Al enige tijd geeft de automaat regelmatig een storing "storing automatische versnellingsbak".
Auto even opnieuw starten en we kunnen er weer een dag tegenaan. Waarschijnlijk de beruchte kleppen, omdat het niet erger werd vond ik het wel even prima.
De laatste paar weken werd het steeds erger, en klapte er steeds met een bonk uit. Bij het inhalen of als de weg iets omhoog loopt klapt ie er weer uit. Daar kwam nog eens bij dat bij het weg rijden de koppeling behoorlijk slipte. Op een rit van 10km moest ik zo 5 keer stoppen, dat werd knap irritant.
Deze week de auto naar de dealer gebracht om de kleppen te laten vervangen. Ik kreeg toen de mededeling dat de versnellingsbak versleten was en dat deze moest worden gereviseerd.
Kosten €2500.
Eigenwijs als ik ben heb ik telefonisch Autrans om een mening gevraagd, de vertelde dat het bij deze kilometerstand niet logisch was dat de hele bak was versleten. Die vertelde dat een kapotte sensor al voldoende is om dit soort reacties te krijgen.
Valt het allemaal misschien toch nog mee?
Zijn er binnen dit forum nog slimme koppen die hier een mening over hebben?
Waarschijnlijk ga ik deze week even langs autrans om een diagnoze te laten uitvoeren.
Alleen daar komen wordt nog een leuke uitdaging, 158km met een bokkende C5 en weer terug nartuurlijk.
Stel dat er moet worden gereviseerd, doe ik ook slim aan een ruilbak die wellicht goedkoper is?
Ik zat ook te denken om voordat bedrag een andere C5 te kopen, is alleen de vraag wat voor ellende je dan weer koopt. Aangezien de auto verder goed is wil ik deze nog even een paar jaar houden.
Groet John