Auteur |
Bericht |
chathanky
BAN
Geregistreerd: 18 jun 2010 00:27 Berichten: 2676 Woonplaats: Zeist
Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
Opties: veel
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09950
Productienummer: 0179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 315.000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter
Naar boven
|
 Re: sleutels inleren
Dat van Knackor had ik idd niet zo scherp gelezen. 
|
11 apr 2013 23:24 |
|
 |
knackor
C5club Bikkel
Geregistreerd: 16 jul 2012 20:50 Berichten: 362
Auto: C5 Tourer 2.0 HDi 138
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 281287
Kleur: zilvergrijs
Naar boven
|
 Re: sleutels inleren
BJG schreef: Dit gaat in ieder geval niet werken. Los van dat het niet gaat werken krijg je sowieso die transponder er niet uit  De transponder krijg je er heel makkelijk uit. Je kunt het klapdeel van de sleutel eruit halen en dan een klepje wegpakken om bij de transponder te komen. Bij een gewone sleutel is het wat lastiger, dan moet je snijden en pielen. Ik zal vandeweek eens proberen of een Xantiatransponder wel ingeleerd kan worden.
|
12 apr 2013 09:12 |
|
 |
BJG
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49 Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
 Re: sleutels inleren
Aha, dat soort instelling zie ik graag. Eerst proberen en dan pas roepen dat het wel óf niet kan. Wat die transponder betreft, ik wist niet dat die daar zat. Heb wel al even getest óf die wellicht op de print zat, maar nee, inderdaad startte de wagen zonder print. Maar ik wist dus niet dat hij achter het klapmechaniek verstopt zat Dus weer iets nuttigs geleerd !!
_________________ Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf 2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
|
12 apr 2013 19:37 |
|
 |
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
 Re: sleutels inleren
Eerder plaatste ik dit plaatje:  Begrijp ik hier uit dat de transponder "a" achter een klepje zit, en dat die er gewoon uit te halen is? Ik dacht dat hij ingegoten zit in de sleutel, zo ziet het er in elk geval bij mij uit... Groet, JW
_________________

GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
12 apr 2013 20:58 |
|
 |
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33548 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
 Re: sleutels inleren
Bij de peug van een familielid zat dat ding gewoon los ( schroevendraaier ertussen en klaar ) ... Overzetten in de nieuwe behuizing en klaar
_________________
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.) Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
|
12 apr 2013 21:01 |
|
 |
chathanky
BAN
Geregistreerd: 18 jun 2010 00:27 Berichten: 2676 Woonplaats: Zeist
Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
Opties: veel
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09950
Productienummer: 0179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 315.000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter
Naar boven
|
 Re: sleutels inleren
Nee deze kun je zonder hak en breekwerk loshalen had ik al aangegeven.
|
12 apr 2013 21:02 |
|
 |
c5jan
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 01 apr 2013 00:12 Berichten: 7539 Woonplaats: 0182
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Naar boven
|
 Re: sleutels inleren
Knackor's opmerking betreft een klapsleutel, ik vermoed met AB.
|
12 apr 2013 21:02 |
|
 |
BJG
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49 Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
 Re: sleutels inleren
Misschien kan knackor of chathanky ff een fototje posten, ik heb dat klepje ook nooit ontdekt, en ging er net als JW vanuit dat hij ingegoten was.
Bij veel andere sleutels met ab zit hij idd los in de behuizing
_________________ Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf 2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
|
12 apr 2013 23:57 |
|
 |
knackor
C5club Bikkel
Geregistreerd: 16 jul 2012 20:50 Berichten: 362
Auto: C5 Tourer 2.0 HDi 138
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 281287
Kleur: zilvergrijs
Naar boven
|
 Re: sleutels inleren
Bij een gewone sleutel zonder afstandbediening zit de transponder achter het klepje naast de sleutelbaard, maar als je dat klepje eraf haalt dan komt de transponder er nog niet uit vallen. je moet wel wat van het plastic eromheen wegpellen. Bij een klapsleutel zit hij in het schanierdeel van de baard, gewoon los achter een klepje. Ik zal een foto maken van de klapsleutel als ik hem uit elkaar heb.
|
13 apr 2013 08:36 |
|
 |
BJG
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49 Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
 Re: sleutels inleren
_________________ Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf 2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
|
13 apr 2013 11:45 |
|
 |
C5-er
V.I.P.
