Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie elektronica & navigatie.
BAN


Berichten: 2676
Lid geworden op: 18 jun 2010 00:27
Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
Opties: veel
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09950
Productienummer: 0179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 315.000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter
Locatie: Zeist
Dat van Knackor had ik idd niet zo scherp gelezen.

C5club Bikkel


Berichten: 362
Lid geworden op: 16 jul 2012 20:50
Auto: C5 Tourer 2.0 HDi 138
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 281287
Kleur: zilvergrijs
De transponder krijg je er heel makkelijk uit. Je kunt het klapdeel van de sleutel eruit halen en dan een klepje wegpakken om bij de transponder te komen. Bij een gewone sleutel is het wat lastiger, dan moet je snijden en pielen.BJG schreef:
Dit gaat in ieder geval niet werken. Los van dat het niet gaat werken krijg je sowieso die transponder er niet uit
Ik zal vandeweek eens proberen of een Xantiatransponder wel ingeleerd kan worden.
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Aha, dat soort instelling zie ik graag. Eerst proberen en dan pas roepen dat het wel óf niet kan.
Wat die transponder betreft, ik wist niet dat die daar zat. Heb wel al even getest óf die wellicht op de print zat, maar nee, inderdaad startte de wagen zonder print. Maar ik wist dus niet dat hij achter het klapmechaniek verstopt zat
Dus weer iets nuttigs geleerd !!
Wat die transponder betreft, ik wist niet dat die daar zat. Heb wel al even getest óf die wellicht op de print zat, maar nee, inderdaad startte de wagen zonder print. Maar ik wist dus niet dat hij achter het klapmechaniek verstopt zat
Dus weer iets nuttigs geleerd !!
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Bij de peug van een familielid zat dat ding gewoon los ( schroevendraaier ertussen en klaar ) ...
Overzetten in de nieuwe behuizing en klaar
Overzetten in de nieuwe behuizing en klaar
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
BAN


Berichten: 2676
Lid geworden op: 18 jun 2010 00:27
Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
Opties: veel
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09950
Productienummer: 0179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 315.000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter
Locatie: Zeist
Nee deze kun je zonder hak en breekwerk loshalen had ik al aangegeven.
C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Knackor's opmerking betreft een klapsleutel, ik vermoed met AB.
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Misschien kan knackor of chathanky ff een fototje posten, ik heb dat klepje ook nooit ontdekt, en ging er net als JW vanuit dat hij ingegoten was.
Bij veel andere sleutels met ab zit hij idd los in de behuizing
Bij veel andere sleutels met ab zit hij idd los in de behuizing
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
C5club Bikkel


Berichten: 362
Lid geworden op: 16 jul 2012 20:50
Auto: C5 Tourer 2.0 HDi 138
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 281287
Kleur: zilvergrijs
Bij een gewone sleutel zonder afstandbediening zit de transponder achter het klepje naast de sleutelbaard, maar als je dat klepje eraf haalt dan komt de transponder er nog niet uit vallen. je moet wel wat van het plastic eromheen wegpellen. Bij een klapsleutel zit hij in het schanierdeel van de baard, gewoon los achter een klepje. Ik zal een foto maken van de klapsleutel als ik hem uit elkaar heb.
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
Berichten: 396
Lid geworden op: 07 okt 2009 00:00
Auto: C5 Break 3.0 V6-24v Exclusive
Opties: full option (behalve schuifdak en JBL)
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 9135CJ
Productienummer: 10201
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 311564
Kleur: Noir Onyx EXYB**
Locatie: Vlaams-Brabant
hier alvast een fotootje van een reservesleutel met transponder van een C5 Phase I
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
vr gr C5-er
Citrofiel Citroën C5 V6 Break
Vorige Citroëns: DS19 | DS20 | DSuper5 | GS Break C-matic | GSA Break x 2 | GSA | Xantia 1.9D
Citrofiel Citroën C5 V6 Break
Vorige Citroëns: DS19 | DS20 | DSuper5 | GS Break C-matic | GSA Break x 2 | GSA | Xantia 1.9D
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
ja, die ken ik wel en moet je inderdaad wat pielen om hem eruit te halen.
En nu die klapsleutel nog
En nu die klapsleutel nog
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
BAN


