De winter is daar!
Vandaag gesneeuwd en -5 °C en de auto kwam pas na 20 minuten op de juiste hoogte.
Het was traagjes en voorzichtig rijden.
Waaraan kan dit te wijten zijn? Iets bevroren, slijtage?
Bedankt!
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie wielen, remmen & hydrauliek.
Berichten: 13
Lid geworden op: 26 nov 2019 09:40
Auto: C5 Berline 2.0-16V Différence 2
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
kilometerstand: 70000
Kleur: zilvergrijs
Berichten: 6200
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
Dat is heel vreemd, je C5 zou niet zover mogen inzakken dat hij niet op hoogte zou komen. Hoor je de hydraulische pomp draaien wanneer je het portier opent?
De hoogteregelaars worden bediend via koppelstangetjes aan de stabilisatorstangen, daar kan natuurlijk wat vastvriezen, maar ik heb het niet eerder gezien of meegemaakt.
De hoogteregelaars worden bediend via koppelstangetjes aan de stabilisatorstangen, daar kan natuurlijk wat vastvriezen, maar ik heb het niet eerder gezien of meegemaakt.
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
Berichten: 3069
Lid geworden op: 12 feb 2013 15:44
Auto: C5 tourer 2.7 V6 HDi Exclusive automaat
Opties: stoelmassage, park assist, etc. etc.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 305.000
Kleur: Gris
Locatie: Eindhoven
Verkeerde olie in het systeem? Water in het (hydraulische) sysyeem?
Ik weet van mijn Xantia dat die erg gevoelig is voor vrieskou qua op hoogte komen maar bij een C5 zou dat absoluut niet aan de orde mogen zijn, die blijft gewoon netjes op hoogte tijdens stilstand.
Ik vermoed dus eerder een lekke veerpoot, een lek in het hydraulische systeem, een gebrek aan niveau in het vaatje of een probleem met water/vocht in het systeem.
Ik weet van mijn Xantia dat die erg gevoelig is voor vrieskou qua op hoogte komen maar bij een C5 zou dat absoluut niet aan de orde mogen zijn, die blijft gewoon netjes op hoogte tijdens stilstand.
Ik vermoed dus eerder een lekke veerpoot, een lek in het hydraulische systeem, een gebrek aan niveau in het vaatje of een probleem met water/vocht in het systeem.
Toen:
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
Berichten: 13
Lid geworden op: 26 nov 2019 09:40
Auto: C5 Berline 2.0-16V Différence 2
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
kilometerstand: 70000
Kleur: zilvergrijs
Bedankt voor de tips.
Er is dus een lek in het systeem, waardoor het niveau te laag stond.
Volgende week gaat hij binnen.
Er is dus een lek in het systeem, waardoor het niveau te laag stond.
Volgende week gaat hij binnen.