Ik zal uit je buurt blijven Menno. Blijf jij dat uit de mijne?
Ik laat mijn ervaringen nog wel horen en wellicht ziet Menno dan toch nog het licht?
BTW: welke "gewone" banden gebruik je dan?

Ceevijf schreef:Hou, ik heb de wintersloffen eronder liggen. Ben benieuwd!!! Ik kan niet wachten totdat het WEER gaat sneeuwen![]()
Vredestein Snowtrac 3 195/65/15R
Toevoeging: toch maar even WEER
Ik denk dat ik toch wel de weg op ga met regen, maar ga dan niet harder rijden dan 10 km per uur. Als je wat rustiger rijdt en goed oplet, gaat het prima!Roman schreef:hier regent het pijpestelen..
zal de C5 maar niet gebruiken... stel je voor ik heb geen grip..
Helemaal mee eens dat je een stuk relaxter achter je stuur zit. Enne, als er sneeuw ligt, kun je ook nog eens lachen om al dat geploeter van die lui met zomerbanden.Ceevijf schreef:mijn gebeden zijn verhoord!!!!!! de sneeuw is terug en voor het eerst met winterbanden in de sneeuw gereden. enne................. je merkt echt wel verschil, veel stabieler waardoor je zelf ook een stuk relaxter achter het stuur zit!!
Gefeliciteerd Witbrik.Witbrik schreef: morgen 3 jaar lid van de club![]()
Rob B schreef:Helemaal mee eens dat je een stuk relaxter achter je stuur zit. Enne, als er sneeuw ligt, kun je ook nog eens lachen om al dat geploeter van die lui met zomerbanden.Ceevijf schreef:mijn gebeden zijn verhoord!!!!!! de sneeuw is terug en voor het eerst met winterbanden in de sneeuw gereden. enne................. je merkt echt wel verschil, veel stabieler waardoor je zelf ook een stuk relaxter achter het stuur zit!!
![]()
Gefeliciteerd Witbrik.Witbrik schreef: morgen 3 jaar lid van de club![]()
Enne, krijgen we allemaal nog taart?

ik zou een beetje oppassen voor stuntelaars; nog meer voor overmoedige stuntelaars met sneeuwbanden.2 x zoveel grip als de zomerbandridders die ik zag stuntelen op de weg. Ik rijd ze met een brede glimlach voorbij.
10 à 15%Vandaag gereden in de regen: werkelijk geen enkel probleem. Nu schijn ik degene te zijn met minder grip maar ik merk er niets van. Wat zal het schelen ? Een procent of 5 ?
Dat is nu ook weer niet zo vreemd met de handrem op de voorwielen.EvilTwin schreef:
Jammer dat je niet je eigen auto hebt kunnen gebruiken. Rob Slotemaker (vd slipschool) had altijd een bloedhekel aan Citroëns omdat hij ze nooit in een slip kon krijgen.
Wat dacht je trouwens van overmoedige stuntelaars met zomerbanden……EvilTwin schreef:ik zou een beetje oppassen voor stuntelaars; nog meer voor overmoedige stuntelaars met sneeuwbanden.2 x zoveel grip als de zomerbandridders die ik zag stuntelen op de weg. Ik rijd ze met een brede glimlach voorbij.
Tja, op papier misschien wel, maar zoals zo vaak al gezegd is, hebben de meeste mensen met winterbandenervaring niet het idee dat hun banden tekort schieten.EvilTwin schreef:
10 à 15%Vandaag gereden in de regen: werkelijk geen enkel probleem. Nu schijn ik degene te zijn met minder grip maar ik merk er niets van. Wat zal het schelen ? Een procent of 5 ?
dan heb je er nog die sneeuwbanden en een 4x4 hebbenovermoedige stuntelaars met sneeuwbanden.