Berichten: 2676
Lid geworden op: 18 jun 2010 00:27
Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
Opties: veel
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09950
Productienummer: 0179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 315.000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter
Locatie: Zeist
Bij de AB sleutel zit de transponder in het deel van de sleutelbaard verstopt en niet in het sletelhuis, er is geen ruimte in het gietwerk van het huis om een transponder mee te gieten.
Je moet de baard met knop uit het huis loshalen om erbij te komen.
Het lijkt wel of het een stuk bewijsvoering die afgelegd moet worden uit een soort ongeloof dat de transponder niet ingegoten zit.
Ik ben niet van plan om daarvoor m`n sleutel te demonteren iig, wacht dus even op Knackor die zou een fototje plaatsen.
Je moet de baard met knop uit het huis loshalen om erbij te komen.
Het lijkt wel of het een stuk bewijsvoering die afgelegd moet worden uit een soort ongeloof dat de transponder niet ingegoten zit.
Ik ben niet van plan om daarvoor m`n sleutel te demonteren iig, wacht dus even op Knackor die zou een fototje plaatsen.
C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Dit heet gewoon ´documentatie´, zodat het voor iedereen duidelijk is hoe het gefixed moet worden mocht het voorbij komen.
BAN


Berichten: 2676
Lid geworden op: 18 jun 2010 00:27
Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
Opties: veel
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09950
Productienummer: 0179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 315.000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter
Locatie: Zeist
Ja klopt. Daar is het zeker handig voor.
Als er gevraagd wordt waarom het niet zou kunnen een donorsleutel om te programeren zou een verklaring daarvoor ook zo handig zijn. Maar die wordt ook niet gegeven. Wel onstaat er een lange discussie omdat omdat het gewoon niet kan voor mij en ik denk ook anderen niet echt bevredigend is.
Als men dat niet weet kan men dat gewoon zeggen wil ik niet zeggen kan ook, prima maar dat laat mogelijkheden tot nog niet ondekte oplossingen gesloten.
Jammer want er zijn genoeg slimmerikken die met aangeven waarom dat niet kan wel een oplossing hebben of kunnen bedenken.
Andere mogelijkheid is ik zeg zo min mogelijk om de kennis en aanzien hoog te houden van mezelf. Jammer daarmee help je niet mee aan het bijdragen aan mogelijke alternatieve oplossingen.
Mijn inziens heb ik wel een paar alternatieve oplossingen aangegeven die voor de oorspronkelijke vraag een oplossing zou hebben geboden.
Koop alleen de zender, scheelt al gauw 30 euro. Die was immers overleden.
Mocht je een transponder niet opnieuw kunnen inleren dan koop je een nog niet ingeleerde transponder op ebay rond de 5 euro en hier bij sommige slotenmakers 10 euro. Een nog niet gebruikte transponder is altijd in te leren of te koppelen.
Samen met de kennis van anderen zal je tot resultaat kunnen komen. Elkaar bekritiseren mag maar wel op het onderwerp en niet de persoon. Een motivatie waarom het niet kan help je elkaar. Ik met mijn misschien theoretische visie de andere met zijn praktijk gerichte visie.
Het is niet dat ik anderen onderuit wil halen om geboden oplossingen. Maar vraag soms door of leg een andere mogelijkheid voor. Dit omdat je dan de benodigde achtergrond informatie krijgt waar anderen wat mee kunnen voor een alternatieve oplossing die voordeliger kunnen uitpakken of zelf te doen zijn.
Als er gevraagd wordt waarom het niet zou kunnen een donorsleutel om te programeren zou een verklaring daarvoor ook zo handig zijn. Maar die wordt ook niet gegeven. Wel onstaat er een lange discussie omdat omdat het gewoon niet kan voor mij en ik denk ook anderen niet echt bevredigend is.
Als men dat niet weet kan men dat gewoon zeggen wil ik niet zeggen kan ook, prima maar dat laat mogelijkheden tot nog niet ondekte oplossingen gesloten.
Jammer want er zijn genoeg slimmerikken die met aangeven waarom dat niet kan wel een oplossing hebben of kunnen bedenken.
Andere mogelijkheid is ik zeg zo min mogelijk om de kennis en aanzien hoog te houden van mezelf. Jammer daarmee help je niet mee aan het bijdragen aan mogelijke alternatieve oplossingen.
Mijn inziens heb ik wel een paar alternatieve oplossingen aangegeven die voor de oorspronkelijke vraag een oplossing zou hebben geboden.
Koop alleen de zender, scheelt al gauw 30 euro. Die was immers overleden.
Mocht je een transponder niet opnieuw kunnen inleren dan koop je een nog niet ingeleerde transponder op ebay rond de 5 euro en hier bij sommige slotenmakers 10 euro. Een nog niet gebruikte transponder is altijd in te leren of te koppelen.
Samen met de kennis van anderen zal je tot resultaat kunnen komen. Elkaar bekritiseren mag maar wel op het onderwerp en niet de persoon. Een motivatie waarom het niet kan help je elkaar. Ik met mijn misschien theoretische visie de andere met zijn praktijk gerichte visie.
Het is niet dat ik anderen onderuit wil halen om geboden oplossingen. Maar vraag soms door of leg een andere mogelijkheid voor. Dit omdat je dan de benodigde achtergrond informatie krijgt waar anderen wat mee kunnen voor een alternatieve oplossing die voordeliger kunnen uitpakken of zelf te doen zijn.


