Pagina 1 van 4
Ontwikkeling OilSaver door GW-tje
Geplaatst: 09 jan 2016 18:00
door GW-tje
De olierestrictor is in productie, dat was stap 1. Omdat ik niet kon stoppen met nadenken over het olieprobleem, en de vele onverwachte reacties uit alle hoeken, ben ik een stapje verder gegaan.
Geen uitvinding, gewoon bestaande techniek, maar ik wil low-budget en makkelijk inbouwbaar.
Er zal nog wel wat water door de IJssel vloeien maar ik laat jullie hier vast de eerste schetsen zien.
In de bestaande slang die van het kleppendeksel naar het inlaatspruitstuk loopt wordt een aansluitstuk geplaatst. Hier worden 2 slangen op aangesloten die naar de olieafscheider gaan.
In de buis van het oliepeil wordt een aansluitstuk hardgesoldeerd en een gat in de buis geboord. Hierop wordt de afvoerslang van de olieafscheider aangesloten. De olieafscheider zelf wordt voor het inlaatspruitstuk gemonteerd en hangt bij de EW-motoren in de rijwind. De gasstroom zal hierin afkoelen en de olie condenseren. Deze olie loopt dan terug naar het motorcarter via de peilbuis.
Niks geen bijzonders, allemaal ooit al bedacht, het moet alleen even gemaakt worden. Dat is stap 2.
1.jpg
2.jpg
3.jpg
Re: Ontwikkeling OilSaver door GW-tje
Geplaatst: 09 jan 2016 18:01
door GW-tje
Re: Ontwikkeling OilSaver door GW-tje
Geplaatst: 09 jan 2016 18:51
door Willyb
Mooi gemaakt en bedacht, heeft wat weg van het principe van de gemodificeerde olievulpijp van een 2CV.

Re: Ontwikkeling OilSaver door GW-tje
Geplaatst: 09 jan 2016 19:34
door c5breaker
Waarom heb je dit bedacht? Ik zal het vast gemist hebben. Maar zoveel olie verdwijnt er toch niet via de carterontluchting?
Als ik andere motoren bij mij ziet met de carterontluchting naar buiten, heb ik niet het idee dat er olie verdwijnt daardoor.
Re: Ontwikkeling OilSaver door GW-tje
Geplaatst: 09 jan 2016 20:56
door GW-tje
Lees het draadje van het olieverbruik van de Ph2 even door.
Het probleem bij de THP en VTI is nog ernstiger. Die komen ook aan de beurt.
Ontwikkeling OilSaver door GW-tje
Geplaatst: 09 jan 2016 22:20
door willy4
is dat dan een probleem alleen in nederland , hier in belgie je ken ik niemand die daarover een probleem heeft , en ik ken wat mensen
ik kom ook met verschillende garages in contact , er zijn info avonden waar ik met mensen in contact kom
http://www.dj-autoparts.be/professionals/login.php?i=6" onclick="window.open(this.href);return false;
daar zie je me ook op de foto , op de reeks fotos van 8 , de bovenste foto van links onderaan
met de bril op het hoofd recht over een dame
vroeger was dat een ander probleem
Re: Ontwikkeling OilSaver door GW-tje
Geplaatst: 09 jan 2016 22:41
door GW-tje
Dat zal toch een algemeen probleem zijn, mag ik denken. Het speelt bij PSA, VW & Audi, Ford, BMW, Mini......
Re: Ontwikkeling OilSaver door GW-tje
Geplaatst: 09 jan 2016 22:50
door willy4
ook bij andere merken hoor ik het probleem niet
maar wel de belgen rijden over het algemeen niet zoveel km met dezelfde wagen
en is het probleem niet altijd met de karter onluchter het probleem
Re: Ontwikkeling OilSaver door GW-tje
Geplaatst: 09 jan 2016 23:26
door GW-tje
Wanneer dit soort processen en bedrijven bestaansrecht krijgen is er toch serieus iets met de carterventilatie van de moderne motoren niet in orde.
http://www.hbttechniek.nl/audi-tfsi-fsi ... sting.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Ontwikkeling OilSaver door GW-tje
Geplaatst: 10 jan 2016 00:52
door Herman
Willy geloof het maar op diverse fora kom je het tegen.

Re: Ontwikkeling OilSaver door GW-tje
Geplaatst: 10 jan 2016 04:23
door akooiman
Ik vind het geweldig, dat een citroen liefhebber met een meer dan boven gemiddeld IQ en hart voor het merk, met een oplossing komt die blijkbaar veel onvrede weg kan nemen voor meerdere merken....
GW==>topper

Re: Ontwikkeling OilSaver door GW-tje
Geplaatst: 10 jan 2016 09:03
door Roman
willy4 schreef:ook bij andere merken hoor ik het probleem niet
maar wel de belgen rijden over het algemeen niet zoveel km met dezelfde wagen
en is het probleem niet altijd met de karter onluchter het probleem
in belgie rijdt men meer diesel..
en weinig benzine en nog minder Lpg

Ontwikkeling OilSaver door GW-tje
Geplaatst: 10 jan 2016 09:59
door willy4
mijn vraag is nu wat noemen jullie olie verbruik ?
het volgende , bij wagens met LPG bouwen jullie een kop smering toe
als ge dan, we zullen het een natuurlijke smering noemen dat ga je dan verhinderen
ik heb hier al gelezen dat verschillende mensen een kop smering aanraden , en dat kost dan nog is extra
ik begrijp eigenlijk niet wat jullie willen
ik ben een belg daarom misschien
Re: Ontwikkeling OilSaver door GW-tje
Geplaatst: 10 jan 2016 10:33
door Willyb
willy4 schreef:
ik heb hier al gelezen dat verschillende mensen een kop smering aanraden , en dat kost dan nog is exstra
ik begrijp eigenlijk niet wat jullie willen
ik ben een belg daarom misschien
Ik ben het met je eens en dat heeft niets met het land te maken waar je woont. ( of naam

)
Ik denk eerder dat de motoren niet goed op temperatuur komen en daardoor koolafzetting krijgen.
Het mooie is dat men vaak een fout met een fout kan oplossen.
Re: Ontwikkeling OilSaver door GW-tje
Geplaatst: 10 jan 2016 10:39
door willy4
stel dat het volledig werkt
benzine en LPG is scherp mengsel tegen over diesel
wat doe je dan met de kleppen als ze verbranden en vastlopen