Geregistreerd: 07 okt 2009 00:00 Berichten: 396 Woonplaats: Vlaams-Brabant
Auto: C5 Break 3.0 V6-24v Exclusive
Opties: full option (behalve schuifdak en JBL)
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 9135CJ
Productienummer: 10201
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 311564
Kleur: Noir Onyx EXYB**
Naar boven
|
 Re: sleutels inleren
hier alvast een fotootje van een reservesleutel met transponder van een C5 Phase I
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
_________________ vr gr C5-er
Citrofiel Citroën C5 V6 Break Vorige Citroëns: DS19 | DS20 | DSuper5 | GS Break C-matic | GSA Break x 2 | GSA | Xantia 1.9D
|
13 apr 2013 12:48 |
|
 |
BJG
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49 Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
 Re: sleutels inleren
ja, die ken ik wel en moet je inderdaad wat pielen om hem eruit te halen. En nu die klapsleutel nog 
_________________ Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf 2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
|
13 apr 2013 22:03 |
|
 |
chathanky
BAN
Geregistreerd: 18 jun 2010 00:27 Berichten: 2676 Woonplaats: Zeist
Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
Opties: veel
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09950
Productienummer: 0179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 315.000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter
Naar boven
|
 Re: sleutels inleren
Bij de AB sleutel zit de transponder in het deel van de sleutelbaard verstopt en niet in het sletelhuis, er is geen ruimte in het gietwerk van het huis om een transponder mee te gieten. Je moet de baard met knop uit het huis loshalen om erbij te komen. Het lijkt wel of het een stuk bewijsvoering die afgelegd moet worden uit een soort ongeloof dat de transponder niet ingegoten zit.
Ik ben niet van plan om daarvoor m`n sleutel te demonteren iig, wacht dus even op Knackor die zou een fototje plaatsen.
|
14 apr 2013 10:37 |
|
 |
c5jan
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 01 apr 2013 00:12 Berichten: 7539 Woonplaats: 0182
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Naar boven
|
 Re: sleutels inleren
Dit heet gewoon ´documentatie´, zodat het voor iedereen duidelijk is hoe het gefixed moet worden mocht het voorbij komen.
|
14 apr 2013 10:50 |
|
 |
chathanky
BAN
Geregistreerd: 18 jun 2010 00:27 Berichten: 2676 Woonplaats: Zeist
Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
Opties: veel
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09950
Productienummer: 0179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 315.000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter
Naar boven
|
 Re: sleutels inleren
Ja klopt. Daar is het zeker handig voor. Als er gevraagd wordt waarom het niet zou kunnen een donorsleutel om te programeren zou een verklaring daarvoor ook zo handig zijn. Maar die wordt ook niet gegeven. Wel onstaat er een lange discussie omdat omdat het gewoon niet kan voor mij en ik denk ook anderen niet echt bevredigend is.
Als men dat niet weet kan men dat gewoon zeggen wil ik niet zeggen kan ook, prima maar dat laat mogelijkheden tot nog niet ondekte oplossingen gesloten. Jammer want er zijn genoeg slimmerikken die met aangeven waarom dat niet kan wel een oplossing hebben of kunnen bedenken.
Andere mogelijkheid is ik zeg zo min mogelijk om de kennis en aanzien hoog te houden van mezelf. Jammer daarmee help je niet mee aan het bijdragen aan mogelijke alternatieve oplossingen.
Mijn inziens heb ik wel een paar alternatieve oplossingen aangegeven die voor de oorspronkelijke vraag een oplossing zou hebben geboden. Koop alleen de zender, scheelt al gauw 30 euro. Die was immers overleden. Mocht je een transponder niet opnieuw kunnen inleren dan koop je een nog niet ingeleerde transponder op ebay rond de 5 euro en hier bij sommige slotenmakers 10 euro. Een nog niet gebruikte transponder is altijd in te leren of te koppelen.
Samen met de kennis van anderen zal je tot resultaat kunnen komen. Elkaar bekritiseren mag maar wel op het onderwerp en niet de persoon. Een motivatie waarom het niet kan help je elkaar. Ik met mijn misschien theoretische visie de andere met zijn praktijk gerichte visie. Het is niet dat ik anderen onderuit wil halen om geboden oplossingen. Maar vraag soms door of leg een andere mogelijkheid voor. Dit omdat je dan de benodigde achtergrond informatie krijgt waar anderen wat mee kunnen voor een alternatieve oplossing die voordeliger kunnen uitpakken of zelf te doen zijn.
|
14 apr 2013 11:43 |
|
 |
|