af en toe katalysatorstoring waarna de motor soms in noodloop gaat. Opnieuw starten en ze rijdt weer normaal. Toen ik ze net had diverse malen laten uitlezen en diverse ingrepen gedaan oa lambdasondes vervangen door een, achteraf bezien voor mijn gevoel, zgn gerenommeerde garage, motor cleaning, toevoegingen in de brandstof enzo. Niets hielp maar de dame rijdt prima dus ik heb me erbij neergelegd. Mijn idee is, je hebt geen echte C5 als je vermelde storingsmeldingen niet krijgt.
Groetjes, Uzet1797.
Berichten: 2181
Lid geworden op: 04 aug 2017 11:44
Auto: C5 Berline 3.0 V6 Exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 188000
Kleur: grijs.
Locatie: Breda
Bij een C5 ph1 heb je na 1 of 2 misfires die melding al te pakken. Gaat na verloop van tijd weer weg.
Ex: 2cv, Renault4, Traction BL 1938, Dspecial, Ds23 ie bvh, Gsclub, Austin princess 2300, CX2400 break, BX RD, CX2500TRD, MGB, MGC, XM 2.0 16v, Saxo 1.1, DS21ie bvm, SM 2.7 ie, Xantia 2.0 16v.
Berichten: 1252
Lid geworden op: 29 jan 2013 17:13
Auto: C5 Break 2.0i 16V Automaat Exclusive
Opties: Alle
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 145.000
Kleur: Zilver metallic
Locatie: Soestdijk
Dat ken ik van de V6. Zeker alsjeblieft hem als boodschappenwagen gebruikt. Na ff blazen op de snelweg over.
Bij dit ding is het toch anders. Weer ff uitgelezen:
Car Scanner ELM OBD2
DTC report
Selected brand: Citroen
============1==============
P0341
Raw code: 0341
ECU: 10
OBDII: Camshaft position (CMP) sensor A, bank 1 - range/performance problem
============2==============
P0410
Raw code: 0410
ECU: 10
OBDII: Secondary air injection (AIR) system - malfunction
============3==============
P0341
Raw code: 0341
ECU: 10
Status: Confirmed
OBDII: Camshaft position (CMP) sensor A, bank 1 - range/performance problem
============4==============
P0410
Raw code: 0410
ECU: 10
Status: Confirmed
OBDII: Secondary air injection (AIR) system - malfunction
Ging dus vanzelf weer over.
Raadselachtig.
Bij dit ding is het toch anders. Weer ff uitgelezen:
Car Scanner ELM OBD2
DTC report
Selected brand: Citroen
============1==============
P0341
Raw code: 0341
ECU: 10
OBDII: Camshaft position (CMP) sensor A, bank 1 - range/performance problem
============2==============
P0410
Raw code: 0410
ECU: 10
OBDII: Secondary air injection (AIR) system - malfunction
============3==============
P0341
Raw code: 0341
ECU: 10
Status: Confirmed
OBDII: Camshaft position (CMP) sensor A, bank 1 - range/performance problem
============4==============
P0410
Raw code: 0410
ECU: 10
Status: Confirmed
OBDII: Secondary air injection (AIR) system - malfunction
Ging dus vanzelf weer over.
Raadselachtig.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Berichten: 120
Lid geworden op: 03 mar 2015 12:11
Auto: Tourer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 345000
Kleur: Grijs
Enige historie over wanneer je voorste lambda is vervangen? Als die niet lekker werkt krijg je dit soort storingen, aan de hand daarvan kan hij ook op het verkeerde been worden gezet over je secundaire lucht pomp want de werking daarvan wordt ook gecontroleerd met de lambda sensor
Spam" onclick="window.open(this.href);return false;
Berichten: 1252
Lid geworden op: 29 jan 2013 17:13
Auto: C5 Break 2.0i 16V Automaat Exclusive
Opties: Alle
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 145.000
Kleur: Zilver metallic
Locatie: Soestdijk
Die heb ik al vervangen. Moet dat nu echt weer opnieuw?
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Berichten: 120
Lid geworden op: 03 mar 2015 12:11
Auto: Tourer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 345000
Kleur: Grijs
Nee, dan zou ik die voor nu niet verdenken en dan kan het zijn dat je secundair lucht systeem echt ergens een probleem(pje) heeft 
Spam" onclick="window.open(this.href);return false;
Berichten: 1252
Lid geworden op: 29 jan 2013 17:13
Auto: C5 Break 2.0i 16V Automaat Exclusive
Opties: Alle
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 145.000
Kleur: Zilver metallic
Locatie: Soestdijk
Ook dat ding heb ik vervangen. Geen indicatie dat die het niet doet. Mocht dat wel zo zijn, dan blind ik hem af.
Ergens hier las ik dat een vent dat gedaan heeft met succes.
Ergens hier las ik dat een vent dat gedaan heeft met succes.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Berichten: 120
Lid geworden op: 03 mar 2015 12:11
Auto: Tourer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 345000
Kleur: Grijs
Er is meer dan alleen die pomp toch? Ik moet het voor deze ew10 ff opzoeken hoe het precies in elkaar steekt
Van een andere site:
The trouble code P0410 is interpreted as follows:
"Secondary Air Injection System Malfunction"
In most cased that means the air pump is faulty and needs to be replaced. The pump may still be working but the system detects a current draw that is outside the specified limits of a good pump.
Usually the current is too high. 12 amps or more.
While high current is most of the time caused by a faulty pump, a restriction in the suction side or pressure side will also cause increased current flow. A blocked air intake or a blockage in the air passages in the cylinder head can also be the cause.
Wat eigenlijk neer komt op: stroom meten van de pomp
Van een andere site:
The trouble code P0410 is interpreted as follows:
"Secondary Air Injection System Malfunction"
In most cased that means the air pump is faulty and needs to be replaced. The pump may still be working but the system detects a current draw that is outside the specified limits of a good pump.
Usually the current is too high. 12 amps or more.
While high current is most of the time caused by a faulty pump, a restriction in the suction side or pressure side will also cause increased current flow. A blocked air intake or a blockage in the air passages in the cylinder head can also be the cause.
Wat eigenlijk neer komt op: stroom meten van de pomp
Spam" onclick="window.open(this.href);return false;



